LUDsAUDI Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 Нямах намерение да пускам в направи си сам, но пък получения резултат беше задоволителен а финансовата равносметка 0 лева същевременно времето за изпълнение минимално, за съжаление не правих много снимки в процеса на работа, но смятам всичко ще ви се изясни. Всичко започна от това , че ми се счупи ключалката на вратата, дали е имало някакви въздействия или просто и дойде времето е факт. Желанието да си го направя сам бе продиктувано от това, че 2-ма ключари през които минах ми обявиха "скромните" 30лв за пренареждане понеже било пипкава и трудоемка рабта + здрава ключалка от моя страна. Понеже имам здрава ключалка от Б4 и някак външно поне ми мязаше на тази на А4-ката реших да се пробвам да видим какво ще се получи. Та започнах от свалянето на ключалката от Б4, цялата схема е да се освободи една зегерка отвътре и ключалката излиза отпред, запазих всички части ако се наложеше да преправям нещо по А4-ката но до такава нужда не се стигна. Та ето как изглеждаше моята счупена от А4 и свалената ключалка от Б4 Въпросните зъбчета от ключалката служат за нейното заключване в корпуса на дръжката, колкото повече излизат на вън и колкото повече на брой са толкова е по-сигурно. Та за въпросното пренареждане процедурата е да вкарате вашия ключ от колата в новата ключалка, по този начин ще позволявате отключването и въртенето на ключалката, всички зъбчета които стърчат извън цилиндъра трябва да бъдат премахнати за да може да осигуряват безпроблемното и въртене. Операцията я извърших на едно шлайфче доста грубо, след което с по малки пилички позагладих зъбчетата. След тази процедура е желателно да се извади ключа за да се види в какво състояние е ключалката, трябва да има поне по 2 зъба стърчащи от двете страни според мен за да се осигури нужната стабилност. Лично при мен резултата е подобен на този (не е същия разбира се, не се мъчете да ми отваряте колата), което ме удовлетворява...Мисля си, че съществува и вариант нещата да не изглеждат цветущо, всичко зависи от профила на предния ключ и как ще се получи ключалката след операциите, така че може да се наложи да повторите унищожаването на друга ключалка до задоволителен ефект... Самата смяна е елементара, по въпроса за разкачане на кората смятам на всички им е ясно от други теми как, нужно е да свалите само жилото за дръжката и да вдигнете стъклото, тапета и кабели няма нужда да бъдат демонтирани. Открива се отлична гледка към ключалката, отново една зегерка, разкачаме лостчето под нея избутваме ключалката навън и монтираме новата по обратния път, като аз посмазах ключалката и зъбчетата и за което разбира се нямам снимки... Та всичко ми коства 0 лева, времето за изпълнение беше около 1час (ако си бях намерил зегер клещите не повече от 20мин с пренареждането на ключа), а резултата за момента е безпроблемен, над 50 заключвания и отключвания в рамките на няколко минути и всичко е ОК. Та операциията при А4 и Б4 е еднаква и си мисля, че и при другите модели е аналогична и може да се използва, вече за взаименяемост на ключалки е друго.Разбира се може и да прибегнете до варианта с 2 ключа един за отваряне и един за палене, но на мен ми е неудобство, също ака голям смисъл няма ако имате аларма, но при евентуални проблеми с нея си е удобство да си носите просто ключа на колата а не цяла връзка.Надявам се поне на някой да му спестя в бъдеще поне5лв, ако има желание сам да си го направи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 Браво колега. екстра е темата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petkovm Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 (Редактирано) Браво Любо ти успя :dance: Редактирано 12 Юни 2013 от Petkovm Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 Хубаво е, че си успял сам да се справиш с този понякога досаден проблем. п.п. Да те питам, пробва ли да ползваш оригиналните пластинки ( тези от А4-та ),щото те биха могли да се наредят и да се мине без намесата на шмиргела? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 Благодаря за инфото, със сигурност и аз ще се възползвам от него. Само трябва да намеря патрон за шофьорската врата за А4-та Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 12 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 Супер ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LUDsAUDI Публикувано 12 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 12 Юни 2013 ... Принципно мисля, че не е проблем пластинките от оригиналната ключалка да се прехвърлят на новата и всичко да е ОК, имат си едни пружинки които ги връщат, реално с едни пинсети и 10мин свободно време нещата трябва да се получат. Мислих да правя това при мен, но ми липсваха 2 пластини от счупената ключалка а и като си вкарах ключа в "новата" видях, че реално ми се налага да преправя само 2 и да тръкна много леко други 2 и беше безпредметно да се занимавам със старата ...Аз затова пуснах темата, не е нужно дори да е от А4 става и да си намериш от някоя 80-ка като при мен и всичко е точно, дори мисля и пасажерска ще ти свърши работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 17 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2013 Браво Любо, замислям се дали това е първото нещо което правиш без големия чук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 17 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 17 Юни 2013 А, колеги, тези ключалки смазват ли се или не е желателно? Защото се чудя дали за профилактика да не ги смазвам моите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ridle Публикувано 11 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 11 Юли 2013 здравей колега .браво за работата с която си се справил успешно....да те питам ,падащото капаче предпазващо отвора на патронника оправя ли се лесно защото на мойта предна лява врата капачето си стои паднало ,явно пружинката вътре не действа.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts