Jump to content

Проблематичност със скорости на 8л-ка 1.6


Sonny

Recommended Posts

ЗдравейтИ колегия..

За мое съжаление пак трябва да се допитам за нещо техническо.. аман вече.

Драмата е следната - при загрят двигател скоростите почват да създават проблеми, именно, първа започва да влиза трудно (говоря за много малка скорост в час и/или спряло положение) на 2-3 пъти даже ми е вкарвала задна вместо първа без каквото и да е било натискане на лоста или пък не е влизала изобщо. Другата проблемна е именно задната - ако колата е току-що запалена няма проблеми, ако обаче двигателя е загрял, при опит да се включи задна често издава много силен звук наподобяващ стържене съпроводен с осезаема вибрация. Винаги си влиза, но тия физически и аудио ефекти доста ме филмират.

Другите скорости като че ли нямат проблеми.

Въпросната кошница е 1.6 с двигател AKL. Знам, че имат дефект с кутията, но просто искам да съм подготвен за това какво да очаквам като влезе в бокса понеже не съм технически запознат и не съм сигурен дали проблема идва от кутията, лоста или съединител..

благодаря предварително на всеки отзовал се :bia:
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на маслото и можеби е тръгнал и съединителя.Трябва да се огледат и всички гумички и втулки по лостовата система на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си бях наумил да й сменя маслото, за съединителя също предполагах, и съм предвидил един комплект на Саш ако се наложи, но ще им кажа да направят оглед пълен. Само се надявам да не е тръгнала кутията като цяло, че тогава цирка ще е е пълен..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кутия е друга, но и аз имах проблеми. Доколкото разбрах ми регулираха жилата или нещо подобно, преди да купя масло и сега е като от магазина. Така и не съм го сменял. Съветвам те да я закараш да я прегледат някъде, преди да сменяш маслото. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А3 8Л 1.6 не на жила. Колега виж си маслото и най-добре си го смени. Аз сменях скоростна кутия и в сервиза ми казаха че са сменили и маслото.1 ва влизаше много трудно. А отговорът им беше, че кутията още не е улегнала. Добре че ми отказа датчика за скоростта и при смяната му попаднах на много грозна гледка. Маслото в кутията беше като боза. Източих го сипах си ново и сега скоростите влизат като по мед. Та мисълта ми е. Смени си маслото но сам не е толкова сложно. Ако искаш ще то обясня как става.

Редактирано от joromotoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Съживявам малко темата, понеже вчера яко се филмирАх - като си се прибирах и вече почна да ми се опъва и да не вкарва скорости без шопско напъване. Седя си на светофар примерно и не мога да тръгна, щот 4-5 пъти трябва да мъча да вкарам първа. Маслото не знам дали ще го оправи това, навежда ме на мисълта, че съединителя е дал фира. Поне беше 5 сутринта и немаше никви коли, инак ставаше интересно.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Не искам да те плаша но при мен имаше проблеми при тръгване.. чуваше се така все едно имаше скъсан тампон на скоростната кутия и на 2-3 пъти все проверявах. Преди няколко дена колата влезе в бокса за смяна на съединител и като свалиха кутията се оказа че и тя си е заминала.. не мога точно да обесня но ми казаха че диференциала е разбит. Закарах кутията на майстор и ремонта ще ми струва 350 лв. само за кутията.. обясни ми че проблема при 1.6 бензин е точно кутията и за мое съжаление ще трябва да се прави ..

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми сега е в бокса мойта, живот и здраве ще се разбере до утре по обяд дали само съединителя е фира или драмата се задълбочава :bandit:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Колега и аз съм със същия проблем на светофар често не мога да вкарам първа а и като цяло  влизат трудно скоростите,погледни да нямаш теч,а смяна на маслото на скоростната кутия не вярвам да помогне, по принцип то не се сменя понеже там е затворена система,мойто го сменях,даже в сервиза ми казаха че се сипвало в маслото и една течност тефлон и викали от която ставало превключването доста по меко и комфортно от колкото само със масло,първите 10 дена супер, след това пак започна проблема но в не чак толкова тежка форма като преди това, но върви в тая посока,майстора ми каза че имало некви гумички на скоростната кутия които най вероятно са се износили и за това влизат трудно,и мисля че е прав понеже усещането е точно такова, и ми каза че не била скъпа подмяната им кам 160 лв с работата и части,иначе като цяло на а3 8л скоростната кутия е дървена ако ще и чисто нова да е,като карах 318is само с малешката превключвах

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че скоростната кутия на 1.6 е толкова дървена.

Когато се прави "профилактика" е добре да се погледнат Всички компоненти.Това са автомобили втора употреба и са карани без капка жал,защото са 1-ци хората които робуват на колата си и я пазят.

И аз от наивност смених само маслото и очаквах чудото да стане,но уви.Последва разглобяване на скоростният лост - почистване и смазване на ябълката под него.Около самата ябълка има нещо като метален квадрат.Някой да се е сетил да развие трите болта?От тях става регулирането на лоста - колко на ляво и дясно да се движи( за 1 и 5 предавки).Последва почистване и смазване на лостчетата точно преди кутията.След цялата процедура мога да заявя,че цяло лято скоростите се превключваха "мазно" и сами си влизаха.

 

От както захладня забелязвам ,че има разлика при превключването сутрин (около 7-8 С) и след обяд (около 25-27 С).Може би тук играе роля тампона на кутията - сутрин стегнат,стегнато влизане,след обяд горещо,съответно той е поомекнал и следва по-лошо влизане.За сега това са моите наблюдения.

 

Това за тефлона в маслото не съм го чувал,но ако беше така може би щяха да го продават заедно с маслото :doubt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми след ден и малко си взех колата - смяната на съединител почти напълно изчисти проблемите със скоростите, остава да се смени и маслото вътре понеже по техни думи е станало на "боза". Тя кутията даже да си има дефектите доста трудно може да се 'счупи' без да има намеса на пълен идиотизъм в карането  :hilezh:  

Преди "режеше" брутално (звуков ефект) ако искаш да вкараш задна скорост ако първо не направиш врътката N > 1 > R, даже и това не помагаше особено. Сега включва без грам звук. Явно съм го изиграл късметлия, че на тая кола съединителя е толкова евтин  :bandit:

Редактирано от Sonny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че скоростната кутия на 1.6 е толкова дървена.

Когато се прави "профилактика" е добре да се погледнат Всички компоненти.Това са автомобили втора употреба и са карани без капка жал,защото са 1-ци хората които робуват на колата си и я пазят.

И аз от наивност смених само маслото и очаквах чудото да стане,но уви.Последва разглобяване на скоростният лост - почистване и смазване на ябълката под него.Около самата ябълка има нещо като метален квадрат.Някой да се е сетил да развие трите болта?От тях става регулирането на лоста - колко на ляво и дясно да се движи( за 1 и 5 предавки).Последва почистване и смазване на лостчетата точно преди кутията.След цялата процедура мога да заявя,че цяло лято скоростите се превключваха "мазно" и сами си влизаха.

 

От както захладня забелязвам ,че има разлика при превключването сутрин (около 7-8 С) и след обяд (около 25-27 С).Може би тук играе роля тампона на кутията - сутрин стегнат,стегнато влизане,след обяд горещо,съответно той е поомекнал и следва по-лошо влизане.За сега това са моите наблюдения.

 

Това за тефлона в маслото не съм го чувал,но ако беше така може би щяха да го продават заедно с маслото :doubt:

Колега явно не си карал много коли от подобен клас(като цена)Въобще а3 8л е дърво ама от всякъде,карал съм почти всички модели на 8 литровката,реших да карам такова заради ефтината подръжка,ниския разход на гориво,компактноста и добрия дизаин,я подкарай а4 аванта 96 година примерно,няма нищо общо,в нито един аспект,само преплетените кръгове отпред :badgrin:,иначе за тефлона още не е открит от производители на масла иначе веднага е на рафта :badgrin: ,открит е от  шефа на моя сервиз,всички които си прави колите при него сме с тефлон :badgrin: ,има ралика повярвайми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на коли от подобен клас съм понавъртявал някой друг километър.Какво се разбира под "пълно дърво".За коя кутия точно говориш?Нали се сещаш,че такива кутии са се вграждали и в Vw и Skoda.Това са градски тип автомобили и не се гонят някакви супер постижения.

 

Да сравняваш а3 и а4 ..........- да емблемата им е обща,но то и S6 е с такава емблема ;) .За тази тефлонова добавка - ами според мен ще има действие като на всяка друга добавка - временно.Просто си мисля,че се отлага неизбежното отваряне на кутията и смяна на необходимите елементи.

 

Като цяло имах в предвит,че при подмяна на даден компонент е добре да се профилактирак и другити около или работещи с него. :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,а3 8 литровката според мен не е автобибил проектиран за да ходиш да си зимаш лапето от градина с нея,както ти каза за градски условия :) ,това не ти е някоя тойота 1.0,се пак говориме за двигател миниум 100 коня и със спортния си външен дизаин нали се сешташ.Под пълно дърво имам предвит че возията и е като на дядоми каруцата на село,дори и по европеиски пътища да караш пак си е каруца,седалките са неудобни,скоростната кутия дори да е наред,няма го удоволствието от превключването,педалите са неудобни,тясна е,я се качи в първия модел на бмв 316i компакт от 94 година който се води най ниския клас на бмв и също е хечбек,и покарай и после се качи в 1.8 турбото а3,което се води за луксозен модел на 8 литра и ми кажи кое по добре се кара и вози :) ,а за тефлона може и да си прав,и като цяло за скоростната кутия,мисля на първо време да и смена тия гумички,които по горе споменах,а съединител не вярвам,сменян е от предния собственик през 2011,а той е първия и собственик сиреч от 2000,начи за 11 години един път и е правил по към 2000 км секи месец,понякога съм забелязал че сами си влизат примерно вчера карах кам 30 км в града и извън,сами си влизаха,иначе не издават звуци когато трудно влизат,с изключение като съм се движел със висока скорост и спра на световар и трябва да включа 1-ва крррр предполагам ви е познат,това само понякога,най проблемни са 1 и 5. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен  изчезна задната, включвам я и в момента който пусна съединителя се чува само едно кррррр и нито сантиметър назад оказа се,че е счупила запчатки.След това друга кутия погледнаха и съединителя беше оригиналния от завода беше свършил тотално.Малко съжалявам че взех 1.6 но какво да правя ще го карам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Колега,карал сам и 1.8т 180 коньовото издание сички 8литровки са с едни и същи скоростни кутии,да 1.6 единственото хубаво е че са на най малко км от сички 8литровки на пазара,в другите аспекти.......,лично аз не бих си зел,но секи според потребностите и възможностите си

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

След смяна на съединителя задна скорост не влиза като загрее маслото на скоростната кутия,преди да загрее си влиза перфектно.Новия съединител е на закс комплект,другите скорости влизат с лекота.Преди една седмица смених маслото на кутията със оригинално от Vw Плевен и проблема си остана.Колата я взех на 97хлд и до160хлд не съм имал проблем с влизането на скоростите,просто вече се беше износил и го смених.За жалост почнаха ядовете:(

Редактирано от Готиния5152
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В маслото на кутията ли е проблема-ми аз на моята каруца,не съм го сменял.По-добро от оригинала,мисля,че няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след смяна на съединител с такъв на закс + масло Eneos 75W90 GL 5 нещата се оправиха горе-долу, но наскоро в някви моменти ми "запъват" първа (главно) и задна(понякога). Сподели ако се стигне до решение, макар че ако се окаже кутията... почвам да стрелям... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не трябва да е спецификация GL5 това е само за диференциали.Ще ти скапе синхронизаторите.Скоро ще започне да ти запъват всички скорости,сменяи го с GL4 или GL4+.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише Transmission Oil? :nixweiss:

http://www.eneos.us/product/8

 

APPLICABLE VEHICLES

Manual transmission and none-limited differentials.

Any manual transmission or differential (NON-LSD) requiring 75W-90 & GL5 viscosity

Според мен, това е ок?

Редактирано от Sonny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си патих от това и знам за какво става дума.Маслото със сертификат GL5 е с голямо съдържание на фосфор и сяра.GL-4 е по-стар стандарт, има по-ниски изисквания към мазилните качества, но пък по-високи откъм корозия. GL-5 - обратно, той е с по-добри мазилни качества, а понеже те се реализират с разни корозионно-активни добавки - обикновено е неудачен за скоростни кутии, пострадват синхронизаторите.

ето малко материал http://www.autodux.ru/oil/vtm.html

и цитат "Использование трансмиссионных масел отечественного производства (а подавляющее большинство из них классифицируются по API GL-5) приводит к быстрому износу синхронизаторов."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти помниш ли каква марка е било? Понеже като гледахме тука в офиса - Redline масло същото пише, че не е подходящо за повечето ръчни кутии, докато на Енеос пише обратното.. аз все пак ще ги питам момците от сервиза, но ако приемем, че инфото в сайтовете на производителите е вярно, значи имат различни свойства, макар да са същия тип масла :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация: оригиналното масло е около 21лв литъра в Порше Изток. т.е. 40лв за смяна. Какъв е смисълът от тая проба-грешка? После "много се чупели тия кутии"...  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...