Jump to content

Въздух в спирачната система - ABS проблем.


autorazsipnik

Recommended Posts

Здравейте!Проблем със спирачките,който забелязах отдавна ,но все още не съм опитал да намеря причината.Проблема е ,че винаги има въздух в системата и ефекта е мек педал.От това,което е писано из форума при някои проблема е в ABS модула,при някои се оправя с обезвъздушаване на машина,но при мен след всяко обезвъздушаване педала е твърд само до следващия ден.Напоследък започна да дръпва наляво при по рязко спиране.Откакто имам колата е с този проблем без дърпа на никъде и без нужда да припомпвам.Като взех колата сменях сп.течност през няколко седмици ,за да се изчисти системата от наслагвания и мръсотия.Течноста почерняваше за една седмица първите 2-3 пъти.През половин година я подменям.Последния път пак преди половин година правих опити да обезвъздушавам по всякакъв начин и пак съм я подменял с всеки опит.Последно пробвах с машина.От задно дясно колело,з.ляво, пр.дясно и пр.ляво.Изхабих над 3 (три) литра течност и педала си остана мек.От задно ляво колело не спряха да излизат мехурчета.Тъкмо реша че е готово и се появят мехурчета,така няколко пъти се появяват и над два литра само от там подмених .Отпред нямаше въздух.Единственно се оправя като се обезвъздуши с помпене през всяко колело,но както казах по-горе до другия ден.И какво ми направи впечатление: ако обезвъздуша от тръбичките на ABS винаги излиза въздух.Понякога педала се втвърдява само от тази процедура.Вчера пак пробвах и на входа на АБС-а нямаше въздух.Но на изхода за задно ляво взе да излиза отново доста въздух.Не знам някой имал ли е такъв проблем ,но няма да ми е излишно всяко мнение.От къде се взима толкова въздух.Ако влиза от някъде не трябва ли да има и теч от някъде.Няма течове и загуба на течност .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си обратно обезвъздушаване, като от пробката за въздух вкарваш с 1 спринцовка спирачна течност от най-далечната гума до най-близката до сервоапарата. Другия момент е ако има микропукнатина на резбата на някой апарат ( там където тръбата влиза в апарата ). Аз преди време сменях 1 цилиндърче на Корса и когато натягах тръбата всичко беше ок, а се оказа че материала е бил толкова слаб че съм спукал резбата и се окоти тогава. Поздрави и дано не е нещо сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ме интересува ,ако има пукнатина някъде защо не сълзи сп.течност при натискане на спирачките,а пък ще дърпа въздух?Това предложение го чувам вече за втори път,но не знам как се диагностицира най-добре малка пукнатина някъде?

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени си АБС модула,вчера започнах да разкоствам поредния,от А4 Б5 1.6,като отворя клапаните ще снимам да видиш на какво са заприличали металните части.На дреп,каша от корозия .След толкова интервенции няма да ти е проблем да го смениш,само като вземеш другия,откачи твоя от куплунга и закачи другия,дай на контакт да видиш дали гасне лампата на АБС -а,ако загасне си ок,гледай да вземеш модул който не е от кола с отворена сп система.

ПП мехурите са от пропускащ клапан ,течността започва да дифузира и става на мехури

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти,че се включи по темата!Вече ми се изясни от къде се пени така.Интересно ще е да се види някоя снимка.Вероятно всичко се дължи на ненавременната подмяна на сп.течност.Увреждат ли се клапаните до толкова ,че модула да не подлежи на ремонт?А ако се отвори с цел проба за ремонт,старите уплътненията държат ли след това или са достъпни някакви ремонтни комплекти ,с които да се затвори?Другата събота ще търся същия модул читав и ще пиша ако намеря какво се случва.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

общо взето не подлежи на ремонт,моя си правих специален петограм да го отворя,отворих го гледах ,гледах и го затворих.смених го с друг :hilezh:/>

Редактирано от samsung
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябвата доста инструменти и части за да стане читаво,според мен е два или повече пъти да се търси читав втора ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

смени си АБС модула...

Колега buzzi днес смених блока на ABS.Педала не потъва вече,но радостта ми не трая дълго.Като засилих да пробвам предните гуми блокират,свирят и оставят черни следи по асфалта,за задните незнам.АБС -а не сработва.Вечерта след работа я пробвах на паркинга и се оказа ,че на сняг АБС-а тръгва да работи.Дали се въртят колелата или са блокирали обаче не знам,но се чува.Веднага излизам на асфалта и няма АБС -гумите свирят якоnixweiss.gif.Утре ще видя с компа за грешки,по таблото лампите угасват.Възможно ли е да е някое от релетата вътре в блока?На стария блок абс-си работеше. Какво мога да погледна още ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

закачаш се с ваг,АБС МОДУЛА и правиш otput test.няколко пъти,колата е само на контакт,натискаш леко педала,като почне да трака,натискаш малко по силно,естествено виж за грешки ,но ако има проблем,ще свети лампа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има грешка за релето на помпата и за помпата.Не мога да задействам output test.Трябва ли да се логна , Бош 5.0 е модула.Сега ще се пробвам да сменя и двете релета ако мога без много разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених и двете релета.Доста повъртях да я тествам,не записа грешки.Чува се как се задейства бързо и педала се надига ,но въпреки това не ми харесва.Пак свирят гумите и оставят следи.така ли трябва да бъде?Не дърпа на никъде вече.Засега я оставям така ,ще видя и на мокър път как се държи и ще проверя за грешки отново.Благодаря на buzzi за бързото съдействиеflehan.gif.Още едно ауди е с читави спирачки благодарение на тебrespekt.gif.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Пак свирят гумите и оставят следи.така ли трябва да бъде?...

Днес сложих друг АБС-блок и спирачките са вече както трябва.Предния е бил дефектен,няма свирене на гуми вече.Сега следващия проблем: не мога да сменя спирачната течност за помпите на съединителя.Като отвъртя пробката отдолу на ск.кутия не теква и капка докато е на машината под налягане.Как се сменя?Възможно ли е да има нещо запушено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да текне от пробката на долната помпа трябва да натиснеш педала на съединителя. Като напомпаш няколко пъти ще изкара цялата течност. После обаче е голям зор с обезвъздушаването на двете помпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още като отвиеш пробката и потича :)това го разбрах като свалях долна помпа и после 1 час с много псувни успях да я върна на мястото и :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробката не я разхлабвам ,направо я свалям и няма капка, докато е под налягане 1,5 бар.Щом при други теква веднага значи е запушено някъде.Но щом превключвам скорости нормално,значи помпите работят и вероятно спушването е съвсем до отвора за обезвъздушаване.Съединителя беше омекнал като сменях притискател и феродов диск,но за един ден каране се оправи,щото не мога да обезвъздуша.И в момента си работи нормално.Само,че искам и от там да пусна течност ,за да я подменя,а не теква.Днес погледнах в елса ,че налягането на машината трябва да е 2,5 бара.Освен да пробвам,както казва VBI с натискане педала на съединителя.Дано стотина бара да избутат ,каквато и гняз да запушва там.Предполагам ,че причината е същата поради ,която смених и АБС-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги виждам , че сте писали за проблем със спирачките и реших и аз да споделя моя..Оня ден сменях дискове и накладки всичко ок..Спирачки перфектни но на прибиране към вкъщи се спука маркуч на задна лява гума и цялата спирачна течност отиде по земята :( Въпросът ми е ако АБС блока е засмукал въздух обезвъздушаването по същия начин ли става с отвиване на пробките на колелата и здраво помпане или има някаква по сложна процедура.И ще стане ли номера с обезвъздушаването ако отвия всички пробки едновременно и отгоре наливам само течност ( ще изкра ли така въздуха или си трябва обезвъздушаване на всички колела по отделно )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...