Jump to content

Относно маслото за дизелче 80-ка 1.9ТДИ 1Z


Bukmop19

Recommended Posts

Искам да попитам някой знае ли какво масло препоръчва производителя на въпросната кола ? Аз търсих в нета но не намерих нищо което да ме задоволи като отговор. В момента карам с полу синтетика 10W40 Sunoco titanium futura , което е за турбо дизели. Като цяло съм доволен,но самата кола е по принцип на 250 000км,но няма гаранция , че не е на повече.... Та си мисля дали да не сложа 15W40 понеже губя масълце... по принцип се виждаше теч от гайките дето са на капака за клапаните (последва сменяне на гарнитурата на капака и уплътненията на шпилките , та вече не тече масло от там ), а сега забелязвам че където ми е пробката на картера се стича масло някъде по от горе и ме съмнява че е гарнитура на картера , но от това което четох май май не е лесна смяната на тази гарнитура ( а в сервизите май май е скъпичко ) и за сега мисля да отложа тази смяна. Та за мотор на 20 години и над 250 000км според мен 100% гори масълце и мисля да сложа 15W40... Какво бихте ме посъветвали вие ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се занимавай с 15w40 аз слагах и ефекта е никакъв пак ще си имаш течовете и като цяло за нашия климат най–добре си карай с 10w40.Аз карам само с кастрол вече 7 год. и съм много доволен.Мотора си работи добре без шумове,тракане и така на татък.Но държа да отбележа  че маслото не е от БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва да си оправя теча ... това е ясно , но все пак ми е интересно с какво масло колата е излизала от завода преди 20 години :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво масло е излизала от завода е трудно да узнаем, но имам оригинално ръководство за експлоатация и мога да споделя какви варианти на масла препоръчват: 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 със норма от Фолксваген 500 00, но такива масла са трудни, да не кажа нeвъзможни за намиране. От по-новите норми (501 01 и 505 00) маслата могат да биват с най различни вискозитети, като критерии са единствено климатичните условия. Като за нашия климат (студена зима и горещо лято) единствените масла които покриват и зимните и летните условия са: 5W-50, 10W-50, 10W-60, напук на твърденията, че препоръчителното е 10W-40. Аз лично този двигател го карам със 10W-40 Magnatec на Castrol и го гори, но оставям това настрана, защото може проблемът да е от гумички на клапаните, турбина или и двете или... Няма значение! Важното е, че  категорично правилният избор според завода производител са тези с първи индекс не по-голям от 10W и втори индекс не по-нисък от 50 . Първите масла с норма 500 00 също отговарят на климатичните условия в България. Това е от мен, дано съм бил полезен. 

Редактирано от O_X_I_G_I_N
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10-40 е масовото масло за тези коли и с читаво такова и смяна на около 8000 км. си е много добре. 5-50 може би е перфектния избор, но е по-скъпичко, по магазините в малки населени места не се намира. Вариантите са поръчка по интернет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да питам някой виждал ли е това 10-40 при пълен напън на магистралата какви градуси дига. Аз съм с кастрол 10-40 като я настъпя продалжително маслото прегрява. Вдига 150 градуса че и 160 отива. Мисля си за 5-50 или 15-50 че ще е по добре от 10-40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал с КОМА 10В40 и при скорост 140 км./ч. по магистралата вдига около 110 - 115 градуса и си ги държи до финала (края на магистралата) . С АВТ мотор съм , нямам даже и маслен охладител ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм убеден, че промяна на вискозитета на маслото ще повлияе на температурата. По-скоро карането със синтетика е решение на проблема, защото синтетичното масло на 150-160 градуса си запазва характеристиките. Вариант е също ако имаш маслен охладител да търсиш скъп антифриз, то даже не съм сигурен че и така се казва, но има една зелена охладителна течност която обаче е доста скъпа, но пък не се сменя на всеки 2 години. Може също да налееш добавка за охладителна система за повишаване на топлообмена, но пак казвам това би имало полза ако имаш маслен охладител, а ако искаш може да мислиш варианти за извеждане на маслен радиатор, но си е играчка голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам маслен охладител разбирасе. Карал съм със мотул 15-50 повече от 120г не мърда. Това ме навежда на мисалта че трябва да карам с мотул пълна синтетика. Още повече че тди-то в момента е 130 коня аз след една две седмици 180. Някак си 10-40 не ми вдъхва доверие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чак толкова сложно да си монтираш маслен радиатор с маслен термостат и всичко необходимо , това ако я караш често по магистрала с педала до долу . Иначе за градско шофиране на дестинации по 10 - 20 км. не ти е необходим маслен радиатор , само хубаво масло . Има и 10В60 по - принцип то според мен е за продължителни ръчки по - магистрала ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое му е по-рядичкото на маслото?Това,че цифрата е по-голяма не означава,че е по-рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое му е по-рядичкото на маслото?Това,че цифрата е по-голяма не означава,че е по-рядко.

За 10в60 не знам ама за 15в50си е гъсто с сравнение 5в40

Редактирано от venci b4tdi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми те и двете са по-гъсти от 5/40 !?
10/60 15/50 са все масла използвани при "карене" !
Един вид се препоръчват при продължително натоварване и високи температури ...
Я вземете прегледайте наново информацията за вискозитетите, и пак си драскайте ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, дойде и моят ред за маслото и съответно и аз да направя запитване по въпроса. До сега карам с магнетик дизел 10в40 на 1.9тди 93г. Доволен съм, разхода е около 1-1.2л на 10 000км. Като в тоя разход според мен участва значително и турбото, а и не рядко колата се настъпва до 3000 и по рядко до 4к обр. Сега към пробег 9500-10 000км и сменено преди 10-11 месеца, при топлото време и натискане по магистрала с пълен багажник резервоар и 4 човека ми бучи малко тегаво и ми държи малко по висока температура. Като по един по сериозен и дълъг байр на 3та и близо 100 градуса на охлаждащата течност при достигане на 3000 оборота започна да звучи изнемогващо. И конкретният въпрос, решил съм да пробвам 5в40магнетик дизел, не само заради зимата ами четох че (по) пълната синтетика освен добри показатели на ниски температури, дава и малко по добри показатели при по високите температури и натоварвания + малко повече километри пробег. Със сигурност от финансова гледна точка няма да ми е рентабилно да наливам скъпо масло в стара кола, но за пробата искам да проверя дали ще има ефект. Въпроса е при минаване от полусинтетика на пълна, трябва ли да промивам двигател? Освен магнетик 5в40 съм се загледал и в кастрол ейдж 5в40 турбо дизел, също и във ВАГ масло специал плюс 5в40. Кое от трите е по добре да сложа, не от финансова или практична гледна точка а с цел по добра работа на двигателя и защитата при ниски и по високи температури? Знам че сигурно ще го гори повече, но просто ми е мерак да пробвам чисто експериментално, дайте съвет или коментар, пък после ще споделям резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Edge е клас над Magantec ! 
Само да ти поясня, че 10/40 и 5/40 имат почти 1:1 характеристики на топло ! Разликата е в "студеният" старт, където 5-цата е по течлива ;)
Натам са еднакви ...
Виж за 5/50 да речем ;)  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започна да ми държи малко по висока температура от обикновено, малко над 90, 92-3-4. А при натоварвнае 95-98. Докато преди ми държеше 89 90 91. И при натоварване 93-4. Лятото в жегите го товарих а и теглих една кола по баирите тогава ми отиде на 100-105 и май от тогава почна да ми държи мааалко по висока температура. Маслото сега е на 11к км. Надявам се да е от него :) А 5-40 нали е по синтетично, та четох че при по натоварени режими запазва повече качествата от 10-40, иначе знам че в работена температура са приблизително еднакви.

Редактирано от Simeon Stoev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) А 5-40 нали е по синтетично, 

По принцип 5w40 е по-синтетично от 10w40.Може да не е 100% синтетично,но е по-добре от полусинтетиката 10w40.Слагай и не се тревожи излишно.И да го погорва повече ще го смениш и пак ще минеш на полусинтетика.И аз от бая време се чудя дали да не люсна на дъртия Гюнтер една евтина синтетика.И май така ще стане,затова и се ослушвам,като гладен чакал и не го сменям още.Чакам някоя тънка промоцийка да излезе. :hilezh:

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Сипах, castrol edge 5w40 titanium, много съм доволен. Двигателя почна да работи по приятно. Старото го оставихме близо 30 мин та се изтече хубаво. Колата стана по живичка и звука от двигателя е хубав и на ниски и високи. Най вероятно ефект дава и новия въздушен филтър. Ще пиша по на там как е разхода на масло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...