Jump to content

Чип тунинг


Viliyan94

Recommended Posts

Каза ОКОЛО и много зависи коя 90ка е, защото тази с променливата ще изкара повече от чип мой човек. От ALH се изкарват 25коня без да застрашава мотора. Хората по-принцип чипват колите си за малко по-ниския разход които идва по ред причини и по-бързото изпреварване което един от основните фактори за мен при чипване. 

 

И най-важното като какъв се проявяваш ти във всяка тема относно чипването? Все си мисля, че когато ти купиш на някой колата и ти дава пари за поддръжката/чипването имаш право да решаваш какво да прави еди кой си с колата до тогава вместо да се опитваш да взимаш на хората хляба които са инвестирали не малко пари за техника си замълчи. Във форум сме всеки има право да изрази мнението си, но вече прекаляваш с глупостите ти за чипа всеки има глава на раменете си и все си мисля, че теб не те касае дали на някой турбото ще се предаде след чипа или не.

 

И като го раздаваш такъв разбирач, защо не започнеш да чипваш коли ти? С удоволствие ще дойда и ще ти дам 1000лв за чип щом се имаш за такъв мапер дето само инжЕнерите в Германия го могат и ТИ.

С променлива геометрия е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Авторът пита за мнение  и аз изказвам моето, смятайки, че го интересуват както възможните позитиви, така и неизбежните негативи!

Добре, де. Сподели твоята гледна точка - какви са тези негативи?

Кое ще се износи по-бързо или по-бавно - вал, сегменти, лагери, цилиндри, турбина.........кое?

 

За пореден път те питам - имаш ли поне една чипната кола в живота си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път няма да ти отговоря, защото не смятам, че е твоя работа, но вероятно имам някакъв опит... :excl:

 

Съединител, скоростна, турбина, двигател и др. по-дребни в тази последователност. Натоварване на съидинителя и скоростната, за което не са предвидени (поради повишения въртящ момент), натоварване на турбината извън заводския и профил  (в зависимост от чип тунинга), повишена температура в двигателя (особено при евтин чип тунинг и стандартни "чип-тунинг" кутийки лъжещи компютъра с цел обогатяване на горивната смес).

 

Всичко това и много повече е на разположение да бъде прочетено от много по-надеждни от мен източници в интернет за тези, които искат да си отворят очите и да прочетат нещо различно от мненията на 3-4-ма човека тук, водещи се или от лични интереси, или от форумни и квартални легенди.  :icon_idea:

 

Ето - питаш ме - отговарям ти. Но не смятам да убеждавам никой в това, всеки сам си решава. Както се видя дори за повишената мощност се носят градски легенди... Freaky е готов да прави от 90 коня - 200 и то само с чип тунинг :hilezh:

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии колега Моонланд,си неспасяем случай, понякога чета коментарите ти и оставам с впечатлението че имаш връзка с кораба майка, не отричам че имаш представа ,но тя е по скоро принципна и доста профилирана.Форума е за това да се сподела опит,знание и мнение и както си казал по горе, човек сам решава.Но относно смяната на софта или така наречения чип тунинг си в огромна заблуда.Няма човек на земята, който да не усети разликата само от смяната на софта,Кола  90 коня става невероятно приятна за каране след тунинг,удоволствието е еквивалентно според мен на масаж от три азиатки,със освобождаване разбира се,като добавка за разкош любима напитка,поне 100 000 евра в банка ,вила ВОЛГА и лека кола БАНКЯ....... :balloon: освен ако не искаш изброените удоволствия,защото ,азиатките са жълти,не пиеш,имаш 100 000 евра ама си ги къташ,вилата е наследствена,а волгата е черна,,,

 

С най добри чувства :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път няма да ти отговоря, защото не смятам, че е твоя работа, но вероятно имам някакъв опит... :excl:

 

Съединител, скоростна, турбина, двигател и др. по-дребни в тази последователност. Натоварване на съидинителя и скоростната, за което не са предвидени (поради повишения въртящ момент), натоварване на турбината извън заводския и профил  (в зависимост от чип тунинга), повишена температура в двигателя (особено при евтин чип тунинг и стандартни "чип-тунинг" кутийки лъжещи компютъра с цел обогатяване на горивната смес).

 

Всичко това и много повече е на разположение да бъде прочетено от много по-надеждни от мен източници в интернет за тези, които искат да си отворят очите и да прочетат нещо различно от мненията на 3-4-ма човека тук, водещи се или от лични интереси, или от форумни и квартални легенди.  :icon_idea:

 

Разбира се, че не е моя работа. Но когато така категорично пишеш глупости е редно да се пита от къде е тази заблуда. А за опита ти е ясно :)

 

Питах те и преди - знаеш ли от какво се поврежда една турбина. Явно не.

Питах те и знаеш ли какво има в един двигател - явно не.

 

Сега те питам - имаш ли идея какво понася скоростната кутия на 1З ?

 

 

А повишената темепература "в следствие на обогатена смес" е за раздел бисери:)

 

В тази връзка да те питам - имаш ли идея и как се повишава темепратурата на газовете от една газова уредба?

Знаеш ли какво е ЕГТ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги да разбирам ,че ако ми сложат чипа както трябва няма да си имам ядове ? Загряване,пушене и т.н. ?

Редактирано от Wizi
Безсмислен цитат на последно мнение в темата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А повишената темепература "в следствие на обогатена смес" е за раздел бисери :)

 

В една от предните теми, в които водихме подобна "дискусия" постнах един съвсем кратък линк към страницата на ADAC - там е написано толкова простичко, че и Freaky ще го разбере. Та там също редят едни такива неща (разбира се съвсем, съвсем повърхностно, просто назовани) "за раздел бисери" за ефекта и риска чип тунинг.

 

Моля пъхнете и ADAC към "бисерите" и вече всичко на тема "бълкарски разбирачи" ще е ясно и нагледно...!

 

 

 

Няма човек на земята, който да не усети разликата само от смяната на софта,Кола  90 коня става невероятно приятна за каране след тунинг,удоволствието е еквивалентно според мен на масаж от три азиатки,със освобождаване разбира се,като добавка за разкош любима напитка,поне 100 000 евра в банка ,вила ВОЛГА и лека кола БАНКЯ.......  :balloon: освен ако не искаш изброените удоволствия,защото ,азиатките са жълти,не пиеш,имаш 100 000 евра ама си ги къташ,вилата е наследствена,а волгата е черна,,,

 

С най добри чувства :bia:

 

Ехее, малко се увлече, но добре ;)  :bia:

Стига смяната на софта да е поне що-годе на ниво... - разбира се, че се усеща. Въпросът, на който натвърдвам обаче е - "За колко време и в името на какво?"?

Ако някой знае къде има "безплатен обяд" на тая планета да ми каже да ида да хапна...! Всичко се заплаща по един или друг начин и всичко е за сметка на друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България тунинг фирмите са с по 10-15г история вече. Като отидеш на място ще ти обяснят. Ако искаш сам да можеш да преценяваш ти трябва много опит и теория. Затова си иди като бял човек при една, ако имаш съмнения и при друга фирма и чуй какво ще ти кажат. 

Никой няма да си рискува реномето за няколко стотин лева и да счупи най-стария известен за чип-тунинг двигател на ВАГ.

 

 

 

Колега Муун, вече дразниш. Дай тоя линк, където АДАК са тествали чипове на 1з. Да видим какво си разбрал, че си толкова наплашен.

На всички, които са писали са им ясни ефекта и риска от чип. Само на теб нищо не ти е ясно. Защото се мъчиш да разбереш материя, за която не си подготвен. 

 

ПП Сега прочетох, че турбината имала заводски профил:).  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Viliyan94 доколкото разбрах си с 1.9 TDI 90 к.с. ALH мотора.Карах го същия само,че на Сеат Толедо 2002г. и бях много доволен от колата,единствено геометрията на турбината съм чистил,данъка беше 27лв.При мене чип не е слаган.В момента я кара братовчед ми и е супер доволен за кола 90 коня.Аз съм с две ръце за чип-мисля,че за тоя мотор въртящият момент беше 210 N.M. Последно на драга в Сливен в края на април се видя кои са майсторите/поклон на тях/ на дизеловия тунинг за момента в България-IFIDIK TUNING-ВарнаУспех ти пожелавам!

Редактирано от tonko2.0T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП Сега прочетох, че турбината имала заводски профил :).  

 

Щом и това ти е смешно, наистина няма смисъл... все едно да обясняваш на 4-токласник за въртящ момент, а на него да му е смешно как момент в въремето може да се върти :eusa_boohoo:   :help:

Иначе аз нищо не се мъча да разбирам - ти си този, който задава въпросите, ако не си забелязал...  :icon_idea:

 

П.с. Изключително добър съвет, няма що! За информация за рисковете от чип-тунинг да идеш да се информираш при хората, които гледат как да ти вземат парите! Само така! :gut: Следващия път за рисковете от скачане с парашут иди да питаш там дето продават парашути!  :grinsevil:

 

Успех на автора, нека хубаво да си проучи и прецени дали си заслужава. Само той е в състояние да го направи, независимо тук кой какво говори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Хората, които гледат как да ти вземат парите" :wall:

 

Кажи от къде тази злоба? Нещо си правил по колата и не е станало? Нещо си прочел в чуждите форуми или в АДАК за българските тунинг фирми ли?

Какво е това невежество? Кои са тия 3-4 човека? Във форума има достатъчно теми, от времето, когато беше интересно. Трябва малко време и желание да бъдат прочетени.

 

И да, ако ме интересуват парашутите ще питам хората, които ги продават. Или и за тях си прочел в чуждите форуми, че продават менте парашути, които се отварят наполовина :)

 

Край всичката плява, която бълваш не отговори колко коли си чипнал и от къде черпиш информацията си.

Кажи колко нютона държи скоростната кутия, с която плашиш.

 

Имаш ли представа, че примерно един стоков автомобил в Смолян е подложен на много по-високо натоварване, отколкото един чипнат в Русе?

 

Като не може да отговориш дори на един конкретен въпрос откъде е това нахалство да продължаваш да пишеш по тези теми?

Но хем си нахален, хем те е срам да напишеш, че дори една кола не си чипнал :nixweiss: Не искаш дори и един линк да дадеш за да коментираме нещо конкретно.

 

 

ПП Конкретните ми въпроси изобщо не са заядливи, за да не искаш да отговориш. Но използването на "термини" от типа на "заводски профил на турбина" обясняват защо не можеш да дискутираш нищо конкретно.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом и това ти е смешно, наистина няма смисъл... все едно да обясняваш на 4-токласник за въртящ момент, а на него да му е смешно как момент в въремето може да се върти :eusa_boohoo:   :help:

Иначе аз нищо не се мъча да разбирам - ти си този, който задава въпросите, ако не си забелязал...  :icon_idea:

 

П.с. Изключително добър съвет, няма що! За информация за рисковете от чип-тунинг да идеш да се информираш при хората, които гледат как да ти вземат парите!

Интерсно е  как се появява, някой онзи ден и  влиза директно с бутонките.

"Скачаш" срещу , някакви никове, но нямаш и идея, кой стои зад тях и колко е в час.. за разлика от теб, който се опитваш да насаждаш мнието си.

По темата >

Колата има възможност за чип и е хубаво да бъде използвана.

Разликите ще  установи всеки сам (преди и след).

Ако.. евентуално не бъде доволен, се предлага и връщане на заводското, но... никой не се е върнал... защо ли ?!?

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият проблем "след чип" е задкормилното устройство :) Ако реши, че вече кара бегачка и раздава здраво газ, понеже мотора работи в друг режим, то има не-малка вероятност да замине я гарнитура на глава, я турбо (ако се кара с калпаво масло) ... ей такива разни неща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Продължаваш да задаваш (отчасти доста глупави) въпроси, а после ме питаш от къде това "нахалство" да им отговарям? :D

Остани си със здраве...!

Някой ден ще седнем да ти обясня какво значи "профил на турбина" или профил на какъвто и да е компонент в този смисъл. Някои неща не се учат само от бърничкане иначе и аз да съм гинеколог!  :icon_exclaim:

 

"Скачаш" срещу , някакви никове, но нямаш и идея, кой стои зад тях и колко е в час.. 

 

Срещу никой не "скачам" и за разлика от други винаги спазвам добрия тон :)

А именно в това какви хора седят зад някои никове е ключа на разковничето за някои "охотни" мнения по всичко свързано с бърникане по автомобила.  :icon_idea:  Който има достатъчно сиво ще се досети от къде идва този лобизъм.

 

Отново - нищо лично - всеки има право на мнение, в.т.ч. и аз :) Някои просто не могат да приемат чуждите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай си чип колега па после ще говориш, гледам че има доста подскачащи срещу чипа и незнам си какви довори, но основателна причина  против  аз не прочетох.

 

Само за протокола:

 

Карах преди две години същия  двигател със чип направо така я взех от Германско.Качих се и на подобна тука на приятел, пак 90 коне  без чип, не помня дали е същия двигател че не съм го гледал.Е мога да ти кажа и да ти потвърдя че разликата е осезаема и неповторима.

 

ПС.Сменихме колите за седмица със същия пич, че той отиде до техните в бургас а неговата я боядисваха , после не искаше да ми върне колата.

Продадох я на негов братовчед който дойде от Поморие  до София и  направо  дори не я е гледал. До ден днешен лети с нея .  

Казвам ти от опит па ти сега си прецени сам  

Редактирано от Screamm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължаваш да задаваш (отчасти доста глупави) въпроси, а после ме питаш от къде това "нахалство" да им отговарям? :D

Остани си със здраве...!

Някой ден ще седнем да ти обясня какво значи "профил на турбина" или профил на какъвто и да е компонент в този смисъл. Някои неща не се учат само от бърничкане иначе и аз да съм гинеколог!  :icon_exclaim:

 

Така и не отговори чипнал ли си поне един автомобил. Така и не даде поне един линк, който да подкрепи твърденията ти.

Разбрахме само, че единствено с четене по интернет, на материя която не разбираш, даваш оценки на хора, инвестирали стотици хиляди в оборудване.

 

Кажи поне, защо тормозиш потребителите на този форум, а не пишеш в тунинг.бг, дизел-клуб или друг специализиран форум?

(да не ми отговориш, този въпрос е риторичен:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мунчо забрави да сложиш точката. Обикновенно по този начин приключва всяка една тема в която имаш участие и нещата не вървят добре след постовете ти. Не си отговорил на много коректно зададени въпроси. 

Относно чипа аз съм твърдо за. Със сменен софт съм на 1.8Т, В6 и искам да ти кажа, че всяка моя следваща кола ще бъде чипната. До момента след около 2 години ежедневно каране на колата нищо по посочените от теб възли не се е предало. Огледай се добре в темите. В тях пишат хора с много опит в тази област. Вече освен че не си интересен ставаш и смешен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е забравил, просто няма време. Сега се изявява в другата тема за бензин и газ :badgrin:....и обяснява, как проблемния бензинов мотор с безумната мощност от 101+кс  е най-подходящ за купето на А3/8п :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата от Русе къде е пуснал темата-като го чипосаш Аудито пиши да знаем и ние тук,че със мене тия където я гледаме тая тема вкъщи ми надуха главата за тунинг.Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Така и не даде поне един линк, който да подкрепи твърденията ти.

 

Домързя те да отвориш другата тема и да го намериш нали? Защо ли не се изненадвам...

Но в изкривяването и преиначаването нямаш равен! Явно ти е стил.

 

Заповядай другарю.... един от многото, просто за пример, далеч не най-подробното. Иначе google и днес е безплатен, ако не те мързи някой ден вместо да ми задаваш глупави въпроси, можеш да прочетеш, полезно ще ти е...: 

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/chip-tuning-bis-der-russfilter-schmilzt-a-437317.html

И моля те сложи и този линк към бисерите, да се смеем с български майсторлък на швабските аматьори от ADAC и др....

Тук трябва (би трябвало... едва ли обаче) да разчетеш някои неща като повишена температура, риск за турбото и, и, и..., които са ти много смешни очевидно, а са доказани и на практика...:

 

Nicht nur mehr PS, sondern auch h?here Temperaturen

Eine der gr??ten Schwierigkeiten ist laut G?rtner, dass die Leistungssteigerung bei den einfachen Eingriffen meist durch erh?hte Einspritzdr?cke erreicht wird. Das bringt jedoch nicht nur zus?tzliche PS mit sich, sondern auch erh?hte Temperaturen im Motor und dessen Umfeld. Auch ein eventuell vorhandener Turbolader kann durch die zus?tzliche Arbeit schnell Schaden nehmen - die Lader m?ssen ohnehin schon extrem hohe Drehzahlen absolvieren. Wenn dann aber noch mehr von ihnen verlangt wird, ?berschreiten die Anforderungen nicht selten die Grenzen des Materials.

 

Превод на български на горния цитат за улеснение на неговорещите езика:

 

"Не само повече PS, но и повишени температури

Един от най-големите проблеми, спрямо Гертнер, е, че повишаването на мощността по прост начин често се постига с повишаване на налягането на впръскване. Това води със себе си обаче не само допълнителни PS, но и повишени температури в и около двигателя! Турбината (при наличие на такава) също често понася щети поради повишената работа - от нея се очаква така или иначе да работи на екстремно високи обороти. Когато към това се добави допълнително натоварване, границите на материала нерядко биват прекрачени."

 

И всичко това не трябва да значи, че в момента, в който си направи някой чиптунинг, 3 дни по-късно всичко ще изпуши!!

Колегата firael (за пример) вече 2 години кара с чип и всичко е наред! Чудесно и хубаво за него! Обаче нито знаем какъв е чипа (може всичко да е доста добре направено или обратно - толкова никак, че реално да няма какъвто и да е ефект извън плацебо или минимален), нито пък 2 години са кой знае колко дълъг период! Дали ще издържи още 2? Или още 4? Всичко е силно индивидуално!

Може да е след година, може след 3, може и след 5, а може и да не се случи!! Рискът обаче Е НА ЛИЦЕ (колкото по-непрофесионално и неиндивидуално направено, толкова по-висок!) и всеки трябва да е наясно с него! Това е всичко, което казвам аз по темата, докато други приказват празни приказки и са твърдо убедени, че знаят абсолютно всичко по въпроса, като Бойко на пресконференция!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Професоре, прочете ли моето мнение от страница 1?

 

Има много конфигурации (коли), които са на ръба на възможностите си  - т.е. вече работят при високи температури и границите на материалите са прекрачени... дори и "заводски" въпросните конфигурации имат проблеми.

 

И обратно - съществуват конфигурации с доста потенциал, ниска литрова мощност поради описаните от мен "външни" фактори и "чипосването" на такива не води до драстично скъсяване на времето им за експлоатация.... дали един V10 би-турбо 570 к.с. мотор е повече натоварен механично и термично от 1.0 ЕкоБуст 130 к.с.? Три цилиндровото недоразумение с биели дебели колкото солети Зайо Байо грее толкова смъртоносно, че блока му не е алуминиев като на всички модерни коли.. защото не може да отдели цялата жега.

 

Та в случая кое мислиш ще изкара повече километри - заводски насиления литров мъник или леко подсиления до 650-670 к.с. V10 5.0 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм професор и нямам намерение да ставам, но мерси за титлата, приемам я като комплимент :)

 

Прочетох написаното от теб и не го оспорих. Не виждам и с какво написаното пък от мен противоречи на това, което пишеш ти и е безспорно вярно?

Разбира се, че всеки автомобил (двигател) позволява "пипане" до различна степен, някои въобще не. И именно за това генерализирано изказване в стил, който robobug обича, че "няма проблеми, чиптунинга даже е полезен" без каквото и да е взимане предвид на различни фактори е просто комично.

Всичко е силно индивидуално - спрямо типа двигател и спрямо конкретната кола (пробег, състояние и др.) и за това евтиния и/или непроф. и неиндивидуален тунинг винаги е лоша идея и носи сериозни рискове! Обратното ли твърдиш?

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като кажа какво значение има това?

Проблемите които съм имал (или отсъствието на такива) не значи абсолютно нищо за друг двигател, друга кола, друг софтуер... не го ли разбра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...