Jump to content

А4, 1.8Т Работи на 2 цилиндъра


Ivan Borisov

Recommended Posts

Ауди А4,1.8Т, куатро 98г.

Здравейте колеги днес реших да се занимавам малко с моята количка, за да и нагодя центровката понеже след няколко опита да я настоя преди около месец все се разминаваше или напред или назад а по 1 зъб или 1 и половина но никога не идваше точно на белег.

Вчера прочетох в форума че на горното зъбно колело на разпределителния вал има белег и от другата страна, който значително се разминава с тоя на който гледам аз сега. Също така прочетох че ако е обърната шайбата както е в моя случай ремъка не върви точно върху колелото а на 5,6 мм. по навътре към капака. А помня, че преди да сменим гумичките на клапаните ремъка си вървеше точно върху колелото и имаше мощност и си вървеше повече от добре. Днес я разглобих прикарах долу кол.вал на белег свалих и обърнах зъбното колело на разпр.вал от страната която няма надписи направих центровката горе и долу си дойде точно на белезите. Запалих колата и започна да тресе цялата, извадих буксите от бубините една по една отпред назад и при първите две имаше промяна, а при вторите две не. Ако ги броим от пред назад(1,2,3,4) 3 и 4 цилиндър нямаше никаква разлика предположих свещи или бубини, свалих размених от работещите на не работещите пак същото 3,4 не работят никаква разлика в оборотите. Сега съм я оставил разглобена за съвети преди да взема решение да и объщам з.колело както си беше и да се примиря с това че не върви добре.

Благодаря предварително на хората отделили време да прочетат поста и предположенията и евентуалното решение на проблема. Всяко мнение е важно за мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери налягането на цилиндрите,може да си чукнал леко клапаните.Що се отнася до центровката почти винаги идва малко напред или назад това не е проблем и не се забелязва някаква разлика във вървенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ами колегата е много прав може би.3 и 4 цилиндър вървят заедно на една височина може и да е чукнало някой клапан най добре премери си компресията за начало преди да сваляш главата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Центровка най-лесно се проверява по задния белег на маховика. Маховикът е голям и грешката е много по-малка, отколкото при предния белег.

Закачи колата на ВАГКОМ и виж дали горния датчик на хол не е записал грешка - той записва грешка при голямо разминаване в центровката.

Преди да въртиш, провери дали си затегнал хубаво колелото и дали при обръщането не се е скъсала шпонката. Усилието за затягане трябва да го има в ЕТКА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали удрят само предполагам.Възможно е както каза колегата да има разминаване на данните от датчиците.Объни си шаибата както е била.И направи центровката каквато е била.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм как изглежда счупена шпонка, и специално обърнах внимание на това и при свалянето на колелото си беше здрава. Трудно свалих шайбата след като беше набита на обратно, едната страна на шпонката е леко заоблена точно по леглото на вала и не знам как сме обърнали това колело като сме го слагали но вероятно сме се подлъгали по надписите. Но не знам защо з.колело е направено с два белега от двете страни които се разминават с горе долу 35-45 градуса. И така и не разбрах от коя страна трябва да се гледа тва колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Центровка най-лесно се проверява по задния белег на маховика. Маховикът е голям и грешката е много по-малка, отколкото при предния белег.

Закачи колата на ВАГКОМ и виж дали горния датчик на хол не е записал грешка - той записва грешка при голямо разминаване в центровката.

Преди да въртиш, провери дали си затегнал хубаво колелото и дали при обръщането не се е скъсала шпонката. Усилието за затягане трябва да го има в ЕТКА.

Днес търсих белега на маховика но неможах да го намеря, от коя страна трябва да гледам?

Редактирано от Ivan Borisov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така и не разбрах от коя страна трябва да се гледа тва колело.

post-15047-0-00461700-1363890525_thumb.p

Центровката се гледа по зъбното колело на разпределителния вал и демпфера на коляновия. Ако отвориш и капака на клапаните ще видиш и двата вала

post-15047-0-59573700-1363890819_thumb.p

post-15047-0-79482100-1363890722_thumb.p

те също имат белези

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от шофьорската страна, има ревизионно отворче на скоростната кутия. Белегът е или няколко резки или 0 с резки.

Гледаш предния белег и когато започва да идва към ГМТ, въртиш много бавно и гледаш отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-15047-0-00461700-1363890525_thumb.p

Центровката се гледа по зъбното колело на разпределителния вал и демпфера на коляновия. Ако отвориш и капака на клапаните ще видиш и двата вала

post-15047-0-59573700-1363890819_thumb.p

post-15047-0-79482100-1363890722_thumb.p

те също имат белези

Колегата ти е качил баш правилните картинки. На първата е посочено положението на колелото на разпределителния вал. Навън е по-плитката част. Тя е и леко заоблена. Ако нагласиш белезите на коляновия, дали по предната шайба или по маховика, и свалиш капака на клапаните трябва да видиш белези на двата вала и на последните пети. Това е третата картинка. Понякога десния е малко преди белега, явно заради празния обтегач.

Аз при подобна случка счупих 3 пъти двигателя преди да се усетя за тая хуйня. При неправилно зацепване удря средния смукателен клапан на трети цилиндър....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега тези два белега знам къде се намират, по тях гледам и аз центровката (която винаги се разминаваше малко, преди да обърна зъбното колело на р.вал)но ми стана любопитно на тази предната шайба(на кол.вал) и маховика дали си съвпадат белезите. И само да се оправи малко времето ще търся точно къде се намира отворчето за белега на маховика.

Също така искам да попитам, след като вече съм я зацепил по белега от задната страна на зъбното колело на р.вал има ли вероятност да съм направил някаква поразия?

И вчера четох в аутодата, че има и значение колко броя са звената на веригата от белег до белег на двата разпределителни вала, там пише че трябва да са 16, а ние при смяната на гумичките на клапаните при събирането на колата гледахме само да си съвпаднат белезите на валовете а не сме броили звената и сега се чудя дали оптегача не създава по голямо напрежение или да е евентуално по хлабав от едната страна и от там да влия е нещо. Въпрос на време е да разглобя и там и да се проверява какво е положението, повечко е за разкачване на маркучи и кабели защото съм и с Газ.Инж.

post-46136-0-99738900-1364324330_thumb.j

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че има значение броя зъби на веригата. Грешно зацепена верига е еквивалентно на грешно зацепен ремък.

Разтегната верига също нарушава центровката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще разглобя и там, но ме притеснява това, че съм сложил и силикон на гарнитурата че ми пускаше масло някъде от капака (с нова гарнитура)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо ще сложиш по-хубав силикон:).

Почисти много добре стария и използвай силикон на victor reinz. От задната страна има малка цедка за маслото към обтегача на веригата - внимавай да не я запушиш със силикона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте всички който следите темата.

Днес разглобих за пореден път моята трошка, нагласих белезите долу и горе видях и отворчето на маховика с белега. Отпред на кол.вал на маховика и горе на з.колело всичко беше идеално, подравнено (з.колело на р.вал не съм го обръщал по старо му а го оставих така както е защото отговаря по описанието на колегата "HallFire" а именно навън е по-плитката част и e леко заоблена).

След което дойде ред на капака за клапаните. Свалих и него с надежда, че ще намеря там проблема но видях двата зацепени вала точно на белезите и преброих 16-те звена от веригата. Събрах си всичко по старо му, и реших, че всичко идва от маслените повдигачи на клапаните. Стигнах до този извод защото, когато сменяхме гумичките на клапаните не иска да запали от тях, защото не ги бяхме изпразнили преди това, и се наложи доста да повъртиме на стартер докато се появи компресия.

Затова реших да я покарам малко да видя дали няма да се оправи сама. Подкарах я минах малко повечко от 30км. но разлика нямаше, колата си работи пак на 2 цилиндъра 1-ви и 2-ри.

След което реших, че проблема може да идва от комутатора и да не дава ток на 3-та и 4-та бубина, измерих му стойностите както е описано в тази тема и показа, че 4-те входа и изхода дават нормални стойности 580ома.

Идеите ми се изчерпаха (освен тази, че може да съм изкривил някой и др. клапан)

Ще се радвам, който има някакви предположения да ги сподели, благодаря на всички отзовали се :)

Ето и малко снимки.

post-46136-0-40007200-1364408123_thumb.j

post-46136-0-77090800-1364408139_thumb.j

post-46136-0-75298000-1364408155_thumb.j

post-46136-0-82039200-1364408168_thumb.j

post-46136-0-85774700-1364408180_thumb.j

post-46136-0-28040100-1364408198_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На прозорчето на маховика трябва нулата да ти е в десния му край. На последната снимка отгоре на двигателя има нещо в дупките на свещите на 2-ри и 4-ти цилиндър?!?

И все пак сега трябва да измериш компресията, след като си палил с обърнато колело. Ако е наред пак ще умуваме...

При мен двигателя дойде в багажника, сглобих го грешно и съвсем леко опря смукателния клапан на 3-ти. Пак главата долу, шлайф и опря по-добре: толкова добре, че се скъса и се заби в буталотоsteinigung.gif Сега ми е смешно, но тогава ми се беше вгадило... Дан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би сега е момента да потърсиш "професионална помощ" преди да си направил някоя по-голяма беля :gruebel:/>

В препоръчаните сервизи има доста хора, които са виждали много пъти 1.8 Тръц ... предлагам ти да си избереш някой и да ти помогне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белята е на лице, крив клапан или нещо от сорта днес ходих да ми мерят компресия на 3-ти цилиндър е 10 а на 4 няма никаква. Ще олекна с някой и др. лев вече ми писна да давам пари по тая кола хората се возят и веднъж годишно обслужват а аз я налях с повече от 4-5000лв. за 2 години. Купих я цялата част по част. С такси ако се движех сигурно да ми е излязло по евтино. Ужас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си единствен.... Сега е момента да направиш всичко както трябва и да не пипаш повече. След ремонта на моя двигател се запъвам като животно за педала на газта и за около 7000 км изхарчвам 200 грама масло.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белята е на лице, крив клапан или нещо от сорта днес ходих да ми мерят компресия на 3-ти цилиндър е 10 а на 4 няма никаква.

Чудесно - тъкмо ще си направиш перфектно главата, а това ще ти се отблагодари с разход и вървене. За мен парите налети в глава, са най-добре "вложените" пари по ремонта на една кола.

Ще напиша и цени - рециклирането (смяна на водачи и пасване на клапани) е около и под 200лв - обикновено се сменят само водачи на изпускателните клапани.

Гарнитура глава + болтове е около 50лв. Клапани не бързай да купуваш, преди главата да отиде в работилницата - може да няма нужда.

....останалото е труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах скоро през ремонт глава на аеб-то. Смяна на гумички, шлайф клапани и водачи, всичко с гарнитури и работа ми се върза 400 лв. Сега ме е яд, че не смених и сегменти тогава, защото продължава да пипа масло.

Както и да е, не трябва да те е яд за парите, които си набил, то повечето хора, които карат б5-ци и си ги подържат качествено , са ги дали тея пари та и отгоре....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз при миналото разглабяне за смяна на гумички на клапаните, Видях, буталата и на 4-те цилиндъра играеха доволно(имаха лувт), но тогава не можах да заделя пари и за сегменти и за това ги отложих. Но сега ще ги сменя и тях.

Да питам, след като съм сменял гумички преди 2,3 месеца да ги сменям ли пак, тогава не съм сменял водачите.

Също така от какво значение е смяната на болтовете на главата какво им става на старите едва ли отвръщат при 100 градуса, а и все пак са в масло.

По блока освен смяната на сегменти нещо др. правили се като например шлайфане на цилиндрите, смяна на лагери на кол.вал или нещо от сорта, мисълта ми е ако има такива дребни работи до около 100-тина лева да ги свърша, че не мисля да отварям всяка година по 2 пъти мотора :D Колата като я закачиха на диагностика ми казаха, че е на повече от 300хил.+ 10,20 някъде беше (на километража пише 170хил.) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво имаш желание да смениш всичко, но мисля, че без сваляне на мотора последния цилиндър не може да се прави....

Болтовете са направени да се разтягат при процедурата за затягане. Не са в масло.

Сменят се лагери - основни и биелни и семеринги - на коляновия и на разпределителните валове.

Прави се много хубаво измиване от нагара - на буталата, маслената помпа се разглабя, картера се измива до блясък. Това после ти гарантира по-дълго запазване качествата на маслото, по-дълъг живот на турбината и изобщо всичко по-:). Може да отвориш и стартера, ако ще е на земята - лагери и четки са стотинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...