Jump to content

Питанка за соларен люк?


Recommended Posts

Нямах си работа и реших да сложа на старата А6-ца соларен шибедах от А8 или S8(не съм сигурен) До колкото разбрах било полезно за акумулатора и дори ако се заиграя може да подвържа винтелатора така, че да през жегите да работи на 1-ва степен за да сменя въздуха в купето, като се наложи да я оставям на слънце.

Та дилемата е има ли някаква електроника между соларния панел и акумулатора или направо свързвам двата кабела + и - към инсталацията? Днес беше облачо и като замерих с мултицета се оказа, че панела произвеждаше 9 волта. Това ми се вижда доста слабо и не знам дали изобщо ще зареди нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако го свържеш директно, какъв е шанса да ти консумира акумулатора, вместо да му помага? Поне един полупроводник трябва да има. Предпазител също.

Можеш ли да ми дадеш размерите на тоя произвеждащ ток прозорец? Директно ли се заменя, в смисъл P&P? Всяко допълнително инфо ще ми е от полза.:rolleyes:/>

Редактирано от S8_TDI Vasko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях свалил тавана за да го претапицирам и случайно ми се отдаде възможност да измеря размерите на люк от S8. Оказа се, че всичко съвпада като размери. Всяко болтче си идва точно на мястото. Говоря за люка заедно с цялата тава, улуци и механизми. Съответно се разтърсих по обявите и купих най-изгодния. Има обаче една спънка. Въпреки, че като размери всичко е еднакво, люка на S8-цата в задната си част е по-гърбав (изтумбен на дъга към средата) И се наложи с екстензия да се придаде лек овал на тавана в тази част.

029608528.jpg?r=0

Иначе люка неможеше да слезне надолу за да се плъзне под тавана при отварянето му. Дори и сега в средата люка е изгърбен с около 5мм над нивото на тавана.

Та сега на въпроса за подвързването. Понеже не съм запознат с тези фотоволтаици и не съм наясно как се подвързват към подобна инсталазия. И аз си мислех да сложа два по-яки диода, или един само на плюсовия кабел :gruebel: ,че минусовия вече съм го хванал директно към купето на един от болтовете, които държат люка.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос. Този "екстеншън" който си правил, сега като се загледаш отвън над колата има ли издуто и напука ли се боята? Много смело начинание :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, солара се ползва само и единствено

при покой, да върти въздуха в купето.

Акумулатора не можеш да зареждаш, още повече през диод.

Грубо казано, на анода имаш 9 V, а на катода 12 V. Нищо няма да пусне.

Ако си с климатик, може примерно да прекараш изхода от първа степен

на вентилатора през допълнителен двупозиционен ключ и да включваш

захранване от панела ръчно.

Обаче за климатроник - не знам как стоят нещата,

нали блока на климатроника управлява скоростта на вентилатора.

Май заигравката не си струва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ tvard - мерси, доста полезно.

Имам един въпрос. Този "екстеншън" който си правил, сега като се загледаш отвън над колата има ли издуто и напука ли се боята? ...

Както и да го зглеждаш няма кривини или други неравности. Нищо не се е напукало, първо позагрях с пистолета за гореш въздух цялата област така, че да не може да се пипа с ръка и тогава го напънах. Лошото е, че днес ми направи впечатление, че се е поизпънало и сега люка пак мъчно се гмурка под тавана. Трябваше повечко да го "напъна" вчера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия 9 волта е важно до колко стигат на слънце. Също и какъв ток дава, т.е. каква е мощността на панела.

От 9в могат да се направят 12 с относително проста схема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, 36 вата си е добре става и за поялник. Може да си гръмнеш акумулатора от презареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо, я дай тази схема за повишаване на напрежението. Това са си 3 ампера. Ще се отразят добре на 6-годишния ми акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене - LM2587 - 6A Boost regulator

Фигура 38 в този ПДФ.

Има много варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Special thanks to to bear grizzly :bia:

Само ме притесняват тези 1,2А на изхода. Дали ще понесе 3А тази схема?

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипът издържа до 6А на входа. Което може да направи поне 3А на изхода. Бобината ще е по-забавната част. И предпазители да не стане БУМ.

Разбира се и диода трябва да е поне 6-10А (сложения е 3А и за това тока е по-малък)

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като гледам инсталацията няма нищо сложно. масата си е обща, само плюса се прехвърля от едно реле, от климатроника дали да е от акумулатора или от солара.

само проблема е че незнам каде ще се върже към климатроника. мисля че няма каде да се върже. ще трябва отделно копче което да включва вентилатора или може би целия панел на климата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой сети ли се колко волта ще вдига когато е слънчево времето? Тези 9 волта са при облачно време.

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...