Jump to content

Прожекторни фарове - реални тестове.


ogip

Recommended Posts

Обущаря бос ходи, нали знаеш :)

 

Още не съм ги отварял, но те са лесни - лупите с рефлектора на ц5 фейс са същите като на 4Ф, а аз такива имам постоянно оборотни, тъй че работа за няколко часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 236
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Рефлекторите на лупите (което реално се рециклира) и самата лупа са едни и същи. За режекторната пластина и соленоида за дългите - май имат разлика на пръв поглед, но когато сваля моите фарове да ги огледам, ще разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Може, моите са със заводски ксенон и се махат, но не е много лесно и трябва да е махната баластата, за да може да имаш достъп до лупата. Трябва да я разглобиш на две - рефлекторна части и тази с лещата и се вадят една по една.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, виж горе на първата снимка от предишния ми пост - цялата карантия му излиза на този фар, доста простичко е направен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,колеги. Извинявам се на автора,че му пиша в темата,но въпросът ми може да бъде полезен на доста хора тук. Та,карам б5 фейслифт. Имам монтиран "смарт дрл" от колегата L&R, вързан на дългите светлини на 20%, който работи прекрасно вече 3години. Наскоро си подмених лупите (по-скоро целите прожектори), с известните китайски "morimoto bixenon h1". Старите ми бяха оригиналните Valeo, вече доста поизморени,но не и в плачевно състояние. От резултата съм много доволен, направо не съм очаквал да светят така добре, особено след перфектна регулировка. Но искам да ползвам функцията на лупите за дълги светлини, като си оставя и оригиналните дълги от рефлекторите. Спирам с увода, че стана направо разказ.....Та на проблема: дрл-а е вързан на дългите, а от там взима ток и соленоидчето на лупите. Когато дрл работи, до крушката за дълги идват около 4V. Идеята ми беше с реле (постоянно отворен контакт), на 12v, което да не сработва под 9v, да прекъсна плюса на соленоидчето за дълги на лупата. Очаквания резултат беше, че докато работи дрл а, в соленоидчето на лупата няма да има никакво напрежение, защото релето няма да е сработило. Само като пусна дълги, в релето ще влязат вече 12v, то ще сработи и ще пусне ток към лупата. Да, ама не! Дрл а работи на принципа да шимира тока (за да намали волтажа на крушката и да я накара да свети по-слабо. Тоест тока до нея стига на мн бързи импулси,не е постоянен а променлив. И реално релето се побърква,започва да щрака като къртечница.....Въпросът ми е, как да го е*а, да си запазя дрла и да си ползвам дългите и на лупите? Познанията ми по електротехника са до тук.....Дайте идеи, моля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май-май,няма решение. Аз колко го мислех.....Сетих се и за решението на колегата от линка,който си ми дал,а именно да се вземе шимиран + от другаде за халогенната крушка, но се въздържам, защото съм точно като теб, не искам никакви промени по оригиналната инсталация на колата. Или поне възможно най-минимални. Дрл а е според мен най-доброто решение: стоков вид на колата (мн държа), пренебрежимо малък товар на алтернатора и вс последици от това, значително съхраняване на рефлекторите и изобщо на фаровете (ползваш ги само когато ти трябват), не можеш да забравиш да си пуснеш светлини и т.н. и т.н. Ако не се намери разумно решение на този казус, аз ще се примиря с дрл а. Реално него го ползвам повече от 50% от времето на шофиране. А дългите се ползват под 5%. Също се сещам, че ако сложа диодна крушка в секцията на дългите,която да свети щом колата запали,като на А8, няма да имам свткавица,защото инсталацията ми е друга (аз несъм имал фабрично bixenon на лупите,само къси). И тя работат стана........неоправдано сложна. Но, някой може и да го измисли.....надявам се.

 


Между другото, силно се надявам колегата Жоро(Toshkov81), да прочете темата. Той е един от хората, които могат да разрешат този проблем.

PS: Евала, Жорка, голем си. Квот' си пипнал по мойта кола, всичко е ТОК. Респект!

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със захранване по щатна инсталация няма решение на проблема. Но примерно с лек мод на инсталацията на фара и монтаж на DRL модула близо до фаровете според мен има надежда ?

 

036135386.jpg?r=0

 

 

PS. Само да попитам за ефекта от монтаж на H1 ксенон в оригинална (рециклирана) лупа от А6 Ц5 (междинка) ? Заслужава ли си, и дали осветяването и разпределението на светлината ще е по-равномерно? В момента съм с лампи H1 Osram night breaker unlimited, силата и цвета не са лоши, но разпределението пред фаровете не ми харесва.  

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера боднах ксенон H1 35W 4 300K на А3-та(фейслифтова е) и останах приятно изненадан от резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не сложите една бобинка последователно на релето, тя ще се погрижи реално ШИМ-а почти да не минава. Отделно може да се добави и един кондензатор паралелно на релето който да интегрира преминалия ШИМ и там да се получат едни 2-3 волта например. Сиреч L-C филтър, който за постоянния ток при включен фар ще е все едно го няма. 


Само някой да се закачи с осцилоскоп за да каже на каква честота е ШИМ-а и може да се сметне филтъра и да се види дали бобинката ще стане. Да не излезе много голяма.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвайки ЕлктроДроид-а и каталога на Комет. При L-C филтър с наличните там индуктивност 220uH и кондензатор 10mF (10000uF) на 25V излиза че ще имате честота на среза малко над 100Hz, и 19dB затихване при 1kHz. Ако честотата е от и над 1kHz на ШИМ-a мисля че релето няма да го усеща хич.

 

Трябва да се добави попътен резистор за да токоограничи тока през индуктивността (защото заводски е 40mA) към кондензатора. И също така за да не "залепне за дълго време релето след ползване на дълги е хубаво самото реле да е с ниско съпротивление за да "изчерпва" бързо кондензатора.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее, с мойте позняния по електротехника........мисията невъзможна. Благодаря ти, колега, но това е изпълнение е невъзможно за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой знае ли дали рефлекторите на левият и десният фар на А4 Б6 са еднакви? Става въпрос за късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

три елемента са чуйек......

Страх ме е да ме се запаля, провокиран от желанието, спиран от незнанието..... сложно ми е..... нищо не разбирам от материята електротехника......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешооо, чудесен пасивен лоу-пас филтър си сметнал за трилентово акустично тяло :hilezh: 

ШИМ-а не съм го мерил, ама тъй като съм го заслушвал на предния душегуб (при спрян мАтор, та да се чуе нещо :) ), ми бие на нещо между 80 - 150Хц, та със съответен кондензатор и траф, да не Фръкнат зъркелите на някое кръстовище, с по-рязко спиране :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е толкова малко ще се получи твърде голяма индуктивност и размер. Трябва си осцилоскоп това е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS. Само да попитам за ефекта от монтаж на H1 ксенон в оригинална (рециклирана) лупа от А6 Ц5 (междинка) ? Заслужава ли си, и дали осветяването и разпределението на светлината ще е по-равномерно? В момента съм с лампи H1 Osram night breaker unlimited, силата и цвета не са лоши, но разпределението пред фаровете не ми харесва.  

 

На прожекторен фар не е голям проблем да боднеш ксенон, на мястото на жична крушка, със сигурност светлината ще е по-силна, разлика в разпределението на снопа няма да има забележима. Единствения проблем е, че среза е с такава форма __/ на префейса и междинката и при завой надясно, както и при изпреварване ще блестиш на дясната лента.

 

Колеги, някой знае ли дали рефлекторите на левият и десният фар на А4 Б6 са еднакви? Става въпрос за късите.

Еднакви са.

 

 

Пичове, следя темата, ама няма какво да кажа.... Извън познанията ми е.

Като стигна да си оправя моите фарове, че няма време за тях, ще измисля някакъв възможно най-прост начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам да мръдна пластинката за __/. Спрял съм се на 4300К. Надявам се да не жълтее много.

Иначе за проблема с биксенона и DRL на дългите мисля, че схемата от пледната страница го решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...