Jump to content

Моля за няколко съвета след покупка на кола


habib

Recommended Posts

извинявам се, че пиша така, но стана 3 дена се боря с търсачката на форума без кой знае какви успехи :/

до сега никога не съм карал немска кола, а само ференски буклуци

купех си ауди а3 1.6 AEH-AKL-APF 1997 ( сделката според мен беше добра за 3100,нов внос от германия, а и на пръв поглед е поти безупрена )

http://img831.imageshack.us/img831/2290/img20130322131347.png

http://img6.imageshack.us/img6/3393/img20130322132554.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/3396/img20130322131304.jpg

като за нчало да почна с болежките си

- абс-а не работи и лампата му даже не свети ( тук получих долу горе отговор в по долната тема ) :)/>/>/>/>

- не ми свети датчика за температурата на вън, и другото поле до него което не го знам за какво е също не свети http://img831.imageshack.us/img831/4629/img20130322133548.jpg

други забележки за сега нямам, интерсува ме също

1 какво масло да и сложа, чета из темите препоръчвате кастрол 10w40 ана няколко места горещо препоръчвате и елф ( на намерих тема за масла като за този моетор, повече писания за дизелови, и за бензина 1.8 + )

- какво ви е менението за този мотор, при условие че не съм състезател и скорости на 100 не ме блазнят :)/>/>/>/>

2 масло за скоростната кутия 75в40 на кастрол, нали така ?

3. тук най много ме интересува, искам да и сложа и ГИ, каква марка ще ми препоръчате нещо ~800 кинта, и как се държи тоя мотор на газ ? ( четох из форума но пак повече говорите за моторите които са 1.8 +, явно май нещо 1.6 не са много предпочитани :/ )

искам, съвети защото изобщо не разбирам от коли, и като отида на майстор да не ме лъжат много :)/>/>

Редактирано от habib
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, честито колега! :) Много да те радва, само с усмивка да си я караш и да не ти създава главоболия :bia:

Като ти гледам таблото, нямаш фабрично поставен дисплей за външна температура! Датчик съм 95% сигурен, че имаш, тъй че няма да е проблем, да си купиш само дисплейчето и да се вържат! Горния дисплей по принцип се използва само при колите с автоматични скоростни кутии, там пише на коя предавка е колата!

Като цяло не е толкова популярен този двигател, защото се монтира само а А3 и А4 и е най-малкия бензинов(и като кубатура и като конски сили), за това не се среща масово. Но щом си спокоен шофьор и скорости над 100км/ч не те влекат, мисля, че ще задоволява нуждите ти.

Относно другите ти въпроси, ще се изкажат по-компетентни от мен колеги и каращи такива коли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една тема за твоя мотор от колегите!

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=162212

А, ето ти и инфо. относно маслата.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1766&site=41&region=59&language=7&brand=45

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- не ми свети датчика за температурата на вън, и другото поле до него което не го знам за какво е също не свети

Не всички киломтражи имат тази опция за температурата отвън. Моята кола също няма, както и повечето които съм виждал. Всички ги имат тези 2 полета. Първото е за температурата на вън, а второто мисля е за автоматични скорости.

1 какво масло да и сложа, чета из темите препоръчвате кастрол 10w40 ана няколко места горещо препоръчвате и елф ( на намерих тема за масла като за този моетор, повече писания за дизелови, и

На мен майстора ми каза, че ЕЛФ е за френски автомобили и по-специално за Рено. Аз не бих сложил от него. 4 Години слагам Fuchs 10w40 от Ауто+ и съм доволен.

Колкото до мотора аз карам 4 години такъв и съм доволен. Евтино обслужване на мотора - 1 ремък и 1 ролка. Евтин данък - около 23 лв. Аз съм с Газов инжекцион Tomasetto и съм доволен. Пазя си колата и не я ръчкам. На мен горе долу разхода на газ ми е 10-11 градско. Извънграда още не съм правил тестове. Само да оточня, че моята е Ауди А4 1.6 ADP мотор.

За маслото на скоростите нямам представа. Ще ми е интересно и аз да разбера какво да сложа при смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото на скоростите въпроса е много спорен. Аз моето го смених и зимата в студовете няколко пъти не искаше да влезе втора скорост. Така че май е по-добре само да се долее. Имам един пасат на 650 000 км и не съм му сменял масло в кутията (за смеетка на това смених два двигатела :hilezh: )

Масло може да си сложиш MOTUL 10W 40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам... Всъщност това е един от най-често срещаните двигатели в Голф 4 и е изключително разпространен (AKL).

Препоръчвам ти да поразлистиш VW форума - ще намериш всичко, което те интересува относно двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента само ще кажа, че маслата на ръчните скоростни кутии не се пипат. Маслото е "lifetime". Смяна се прави само след ремонт на кутията. Допълване ако има нужда. Погледнете сервизните интерви по мануалите, че там много рядко се среща препоръчана смяна и попитайте някой инженер за потвърждение. При автоматичните кутии, (мисля че при всички пройзводители) се изисква смяна на около 60 000км.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мхм, благодаря ви за отговорите, значи маслото в кутията да не го барам :) от SCHwabata ми стана ясно че на таблото съм нямал такъв дисплей за температурата на вън :/ а ако желая би ли посочил какъв трябва да си взема ? то има някаква джаджа до скоростния лост, която е слагана допълнително и показва температурата на вън и в купето, но евентуално ако може и на таблото :)

съфорумника @Hugsy споменава че само има 1 ролка и един ремък да се сменя, или аз не съм разбрал, понеже на стария ми меган сякаш бяха 2 ремъка, ангренажен и пистов ( као не бъркам де )

нещо друго което също ще е хубаво да сменя първоначално ?

извинявам се за глупавите въпроси, ама съм голямо шубе, да не ме осви на пътя че ...., сега се зачетох и във форума на VW и ме паникьосахте с тея скоростни кути ;( че и моята малко по- трудно влиза на 2-ра и 3-та или може би така ми се струва защото на реното някакси влизаха по- гладко :/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз имам същия двигател кола и първа скорост ми съдира нервите - повечето случаи доста тегаво влиза, понякога отказва да влезе каквато и да е скорост и после се оправя, но да - не е като да липсват проблеми в тая област.. да се надяваме да не трябва да се сменя скоростна кутия, че става доста страшно :wacko:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

а ако се наложи смяна дали ще става да се смени с някои от тези които са за 1.8, или обезателно пак да е същата ? или да посъбера оня малко кинти и както пишат, да се заменят с болотове тези проблемни нитове

преди малко забелязах, че на около 20см от заключващия механизъм в на багажника има едно петанце колкото нокът и боята е напъпила и се вижда леко ража, не бяха ли купетата алуминиеви или само на а4 са такива ?

Редактирано от habib
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разрових се из форумите и много хубави неща пишат за тази марка масла :) и май ще си взема такова, но не мога да преценя, за стар авотмобил 10W-40 ли ще е по- добрия вариант или 5W-40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво алуминиево купе бълнуваш :)

Скоростна не може от 1.8. Ако прецениш - сложи болтове (ако планираш да я караш по-дълго), ако пък не - надяваш се да не се случи и това е. Не е речено, че всички се чупят.

P.s. Имаме другия 1.6 двигател (16V) в семейството и се кара само с 5w40 (Motul).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло от колегата Владо - 10W40 Мотул или Кастрол

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77310

Купетата са галванизирани - по принцип доста добра защита, но щом при теб има ръжда - или е чуквано от камък или прбоядисвано.

Трудното влизане на скоростите - може да е съеденител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сменихме консумативите всичко ми излезе 290 кинта

90лв- маслото мотуил 10в40 6100 ( вазе взе почти 5литра остана само около 2 грама

40лв труд

160 останалото, само пистовия ремък не го сменихме, понеже беше като нов и нямало нужда за сега , сменихме ролка ( имаха 3 мерки, и взех най- скъпата ), на на пистовия ремък където е, там сменихме още едно тъклалце 38 кинта, маслен,въздушен и филтър на купето :)

.. съфорумника ACE ( Владо ) конто продава масла, ще се възползвам от него при следващата смяна, за да мога от по- рано да го поръчам ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

кагато взех колата по капачката на маслото имаше някаква бяла "пяна"

http://img571.imageshack.us/img571/2984/img20130412115024.jpg и майтора вика, че това защото е била карана "студена" и просто я забърса :)

се днес я гледам пак е побеляла, защо се получава така, според мен това се получава от нещо друго, ама не знам ... вие какво ще кажате ? :)

10х

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип това се получава от конденз и е типично, когато колата се кара на кратки разстояния, както ти е казал и майстора. Тогава маслото не достига (или само за кратко и рядко) работната си температура и постепенно се образува тази "сметана" отгоре.

Ако се поразровиш по форумите (вкл. и международните) ще намериш именно това обяснение. Знам го, защото и аз така се шокирах тази зима, когато отвих капачката на Голф-а, който се кара изцяло само на кратки отсечки.

Не се шашкай ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, пак аз ... :)

Имам следното проблемче, всякаш ми харчи маслко :/

когато го сменяхме остана оноло 200гб масло в шишето :), така след смяната изминах около 260 км и забелязах че нивото е паднало мално под средното допустимо и тогава налят тези останали 200 грама :) и от тогава до сега съм минал ооло 80км и днес сутринта гледам нивото е под минимума ;( меря го в гаржа, на равно ! кореди да го измеря и двта пъти коолата не бях я карал по 3-4 дена, визможно ли е като стои и така нещо да лъже за нивото ?

гледам няма течове, колата изобщо не пуши ...

преди около седмица сложиг газов инжекцион и гацаджията като свали колекторите и клапаните бяха много чисти, което било много добре, по двигателя няма никъде умазано,имам и чисто нови свещи ngk ...

от какво ли ще е това .. ;(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е наистина странно... и най-вече плашещо предвид малкото км, които споменаваш.

Ако колата е хоризонтална - няма как да лъже, явно го гори или тече. Ауспуха отвътре като го пипнеш мазен ли е?

Какво масло ползваш?

Иначе за меренето - сам си избери как ще мериш - едно време се твърдеше, че се мери на студен двигател. Сега се препорчъва мерене на загрял до нормална темп. двигател, 4-5 минути след като си я изгасил...

Сам си избери, най-важното е да го правиш все по единия от двата начини и да помниш, че ако колата е студена и сипваш масло - не трябва да прекаляваш, тъй като се раздува като загрее, т.е. желателно е да спираш малко под макс. И принципно НИКОГА над максимума така или иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

налях предложеното от вас масло MOTUL 10W-40 Synergie 6100+ взе около 4,8 литра, токо проверих и асупуха и не е мазно, пръстът ми почерня но не беше мазно, а маслото в двигателя е бистро все още :), а на газ съм минал около 40км от как съм я сложил :)

... като сипвахме новото, източухме старото на топъл двигател, а докато сложим новото двигателя вече бе студен и наляхме малко над средното ниво

.. по късно ще го замеря и на топъл двигател да го видим как е, а течове не съм забелязал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един майстор я погледна преди малко и той се учуди, колата въобще не пушу, няма течове, нагари, никакви признаци .... предполага, че ще е от някакви гумички на на цилиндрите ли на клапаните ... не помня къде каза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...