Jump to content

Странни звуци при въртене на волана на място.


Tomoff

Recommended Posts

Здравейте и се извинявам! Намерих няколко подобни теми,но точно моя проблем,ако е проблем не видях да се споменава!Та проблемът е следният:В неподвижно състояние(спряла кола),при натисната спирачка или пусната ръчна като правя ляв или десен пълен се чува едно "стържене",нещо от сорта на "гррр".В движение го няма,също така като не е натисната спирачката или ръчната в спряло състояние няма никакъв проблем пълен ляв-десен без звуци и никакви проблеми.Звука идва при въртене на волана със спирачка или ръчна при спряла кола.Проблем ли е това или е нормално?Благодаря предварително! става въпрос за а3 8p

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Ами не съм обърнал внимание сега ще сляза да проверя,но мисля че е наред,отивам.



Сега проверих,няма разлика в оборотите при въртене на волата или без въртене.Няма разлика и при въртене с натисната спирачка,но тогава си се чува гърленето.Звука идва някаде от гумите и то не от сички мисля.И примерно като сам натиснал спирачката въртя пълен десен стърже и като пусна спирачката колата се потресва.Иначе 700 оборота държи на място,а като включа климатроника се дигат малко или поне така ми се стори.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при въртене има натоварване на колелата при спирачка ,макар и минимално,или скърца някое колело от накладките или хидравликата издава този звук,заради блокиралите колела,може да намаляло маслото,да не е вярното като масло или доливано с АТФ,обикновено става червеникава боза,гъста ,която се движи болезнено бавно,лопатките на хидравликата я разпенват,от пяната стават въздушни джобове и въпросните лопатки загребват въздух вместо течност, тогава гъргорят от удрянето в  метала,износва се елипсоидния канал и става сбогом гергино .С общи приказки това са горе долу възможностите ако звука е от там,най добре е да има втори човек да локализира шума от къде идва. Днес правих подобно нещо на ТТ,особено на студено хидравликата беше кошмар като звук,маслото катранано червено и мн гъсто ,оригинално от еура тек 27.10 лв ,сега е тишина и лекота при въртене ,дано всички течности  да се сменят навреме за да не умират скъпи възли.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да ми дадеш някакви координати и телефон за връзка на лично за да дойда и да го видиш на живо,за да не объркам нещо?И все пак си мисля,че идва от колелата шума,нали не е чак толкова сериозен проблема за какви пари говорим горе-доло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно нещо ме навежда до мисълта,че е от накладките.Като спирам си свири,май са изхабени.Най-вероятно е от там проблема. Но все пак чакам още мнения. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз дочувам нещо такова понякога , но звука бих го определил като се едно натискам някой стар амортисъор  едно такова странно... :D. Също така когато сам на някъв байр  и отпускам леко спирачката се чува дооста странен шум от задните гуми? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивай при хора дето разбират-те ще ти решат проблема.И за пари,директно тука у форума,не е почтено да питаш-има си Л.С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз дочувам нещо такова понякога , но звука бих го определил като се едно натискам някой стар амортисъор едно такова странно... :D. Също така когато сам на някъв байр и отпускам леко спирачката се чува дооста странен шум от задните гуми?

добре дошъл в клуба.става примерно и като си на ръчна и се друснеш някъде нали но доста рядко? Редактирано от Tomoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с втори човек остановихме,че шума идва отзад.Няма нищо общо с отпред и хидравликата с нея няма проблем.Въпроса е,че задните колела скърцат при въртене със спирачка или ръчна.Интересно е,че както колегата каза става и при наклон с леко отпусната спирачка този шум.Но най-интересното е,че от место и въртене на волана отзад на задните колела се получава някакво повдигане самата кола се мести,а незнам дали трябва да е така,нали съм с предно.Защо се получава от напрежението от захвата на накладките ли.Натиснал съм спирачка въртя волана и отзад става леко накланяне и съответно скърцане. МОЛЯ ЗА МНЕНИЕ!!!ако е от накладките мога и сам да отстраня проблема без да ходя при колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се филмирайте със смяна на накладки, дискове и тем подобни. Това пак ще си остане. Не е проблем. Всичко идва от усукване. Тези които си карат А3-ките по отдавна и са паркирали стотици пъти ще кажат че ясно и отчетливо когато въртят волана от крайно ляво до крайно дясно и обратно се мести цялата предница на колата. Това се получава защото гумите лягат под определен ъгъл, който при Мерцедес е още по голям. С тая работа се цели по голяма маневреност. Така са направени колите. За сравнение давам Голф 2 при който това не се получава. И така де ако излезете навън и погледнете, докато волана е навит на една страна ще забележите лягането на гумите. Цялото това местене на предницата при натисната спирачка (както казах най често се наблюдава при паркиране) аналогично мести и задната част на автомобила. "Скърцането" идва от задният мост + накладки и дискове. Както всеки знае те хващат на 30% и не стягат толкова здраво колкото предните. Същият звук се наблюдава при поставяне на колата по надолнище и леко отпускане (съвсем бавно и леко), но тоя път от предните дискове. Дрого немога да се сетя да кажа. Това са моите наблюдения и според мен проблем ня трябва да се търси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля :) То като цяло А3-ките си имат такива забележки със странни шумове. Най големият проблем е с предницата, когато са по старички тампоните на стабилизиращата щанга и задните тампони на носача. Първо почват да скърцат в неравности после се разбиват и нови е решението. Така че ако почне да скърца от предницата, най вероятно от там е проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка/Баев/-много си прав!Като каза маневреност и Мерцедес,веднага си спомних,че напреди на А3-ката,като и навия волана в крайно положение,гумите заставаха под определен ъгъл. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колеги, да задам и аз едно въпросче, онзи ден при навит волан в крайно ляво чух някакво причукване.. мислех, че може да ми се е причуло и затова го направих няколко пъти и всеки път се чуваше и то точно преди да ударя в крайно ляво.. Някой има ли идея какво може да е? Преди няколко месеца сменях десен кормилен накрайник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Благодаря, за бързия отговор! Ще погледна, но при каре не трябва ли да чуя по-скоро щракане

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...