Jump to content

Термодатчик на климатик Diavia?


sskamen

Recommended Posts

Колата е Б4. Климатика е Диавиа. На 1-ва и 2-ра степен като започне да духа както трябва студено и изключва компресора. Издухва ледения въздух и пак го включва. На 3-та и 4-та степен няма проблем. Казаха ми, че имало датчик, (нещо като тел) който е напъхан някъде в кутията и трябвало да се изкара малко навън. Някой ако е виждал нещо подобно да сподели къде да го търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо искаш да пипаш осезателя на термостата?Той е закачен на изпарителя вътре в купето и когато направи нужният студ изключва компресора.Заводски е калибриран и не се пипа.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта може и фреона да е по малко и да замръзва,отам и по голям студ до датчика.Наи добре му закачете манометрите и ще разберете какво му има.Перките включват ли,може да е от там.

Редактирано от lz2pic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е много фреона,но само гадаем.Най-добре е да се закачи на машина и да се видят наляганията.Възможно е както написа Коко да вдига много високо налягане и за това да изключва от датчика за високо налягане..Това може да бъде и от не добро охлаждане на климатичният радиатор(кондензатор).дали е задръстен или вентилаторите не работят добре трябва да се провери.

 

п.с.Ако фреона е по-малко не само,че няма да изключва,но няма и да охлажда добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега на 3та и 4та степен духа 9 градуса. На 2-ра стига до 6 и изключва и не включва до 13 градуса. Изпарителя е перфектно почистен и перките работят перфектно и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни някаде под жабката, на всички дайвия които съм гледал досега този термо ключ е с потенциометър. Просто достигаш зададения минимум и термо ключа спира компресора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много хора ми говореха за такъв потенциометър. Кажи ми наистина на Б4 виждал ли си го. Под жабката намерих само двете тръби и от едната тръгва някаква медна тел и влиза вътре в кутията. Няма нито един кабел свързан с климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро разглобявах 90 и то беше с присаден италиански климатик, при него имаше термоключ с потенциометър, стоеше в кутията която е добавена после и се пада точно зад жабката. До него отиват 2 кабела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Мисля че климатроника ти работи добре, но ти искаш да го накараш да работи като обикновен климатик.

При пускане на "ауто" трябва да духа на макс докато направи температурата в купето която си задал. След това намаля силата на духане и тогава вече се получава ефекта който си описал, но той поддържа зададената температура. Не зная защо искаш да ти духа на ниска степен 7 градуса :blush: . Задай му 22-23 гр. покарай 20-30 мин и тогава кажи как е. Това което си описал е напълно нормално. Иначе ако издърпаш осезателя изпарителя замръзва и въздуха спира да минава през него.

Не го барай, а само му се радвай, че духа студено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги отрих потенциометъра и го врътнах докрай. Сега духа по студено и изключва много по рядко. Опитах и да го изолирам но тогава излиза въздух -15 градуса от духалките и всичко става в скреж. При тази температура е сигурно че ще замръзне изпарителя в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на този потенциометър или така наречения термостат е да измерва температурата на изпарителя(този който е в купето) и при достигане на около 3 градуса да изключи за да не се натрупва лед. Почне ли да замръзва, леда е изолатор и кпд-то на климатика пада нищо, че не изключва компресора. Този термостат все пак има някакъв хистересис и опитно трябва чрез въртене да се настрои температурата на включване и на изключване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е 6 вече. На средната духалка с термометър е измерено. На 1 градус изключва на 5 включва. Като се махне датчика духа -15 от средната духалка. А това изключване и включване вредно ли е за компресора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно не му е особено добре на компресора да се вкл. при 4 к.об., защото няма съединител за постепенното му "развъртане".
Онзи на хладилниците не се задвижва по същия начин и не му пречи вкл/изкл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист по автомобилни климатици, но при този модел "Диавия" монтиран на б4, компресора вкл./изкл/ когато сам си прецени и не се интересува от оборотите на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислиш казах ?!? :hilezh:
Явно не усети и иронията по повод това вкл/изкл, когато си иска и при каквито и да е обороти.
Ще ти дам елементарен пример...
Колата ти не пали... идват и те дръпват да запалиш, НО не с 1- 3 км/ч, а с 70-80... айде познай, какво се случва (същото се случва и с компресора при 4-5-6 к. об. изкл/вкл) :hilezh:

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...