Jump to content

Чип тунинг


Viliyan94

Recommended Posts

Пич, ти си непоправим дървен философ .... хем е така, хем е иначе - не можело да се генерализира, че всичкото чип тунек е безопасно.. НО видиш ли - може да се генерализира, че всичкото чип тунек е ОПАСНО

 

Това е като "Не ходете в гората, там има мечки които може да ви изядат"... нищо, че мечките които умишлено нападат хора (бялата и гризли), са на други континенти ... продължава да съществува ТЕОРЕТИЧНАТА възможност да те изяде мечка в Балкана

 

Ти как изобщо смееш да си включваш компютъра... съществува теоретичната възможност да си си купил дефектно китайски захранване, което да пробие от високата страна и да ти офази кутията... и ще се опържиш :hilezh:

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Окей :) Който поиска ме разбра. Който не поиска или не можа и няма какво съществено да каже по темата - почна да ръси всевъзможни глупости като последна спасителна сламка. Всеки с нивото си.

 

Успех!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е, и твойто ниво на познаване на материята е на нивото на дъното на Марианската падина... т.е. около 11 км. под нулата

Много държиш да си се изказал в типичен стил и последен по темата, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще събера няколко мнения в един поста, за да се види абсурдността им.

Имай предвид, че качествен чип тунинг (индивидуален, вклюващ дино и т.н.) струва много пари. 

Аз съм цитирал цена - 300лв с измерване на дино. Възможно е да има леко завишаване за този мотор, заради липсата на ОБД флашване.

Колко струват "скъпите" и колко "евтините" чипове?

 

Доста смело и безпочвено (дори чисто статистически) изказване-реклама.
 

Реклама на кое? Автомобили се чипват масово от години, наистина има хиляди клиенти и досега не съм чул, някой да си е върнал заводския софтуер. Ти знаеш ли такъв? Не?

 

 

В отговор на нахаканото твърдение, което ме изуми с наглостта си: "генерализирано изказване в стил, който robobug обича, че "няма проблеми, чиптунинга даже е полезен" :

Ще напомня, че коментираният мотор се слага от 92-ра. 94-та мисля, че само се сменя типа дебитомер.

Във всяка от последните теми се говори за конкретен мотор!

 

 

На 90 коня мотор 30 коня от чип без смяна на каквото и да било!? 

Какво трябва да се смени на този мотор? 

(риторичен ми е въпросът, просто за да илюстрира невежеството)

 

Съединител, скоростна, турбина, двигател и др. по-дребни в тази последователност. Натоварване на съидинителя и скоростната, за което не са предвидени (поради повишения въртящ момент), натоварване на турбината извън заводския и профил  (в зависимост от чип тунинга), повишена температура в двигателя (особено при евтин чип тунинг и стандартни "чип-тунинг" кутийки лъжещи компютъра с цел обогатяване на горивната смес).

 

Защо не искаш да отговориш до колко нютона държи кутията на този мотор? Знаеш ли какво друго има значение за живота на силовото предаване (да не питаш "това пък какво включва" :))

Не е лошо да обясниш какво си мислиш, че е "заводски профил на турбина", за да може някой да ти обясни как и кога се натоварва турбината.

Цитираните "кутиийки" може да се няколкократно по-скъпи от дино. НО темата е за чип-тунинг, какво общо имат те с него? И защо плашиш с тях?

 

 

 

Разбира се, че всеки автомобил (двигател) позволява "пипане" до различна степен, някои въобще не. И именно за това генерализирано изказване в стил, който robobug обича, че "няма проблеми, чиптунинга даже е полезен" без каквото и да е взимане предвид на различни фактори е просто комично.

Не е истина просто. Факирът на общите приказки, измислените термини, виртуалният гуру ни обяснява, че не сме виждали двигател, не знаем какво е съединител и турбина....

Даже отива още по-далеч:

 

 

Рискът обаче Е НА ЛИЦЕ (колкото по-непрофесионално и неиндивидуално направено, толкова по-висок!) и всеки трябва да е наясно с него! Това е всичко, което казвам аз по темата, докато други приказват празни приказки и са твърдо убедени, че знаят абсолютно всичко по въпроса, като Бойко на пресконференция!

 

Назидателно-заплашителния тон кърти :)

 

Още един въпрос - правиш ли разлика между роторна и редова помпа, комън рейл и ПД ? Може ли да познаеш пуснатия цитат за кое се отнася?

 

 

Отивам за сладолед, после ще пусна и малко по-сериозен коментар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа. Малко факти.

Повишаването на мощността винаги натоварва пряко някои, косвено други компоненти.

Примерно пряко се повишава натоварването на биели, лагери, силово предване.

Непряко - на окачването, спирачките и гумите. По-мощните автомобили са фабрично с по-подходящи гуми (по-широки и ниски), спирачки и окачване защото по-мощния мотор  предполага по-агресивно каране. Предполага, не е задължително!

Препоръките да не се повишава мощността, защото гумите или спирачките не са подходящи няма да коментирам:)

 

Да отидем към лагерите - аз лично никъде не съм намерил зависимост между износване на вал/лагери и чип тунинг. 

Това, което е безспорно най-големият враг на лагерите, няма нищо общо с някакъв тунинг. Става дума за студените стартове и лошото мазане. И двете са свързани с немарливо отношение към маслото - неподходящо или ненавременно сменяно. Свързани са и с лошо проектиран двигател - маслени магистрали и маслена помпа.

1.9Д няма проблеми с мазането.

 

Биелите. Ами тяхната граница е известна за всеки по-стар мотор. Постоянните ми въпроси към муунленд какъв му е опита с чипнати мотори не е случаен. Чувал съм примерно за японски мотори, които  дори стокови, кривят биели. Но тук си говорим за ВАГ автомобили и в частност за 1.9Д. За него (както и за 1.8Т) се знае буквално всичко - с коя турбина и на какво налягане може да има проблем с биелите. Накратко - биелите на цитираните мотори са ненормално здрави. Твърденията за натоварването им от чип тунинг може да предизвикат само смях.

 

 

Другият елемент, който се чупи (теоретично) е буталото. При дизелите може да се счупи бутало, ако дюзите (разпръсквачите при коментирания мотор) протекат. Това също не е свързано с чип тунинг (по-скоро си е проблем свързан с лоша нафта).......освен, ако не е пуснато много гориво - което е еквивалентно на течаща дюза.

Едно дино струва над 100 000лв и това е само за една гола машина, т.е. част от инвестицията. За мен не съществува вариант, хора инвестирали стотици хиляди, да купят файл от ибей за да го сложат на 20 годишен мотор и да го счупят:). Та вариантът да се счупи бутало на 1.9д от "лош" чип е много имагинерен, а и се избягва елементарно - отива се при известен тунинг майстор:)

 

За натоварването на силовото предаване - да повишава се. Но то се повишава и от масата на автомобила, вида гуми, вида окачване, броя на задвижващите мостове и вида на настилката.....и най-вече от стила на каране.

Когато споменах, че чипнат автомобил в Русе може да е по-малко натоварен, отколкото стоков в Смолян  не си изсмуках примера от пръстите. 

Познат има Голф Синхро, които е с големи гуми и голяма турбина (от 6 цилиндров мотор). Колата се кара зверски, няколко пъти чупи виско-муфа, но съединител, камо ли кутия - не.

Кутиите на надлъжните мотори до RS са на практика еднакви (не знам на кои S-ки започва да се слага маслено охлаждане). Границите за нютонметри също са известни. И те са мнооооого, ама мноооого далече от възможностите на чипнат 4-цилиндров мотор. (пак ще спомена, че съм чувал за японски коли, които чупят стоковите си кутии, а след чип още повече.....но това няма общо с кутиите, монтирани от ВАГ)

 

Стигаме до съединител. Да, това е проблемния елемент. Обикновено е свързано с рацерски желания, които се засилват след чип-тунинга и незнаини километри и качество на съществуващия съединител. При "нормално" използване   няма проблеми с него.

Няма да кажа какво значи "нормално", а ще кажа какво натоварва и износва съединителя (без значение дали става дума за чипнат или стоков автомобил):

-куатрото (автомобил на предно на практика не може да натовари съединителя си);

-големи и хубави гуми (не съм карал със сликове, но са ме возили със загрети, разликата с "нормални" гуми  :hilezh: ...);

-теглича (мисля да не го коментирам :));

-окачването, .....с две думи всяко повишение на сцеплението с пътя натоварва съединителя.

Мисля, че стана ясна насока, затова само ще повторя - при "нормално" използване   няма проблеми с него.

 

 

Турбината. Турбо моторите са подходящи за чипване именно заради турбината. Повишаването на налягането е свързано с повече обороти. На пръв поглед изглежда, че колкото по-бързо се върти, толкова по-бързо ще се износи.....

На практика обаче може да не е така.....или просто да няма значение.

Турбината има карта. Никъде не съм видял зависимост на степента износване от местоположението върху картата.

Дори да има такава зависимост, тя едва ли е линейна (по-просто казано - като се върти с 50% по-бързо, не значи, че се износва с 50% по-бързо)

Пак опираме до практическия опит - от години е известно до какво налягане е безопасно да се чипва коментирания мотор. Познат има 1.8Т, която гони 400к км (купихме колата в гаранция от Германия).  От повече от 200к км колата е с агресивен чип (т.е. "колко може") и няма признаци на износване на турбината - държи налягане, няма масло отпред или отзад. От над 100к (не знам точно) км има и газ. Нормално температурата на тази турбина е с няколко стотин градуса по-висока, а оборотите почти двойни спрямо дизеловия гарет, слаган на 1.9Д. Една К03-ка след едно-две изрязвания по бул.България започва да свети в тъмното.....но с хубаво мазане няма проблеми.

Много по-голямо влияние върху турбината от чип тунинга оказва мазането -  колко е подходящо маслото и налягането му.  Каква профилактика  да се прави на конкретния мотор (АЕБ често запушва маслена магитстрала и веднага хвърля турбина) и с какво масло да се кара - това е друга тема. Но държана в картата си турбина, с хубаво мазане надживява колата.

Много чести са случаите на "гръмнала" турбина на НЕчипнат мотор. Причините - проблемни датчици, управление и мазане, нямат нищо общо с чип тунинга. 

 

В темата споменах, че е възможно "чипнат" мотор да е дори по-малко натоварен и по-здрав. Обяснението е просто и идва от отговора на "как може, по-мощен мотор да харчи по-малко?" - при равни други условия натоварването на по-слабия мотор е по-голямо.  Пример: 1.8т 150 и 180кс. Еднакви мотори, единствено с различно фабрично налягане.

 

Сега някой може да извади заключението - ако поддържаме перфектно стоковия мотор, трябва да изкара повече от чипнат. Може, но досега информацията за счупени компоненти заради чип е минимална на фона на информацията за счупени мотори заради немарливо отношение. А също не е известно някой да си е махнал чипа, защото някой компонент е изкарал 200к км вместо 250к.....

 

 

 

В заключение дали чипа е "опасен" - всичко е въпрос на практика. Затова на въпросът дали да се чипне А3 1.9Д/90 от 1998-ма да се отговаря в стила на муун... е абсолютно безполезно и подвеждащо.

 

Когато споделям, че съм чипнал 5 автомобила с автоматични кутии, това не за да се хваля (и няма нужда муунчо да ми се изцепва като селския пияница - кой пък го интересува кво си праил), а за да споделя практически опит за здравината на въпросните кутии.

 

ПП Последната кола е близо 600нм, кутията засега държи:) (това вече е хвалба:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще говоря от личен опит. Мерцедес c220 cdi, 125 к.с., изминати вече около 40 хил. км. без общо взето никакви проблеми. Единственият такъв беше съединителят. Но на кола, вероятно над 200 хил. км., смятам че така или иначе си му е дошло времето! Засичал съм ускорение, вървеж и максимална скорост преди и след интервенцията. Разликата от 0-100 беше около 2 секунди, максималната скорост с приблизително 20 км/ч по-висока. Не бих нарекъл това "ПЛАЦЕБО ЕФЕКТ" в никакъв случай! Като усещането за ускорение след remap-a беше меко казано силно осезаемо! Все едно се бях качил на друга кола, а усмивката ми неволно беше до ушите. Кеф неописуем! В момента карам а3 1.8т, моторът ми е ревизиран, единствено турбото ми има кофти аксиален луфт. Но след смяната му - задължително чип тунинг! А именно от тук идват и повече от негативизмите относно чип тунинга! Ремапват си неревизираните коли, чиито мотори и турбини Бог знае в какво състояние са, после чип тунингът им бил виновен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сЯ вече ако не е ясно.... напраО не знам!

Абе да ти кажа честно, на мен все още не ми е ясно, как се прави от 90 коня 120 без да се сменя нищо по мотора .. :huh:

Може би съм и аз пълен невежа, но ще ми е много интересно да видя дино графики на такъв мотор ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторите 1.9/90 и 1.9/110 са еднакви. Разликата е в разпръсквачи, турбина и компютър. Използват го и за проекти с големи турбини заради здравината му. Версията с 90кс без променлива геометрия се монтира много време и както стана дума има с няколко вида електроника.

Като закараш колата на майстор ще ти каже какво може да очакваш. Всеки предлага опция за връщане на стоковия софтуер, ако има недоволни и очакванията се разминават с резултата. 

За нормално каране е важна не максималната скорост/мощност, а поведението в ниски и средни обороти.  Примерно там, където от значение е поведението на ЕГР-а......И там (а не на максимална мощност/обороти) се отразява най-благотворно чипа на 1.9/90кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...