Jump to content

Добре дошли във Франкфурт преди 30 години


pipidop

Recommended Posts

Чудили ли сте се как е изглеждало изложението във Франкфурт през 1983-а? Зала 3.1 на тазгодишното издание на салона връща времето назад, за да припомни някои от най-важните премиери отпреди три десетилетия.

Изложбата "Звездите на 1983 - къде са сега" се простира на 1 000 квадратни метра и връща в светлината на прожекторите икони като VW Golf II, Mercedes 190 и BMW 524td, дебютирали преди точно 30 години. В Германия всеки от тези модели вече може да бъде регистриран като олдтаймер, стига да е в оригинално състояние и техническа изправност.

Audi 80 Quattro

751acaa98a97dbc9f58c44a78849ae3a.jpg

Предшественикът на A4 с двойно предаване се появява три години след първото Audi Quattro. Експонатът на изложението е оборудван с прочутия редови петак с обем 2 144 см3 и мощност 136 коня.

Audi Sport Quattro

1adb390505acc4afd37e28b9f056c6e1.jpg

Ограничено до серия от едва 214 екземпляра, необходими за хомологизация за участие в Група Б на световния рали шампионат, Sport Quattro става най-скъпият сериен немски автомобил на 1984 г. С цена 195 000 дойче марки спортното Audi струва колкото две Porsche Carrera Turbo. Петцилиндровият турбодвигател с обем 2 133 см3 и четири клапана на цилиндър развива 306 к.с.

BMW 524td

c7a73fba7ceef67be0f2cf0ebbacb676.jpg

1983-а бележи повратна точка в историята на Баварските моторни заводи. Във Франкфурт дебютира първото дизелово BMW. 524td E28 има шестцилиндров редови двигател с обем 2 443 см3 с мощност 115 к.с. Малко по-късно се появява и версия с атмосферно пълнене и 86 коня.

BMW M635 CSi

43bd967e8c4b4c7bb14be466529e65e5.jpg

Точно преди 30 години култовото 635 CSi получава наточена версия, дело на Motorsport GmbH. 3.5-литровият редови шестак развива 286 к.с. и ускорява купето до 255 км/ч. Удоволствието струва 89 500 немски марки.

Lancia Beta Coupe VX

499ad4dfd25f953e8d0dc602dd37e4a1.jpg

Флагманското купе на Lancia се оборудва с двулитров двигател с компресор Roots, благодарение на който мощността достига 135 к.с. Lancia произвежда 1 272 бройки от Beta Coupe VX. В момента в Германия има едва 32 регистрирани екземпляра.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, 190 D

ae4b6759e053a412865722796551083e.jpg

W201 дебютира през декември 1982-ра. На салона във Франкфурт през 1983 г. обаче са представени две от най-значимите модификации на модела - дизеловият 190 D със 72 к.с. и спортният 190 E 2.3-16 със 182 коня.

Opel Monza GSE

ed1406cf842bd1109adf83fc0144d264.jpg

Последното голямо купе в историята на Opel претърпява модернизация през 1982-ра. Година по-късно дебютира върховата модификация GSE с 3.0-литров бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 180 к.с. Модификацията има седалки Recaro, обшит с кожа волан и бордови компютър.

Porsche “Gruppe B”

27cbc1ca7a4d2d77ae68752a27536ec9.jpg

Предшественикът на Porsche 959 има 2.85-литров шестцилиндров боксер с мощност 450 к.с. Серийната версия на този революционен автомобил става първият модел с два турбокомпресора с водно охлаждане, свързани паралелно. До 1987 г. са произведени 292 бройки, най-евтината от които струва 420 000 марки.

Renault Fuego Turbo

0744fb794dc3842aa7c99822dd9240c0.jpg

Спортното купе, което Режията представя през 1980-а, се сдобива с турбинирана версия три години по-късно. 1.6-литровият двигател развива 132 к.с. и за разлика от доста возила на салона във Франкфурт 2013 има дискови спирачки на четирите колела. Renault продава 24 000 Fuego в Германия, но днес по немските пътища се движат едва 112 от тях.

Volkswagen Golf II

aa101e31cc9aa1397be276a330920f83.jpg

Второто поколение на Golf смело може да се нарече най-значимата премиера на Франкфурт '83. "Двойката" е по-дълга със 17 см от "единицата", има 7.5 см по-голямо междуосие и тежи 95 килограма повече, а дизайнът не е толкова ръбест. До 1991 г. са произведени над 6 000 000 екземпляра.

Lancia Delta HF

03f1135f100c146fd3b3054c6a727734.jpg

HF е цивилната версия на Delta Turbo 4x4. За разлика от легендарния си наследник HF Integrale обаче, тази модификация няма двойно предаване. 1.6-литровият турбодвигател развива 130 к.с. и позволява достигането на 195 км/ч.

FIAT Ritmo Bertone S85

ba0c57a2a709b30e35bead47ea25d380.jpg

Кабриолетът на базата на Ritmo получава нов двигател за изложението във Франкфурт преди три десетилетия. 1.5-литровия мотор с 85 к.с. е отбелязан в името на модела (S85 от Super85). Подобно на Golf Cabriolet от същата епоха откритият "фич" е снабден с греда, предпазваща пътниците при преобръщане.

Ford Sierra XR4i

ce944f4182e48a07496996896d28ae72.jpg

Наточената версия на Sierra дебютира пристига във Франкфурт с 2.8-литров V6 с мощност 150 к.с., взет от Capri. XR4i спринтира от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди и вдига 209 км/ч. Ford произвежда над 25 000 бройки от модификацията, преди да представи усъвършенствания вариант XR4x4 през 1985-а.

Porsche 928 S

5faace880770cc8ab4d0cb1bf2e62a0a.jpg

928-ицата е представена през 1977-а в Женева и дори става кола на годината, но Porsche имат достоен повод да изложат модификацията S с 300 к.с. на челно място на щанда си. Месец преди изложението във Франкфурт пилотите на компанията "пържат" автомобила с максимална скорост на пистата "Нардо" в Италия в продължение на цяло денонощие. 928 S изминава 6 033 км за 24 часа със средна скорост 251.4 км/ч.

 

Източник:

http://fakti.bg/avto/76498-dobre-doshli-vav-frankfurt-predi-30-godini

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1983-та... в Германия....дебют....

1993-та... в България....ползвахме ги за върха на автомобилостроенето и то коли от класата на Голфа, Форда, Мерцедесите си бяха рядкост и бяха "мутренски"...

2003-та...в България...190-ката е масова,модерна кола, по провинцията все още си минава за пичеловка...

2013-та...България...всички тези изброени по-горе все още масово се срещат по пътищата(изключвам Поршетата, Опела,Ланчата и Ритмо бертоне)

 

На хората във Франкфурт може би тези коли им навяват страхотни спомени от миналото...за мен са част от ежедневието ни...

 

30 години назад?! Ако бяхме само с толкова изостанали щеше да е страхотно...представям си Франкфурт през 1983-та....макар тогава да не съм бил роден...

 

 

Относно статията и темата - хубави снимки с добра информация и отлични екземпляри!

Редактирано от _shady
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава статия, IAA винаги е впечатлявал и ще продължава да го прави, а i8 определено е интересен модел.

 

http://www.bimmertoday.de/2013/09/10/iaa-2013-bmw-i8-live-fotos-frankfurt-plug-hybrid-fluegeltuerer/bmw-i8-hybrid-edrive-weltpremiere-kristallweis-iaa-2013-live-01/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, че дори не е загатнат факта, че за времето си 959 е бил вероятно по-високо технологичен от колкото Бугати Вейрон в наши дни. Било е безумно бързо и с невиждани технологии.

Ауди Куатро Спорт в следващата си година поскъпва до 205 хиляди марки, вместо да поевтинее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черното Audi Sport Quattro

За мен уникална кола - супер агресивен вид !
Мечта ми е да карам такава май и само мечта ще си остане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...