Jump to content

Прожекторни фарове - реални тестове.


ogip

Recommended Posts

Поздравления за труда и постигнатия резултат! Като полираш фаровете ще стане още по-добре. При мен(А3 с фарове Hella) имаше голяма промяна в светенето само с измиване на фаровете отвътре и полиране отвън, дори със старите опечени рефлектори. Иначе самата лупа няма как да помътнее защото е стъклена и след измиване става като нова, но за рефлектора спасението е или никелиране, или направо смяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 236
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Както казах, като видях вътре какво се случва след миене, според мен това трябва да е краен вариант. Лъскавото леко помътнява и става на петна от съхненето и отлагането на варовик. Последните капки направо си оставят формичка. Това не се вижда през челното стъкло, но аз го видях с очите си като е разглобено всичко. Определено не се отразява добре и на рефлектора, според мен е по-добре с мощна духалка да се обдухват лъскавите части и да това е... Може би има и друг вариант с преварена, или дейонизирана вода, който желае да пробва и да сподели...

 

Както бях писал по-нагоре, имах силни съмнения за фокуса на рециклирана лупа, за това се хвърлих с цялостна смяна, ще се радвам някой да сподели снимки срещу стена от рециклирана лупа. Другото, което не ми харесва е стария стандарт на чупката на отрязване при старите лупи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вдъхновен от експериментите ти и аз реших да се захвана с реновиране на фаровете.Изпаднаха ми едни оригинални ксенонови фарове производство 98-ма,щях да им взема лупите и да си ги сложа на фаровете след хромиране.Очаквах да са напълно мъртви,днес ги взех от Еконт и се оказа че покритието им е напълно запазено,само леко прашно въпреки че са на 15години.Лупата изглежда малко по-различна от тази за халогенна крушка,на какво се дължи това?

Чупката се регулира с лостчето на лупата,кеф ти чупка,кеф ти черта.

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито чупка, нито черта са актуални, в Европа съвременният стандарт е като на снимките горе, все пак щом си решил ги слагай. Обясни какво по-различно виждаш в лупата? По принцип разликата върху шарката, която се вижда върху пластмасата пред фара е, че при лупите за халогенни крушки има 3 чертички, а при ксеноновите е овалче. Предполагам фокуса е различен, защото при халогенните крушки се черпи светлина от продълговат източник - двойно навитата волфрамова жичка, а при ксенона е от балонче с газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разглобих лупата.Като конструкция е по различна,което явно определя фокуса.Ксеноновата стъклена част е оребрена,халогенната е чисто гладка.Интересно е,че тук лостчето не прави чупка или черта,а праи две хоризонтални линии едната малко по-високо от другата(което явно е актуалното).Ксеноновата лупа е е изцяло конусовидна,докато халогенната е сплескана от едната страна(където изгаря покритието)Бях се запътил да купувам същите лупи като теб но изпаднаха цели фарове и оригиналното си е друго,включително и качеството на баластите и липсата на ръкоделие по лупата.Надявам се да се справят добре със хромирането и най-накрая и аз да имам фарове.Яд ме е само,че няма да имам биксенон на лупата,а ще  ползвам дългите ,на който имам монтирана хела от Е39.Сигурно става ден с 4 фара на дълги  :love:

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина става ден с 4 фара на дълги, просто да не му се налага на някой срещу мен да му присветвам... :Eyecrazy:

 

Интересно, че казваш, че лупите за халогенните крушки били гладки... Моите бяха за халогенни и бяха оребрени, а допълнителните лупи, с фабричен ксенон и D2S са с кристално гладка и прозрачна лупа. То се вижда по снимките из темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес свалях фаровете и ги разглабях за корекция  -  осите на сноповете на дълги и къси светлини не пасваха и след калибрация на късите, дългите биеха надолу, което не е добре за дневните светлини - все пак те са доста насочени (както и на всички 2-секционни фарове) и целта е да сочат право напред. На последната ми постната снимка се вижда къде биеха осите на халогенните крушки на дългите.

 

Вече се специализирах в разлепянето и залепянето на маджуна на челните пластмаси и разглабянето на фара и за няколко часа всичко бе готово, измених закрепването на лупата да е малко по-човешко от снимките по-горе, защото си бях приготвил точни планки и сега вече съм изцяло доволен. Всички замервания на сноповете ги правих като светвах сваления рефлектор на фара с дългите свелини, белязване с хартиено тиксо на стена на центъра на фокуса, после съответно поставяне на лупата, за да "цели" същата равнина и център, вече сноповете не бягат и всичко заспа.

 

Бонусите са 2:

- дневните свелини (дългите на 30% отново се виждат добре насреща)

- като включа дълги, освен биксеноновата лупа, халогенната част и тя бие яко светлинна концентрация насреща и направо изпържва, някакъв ужас настава просто... :bgdev:

 

Тази вечер сравнявах фаровете срещу стена с едно 4F и разлика няма никаква, даже моите малко по-силно светеха, все пак са чисто нови рефлектори на лупите. Остава шлайфче на пластмасите отпред, че са доста зле...

 

Идеалният фар е, който свети много ярко, но като го погледнеш извън снопа да изглежда така:

030938047-big.jpg?r=0

 

Демек - все едно не свети, за тия, които карат насреща  (вижте как лупата е черна, габарита се вижда, дори капките по стъклото, а фара свети на пълна мощност и не блести), същевременно като набиеш дълги да знаят защо се случва  :) Това се постига с острото изрязване на снопа и добрата калибрация - неща които са несъвместими с оригиналните фарове на ц5! Надявам се полирането с машинка да има резултат, аз лично много го мъчих на ръка с различни пасти, но ставаше само по-зле, иначе остава да си търся други пластмаси за фара...

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, трябва да разкараш конденза. Отвори капаците отзад и покарай няколко дена колата или я остави на слънце така. След това вода няма да има.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За да станат хептен, кат нови и ако ти се разделя с 40 кинта ги дай на Герака да ги лъсне. Ще станат като нови. След това ги лакирай с един убав лак и си ти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днес разглобих фарове HELLA от А6 4F - същата мизерия като моите бяха! Горната повърхност на рефлектора на прожекторния фар беше тотално матирала, на петънца и леко обгоряла от крушката... За капак и собственикът на автомобила беше решил да си мие фаровете, както широко се препоръчва тази дейност тук из форума, съответно имаше петна от засъхнала вода по рефлектора, лупата и челната пластмаса.

При 4F поне го няма проблема с недомислените фарове на 4B и липсата на фокус, съответно процедурата за рециклиране е оправдана и натам отидоха...

Другото удобно на 4F e,, че лупите се вадят без разлепване на фара.

 

e7e76645697c66402f5a0d8a59e39538_610x0.j372589fba0931c3cefd7910f17aa864c_610x0.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете какво да правя с моите фарове на 4-ката,фейслифт са марка TYC и светят като свещички.Отвън не са потъмнели или матирани просто самата лупа свети доста слабо,какво може да се направи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си писал за А6ца фарове и прочетох какво си писал,върпоса ми е това може ли да стане на а4 фейс фарове има ли такива лупи или рефлектори да се продават ,подменят ли се ,рециклират ли се ,кой е най-добрия вариянт за хубави фарове ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло темата е да даде насоки, ако някой иска да разбере какво се случва с фаровете на тия коли на по 7-8-10 и повече години, на база какво съм видял, също така да почерпи идеи за себе си за превантивни действия. Виж колко струват нови фарове на Депо и си направи преценка дали искаш да се впускаш във филм да си ги правиш, или да си купиш, или да платиш да ти ги направят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 4B защо да не е оправдано рециклирането,при мен стана ден след процедурата.Това е като ги монтирах без да са регулирани и на улично осветление(преди лампите бяха по-силни от фаровете  :angry2:  :angry2:)

947e7147a40ddff2c9f50895b39b931e_120x90.

798462ea577cf86b99f1919d20b8abc0_120x90.

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-горе съм обяснил защо (за мен) няма смисъл от рециклиране на фаровете на 4B. То се вижда и от снимките ти, че отпред снопа е мазня, въпреки, че свети силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снопа си е отсечен като с нож,след като ги регулираха свети много по-добре.Горе и аз бях написал,че има разлики в конструкцията на ксеноновата и халогенната лупа точно определящи фокуса.

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Оги, разглеждал ли си фар от пасат 5.5 и как са техните лупи, видяха ми се по-големи от на Ц5, но дали всъщност е така, имаш ли идея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко варианта на фарове за Ц5:

1. До 2000г. - най-малката лупа, има характерни точки по диаметъра отпред
2. 2000г. "междинка", преди фейслифта (моите са такива) - средна по размер лупа
3. След 2001 - фейслифта, най-голямата лупа
4. All Road
5. S-line
Поне за тия се сещам, мисля, че са 3 размера на диаметрите.

 

За Б5.5 съм виждал поне 3 модификации на фаровете... Трябва конкретно да се види за кои точно видове става дума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За C5 фаровете са следните:

 

До 2000 и междинките са с еднакви лупи с цокъл H1 и малката лупа. Разликата е само в декорацията пред лупите.

 

До 2000 с оригинален ксенон са с D2S крушка, малката лупа и пластмасов рефлектор. Същите като на Allroad и на А3-те с оригинален ксенон.

 

След 2001 има 2 варианта:

 

1-вия е с с голямата лупа и H7 цокъл за крушката.

 

2-рия е с оригинален ксенон и с голямата лупа  с цокъл D2S.

 

 

При Passat B5.5 са два варианта, същите като при Audi A6 C5 след facelift-a

 

1. С голямата лупа и H7 цокъл за крушката.

2. С оригинален ксенон и с голямата лупа  с цокъл D2S. Тук лупата е във външната част на фара откъм калника.

Редактирано от Geraka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ама не . при С5 преди фейса има разлика в Големината на лупите, каот първите с декорацията около лупата са доста по-малки от вторите.

Цокъла също има разлика. Аз имах 2 комплекта фарове от първия вид с най-малката лупа, и едините бяха Н1 другите Н7

така че има доста различни видове фарове. при С5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно еднакви са лупите преди фейса и междинките. Мога да ти ги снимам ако искаш. Преди фейса няма с H7.

Редактирано от Geraka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, прав е Geraka - като размери са напълно еднакви лупите на стария фар на ц5 и междинката... Имам лупи и от двата вида, които с удоволствие разкарах. Единствената разлика в прожекторите е, че стъклото на самата лупа на старите е напълно кристално и прозрачно, а на междинката има нещо като оребрение (подобно на стъклото на шрайбпроектор). Просто отпред пластмасовия конус е малко по-широк при междинката и може да се навре 2.8'' лупа, а на стария фар не влиза и трябва 2.5''. Размерите съм описал на по-задните страници. Другите видими разлики, между 2-та типа фарове са декоративните разсейвателчета на мигачите и местоположението на габарита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...