Jump to content

Прожекторни фарове - реални тестове.


ogip

Recommended Posts

  • Отговори 236
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За фаровете който си преправял за А6? Ако снимката се направи на участък от път или терен на който няма други светлини (от други коли и улично осветление)

Идеята ми е да придобием някаква представа как изглежда светлиния сноп и до каква далечина пред колата се разпростира като осветеност на пътя при извън градско шофиране.

Ако това не те затруднява разбира се.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преправяните фарове със смяна на лупи са на C5. Пак казвам, че няма да добиеш добра представа от снимка, но добре, ще направя по-натам, че вкарах колата за цялостно пребоядисване. Сравнявал съм ги като сила на светене и шарка на снопа с рециклирани фарове на 4F и са на практика 1:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги имам едно питане...В момента съм финансово доста затруднен, но фарките ме вбесяват. Бюджета е до 100лв...

 

-Моите лупи са приключили. Преди 5 години им лепих фолио на прогорялото защото са с пластмасови рефлектори.

 

1.Да търся някакви стари лупи и да ги възстановя? След това да ги инсталирам на мястото на моите или

2.Да се оръся малко още и да купя нови китайски? 

 

Ще ми се да НЕ слагам ксенон. Кой вариант според теб изкарва повече във времето и ксенона задължителен ли е? 

 

Бягам от хсенона защото не искам да си усложнявам живота още. Карал съм доста като бройка и видове нови коли и с нормалните крушки си светят според мен задоволително...Ама не се сещам някоя да е била с лещи :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно фаровете с лещи имат много загуби, поради малкото отразителна площ на рефлектора + допълнителната лупа + отрязването на много полезна светлина и на практика сравнено с обикновен рефлекторен фар светят по-слабо, при еднакъв интензитет на крушката. Предимството им е изчистения сноп, който насочва светлината само върху полезната за шофьора площ + щадене на насрещнодвижещите се, което се получава от отблясъци и разсейки. Това го казвам в смисъл да не се очакват добри резултати от комбинацията лупа + халогенна крушка. Аз лично не съм карал кола с такива, която да не ме кара да се чувствам като сляп.Тук трябва да се има предвид и че, рефлекторите за халогенни и газоразрядни крушки са различни, поради различната форма на източника на светлина - в единия случай жичка, в другия балонче, това също оформя крайният резултат и трябва да се има предвид - рефлекторни фарове за ксенон (има такива) не са удачни за каране с халогенна крушка, както и прожекторни фарове за халогенна крушка не са удачни за ксеноновa, но все пак второто е много за предпочитане пред най-ужасната комбинация - рефлекторни фарове за халоген с ксенонова крушка.

Конкретно по въпросите на Ванката:
1. Ако оригиналните лупи са с пластмасови рефлектори, какво значение има дали ще търсиш стари, или ще възстановяваш твоите? По-скоро проблемът е друг - доколкото разбрах, методът за полагане на ново покритите (вакуумна метализация)  има проблем с нанасянето на слой върху пластмаса. Не съм запознати в детайли с технологията, но ако се ползва някакъв вид електролиза, то със сигурност ще е проблем пластмасата. Доколкото знам, излиза по-скъпо и има риск да се отлюпи.
2. За мен това е по-добрия вариант в твоя случай, поради горното съображение, освен това имаш 2 бонуса - първо шарката на китайската лупа ще е по съвременния стандарт ___/??? , второ ще имаш дълги светлини и на лупата (ествествено ако си вземеш съответния тип).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да кажа, аз пращах пластмасови рефлектори от а4 б6 за ново покритие, в завода Евертлак в Стрелча. цената беше 19 лева на рефлектор. като изрично казаха- 5 работни дни.

станаха перфектно, като чисто нови. с тях ми пратиха и някаква ръкавица и пишеше да не се пипат с ръка, само с ръкавицата. Ако човек иска да спести пари и сам си разглоби и сглоби фаровете, това си заслужава. Иначе вече 3 години караме с китайски биксенонови лупи на аудито. Просто няма база за сравнение. ксенона е еднакъв и на оригиналните лупи и на китайците. обаче като пусна китайците и все едно оригинала не свети изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя гроб ц4 с нормални фарове бяха като снимката от първата страница.

Пратих рефлекторите в Стрелча  и станах почти като нови с новото покритие.

Така, че и това е вариант ако рефлектора е здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за насоките. 

-Значи купувам ксенон H7 35w 4300k, понеже за това може да отделя сега.

-Монтирам го на сегашните лещи, и оправям ел.инсталацията с релета и тн. като да не ме е яд че всичко става от втори трети път снемам размери каква леща влиза в тия акота на Хела???

-Приемам мисълта за 150лв дадени за лещи и като събера пари вземам максимално голямата която влиза с "би-ксенон механизъм" 

 

После очаквам вече всичко да е като хората. Нещо пропускам ли? Сам си правя всичко. 

 

Не видяхте че съм написал "залепих им фолио на дупките преди 5 години"...Та лещи ще се взимат, неизбежно е! Въпроса беше да ми охладите страстите да вземам лещи от продавалника за 20-40лв и да ги рециклирам. Явно е безсмислено на фона на нови. 

 

Благодаря! 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както видя от първата страница - и аз ги мислех тия варианти, но усилието да възстановяваш и пригаждаш чужди лупи, пред купуването на китаец, който е 3в1 с лъщящо ново покритие и метален рефлектор е просто безсмислено! Няма нужда и да поставяш релета, ако ще ползваш ксенон, защото след стартовия импулс от 20кВ ще имаш понижена консумация, спрямо халогенната крушка, а високоволтовия инвертор (баласта) си е широчинно-импулсен модулатор и ще гарантира постоянно захранване на газоразрядните крушки, дори с овехтяла инсталация.

 

Има готови комплекти с цял прожекторен фар, ксенонова крушка и баласт от Китай/местните тунинг магазини, вместо да ги събираш поотделно. Само виж размерите и напасването и си ти, с каквото мога ще ти помагам   :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Ето и от мен малко снимки ! Снимките са с нормална крушка Н1 ! Вече е с ксенон и свети в пъти по-добре !

post-47507-0-89075300-1427883971_thumb.j

post-47507-0-17650300-1427883982_thumb.j

post-47507-0-98208500-1427883989_thumb.j

post-47507-0-18297100-1427884010_thumb.j

Редактирано от bob17
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз лично не одобрявам особено този вариант:

1. Разваля фабричния вид на автомобила

2. Комбинацията от 4 къси светлини ми се струва трудна за реглаж

3. Фабричните дълги светлини са великолепни на рефлектора и превъзхождат тези от лупата

4. Халогенната крушка загрява доста по-бързо, спрямо ксеноновата и се губи яркия светлинен клаксон при изгасени фарове

5. Няма възможност за дневни светлини на крушката на дългитe

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5. Няма възможност за дневни светлини на крушката на дългитe

И по-добре, че няма! Тая простотия със включването на дълги светлини вместо дневни, пък били те и намалени на кякаъв %, трябва да се наказва със сериозна глоба. То вече всеки си включва, което, както си иска и си кичи всякви светещи гоМна от илиенци. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако светят на дългите на малък процент няма проблем. То по тая логика и твойта кола с насаден двигател не е много ок, но караш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по-добре, че няма! Тая простотия със включването на дълги светлини вместо дневни, пък били те и намалени на кякаъв %, трябва да се наказва със сериозна глоба. То вече всеки си включва, което, както си иска и си кичи всякви светещи гоМна от илиенци. :steinigung:

Tова точно с дългите е 1:1 с идеята на дневните светлини и няма никаква разлика технологично спрямо фабричното решение от халогенните до светодиодните светлини от последно поколение - умерена, насочена светлина напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше така, всички производители на автомобили нямаше да слагат допълнителни дневни светлини, а щяха да използват дългите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами едно време не е имало такива "модерни" ленти ..
БМВ Е46 оем си пали дългите на % ! И това не е някаква тукашна измишльотина - така си е от заводЯ ! Вярно че е само за Канада било, ама си е така :D


Принципно фаровете с лещи имат много загуби, поради малкото отразителна площ на рефлектора + допълнителната лупа + отрязването на много полезна светлина и на практика сравнено с обикновен рефлекторен фар светят по-слабо, при еднакъв интензитет на крушката. Предимството им е изчистения сноп, който насочва светлината само върху полезната за шофьора площ + щадене на насрещнодвижещите се, което се получава от отблясъци и разсейки. Това го казвам в смисъл да не се очакват добри резултати от комбинацията лупа + халогенна крушка. 

Няма да се съглася с теб ... Под никакъв предлог ! 
https://youtu.be/qzhxNwDnhPg?t=5m11s
Вярно че е БМВ, но предвид че това е първият автомобил с ксенон в света, и първият с "лупи" - няма как да ме убедиш че карам като слепец !
Да, фаровете на моята кола са нови китайци, но е факт че вечер се движа без да се опаквам от каквото и да било !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е с нови рефлектори да виждаш хубаво. Просто ако съпоставиш светлината на рефлекторен спрямо прожекторен фар с една и съща крушка, първия ще има малко по-силна светлина, но с цената на други недостатъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, не светя в 7 етаж на блока до нас  :hilezh: Че ги гледам колегите като излизат вечер от сервизя, и будят хората отсреща :D
Иначе си прав за площ на рефлектор, но е факт че кочин с лупите свети добре ... 
И без да е нов, че вече стана на година и малко - пак си свети повече от доволно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През деня няма нищо по-добро за насрещтната видимост от дълги с обикновен рефлектор  на 35% (например), особенно в мъгла. 

По принцип и на мен не ме е приятно срещу или зад мен в тъмното да кара кола с обикновени фарове и ксенон H4 (от най-ефтините), но няма как стискам зъби и се моля по-бързо да се разминем. Какво да се прави, държавата ни е такава, всеки си прави каквото му кефне, демокрация :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моето взимане даване с прожекторни фейслифт фарове само че марка ТИК. Предполагам по-голямата част от вас са чували за превъзходните им качества, затова мисля, че няма какво да говорим кое е наложило заигравката. Прожекторите са ето тези, Н1 цокъл реплика на всеизвестното моримото. Ето и как свети единия с крушки 35W 4300К (все още не  ретрофитнат) post-17736-0-91443000-1428521979_thumb.j post-17736-0-75362300-1428521982_thumb.j И сега по същество: фара отива във фурната на 130 градуса за 10-12 минути post-17736-0-82803700-1428522502_thumb.j след което с ръкавици се разлепя. Рефлектора излиза post-17736-0-35771100-1428524150_thumb.j post-17736-0-07433200-1428524155_thumb.j Ето и двата прожектора (в ляво оригиналния и афтърмаркета в дясно) post-17736-0-23454300-1428524222_thumb.j post-17736-0-86351000-1428524217_thumb.j Рефлектора на оригиналните прожектори нямаше поражения post-17736-0-13900500-1428524912_thumb.j но лещите бяха начупени вероятно от температурните амплитуди post-17736-0-03522500-1428524915_thumb.j Тъй като захващането на прожекторите е различно се наложи да си направя "преходник". Използвах материал за платки закупен от магазин за електронни компоненти. Голяма играчка беше докато пасне но ето какво се получи post-17736-0-74234400-1428525367_thumb.j Така сега се захващаме с модифициране на новия прожектор Както се вижда външния контур на планката на режектора и лицето на рефлектора не си пасват много и тя не ляга плътно post-17736-0-43150500-1428525941_thumb.j post-17736-0-38820100-1428525951_thumb.j Затова малко я поизрязах post-17736-0-10770100-1428526081_thumb.j Не ми хареса как се вижда карантията на прожектора през лещата post-17736-0-63122400-1428526297_thumb.j реших да го потъмня с пернаментен маркер (това ми се намираше под ръка) post-17736-0-57668600-1428526556_thumb.j post-17736-0-26559900-1428526559_thumb.j post-17736-0-92855500-1428526561_thumb.j post-17736-0-08240300-1428526564_thumb.j Понеже ръбовете на новите лещи бяха начупени реших да ги омажа за да намаля евентуални разсейки post-17736-0-78065200-1428527056_thumb.j post-17736-0-00020800-1428527059_thumb.j Всичко се сглобява post-17736-0-40776700-1428527542_thumb.j post-17736-0-08145300-1428527540_thumb.j, фара се монтира и започва нагласянето на светлинния поток в хоризонтално положение. Това става с помощта на стена. За целта обаче всички дупки на преходника бяха уширени за да позволят леки ротации на прожектора при незатегнати видии. Ето и резултата от новия прожектор - само единия фар post-17736-0-74296900-1428528239_thumb.jpost-17736-0-54470600-1428528241_thumb.j. След няколко месеца поръчах ето тези крушки и ето разлика post-17736-0-05410700-1428528661_thumb.j Да обаче нощно каране с тези крушки не ми харесва - твърде ми е остра светлината и напряга. Затова мисля да поръчвам 55W 4300K. Освен това американския стандарт на отрязване на светлината мисля че е по удачно да се ползва на мпс при което фаровете са разположени по-високо. Аз имам проблем с видимостта при десен завой, както и с пътните знаци...светлинния поток ми идва малко ниско и не осветява достатъчно, но като цяло плюсовете са повече и си заслужава интервенцията. И за финал правете каквото правите само гледайте да няма post-17736-0-60084700-1428529856_thumb.j :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Браво, колега, супер! :top:

Старите ти лупи изглеждат в перфектно състояние, какъв им е бил проблема?

...и да допълня - ако си вземаш ксенонов комплект гледай да е AC.

 

За американския стандарт не съм съгласен, доста  сляпа зона остава отдясно и е дискомфртоно, особено ако си свикнал с европейския.

 

:bia:

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Формата на светлинния сноп се определя от профила на ламаринката пред крушката и той трябва да бъде с ясно хоризонтално отсичане.Така,като гледам,или лупите са за американския стандарт,или са завъртяни в гнездото и затова се получава този ефект.Ето как трябва да застанат лупите/поглед отзад/:

032442111.jpg?r=0

Лупите при монтажа не са сложени точно....трябва да ги разхлабиш малко и леко да ги завъртиш на ляво! Целите лупи !!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...