Jump to content

Смяна на ключалка А4(Б4) и пренареждането и към ключа на колата


Recommended Posts

Нямах намерение да пускам в направи си сам, но пък получения резултат беше задоволителен а финансовата равносметка 0 лева същевременно времето за изпълнение минимално, за съжаление не правих много снимки в процеса на работа, но смятам всичко ще ви се изясни. 

Всичко започна от това , че ми се счупи ключалката на вратата, дали е имало някакви въздействия или просто и дойде времето е факт. Желанието да си го направя сам бе продиктувано от това, че 2-ма ключари през които минах ми обявиха "скромните" 30лв за пренареждане понеже било пипкава и трудоемка рабта + здрава ключалка от моя страна. Понеже имам здрава ключалка от Б4 и някак външно поне ми мязаше на тази на А4-ката реших да се пробвам да видим какво ще се получи. Та започнах от свалянето на ключалката от Б4, цялата схема е да се освободи една зегерка отвътре и ключалката излиза отпред, запазих всички части ако се наложеше да преправям нещо по А4-ката но до такава нужда не се стигна. 

 

Та ето как изглеждаше моята счупена от А4 и свалената ключалка от Б4

030736212.jpg030736217.jpg

 

Въпросните зъбчета от ключалката служат за нейното заключване в корпуса на дръжката, колкото повече излизат на вън и колкото повече на брой са толкова е по-сигурно. Та за въпросното пренареждане процедурата е да вкарате вашия ключ от колата в новата ключалка, по този начин ще позволявате отключването и въртенето на ключалката, всички зъбчета които стърчат извън цилиндъра трябва да бъдат премахнати за да може да осигуряват безпроблемното и въртене. Операцията я извърших на едно шлайфче доста грубо, след което с по малки пилички позагладих зъбчетата.

 

030736218.jpg030736211.jpg

 

След тази процедура е желателно да се извади ключа за да се види в какво състояние е ключалката, трябва да има поне по 2 зъба стърчащи от двете страни според мен за да се осигури нужната стабилност. Лично при мен резултата е подобен на този (не е същия разбира се, не се мъчете да ми отваряте колата), което ме удовлетворява...

030736216.jpg

Мисля си, че съществува и вариант нещата да не изглеждат цветущо, всичко зависи от профила на предния ключ и как ще се получи ключалката след операциите, така че може да се наложи да повторите унищожаването на друга ключалка до задоволителен ефект...

 

Самата смяна е елементара, по въпроса за разкачане на кората смятам на всички им е ясно от други теми как, нужно е да свалите само жилото за дръжката и да вдигнете стъклото, тапета и кабели няма нужда да бъдат демонтирани

030736214.jpg

 

Открива се отлична гледка към ключалката, отново една зегерка, разкачаме лостчето под нея избутваме ключалката навън и монтираме новата по обратния път, като аз посмазах ключалката и зъбчетата и за което разбира се нямам снимки...

030736215.jpg

 

Та всичко ми коства 0 лева, времето за изпълнение беше около 1час (ако си бях намерил зегер клещите не повече от 20мин с пренареждането на ключа), а резултата за момента е безпроблемен, над 50 заключвания и отключвания в рамките на няколко минути и всичко е ОК. Та операциията при А4 и Б4 е еднаква и си мисля, че и при другите модели е аналогична и може да се използва, вече за взаименяемост на ключалки е друго.

Разбира се може и да прибегнете до варианта с 2 ключа един за отваряне и един за палене, но на мен ми е неудобство, също ака голям смисъл няма ако имате аларма, но при евентуални проблеми с нея си е удобство да си носите просто ключа на колата а не цяла връзка.

Надявам се поне на някой да му спестя в бъдеще поне5лв, ако има желание сам да си го направи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че си успял сам да се справиш с този понякога досаден проблем.

 

п.п. Да те питам, пробва ли да ползваш оригиналните пластинки ( тези от А4-та ),

щото те биха могли да се наредят и да се мине без намесата на шмиргела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, със сигурност и аз ще се възползвам от него. :respekt:

Само трябва да намеря патрон за шофьорската врата за А4-та :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Принципно мисля, че не е проблем пластинките от оригиналната ключалка да се прехвърлят на новата и всичко да е ОК, имат си едни пружинки които ги връщат, реално с едни пинсети и 10мин свободно време нещата трябва да се получат. Мислих да правя това при мен, но ми липсваха 2 пластини от счупената ключалка а и като си вкарах ключа в "новата" видях, че реално ми се налага да преправя само 2 и да тръкна много леко други 2 и беше безпредметно да се занимавам със старата :)

...

Аз затова пуснах темата, не е нужно дори да е от А4 става и да си намериш от някоя 80-ка като при мен и всичко е точно, дори мисля и пасажерска ще ти свърши работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, колеги, тези ключалки смазват ли се или не е желателно? Защото се чудя дали за профилактика да не ги смазвам моите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

здравей колега .браво за работата с която си се справил успешно....да те питам ,падащото капаче предпазващо отвора на патронника оправя ли се лесно защото на мойта предна лява врата капачето си стои паднало ,явно пружинката вътре не действа..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...