Jump to content

проблем с палене на студено А4 1.8 АДР


pepy86_a4

Recommended Posts

Здравейте колеги. пиша ви , защото вечче влезнах в ебати приключението с тая моита кола. - ( Ауди А4 Б5 1.8 125к.с. 96г.). Проблема се появи в края на лятото , но явно сега с падането на температурите се задълбочи още повече. Сутрин (да кажем т-та е -1градус) на напълно студен двигател ...... въртя 1-ви път....... нема палене.(прави само некъв плах опит). Въртя 2-ри път - пали и моментално гасне. 3-ти път - пали вдига 1200 об. и след 3-4 секунди пак гасне. 4-ти - път пали работи 10-15 сек. почват да падат оборотите до 300 некаде,,,,,,, тресе се двигател , купе всичко.......... после ако не угасне сама и си възстанови оборотите , тоя номер го прави поне още 4-5 пъти .И така докато загрее колата. Паля - тя или угасне или оборотите падат до 300-400 некаде и се тресе всичко. Отделно колата когато паднат оборотите нема шанс да я изфорсирам изобщо. След като тръгна с колата в движение почва едно глъхнене между 1000 и 1400 оборота некаде и се чуди да върви ли да спира ли. Едва след като загрее както трябва и я покарам малко тогава се управя и няма ядове - върви без грешка. Имам и газов инжекцион , но на гас тоя проблем го нямам с ниските обороти. проблема е само и единствено на бензин и то на студено.

Това което направих до момента: преди 1 месец сложих 4 чисто нови свещи НЖК. Ходих пред 3 дни и ми изчистиха дюзите на ултра звук. Подобрение имаше , защото колата се оправи на бензин , поне като загряла върви без проблем. момчето ми изтри всички възможни грешки ,които се бяха натрупали и накрая уж всичко поне по компютър беше наред.

Бензиновата помпа я смених с нова преди 3-4 месеца с някаква марка Топран.(уж немска ама.....май не баш) понеже старата взе да ми гори бушона постоянно. След като я сложих тя пък правеше проблем и не искаше да пали колата както трябва ( не качваше като хората) , та се наложи да я побългаряваме и чрез една жичка да и подаваме ток и да качва постоянно. Уж за лятот проблема се реши и вс бе ок.

НО онзи ден майстора в сервиза реши да замери и налягането. При подаване на контакт помпата прави 4 бара. След като запаля колата прави 3,5 бара , а веднага след като я изгася пада почти моментално на нула.

Според моя майстор то не е нормално,защото по книги пишело че до 10 мин след изгасен двигател налягането трябвало да се държи до 2,5 бара....а на мен ми пада на 0.

Та според него помпата или някакъв регулатор за налягането(мисля че така се казваше) са 2-от вероятните причини за проблемите със студеното палене.

Та въпроса ми към вас колеги е найстина възможно ли е в помпата да е цялата причина или може да е някакъв друг проблема , защото вече фалирах да обикалям от сервиз на сервиз , само да ми взмат по 30 лв. за дигностики и всички да правят някъкви догадки. Моля ви ............ ама много ви моля дайте някъв съвет какво да правя ,че вече незнам на къде да хвана с тва АУДИ.

Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бенз. регулатор е на бенз. рейка на края(като копче кръгло) и излиза маркучле от него.Проверяваш го,като изгасиш колата,вдигаш капака,махаш маркучлето и гледаш дали започва да капе,ако капе е за смяна :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отговор не мога да дам точен, аз иам същия проблем. Стигнах до извода че проблема е в компютъра на газта, сменил съм бензинова помпа работи както трябва уж, чистил съм дюзи, дросел, стъпково моторче качвал съм я на диагностики не трупа грешки уж всичко е наред, преди месец смених акумулатора колата започна да пали перфектно без забележни от 1 ви път, минаха 3 дена и почна да прави същите номера отначало по 1 път паля и гасне, псоле по 2 по 3 ядосах се махнах пак акумулатора и започна да пали супер и след 3 дни пак същото. обяснението според мен е че тоя тъпия комп на газта не е направен като хората или има някъв проблем в него и колата прави тия номера щот не могат да се погодят с този на колата, ходих и при газаджии те ми викат че не е така но простото упражнение с махане и слагане на акумулатор го доказва. дано съм помогнал поне малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с бенз. регулатор мога да го пробвам и ще видя дали е от него. Иначе относко компютъра на гаста , не ми се вярва да е така колега , защото до сега вече 1,5 години карам на гас с този газов инжекцион и нямах никакви проблеми. По скоро ми се струва ,че от както сложих помпата долу горе се появиха ядовете, но пък незнам дали найстина тя е причината. Нека някой колега които е запознат сподели ....... и по точно се чудя така ли е както ми каза майстора..... че след изгасед двигател до 10 мин след това , налягането трябва е 2,5. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако проблема е с бензиновата помпа не би трябвало да е само когато мотора е студен а през цялото време.

Вземи си изчисти дросел клапата а пък може и да почне да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си и термо-датчика на ЕКУ-то (компа на колата) - ако не е в норма ще пали трудно и няма да има мощност. Огледай му куплунга и жиците вътре под маншончето да няма окисляване или друго. Хубаво е да си запишеш какви грешки излизат на ВАГКОМ, а не просто да ги триеш. Така много лесно ще се установи от къде точно идва проблема.

Това с падането на налягането не е добре, проблема може да е в самия регулатор както те посъветваха колегите. Все пак ако е от него само, успееш ли да запалиш трябва да работи що-годе нормално докато е студен двигателя и като загрее да почнат мизериите с ниските обороти.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами грешките на ВАГКОМ-а се появиха част от тях докато тествахме кои дюзи са запушени. Останалите бяха заради проблема с неразпознаване на чипа на ключа и нещо пак от тоя род , които с нищо не ни помогнаха да решим проблема. Термо-датчика , ако не се лъжа точно на него майстора му обърна серизоно внимание и настояваше да запали колата на студено именно заради него, понеже се съмняваше да не би да лъже колата е топла или нещо от тоя род и от там да прави мизерии , но в крайна сметка човека каза че проблема не е в него, след като закачихме колата на компа и на студено я тествахме.

Относно регулатора и майстора ми каза същото ,че би било логично да прави ядове колата и след като загрее . Но ми каза че това също е вариант освен помпата. Чудя се верно дали тая помпа е истинската причина при положение че като запали колата ядовете продължават на студено.

Възможно ли е да е проблема от тази дросел клапа? И какво представлява нейното почистване?

Друго което се чудя има ли некакъв вариант проблема да е в кабели , бубини или ???? Но пък нз тогава защо на гас колата е перфектна !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е някъде там - т-датчик, регулатора на налягане или бензиновата помпа. Щом на газ няма проблеми ще е нещо по горивната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще гледам да намеря отнякъде бензинова помпа да тествам поне , предлага ми един приател на Бош 2-ра ръка за 30 лв. Ще я сложа нея и ще тествам дали поне е от помпата.

Въпроса ми е дроселовта клапа дали да ми почистват. От нея има ли вероятност да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от дросел клапата .. ако ти е зацапана когато ,пуснеш колата на свободна ще се заиграва с оборотите ще пада много ниско и ще се покачват така няколко пати и ще се стабилизира , но ако е от нея тези неща ще ги прави и на газ не само на бензин , зависи дали ти е направена газта когато ти прехварли колата на газ да ти работи бензиновата помпа.Обарни внимание ако играят оборотите ,значи е за чистене , ако не играят не е от нея :) ! Иначе и аз имам подобен проблем като е студена колата , върти върти върти и пали , случвало се и да гасне но 1-2 пати , и все пак се притеснявам защо пали толкова трудно на студен двигател stupid.gif

ще гледам да намеря отнякъде бензинова помпа да тествам поне , предлага ми един приател на Бош 2-ра ръка за 30 лв. Ще я сложа нея и ще тествам дали поне е от помпата.

Въпроса ми е дроселовта клапа дали да ми почистват. От нея има ли вероятност да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами колега аз си сложих реле което да ми изключва бензиновата помпа като мина на гас. На гас преди 3 дни ходих и ми смениха некви филтърчета - стандартно облужване и всичко е наред. На гас нямам проблеми с оборотите. Газовия инжекцион е добре направен. Но незнам защо тва с оборотите го прави на студено само, като загрее не усещам да ги мени . Нз по какъв друг начин да разбера от кое идва проблема.?!

Които има идеи нека сподели .......аз вече се отчаях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , ще береш ядове ! и да си оправиш проблема , ще имаш отново свързани с горивната система ,защото като караш на газ и ти изклучва бензиновата помпа няма да има циркулация бензина ще се застоява и ще береш , дертове и с помпата и с диузи и всичко !

ами колега аз си сложих реле което да ми изключва бензиновата помпа като мина на гас. На гас преди 3 дни ходих и ми смениха некви филтърчета - стандартно облужване и всичко е наред. На гас нямам проблеми с оборотите. Газовия инжекцион е добре направен. Но незнам защо тва с оборотите го прави на студено само, като загрее не усещам да ги мени . Нз по какъв друг начин да разбера от кое идва проблема.?!

Които има идеи нека сподели .......аз вече се отчаях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не влизай във филми колега това твоето го преживях преди 2 години, аз карам 1,8 куатро АДР мотор същите проблеми имах и аз, смених бенз помпа, датчик на на вала и др. като свещи бобини и т.н накрая се оказа шибания темперетурен датчик този който с четири пина, също има значение пръстена какъв цвят е моя е с бял това са до 97г мисля , а след това са със син така че имат разлика. Аз лично купих менташки ТОП РАН изкара една година и преди месец ходих купих друг цената му е 15лв, а оригиналния е 50лв. Сега моя проблем е съединител... Желая ти успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси колега , но моя майстор уж ме уверява че не е проблема в температурния датчик ......... обърна му особено внимание и каза че всичко е наред. и точно затова се чудя от къде да започна .......... дросел ........ бензинова помпа или регулатора ..........или пък може да е от друго .........незнам вече и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, бих искал да използвам темата, тъй като и аз може би имам подобен проблем с моя ADR. От време на време сутрин не иска да пали от първия път. Оборотите падат бързо и гасне. Понякога и при загрял двигател, след като съм спрял за малко, е така. Имам плаващи обороти при загрят двигател, особено ако я изфорсирам и освободя от скорост (от 850 падат още около 250-300 за няколко секунди и се нормализират после). А и друго ме тревожи: най-вече на 4/5 скорост двигателя претриса, няма тази мощност и не набира равномерно. Някакви идеи? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към автора на темата, колега щом ти пада налягането на бензина в рейката слагай един обратен клапан след бензиновия филтър и виж дали ще има резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси колега за идеята , за начало мисля да пробвам с друга бензинова помпа(от приател) другата седмица и ще пиша тогава ............. дано да има резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искам да завърша темата понеже успях да отсраня проблема. Дано помогна по този начин и аз на някой с подобени ядове като моити за в бъдеще.

Та по въпроса ......... в крайна сметка отидох в един сервиз в София , там едни наглед възрастни чичковци ми казаха , спокоино момче имаме техника на Бош , остави колата при нас и ще ти отсраним проблема. Викам си .....тоя пък дъртия какво разбира от коли с електроника по тях ....... камо ли пък от компютри :)))))))))) Та оставих колата там и на следващата сутрин човека ми звъни и ми каза: Момче проблема ти е от ДАТЧИКА ЗА ТЕМПЕРАТУРАТА. Аз взех да им обяснявам как в предния сервиз майстора ми обясняваше че го гледал лично него и ме уверяваше че е наред, ама ЧиЧката от сервиза си държеше на своето и ми вика че е сигурен.

Смениха го хората с датчик на стойност 57 лева.(не е много евтин) И Чичката ми каза че сегашния датчик , който аз бях сложил когато купих колата(за около 20 кинта)-преди 2,5 години ----- изобщо по каталог не се води аз мойто Ауди а е за VW ..... и освен това за него си е просто някакво евтино менте. Даже се чудя как е успял да искара 2 години А4-ката с него. Та след като сложихме новия датчик , отидох в сервиза , колата беше бая изтинала като се има впредвид времето навън в момента (-5 -10 градуса) , завъртя ключа човека и тааа кола запали като никога.

Направо неможах да повярвам . Нямаше да гасне, нямаше да мени обороти ......... просто заспа. И това което още повече ме учуди е ,че това глъхнене което го имаше в ниските между 1000 - 1500 оборота просто изчезна. Направо немога да повярвам как един датчик може да промени до такава степен работата на двигателя.

Вече 3-ти ден паля колата на студено и всичко е ОК. Дано сега се моля сегашния датчик да кара и да забравя повече за тия ядове че ми побеля косата още повече.

Успех и на останалите колеги ............ и благодаря на всички за помоща. Особено на колегите които ми писаха че проблема ми е от тоя датчик ........... ама аиде де .......... кои да ги слуша :)))))))))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, че си отстранил проблема, човек докато е жив се учи :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че ти писах на лично колега , ако не съм ,ето ти телефона човека - казва се Янко - 0888800945 нека ти обясни той по точно :)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

колеги за съжаление се налага пак да пиша в тази тема и то по простата причина че нема 2 седмици след "отсраняване" на проблема ................ отново се появи от нищото. Старата песен на нов глас - сутрин менене на обороти , гаснене , прекъсване .................. ебати Аудито златно излезна. Нямате си и на идея колеги колко пари вкарах в тоя автомобил. Решен съм тая седмица пак да карам колата на същото място и да ги врънкам пак да се мъчат да си свършат работата .

Ще пиша ако има развитие :box:/>/>

Редактирано от pepy86_a4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хора днес взех колата от сервиза и никъв резултат. Дало им грешка от ламда сондата и смятат че от там идвал проблема. всичко друго било наред. Според тях целия проблем бил от дюзите. :gruebel:/> ............... много странно ,при положение че ги чистихме на ултра звук преди по малко от месец.Викат ми да слагам добавка за дюзите в бензина и да покарам малко с нея :)))))) Просто немам думи. Вече не искам и да ходя повече по никви сервизи чесно. Аман от догадки , предположения и т.н. Не вярвам на никой за нищо вече.

Някой изобщо може ли да ми каже сервиз в СОФИЯ , където да е сигурен че като ида и ще ми отранят проблема ? Ама не чул не дочул от някъде ,а да борави с факти и личен опит по възможност.:blink:/>

Вече се чудя понеже едно приателче има а6 97г. 1.8 125 к.с. същия мотор - само че колата е ударена и я дава на части дали да не почвам да прехвърлям едно по едно всичко ......... докато излезне от какво е проблема :stupid:/> ебати занимавката няма що ............... ма в краен случай май нямам и друг избор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здрасти колега,

И аз имам абсолютно същия проблем с А3 1.8Т. Мога да кажа със сигурност от какво НЕ Е:

  • Газова уредба - проблема го имаше и преди да я сложа.
  • Свещи - смених с NGK - без резултат.
  • Дросел клапа - чистих я преди 2 дни - на следващия ден сутринта запалих от втория път.

Като цяло при мен ситуацията е такава:

Въртя ключа - пали вдига оборотите (включва се някакъв смукач предполагам) и гасне.

Въртя ключа 2 път - пали вдига оборотите, задържа 1-2 секунди и започва да губи обороти и да трепери. Ако не и дам газ може да стигне и до 300-400 оборота и се тресе все едно работи на 2 цилиндъра. След известни мъки - гасне.

Въртя ключа 3 път - или пали и всичко е ОК или се повтаря 2.

Прави ми впечатление че дори и когато запали и държи високи обороти за празен ход (1200 - 1300) пак се претриса сякяш не и идва равномерно гориво.

В момента в който този автоматичен смукач (или там каквото е) изгасне и оборотите на празен ход паднат на около 1000 - всичко заспива.

На базата на тези мои наблюдения ми се струва че проблема идва то този смукач, което всъщност е май е някакво постъпково моторче което регулира количеството гориво което да подава на мотора когато е студен (поне така ми го обясни един майстор). За сега не съм го мъчил това моторче, но сериозно се замислям да го проверя да не би точно то да мъти водата. За съжаление това ще стане поне след 1-2 седмици. Така че пробвай го и него преди да си разфасоваш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...