Jump to content

Обща тема: Audi A4 B8


Raino

Recommended Posts

Здравейте,
Преглеждал съм форума доста, но миналата седмица на бързо на бързо трябваше да пътувам за Румъния и изскочи оферта за Б8, та без да ходя в сервизи за проверка, се хвърлих и купих колата: Ауди А4 Б8 06.2010г 1.8 TFSI.
Вчера и днес изчетох цялата тема, благодаря на всички споделили опит, макар че по-малко е изписано за бензиновите мотори.

Плюсове:
- Изминах над 2000 км с 4 човека + пълен багажник и постоянно пуснат климатроник, като постоянно пълнех до горе от OMV с 95. При скорости от 130-140 разхода е 7.5, а при скорост от 100-120 при пълнене до горе ми даде точно 7 /това са сметки от зареждане до горе и каране до светване на лампата, 56л - 803 км/, по компютър ми изписва с 0.5 по-малко.
- По сервизната книжка всичко е попълнено до изтичане на 4 годишната гаранция и изглежда колата е на реални 83к км.
- С 4 оригинални зимни и летни куми е, които са се поизтъркали вече. Та ще черпя опит от изписаното през последните месеци от вас за гумите.
- Таблото е без никакви драскотини, изглежда чисто ново. Единствения кусур е копчето за ръчната, на което му се е отлепило покритието.
- Таван и седалки също като нови.
- Резервната гума не е ползвана, стои заедно с пълен комплект в багажника.
- За тези 2000 км никакви потропвания, нито странични/странни звуци не съм усетил. 
- Двигателя е безшумен и изгледа, че работи перфектно /без да имам какъвто и да е опит/

Минуси:

1.   Поиска ми да долея 1л масло. От четенето на форума, разбрах че е нормално. Питането ми е с какво масло ще ме посъветвате да шофирам автомобила, защото предишния собственик след изтичане на гаранцията го е карал с 10 W 40, за да му харчи по-малко. Това проблем ли е и ако да, какво може да направя по въпроса, защото при настъпване рязко на газта си изпушва синкаво-черен пушек.
2.   На таблото ми светят АБС и ЕСП, като предишния собственик каза, че проблемът е от датчик, който е зад волана. Ако може да ми препоръчате сервиз в който да разбират както от механика, така и от електроника, за да може да се изчистят всички възможни грешки и да препоръчат какво може да се направи с пушенето, ако изобщо има решение.
3.   Колата е претърпяла градушка, не че ме интересува външния вид, защото нямам гараж, но е пострадало лявото огледало.Трябва ми ново стъкло, защото в момента ползвам стъкло от А6, което е по-голямо и не може да се регулира. Има подгрев на огледалата, но не знам, дали трябва по-специално стъкло в този случай ?

Благодаря ви предварително за отделеното време и внимание!

 

Лека и успешна седмица!

П.С. Щом остане време ще кача и снимки.


 

Редактирано от Gr.Nikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото за този мотор е 5W30 и никакво друго.

Ако харчи масло се отстранява проблема, а не се слага по-гъсто масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за информацията!
Явно от миналата до тази година, където колата не е обслужвана в гаранционен сервиз е претърпяла доста :(

Ще се радвам ако препоръчате сервиз за цялостен преглед, заедно със смяна на масло филтри, датчика и абсолютно всичко което се наложи да се прави по колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам сервиз, мога да ти предложа компетентно и пълно обслужване. Пиши едно ЛС да ти дам повече инфо ако прецениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, дано има повече хора като теб :)

П.п. Утре ти пристигат всички поръчани неща, чакам с интерес да видя всички дреболии необходими за ретрофит на тези екстри :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги, 

 

Ще напиша един дълъг пост, надявам се да не ви досасдя.

 

Тръгвам от там, че от доста години съм член на Клуба на Привържениците на Фолксваген, сменил съм куп Фолксвагени, но като чели направих правилния Ъпгрейд преди известно време.

От Февруари месец съм собственик на А4 В8 Авант 2.0 143 с ръчни скорости, само предно.

Колата е от първите комбита, (late 2008). Закупих я с голям късмет и за един ден. Успях да направя бърза проверка и от ПОСЮ ме снабдиха с двата най-полезни pdf-а за мен - пълната сервизна история и car data с оборудването и обозначенията. Внос е от Швейцария с обслужвания само от оторизирани сервизи и с един предишен собственик. 

Приличен набор екстри като LED фарове (ксенон +), MMI 2G High + блутут, фабрично спортно окачване, спорт салон, спорт волан (трилъчев), B&O озвучаване, и доста други глезотийки, но пък ми липсват една две основни, с като например CCS.

 

Темата изчетох цялата и я намирам доста полезна. 

Намерих и нещо ново, което съм пропуснал да направя, но ще пробвам още довечера. (hill hold assist)

Иначе съм активирал доста от допълнителните опции през ВАГ. (даже американ стайл габарити в оранжево).

 

Впечатленията, които съм събрал за половин година и малко над 10000км. са следните.

1.Много приличен разход около между 5.5 и 7 /100 извънградско в зависимост от шофирането и между 6.5-8/100 градско.

2.Явор ми прави първоначалното обслужване както и лека профилактика след 3 месеца шофиране. (почистване на ДПФ, въпреки че не е давал проблеми, преглед и почистване на турбина, дросел, колектор). Смея да кажа, че в съотношението цена/качество от гледна точка на автомобила като цяло и разходите за обслужване с качествени части и консумативи, няма аналог.

3.По отношение на размера гуми. Карам с 225/45/18, въпреки препоръката на производителя.

Карал съм и с 245/40 и съм с впечатлението, че се чувствам по-добре с по - тесните. 

Джантите са от А6-4Ф фейс, но мисля, че седят добре.

Снимка

4.Относно тегавата хидравлика и аз имам същите впечатления и проблеми, като при мен дори може би помпата е тръгнала да се предава. При малко увеличение на оборотите на място волана се върти по-леко. Нямам dinamic steering.

Срещнах и мнения, че този проблем е станал по-чест при модела и експлоатацията му с годините. Не съм сменял течността, понеже се съмнявам, че при евентуалния проблем с помпата ако я сменя ще се разтече, след което трябва да я сменя отново, заедно с помпата.

5. Проблемите с бравите и отварянето им отвън май също се оказаха чест проблем (както и при по-новите ФВ). Като закупих колата отвън не се отваряше само з.д., след това престана и з.л., а тази сутрин дори за пръв път ми отказа и шофьорската. Май ще се сменят брави. Интересното е, че от време на време при повторно отключване/заключване едната задна се отключва. Освен това записани грешки има само на шофьорската и з.л.

Излишно е да споменавам, че заключването на капачката на резервоара не работи.

 

Замислил съм доста Ъпдейти и Ъпгрейди, но ги карам едно по едно.

Иначе си взех оригинални диоди за осветлението на задния номер от Куфатек (после ги затъмних с фолио заедно със стоповете и станаха убиец), поръчал съм си алумин. педали (тип RS), скоро ще правя Ремап,  търся и проучвам подходяща възможност за Ъпгрейд на MMI (ТВ тунер, AMI). Освен това съм започнал заигравка с външния вид на колата по собствена концепция, която обаче тепърва ще развивам. ЛЕД стоповете и автопилота също ще им дойде времето.

В Екселската таблица ще видите полезни линкчета.

 

Имах и други неща да ви споделя, но в момента не мога да се сетя.

Иначе прилагам някои интересни документи, според мен, които се надявам да са ви от полза. :bia:

Прочетох, че някои колеги ги нямат.

 

MMI user manual

Audi A4 B8 user manual

 

 

Поздрави

 

Audi A4 B8 Saloon LED Tail Lights Retrofit.pdf

Sites.xlsx

Редактирано от yoan4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, 

Вчера пробвах да активирам hill hold assist, но не ми приема кодировката.

 

Range out of specification.

Колата няма старт/стоп.

Някой с подобен опит?

 

Иначе поне ме зарадва една доставчица.... :verweis:

 

post-40715-0-60407700-1439964263_thumb.j

post-40715-0-66736800-1439964267_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, кой в София рабира най-много от кодиране на B8? Става въпрос за всякакви настройки на светлини, MMI, персонализация и т.н.  Кой човек или сервиз е най-големият експерт по кодиране на VAG по принцип в София?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това "най-големият експерт по кодиране на VAG"

Ако имаш предвид активиране на настройки през VAG-COM и не големи експерти ще го направят, едни чавки във софта са.

За светлини си има сервизи с уреди и специализирана техника, за ММИ си трбява четене и опити, за твоята кола не разчитай на "най-големият експерт по кодиране на VAG" ...

Обоснови се, има хора които ще ти помогнат, но чак таъв пенкелер ...няма да ти направи всичко перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D1S работи с напрежение 85 V,а D3S на 42 ... изглеждат почти еднакво ,но не са заменими ;),за съжаление аудито е със скъпите..D3S

Редактирано от Pachito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D1S работи с напрежение 85 V,а D3S на 42 ... изглеждат почти еднакво ,но не са заменими ;),за съжаление аудито е със скъпите..D3S

 

Зависи, какво разбираш под скъпи, да в Порше дерат за тях, но има вариант и за доста по-сносни цени.

Понеже съм използвал услугите на тези пичове, мога да гаратирам за качеството на продукта им - https://www.lichtex.de/

 

Това е ф-рата от преди 2 години е, не знам сега как са цените, но тогава бяха близо 1/5 от цената тук.

 

2 x OSRAM D3S 66340 Xenarc electronic OEM Xenon Brenner 

ID: 663401
EUR 33,11        
-------------------------------------------------------------
1 x Verpackungsmaterial 
ID: 2854167
EUR 0,00         
-------------------------------------------------------------
 
Versandkosten: 13,50 EUR
-------------------------------------------------------------
GESAMTBETRAG inkl. Versand: 79,72 EUR
Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Колеги, самата пръскалка nozzle на фаровете ми я няма. Като отворя капачета на пръскалката там не виждам това http://i515.photobucket.com/albums/t360/redspudder/SDC11810.jpg, а виждам само една тръбичка, от която излиза вода..няма цицка която да разпръсква.

Вероятно е излетяла, продава ли се само разпръсквач ?

 

Как се пускат пръскалките на фаровете, когато светят фаровете се задържа или се пръска един след друг два пъти?


D1S работи с напрежение 85 V,а D3S на 42 ... изглеждат почти еднакво ,но не са заменими ;),за съжаление аудито е със скъпите..D3S

 

д3с гледам е пълно в ибей с крушки, на приемливи цени, с оглед на това че сигурно ще ги ползвам 2 години?


Другото, което искам да питам е

Волана е много леко, което е приятно - това електрическо серво ли е или се води сервотроник?

След 100км се втърдява, в кои други случаи се втърдява? Като пребоксува колата? В завоой с по-голяма скорост но под 100км ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дюзите на пръскалките се щракват за другата част. По необяснима за мен причина тези дюзи излитат, явно е доста силна струята. Без тях пръскалката пръска един метър пред колата, но не на фаровете. Проверявах преди време и не се продава отделно, ще проверя пак.

Щом воланът ти се затяга след 100км. значи имаш сервотроник. Ако имаш навигация можеш да си активираш Audi drive select и тогавна dynamic воланът става все едно си с active steering. Двигателят също много различно работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите на сегашната зимата чи замръзна течността в чистачките или поне самите пръскалки ии като се размразиха при пръскане изхвръкнаха 1 метър напред. Добре че беше пред нас и ги видях. Сложих ги, те щракват и до сега никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...