AuditoAud Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 (Редактирано) Здравейте колеги !Утре съм намерил време да сменя маслото на Аудито , и ме интересува има ли някаква специфика при смяната или просто се равива пробка на картер и се развива и сменя филтъра ?Трябва ли да търся специализиран сервиз , или може навсякъде където сменят масла , в това ми е питането ? Редактирано 17 Октомври 2012 от AuditoAud Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MSM Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Не сменяй преди да получиш компетентен отговор от колеги тук, защото ще си бастисаш колата. Една от спецификите е че се пълнеше филтъра ръчно май, защото иначе докато качи маслото до там верига/зъбци може да стане мазало. Моя отговор обаче не го приемай за компетентен, а за да изчакаш докато получиш такъв.Примерно Vlad_di от форума знае спецификите за 3.0 TDI и може да ти го смени, ако не желаеш в Порше. Но не си е работа да се ходи в първия срещнат сервиз определено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sky Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Отделно капачката на масления филтър се затяга с ключ който отчита/настройваш силата на 5 NM. Ако го позатегнеш по български може си прецакаш кутията на филтъра и тя струва 2000 лв. Аз го ядох тоя и ти казвам от опит. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 (Редактирано) Ето как ти трябва за смяна на маслото:- масло 8 литра, 5W-30 VW 507.00- маслен филтър (потопяем елемент)- дифтунга (уплътнителен пръстен) за пробката.- динамометричен ключПоследователността за смяна е следната:1.Вдигаш колата на подемник/естакада.2.Сваляш кората под двигателя3.Отвиваш пробката и източваш маслото4.старата дифтунга я хвърляш5.отвиваш масления филтър и вадиш потопяемия елемент6.Оставяш 10-15 минути да се изтече хубаво маслото7.Завиваш пробката с новата дифтунга8.Слагаш новия маслен филтър9.Завиваш с определени нютони металното му тяло (на него пише с каква сила се завива)10. наливаш новото масло, някъде малко над 7,5 литра беше по спомени.11.ПалишХубаво е в сервиз всичко това да свършат, защото е по-удобно. Гледай какво правят, да не стават проблеми след това! Редактирано 17 Октомври 2012 от verter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AuditoAud Публикувано 17 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Ето как ти трябва за смяна на маслото:- масло 8 литра, 5W-30 VW 507.00- маслен филтър (потопяем елемент)- дифтунга (уплътнителен пръстен) за пробката.- динамометричен ключПоследователността за смяна е следната:1.Вдигаш колата на подемник/естакада.2.Сваляш кората под двигателя3.Отвиваш пробката и източваш маслото4.старата дифтунга я хвърляш5.отвиваш масления филтър и вадиш потопяемия елемент6.Оставяш 10-15 минути да се изтече хубаво маслото7.Завиваш пробката с новата дифтунга8.Слагаш новия маслен филтър9.Завиваш с определени нютони металното му тяло (на него пише с каква сила се завива)10. наливаш новото масло, някъде малко над 7,5 литра беше по спомени.11.ПалишХубаво е в сервиз всичко това да свършат, защото е по-удобно. Гледай какво правят, да не стават проблеми след това! Сърдечни благодарности за подробното описание !!!Ще ходя в сервиз, но се протесних да не ми поломят мотора от "майсторлък".Ще следя да спазват последователността при смяната !Маслото е Castrol Edge 5w30 , а филтъра е Mann. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 (Редактирано) Влади, какво метално тяло на филтъра ? буркана е пластмасов ....Освен това се пълни първо филтъра до горе, а след това се сипва мотора и палиш. Редактирано 17 Октомври 2012 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Все съм си мислил, че е метал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rabotnika Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Аз лично наливам цялото масло през филтъра малко по бавно става но е 100% сигурен начин че няма да прехвърлят веригите скоро правих такъв мотор от неправилна смяна на масло така че нее чак за всеки тая работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Да, при запалване след смяна към 5-7 секунди трака ужасно мотора. През филтъра като наливаш не го ли прави? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 (Редактирано) Да, при запалване след смяна към 5-7 секунди трака ужасно мотора. През филтъра като наливаш не го ли прави?Да, като напълниш филтъра преди да запалиш маслото много бързо се качва до горните обтегачи на веригите и те не тракатОтдолу на филтъра има един О-пръстен който не му дава да изтече в мотора и буркана седи пълен Редактирано 17 Октомври 2012 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Винаги има какво ново да се научи. В Хеед, го сменях веднъж преди години и там не ги знаехе по това време тия подробности. Сега не знам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AuditoAud Публикувано 17 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Значи остава да си купя въпросната дифтунга за пробката ! Доколкото разбрах , не се окомпелктова с филтъра ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sky Публикувано 17 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2012 Не, отделно се продава и си вземи оригинална от порше. Струва стотинки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 18 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2012 Дифтунгата е важна, защото ако не я носиш точната по размер, масларят ще ти сложи друга, или в най-лошия случай ще ти остава старата, което значи, че ще ти натегне повече пробката и вероятността да скъса или нарани резбата става голяма. После може да имаш яки проблеми заради едни стотинки наистина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AuditoAud Публикувано 18 Октомври 2012 Автор Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2012 Ще се ходи до порше и за кутията и за дифтунгата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brute Публикувано 18 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2012 Смяната в оторизиран сервиз е задължителна,най-малкото като вземеш да я продаваш ще си пазиш фактурите и бъдещия собственик ще бъде спокоен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godbg Публикувано 21 Януари 2017 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2017 Много полезна тема, браво.Нека повече хора да я видят! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
b.sub Публикувано 31 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2017 Здравейте колеги, Интересно само като се налее маслото при филтъра какъв точно е ефекта след като се стича веднага надолу ? Поне като сменях мойто така се получи и реално не видях смисъла от това наливане. Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 31 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2017 Аз не съм видял да се стича. Но не съм чакал с часове. Оставяш го за последно, наливаш, завиваш капака и палиш. Няма да се стече за 30 секунди. Без да съм сигурен смятам, че ако се изпразва филтъра, това не е нормално и може да не е наред клапана. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Manniakk Публикувано 1 Август 2017 Доклад Share Публикувано 1 Август 2017 да, по принцип не се стича. Идеята на пълненето на филтъра е че с тия коли на по х-стотин км. не се знае обтегачите в какво състояние са. Ако не държи масло в него може да прескочи веригата. Ако си след смяна на вериги и обтегачи сигурно няма проблем ама не пречи да си го пълниш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojko_78 Публикувано 4 Август 2017 Доклад Share Публикувано 4 Август 2017 На 17.10.2012 г. at 17:54, sky написа: Отделно капачката на масления филтър се затяга с ключ който отчита/настройваш силата на 5 NM. Ако го позатегнеш по български може си прецакаш кутията на филтъра и тя струва 2000 лв. Аз го ядох тоя и ти казвам от опит. На моята капачка пише 35 NM На 31.07.2017 г. at 12:38, b.sub написа: Здравейте колеги, Интересно само като се налее маслото при филтъра какъв точно е ефекта след като се стича веднага надолу ? Поне като сменях мойто така се получи и реално не видях смисъла от това наливане. Поздрави Като се монтира филтъра и започнете да го пълните ще видите, че не се стича масло към двигателя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване