Jump to content

Проблем с климатроник


Тома

Recommended Posts

Проблема е доста отдавна и именно сега се заех с него. Проблема ми е такъв че когато пусна климатроника да охлажда и работи само малката перка на радиатора. По принцип знам че контролният модул се намира в голямата и той задвижва малката. При проверка с ВЦДС излиза грешка на голямата перка,която не може да се изчисти. С компресора до колкото ми казаха нямам проблеми и надувал повече отколкото трябва. Когато поработи известно време климатика(който не духа въобще студено) влиза в авариен режим и светва копчето ЕКОН , което не мога да изагася освен с рестарт на двигателя. Моят майстор ми каза че ми трябва нова перка, но аз имам съмнения за един датчик за високото налягане? Как мога да разбера от къде идва проблема?

П.С. Миналото лято голямата перка беше на ремот за смяна на четките. Работеше известно време след което пак отказа. Дори когато работеше перката миналото лято, климатроника не покриваше представите ми за студено, но поне духаше по добре от сега. steinigung.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора ти вдига високо налягане точно заради това че перката ти не включва да охлади определено проблема е в нея а не в датчика провери дали идва захранване на буксата ако все пак има значи ти е за смяна а и провери я да не е затегнала все пак :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логично и аз така мисля. Но не знам до колко е удачно да търся голямата перка 2ра ръка, защото нови се продават само двете за 386лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз нещо не разбрах , но ако не ти духа студено ,нали колкото да охлади купето и перката не тръгва си мисля ,че имаш пропуск в системата ,демек фреон излиза.Тогава компресора не може да вдига налягане и пресостата нама как да включи перката.

Ако компресора вдига нялягане , а перката не включва и компресора гасне след момент , е възможно филтъра (дехидратор) да е запушен със стружки(това пък е компресора когато работи с намалени количество масло )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с фреона е напълно възможно да ти изключва и да влиза в авариен ако липсва. Ако миналото лято е духало по- силно логично за половин година фреона съвсем да е намалял и да нямаш студ и от там някакви компютърни намеси по работата на компресора и перката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Фреон имам. За дехидратора също имам съмнения че може да е запушен, но като сложим проблема в комплект със неработещата голяма перка и става мазало. Компресора няма как да не изключи, иначе ще сдаде багажа и за това влиза в авариен режим. Но докато не подкарам голямата перка няма как да разбера защото излиза като грешка на компютъра. А този дехидратор чисти ли се или се сменя? Всяко мнение е важно за мен.

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо оправи вентилатора, а след това иди при грамотен майстор за да източи фреона, да зареди  и  да ти каже какъв е проблема.

Филтъра се сменя с нов, но ако е задръстен имаш и друг проблем и само със смяна на филтър няма да минеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Въпрос  по  темата  колеги.

Вчера  ми  допълниха  системата с  фреон , смениха  филтъра и  накрая   установиха  че  вентилатора   на  климатроника  към радиатора не включва,.

Въпроса е как  да  установя  моторчето дали е  читаво , има  ли  бушон за  него( щото  климатр  си  работи ама  дига  налягане  25)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

компресора вдига налягането понеже перката не охлажда радиатора. при мен не работи голямата перка и е доста кофти. трябва да видиш какви грешки ти вади на компютъра. в случая или перката е сдухала или някой датчик(обикновено за високото налягане на радиатора) ти прави ядовете. ако успееш да разрешиш проблема си пиши тук в темата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май  не съм много  на  ясно как  се  вадят  грешките ,  или схемата която  дава  колегата  за  A6 C5   ne  stava  za  men

 1 во нямам  позиция 0  за намиране  на  системните грешки  а  започват от C1-C89  a  не  както  при неговото описание  до 82,,.

  на C 1 на  единия  дисплей  се  менят  10  13 15 17 19   а  на  другия   от  дясно стои цифрата 4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем , фреон имаше , перките не въртяха и се оказа проблема в един мисля , че беше бушон който се намира в една кутия над акумулатора .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за споделения опит. При мене когато пусна климатроника завърта само малката перка, а по принцип модула се намира в голямата. Утре ще прегледам бушоните но ме съмнява че при мен това е проблемът..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Доста приятно ме изненада колата. Днеска както си стоеше запалена с климатика изведнъж започна да върти голямата("счупена") перка. Това ме навява на мисълта че не е там проблема който търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще допълня че днеска няколко пъти работеше и няколко пъти не работеше. Когато си върти няма грешки по компютъра, а когато не върти показва грешка на големия вентилатор. По принцип, от както съм я купил винаги понамирисва в началото като пусна да духа (мирише на мокро куче). Когато е напечена от слънцето доста време му трябва на климатроника да отреагира.(в случая когато не работи перката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

От моите наблюдения, преката работи 1 на 10 пъти. Писна ми от тая работа и почвам да елиминирам всичко наред. Първата стъпка която възнамерявам да предприема е почистване на цялата климатична система. Бях чувал за някакъв спрей за почистване на каналите. Освен това тоя дехидратор, някой знае ли къде се намира и почиства ли се или трябва да го сменям с нов, защото мирише много противно в купето. Някой по-запознат с тези работи ако може да помогне. Благодаря предварително.

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтър-дехидратора няма отношение към неприятният мирис в купето.

Смени си поленовият филтър.има спрейове за почистване на изпарителя(вътрешният радиатор) от тези неприятни миризми.

Миризмите се появяват когато си карал на климатик и спреш и загасиш мотора с включен климатик.Изпарителят остава мокър от конденза,който се получава и това е добра среда за появата на разни бактерии,от които е и миризмата.Препоръчително е преди да паркираш някъде да изключиш климатика предварително и да оставиш само вентилатора да поработи 2-3 мин. за да изсуши изпарителя на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съмнения за дехидратора имам защото въздуха мирише на застояла влага, но като се замисля си мирише и без да включвам компресора. Този поленов филтър да не би да се намира под кората на чистачките горе в ляво? Някакво предложение за този спрей от къде мога да се сдобия с такъв, понеже до сега не съм го виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За същият филтър става на въпрос.Напиши в Гугъл "спрей за климатици"и ще ти излязат различни предложения.Каквото си избереш. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

При мен само малката движи, голямата когато си поиска. Обикновено когато не иска вади грешка на комп-а. Мога и видео да направя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ей ся стана страшно. Дадох колата на майка ми да отскочи до морето с нея, и сега ми звъни че малката перка е откачила и работи при спрян двигател. Ходила е преди малко на майстор, който и е казал че е заминал контролера (което е напълно вероятно, но знам че се намира в голямата перка). Той е откачил вентилатора да не вее, но въпроса стои как ще я прибере в други ден по този начин. Има ли вероятност да се прецака нещо от това? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пуска климатика и движейки се с висока скорост, така че радиаторите да се обдухват хубаво, няма какво да се случи. Но в никакъв случай да не пуска климатика! Като излезе от магистралата и кара по- леко или в населено място, да наблюдава стрелката на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...