Jump to content

Пушек от ауспуха - 1.8Т 8L


plamenbv

Recommended Posts

Здравейте, колеги. От вчера вечерта имам странен проблем, или по-скоро симптом за евентуален проблем. Колата е A3 8L 1.8T AGU, '99.

 

Спрях да си купя кафе от една будка, като оставих колата да работи. Докато чаках кафето ми се стори, че около колата има някакъв дим, но понеже беше тъмно, не обърнах внимание. Като се качих в колата усетих странна миризма. Не се замислих тогава, но днес на паркинга в офиса направи същото нещо. Паркирах и оставих колата да поработи, докато си събера боклуците и видях на страничното огледало, че зад мен има пушек - синкав. Подадох газ и пушека се увеличи. Отворих прозореца - същата странна миризма. Не мирише на изгорели газове, струва ми се, че не мирише и на антифриз. Също така на 2-3 тръгвания от светофар изпуши в началото и след това се оправи. Загасих колата и проверих маслото - в норма е, антифриза - и с капка не е намалял. Колата си върви нормално, има мощност, въобще - няма никакви признаци за проблем. Единствено от няколко дни забелязах, че уреда за температурата прави странни номера (четох няколко подобни теми). Сутрин като запаля и тръгна - загрява си нормално, вдига 90 градуса, но докато карам пада до 70-80 за момент и след това отново заковава на 90. Друго, което ми направи впечатление е, че вчера след работа загасих колата и след около час и половина пак се качих и като запалих, термометъра показваше 70-80 градуса, а според мен за това време трябва да е изстинала колата. След това мръднах 1-2 километра, оставих я за час и като се качих - пак 70 градуса?! Възможно ли е от неизправен датчик за температурата, да лъже ECU-то и от там да пуска повече гориво и да пуши? Пушека, обаче, се появява и при загрял двигател...

 

Знам, че е най-добре да я закарам на майстор и диагностина - това и ще направя, но другата седмица (трябва да проверят и турбото, че почна да вие в ниските обороти). Дотогава ми се иска поне да знам какво евентуално може да се е скапало, за да имам представа. 

Редактирано от plamenbv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пушека е синкав това е горене на масло ако беше антифриз ще е бяла пара.Най-вероятно проблема идва от турбото.А за температурата вариантите за 3 : 1 датчик , 2 термостат , 3 табло.По лесно е да се започне с датчика.

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е това горене на маслото да идва от турбото, след като започна това виене в ниските? Ако е друга причината за горенето - гарнитура на глава, сегменти, уплътнения на клапаните - ще се усеща ли по някакъв начин (липса на мощност, трудно палене и т.н.)?

Редактирано от plamenbv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано е от турбото - така и така съм приготвил пари за него... Иначе стигам до извода, че това го прави като се остави колата да работи повече време на празни обороти. Днес стоях на един светофар няколко минути и по едно време започна да пуши. Като включих на скорост и мръднах малко напред, спря. След това на паркинга отново по същият начин - запуши, дръпнах колата назад-напред и спря. Явно като е под товар не дими...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да капе масло върху генерацията и затова да пуши на място? Сигурен ли си, че пушека излиза отзад от ауспуха, а не се разнася под купето примерно?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ауспуха излиза - гледах го вчера като се прибрах, но не се сетих тогава да пипна да видя има ли омаслено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен бяха гумички на клапаните. Симптомите бяха, че почва да пуши когато е загряла и работи на место. Вдигна ли оборотите изчиства...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебаси мамата и гумички! :D Иначе се оказа, че е турбото. В сряда/четвъртък отива при майстор да си каже присъдата. На мен ми се струва, че от моето ще може да се вземе май само корпуса.. :X Ще идат 400-500 кинта там сигурно..

Редактирано от plamenbv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах подобен проблем. И при мен започнаха предположения за турбо, гумички и едва ли не сегменти, След четене по форуми реших да започна от клапана на картерната вентилация. 

Свалих го, накиснах го за 20-30 минути в Меглио, измих го и проблемът изчезна.

Успех колега!

 

за 1,8Т AEB

Редактирано от gogobogo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бих бил щастлив, ако беше най-простата евентуална причина (картерната вентилация напр.), но след като турбината вие като агонизираща котка, явно ще да е от нея.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...