Jump to content

МОЛЯ! Дайте мнение, за състояние на ангренажен ремък, по снимки????


sweetlioo

Recommended Posts

Колеги, днес реших да наместя капака на ангренажния ремък, тъй, като при последното сваляне, за центровка на ГНП, не беше легнал хубаво и опираше в обтяжната ролка и ремъка на алтернатора. Свалих капака, и точно на шайбата на разпределителния вал, беше попаднал шевът на ремъка. Доста ме притесни, защото по цялата широчина конците се бяха скъсали, самият ремък изглеждаше грапав, не мазен, и навсякъде имаше прах, черна, наподобяваща текстилна. Може и да си въобразявам, но нещо ме съмнява и пускам снимки, някой ако може по тях на око, да каже до колко е опасно състоянието на ремъка. Той е сменян преди година и половина, изминати са 16-17 хил. км. с него, като през последните 4 месеца, колата не е карана. Ако Ви е нужна още информация, питайте. Благодаря предварително.

П.С. Не мога да се сетя марката на ремъка, защото баща ми го купува, но беше около 140 лв. и мисля Dayco, сменяни са паразитната ролка и обтяжната ролка, и за тях не съм сигурен като модел, но ми се върти нещо като SKF. Кажете да я карам ли колата, или да сменям ремъка? И какво би причинило това износване? Пазя си още стария ремък, не знам на колко хил. км. е бил, с него купих колата, но до сега го гледах, стори ми се по тънък, доста мазен, но нямаше шевове които да се виждат, като сегашния, отсрани по дължината му, тук таме беше изкочил някой конец, марката му е Gates.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, а каква ще да е причината за това преждевременно износване? Други мнения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени ремъка,а най-добре и шайбата,бях в тоя филм преди 2 месеца.Оста на шайбата превъртя и ремъка не беше се скъсал,но конците му бяха изскочили.А беше на почти 20 000 км. Най добре смени и двете да ти е мирна главата.Само шайбата беше около 170 лева по спомен,поне на моята кола,за твоята може и да е в повече.

Редактирано от BAVARECA83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се отпуска ремъка? Добре, то май се е видяло, че ще се сменя ремъка, аз утре ще ида до Шкода и Ауди серивза в Благоевград и ще се консултирам и с тях, но ме интересува трябва ли да сменям и обтяжна и паразитна ролка, при положение, че са на по-малко от 17 хил км? Каква марка да взема? И някой, разбиращ, знаещ и опитен, може ли да ми помогне със смяната на ремъка? Шайбата, как да съм сигурен, че и тя не е наред, как да я проверя, каква марка да взема ако трябва да се сменя?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ремък и ролки ,нови,ремък гейтс,ролки нещо фирмено и от доказан търговец,сам не трудно но е зор,,трябва да свалиш капака на клапаните за да блокираш разпределителния вал,в дата е показано как,трябва да си идиот за да пренатегнеш ремъка,на обтегча си има белези до къде се стяга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ролките ако нямат шум може и да не ги сменяш,щом си ги сменял преди 17к.Виж за ремъка този Дайко го смени със Гейтс или Континентал.А за свалянето на капака не е задължително поне аз не го правя.Нагласяш я на белези и сменяваш,с още един човек да ти помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе реших утре да ида в сервиз и да ми сменят и ремък и ролки, колкото струва толкова. Нямам къде и с какво да сменям сам. Пък и този ремък така мисля е слаган, при познати, които ужким разбираха я карах. Пък и няколко мнения, от хора, на които споделих вече за проблема, са че сигурно някоя ролка е блокирала и от пренатегната ролка се е износил така, затова сменям всичко в сервиз, поне може някаква гаранция за монтажа да дадат :P Евтиното излиза скъпо както казват старите хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос. Разгледах в интернет цени на различните модели ремъци, и забелязах, че ремъците Gates са по-евтини от INA или SKF. Ето пример , какво ще кажете за другите модели ремъци, както и комплекти ремъци с ролки на INA и SKF? И утре като ида в сервиза, на какво да им кажа да наблегнат, защото за това износване има причина, която трябва да се установи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се разходих из сервизите и ето какви оферти ми дадоха. В "представителния" сервиз на ВАГ в Благоевград ми дават оферта 126лв. за труд и 351лв за оригинален комплект, като не се знае каква марка щяло да дойде. Така ми казаха в сервиза. И ми дават 90 хил км гаранция за комплекта. Възможно ли е това и заслужава ли си като оферта??? Другия вариант който ми предложиха е 126 лв за труд и около 200 за афтермаркет комплект, с гаранция 60 хил км, който ми звучи по-реално и като цена и като километри живот. Вие как мислите? Ходих и до сервиз Дизелпомп, там ми дадоха оферта 80 лв труд и цената на комплекта, зависи колко дойде. А тъй като ми тече и помпата ми предложиха 180 лв за труд и ремонт на помпата, плюс цената на комплекта ремъци с ролки, пак колкото дойде. И сега съм се насочил към Дизелпомп, тъй като ценовоме устройват повече, пък и за същите пари получавам и профилактика на помпата, а й като мнения на познати, там повече си разбират от работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената, която са ти дали в официалния сервиз е добра, по добра от другата.

Точно защото май много ги смяташ нещата преждевременно ще сменяш ремък.Всичко идва от икономията-гадни части + некадърен майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, за 150 лева си купуваш спокойствие. Оригиналът си е оригинал и тези 90к км са с гаранция! Този "Дизелпомп" не дай Боже да стане нещо... ще ти кажат, че не е от тях, че не носят отговорност за качеството на вложените материали и т.н. Преди, смяната на ремъци на 1.8 и 1.9тди в ПоршеБГ беше около и над 1000 лева. Сега не е така. Ти си решаваш, но аз бих избрал оригинал с гаранция!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз бих избрал 126 лв за труд и около 200 за афтермаркет комплект. сложи и 1 водна помпа и си готов. питай ги дали могат да го направят това :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така се бях навил, но при положение, че после трябва да откарам колата и за ремонт на ГНП, не знам дали гаранцията пак ще важи, след като ще се наложи сваляне на ремъка, и пак ще ме ръснат за труд за същата процедура. Пък и все пак парите са кът, а така отивам на едни 500+ лв. С риск да ме нахулите, искам да вметна, че Дизелпомп, не е някой гаражен сервиз, може би единственият специализиран сервиз за ремонт на ГНП-та в Благоевградска област, и там ми дават гаранция, но от порядъка на 60 хил км, и затова ми стана интересно, е ли възможно, няма значение какъв е комплекта, да изкара толко километри? Единствено за новите автомобили съм чувал, че е възможна смяна на ремъка за такива километри. Остана ми да ида и до представителството на Шкода, да видя каква оферта ще ми предложат и ще го решавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гнп ако тече от двете гарнитури,тази на капака и тази под него(както е в повечето случаи)помпата не се сваля и ремонта(тук в Петрич)струва 40лв.А един колега с Пежо 406 с помпа Лукас(доста проблемни помпи)три пъти я кара в този сервиз в Благоевград и помпата пак тече като лейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно и в VW слагат Дайко ама оригинал, но до колкото си спомням за 1.9 ТДИ-то препоръчват да е двойно армиран поради чести скъсвания на обикновения. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този двойно армиран ремък? Помпата не ми тече от гарнитурите, а от как да ви обясна, пада се под капачките, задната част на помпата има нещо като чугунена цилиндрична част, която влиза в самата помпа, не съм сигурен дали не се водеше авансатор това. И до колкото знам е със метална семеринга, която протичала, и за самата подмяна е нужен демонтаж. А относно качеството на работата, нямам идея как работят, но пък ми дават гаранция за ГНП-то. За ауди сервизът имам някакви резерви и към тях, които ме карат да се чудя каде да ида, а именно, преди година ходих за профилактика на спирачна и хидравлична система. Останах адски недоволен, относно хидравличната течност, явно си бяха спестили нещо и за няма и 2 седмици, течността стана отново тъмно кафява, червеникава, и смърдеше на стопено желязо. А пък относно спирачната с-ма, месец след профилактиката, прибирайки се от София по магистрала Струма и движейки се с 120 км/ч останах без абсолютно никакви спирачки. Не ме питайте как съм спирал, превключвайки от 5-а до 1-а скорост с помощта на ръчната и 5 човека в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно и в VW слагат Дайко ама оригинал, но до колкото си спомням за 1.9 ТДИ-то препоръчват да е двойно армиран поради чести скъсвания на обикновения. <_<

до колкото знам оригиналните ремъци на ауди се правят от гейтс. а двойно армирани, вече всички са и то от доста отдавна. със стъклени фибри и т.н. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, да споделя, как се разви моята дилема. Избрах за сервиз, "представителния" сервиз на Ауди. Избрах ги, защото единствено те ми дават 60 хил. км. гаранция за ролки и ремък и една година за подмяната на абсолютно всички уплътнения по ГНП. Всичко е сменено, като за ролките и ремък са сложили марки по тяхна преценка. Ремъкът е BOSH, а ролките SWAG. Дано се окажат по-качествени и да си изкарат пробега. Сложих и масло Mobil Super 2000 10W40, не останаха средства за по-качествено. Относно старите ролки и ремък, след свалянето се оказа, че ремъкът е наистина доста износен, и напукан, конците са се показали и от външната и от вътрешната страна, ще приложа снимки. Относно ролките, обтяжната изглежда добре, НО паразитната е тотално разбита. Има голям луфт и клопа, шуми и се върти като разбит лагер. Частите са тези които съм купил от Ауто Плюс миналия март месец. Изминал съм с тях едва 13 хил. км., не както си мислех 17!!!! От сервиза не ми дадоха еднозначен и конкретен отговор, какво е причинило това преждевременно износване. Предположенията бяха фалшиви части, некачествен монтаж или нещо друго. По колата казаха, че всичко е наред, няма криво и износено и т.н., пък ще видим какво ще се случи и колко ще изкара сегашния комплект.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега каква марка са смъкнатите ремъци и ролките ако не е тайна разбира се

Редактирано от lubo1918
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е тайна, разбира се. Ремъкът е Dayco, като сравнен със старият ремък, който е Gates, е доста по-твърд и при огъване се вижда от снимките как се пука. Ролките да ти кажа не видях никаква щампа за позната марка, единствено и на двете има NSK щампа. Не ги знам какво представляват като марка, но на обтяжната пише Made in Canada, същото пишеше и на по-предишната ролка. Другото което мога да кажа, че забелязах като особеност, е че върху самия ремък, надлъжно, и по ролките има успоредни линии, като следа от ролката на маслената помпа, докато при старите ролки и ремък, тези следи ги няма. Има ли някаква връзка, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...