Jump to content

Причина за силни вибрации в купето?


donpetkov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам силни вибрации в купето когато автомобила е на място.След потегляне изчезват.Мислех си дали не е маховика,но като че ли не това е проблема.При мен няма типичните за заминал маховик:претрисане при потегляне,нито се променя силата на вибрациите след натискане педала на съединителя.И с натиснат и не натиснат педал все си вибрира.Просто усещаш оборотите на двигателя върху волана,усеща се и в педалите и е доста шумно в купето.Съединителя отделя по средата на своя ход и работи съвсем нормално,не изглежда да е нещо от него.

Дали някой е имал подобен проблем,и как да го диагностирам,и отстраня в последствие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

аз имах същия проблем на моята а4,ходих на маистори и все тампони и кво ли не.После един специалист ми каза да му я оставя колата за час, като се върнах не можах да я позная.Беше изчистил нещо,ама не искаше да ми каже какво. Но трябваше мотора да изстине и според мене е изчистил колектори или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако не е от маховика, то тогава дюзи. Ако е от тампони ще тресе и в движение. Нека и други колеги се изкажат. Аз си спомням преди около месец имаше същата тема, и мисля че се оказа маховика. Потърси във форумът и ще намериш, ако не нея, то друга такава тема. Има много, за съзаление в момента технически ми е невъзможно да ти дам линкове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите,

ще започна едно по едно за да стигна до причината.

Днес вършихме работа с един колега който има такава кола с двигател 1,9,но с автоматична кутия.При него няма абсолютно никакви вибрации,почти е тиха като бензин.Незнам дали е заради автомата,тоест без съединител като мен,но беше приятно да седиш в купето,а при мен е дразнещо.

Друго което се сещам е че като карам на по-висока предавка,но с по-слаба скорост цялото купе някакси ехти и не се издържа вътре докато не сваля предавка на долу.Дали защото е авант и е по-хамбаресто ако мога така да се изразя,незнам.Но това е другото нещо което ме дразни в колата.

И пак да кажа нещо за колегата с автоматичната кутия от днес,направи ми впечатление че той набира доста по-бързо от моята кола все едно е с по-мощен мотор,а при мен е някакси по-мудно изисква повече време.

Това са за сега нещата около които може да се расъждава.

-Дюзите съм ги гледал на "ВагКом"преди две хиляди километра и бяха наред.

-Ако е маховика не трябва ли да изчезва тресенето и вибрацията при натискане на съединителя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво може да се види на Вагком за дюзите на АФН.

Виж двата тампона на мотора.

Виж отпред пред двигателя има един тампон. Ако леко е натискана предната броня, мотора започва да опира в този тампон и доста неприятно предава вибрации в купето.

Подай му съвсем леко газ на място и виж дали изчезват вибрациите.

Поради някаква причина мотора може да работи неравномерно на тихи обороти и оттам вибрациите да са по-големи.

Препоръчвам ти да погледнеш дюзи, входящ колектор, турбина, ЕГР клапан и ако е необходимо да ги изчистиш.

Като нищо на тихи обороти може да има леко 'препикваща' дюза и за това да тресе мотора.

После като се вдигнат оборотите се оправя. Може и колекторите и турбото да са се позадръстили и оттам мудността на мотора.

А и колата ти е куатро, не очаквай да набира така както АФН на предно.

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще започна да ги проверявам,

най-вероятно няма да мога сам да установя дали има нередности по изброените от теб части и ще ползвам услугите на механик.

Иначе за набирането не се бях сетил е е от куатрото.

Тези колектори дали не мога да си ги почистя сам,живея в къща и съм технически грамотен,но никога не съм правил подобно нещо?

Може би трябва да намина в Неделя през паркинга пред резиденцията и някой от хората които ходят на сбирките да я погледне и да я диагностира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече чета за разните му проблеми,толкова повече установявам че някой който е наясно с този двигател трябва да я чуе и усети.

Аз си имам майстор при който съм си привил колите цял живот/израснали сме заедно/,но той е много зает и все пак прави всякъкви марки коли,не само Ауди.Тук ми се струва че той няма да ми свърши работа.Мисля че ми трябва някой който наистина разбира този двигател и този автомобил като цяло за да може добре да го диагностира.

Аз съм от София,дали има някой който би искал да помогне с диагностирането на проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имаш ли ВАГКОМ? Ако наистина тресе толкова много, може да е проблем от двигателя и да е записал грешка компютъра. А също може да се провери центровката на помпата и дюзите, както и как отваря ЕГРа. Не вярвам това притрисане да е от турбината, по-скоро ако е от нея ще тресе във високи обороти. Колекторите може да ги изчистиш, трябва ти много здрав шестограм 6мм, и малко сила. Чистят се само всмукателните колектори. Да те питам колега, ако засилиш колата с висока скорост и изключиш от скорост, има ли го тресенето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога преценя дали много тресе/вибрира,защото ми е първият дизел.До сега все бензин и нямам богат опит с такъв мотор.

Теста с високата скорост и изключването от скорост не съм го правил.но довечера като се прибирам ще пробвам със скорост около 90-100км.

По принцип аз го усещам само на място,но някой с повече опит може да усети нещо и по време на движение,незнам.За мен е само на място,струва ми се еднакво и при студен и при загрял двигател.

Нямам "ВагКом"

Редактирано от donpetkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, същия проблем с тресенето и аз имах. Мека връзка се оказа. Много е лесно да я провериш - първо като я погледнеш ако разстоянието между нишките на плетката е осезаемо или има разплетено/цъфнало някъде - значи е за смяна.

Ако визуално е наред, купуваш от някоя железария две скоби (по 1-2лв макс са) и ги пристягаш около меката връзка с отверката, ама внимаваш да не я пренатегнеш и да я смачкаш. Това попринцип е временно решение, но работи. Ако ти спрат вибрациите след това, значи е от нея, ако не спрат, се дал само 1-2лв и поне си сигурен, че не е заминала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е този тест ми изглежда супер практичен,и ще го направя още утре и ще пиша какво се е случило.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaква е логиката да е от меката връзка? Между другото досега не съм се качвал в 1,9 дизел на ауди в Б5 или Б6 където да няма доста сериозни вибрации. Мотора работи много равномерно, като дадеш газ изчезват, звука е нормален, но е доста дискомфортно. За сравнение съм се качвал с поне 4-5 модела на vw където вибрациите бяха сигурно 3 пъти по-леки. Незнам как е възможно, но явно има нещо, което не могат да открият и по всички сервизи казват няма проблеми дизел е ти какво искаш...

Сещам се сега, че на мой приятел друлитровия бензин работи по абсолютно същия начин - много равномерно но със силна вибрация. Всички тампони са здрави, грешки няма. Споменавам го за да се търси проблеми и на по-необичайни места щом е възможно и при бензинов мотор да го има тоя момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами меката връзка е от някъв метал, който старее. Като остарее или се скъса някъде си губи свойството да обира вибрациите и почва да ги предава (пропуска) нататък по гърнето, което се усеща по цялата кола. Аз колко време се чудих и проверявах тампони на мотор и кутия в различни сервизи и все си ги имаше тия сериозни вибрации. На място чак скоростния лост играеше. После тук срещнах темата за скобите и като пробвах, колата взе че утихна и намали вибрациите до нормалните за дизел на 11(тогава) години. Обаче като покарах с тях няколко месеца пак се появи и след смяната на самата връзка с нова всичко е наред.

Редактирано от limona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaква е логиката да е от меката връзка? Между другото досега не съм се качвал в 1,9 дизел на ауди в Б5 или Б6 където да няма доста сериозни вибрации. Мотора работи много равномерно, като дадеш газ изчезват, звука е нормален, но е доста дискомфортно. За сравнение съм се качвал с поне 4-5 модела на vw където вибрациите бяха сигурно 3 пъти по-леки. Незнам как е възможно, но явно има нещо, което не могат да открият и по всички сервизи казват няма проблеми дизел е ти какво искаш...

Сещам се сега, че на мой приятел друлитровия бензин работи по абсолютно същия начин - много равномерно но със силна вибрация. Всички тампони са здрави, грешки няма. Споменавам го за да се търси проблеми и на по-необичайни места щом е възможно и при бензинов мотор да го има тоя момент.

Точно както си го описал,това е и моят случай.

Ей това е една друга тема със сходен проблем,и как са го решили:

Цитат:

Kолега искам да ти кажа че имах същия проблем и в продължение на 6 месеца се видях в чудо докато го реша проблема . Моята каляска е AFN мотор автомат 2000г, след смяна на тампони на мотора и на скоростната кутия вибрацийте по аспуха не спряха и резонираха в купето ,ходих на 5 СЕРВИЗА ЗА ГЪРНЕТА къдет исках да ми проверят меката връзка дали е здрава и следваха отговорите вс. е ок.СЛЕД ровене във форума и консулт със колеги се оказа че съм прав и проблема се оказа така наречения проблем на разтегната мека връзка.На пръв поглед като отвориш капака връзката си е цяла не е скъсана но със времето метала се умаря и почва да не убира вибрацийте от мотора към гърнетата . Отидох при един пич 6-ти подред и се хванах на инат дигнахме колата на подемник какти работи и оооо чудо верна диагноза МЕКАТА ВРЪЗАК Е РАЗТЕГНАТА каза пи4а смяна /100лв/ и чао на проблемита .Това от мен пи6и как се е ре6ил проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мека връзка се оказа...

Провери и меката връзка на ауспуха.

+1 и от мен,че и аз съм го "бил" този "тупан" :hilezh: .Първо пробвах със скобите,после - нова мека връзка и всичко си стана така,че да ми хареса на мен :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес снимах меката връзка:

между оплетките се вижда разстояние,през което се вижда вътре нещо като спирала/гофрирана тръба.

Може би когато е нова оплетките са гъсти и не се вижда нищо.Ако е така значи е разтегната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих и клип на току що запаленият двигател:

Освен кората най-отгоре,друго не се вижда да вибрира много.Така погледнато може би не са тампони на двигател,мотора седи добре в работещо положение няма някакво клатене и тресене.Сигурно е меката връзка,не съм имал време днес да ходя някой да я погледне.

Но който вече е сменял мека връзка от снимката по-горе ще види как изглеждат оплетките,и ще му стане ясно.Ако събера достатъчно мнения от колеги които вече са претърпели тази интервенция и са категорични че е за смяна,ще отида в "Ем Комплект"да я сменят.

Редактирано от donpetkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам по въпроса с меката връзка, че има коли без такава, поне бензинови, а дизели не съм гледал. Как така при тях няма вибрации? :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята мека връзка е в малко по-лошо състояние, но аз не усещам кой знае какви вибрации в купето. А от клипчето не виждам много добре степента на тресене, изглежда добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изглежда добре,

точно заради това си мисля че не е от тампони.Но пък твоята връзка казваш че е по-зле,а нямаш вибрации.

Другите колеги споделят,че на вид не се забелязва проблема.

Днес щях да правя теста със скобите,но като пипнах меката връзка тя беше твърда като камък,и сметнах че нищо няма да променя.

Толкова твърдо нещо все едно е монолит,няма какво да стегнат скобите винта им ще превърти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята мека връзка беше по-зле когато ми тресеше, тази изглежда малко по-добре. Но все пак нищо не ти коства да направиш опита със скобите и ако спрат ли намалеят доста вибрациите, значи е от нея. Ако не, значи още си е читава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те вибрациите не са придружени с много силно тресене,но на мен като първи дизел ми се виждат доста.Като съм в друг дизел не е чак така.

Пък и който се качи при мен ме пита какво става.

Това дето бях писъл още в началото на темата,за ехтенето и тътена който се получава при ниска скорост на висока предавка,дали има някаква връзка,дали не подсказва нещо.За да си го представите как звучи,ще кажа че наподобява тътена който се получава когато караме със затворени предни стъкла и едно от задните е отворено при скорост по-голяма от 60км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...