Jump to content

Audi A3 8P - VCDS


bsdnikolov

Recommended Posts

Няма непременно такава зависимост, тъй като поколенията се разминават. Контролерите също са отчасти различни, при Шкода нерядко възможностите са по-ограничени по обясними причини. Но абстрахирайки се от това - не, дори при A3 8P от 2007-ма няма такава опция за настройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 807
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Имам следния въпрос, има ли вариант при включване на задна предавка дясното огледало автоматично да се "tilt-ва" надолу? Някой пробвал ли го е, бях чел някъде в английските форуми че става? :)

Редактирано от MPAK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става да , но трябва да имаш поддръжка и на други функции от контролера.  То и си го пише в самите опции мисля , че беше нещо свързано със седалките да запомнят положението на различните водачи ( електрически  ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Chanel 097: Diesel Particle Filter

Block 1: Particle Filter Offset,Different. Pressure

 

Chanel 099: Diesel Particle Filter

Block 1: Engine Speed (G28) >>> Range: 0...5350 rpm >>> Specification (Idle): 760...940 rpm >>> Specification (Full Load): 2800...3200 rpm

Block 2: Temperature prior Turbo Charger

Block 3: Temperature prior Particle Filter

Block 4: Temperature after Particle Filter

 

Chanel 100: Diesel Particle Filter

Block 1: Temperature prior Precatalytic Converter

Block 2: Temperature prior Particle Filter

Block 3: Particle Filter Different. Pressure

Block 4: Particle Filter Offset Different. Pressure

 

Chanel 101: Diesel Particle Filter

Block 1: Engine Speed (G28) >>> Range: 0...5350 rpm >>> Specification (Idle): 760...940 rpm >>> Specification (Full Load): 2800...3200 rpm

Block 2: Emerg. Regenerat. current Duration

Block 3: Emerg. Regenerat. Time since Start

Block 4: Successful Regenerations

 

Chanel 105: Diesel Particle Filter

Block 2: Requested Regenerations

 

Chanel 106: Diesel Particle Filter

Block 2: Fuel Consumption since Regeneration

Block 3: Driven Distance since Regeneration,Unit: km (Kilometers)

Block 4: Time elapsed since Regeneration

 

Chanel 108: Diesel Particle Filter

Block 1: Particle Filter,Oil Ash Volume,Range: -380...+380 ml

Block 2: Particle Filter,Carbon Mass (spec.),Range: 0.0...76.5 (calculated Value)

Block 3: Particle Filter,Carbon Mass (act.),Range: 0.0...76.5 (measured Value)Ка

Ето снимка от показанията на канали 105,106,108.

На 108 канал първата стойност  99ml не се променя,втората от почти 20 спадна до 6,3 и след това се вдигна на 6,9.Тук стойностите се променят с 0,3.

Третата е 0.0.

Правилните канали ли гледам и показанията в норми ли са?

post-10416-0-49803000-1446153190_thumb.j

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте и от мен. Наскоро реших един проблем с колата, но от няколко дни светна лампата (двигател) на таблото. Закачих днес колата с Ваг-кома и излезнаха следните грешки. Автомобила е А3, 1,9ТДИ, 2004 г.

 

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
   Part No SW: 03G 906 016 J    HW: 028 101 138 3
   Component: R4 1,9L EDC 0000SG  5497  
   Revision: 12345678    Serial number: AUX7Z0D2FNI0HH
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 06435 000 00000
   VCID: 2A517328763
 
2 Faults Found:
16567 - Fuel Temp. Sensor A (G81): Open or Short to Plus 
            P0183 - 000 -  - 
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.08 V
                    Temperature: 22.5°C
                    Temperature: 38.7°C
 
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High  
            P0118 - 000 -  - 
             Freeze Frame:
                    RPM: 1344 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 39.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.44 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Temperature: 43.2°C
                    Temperature: 38.7°C
 
Readiness: 1 1 0 1 0 
 
Address 08: Auto HVAC        Labels: 8P0-820-043.lbl
   Part No SW: 8P0 820 043 D    HW: 8P0 820 043 D
   Component: KlimavollautomatH12 0150  
   Revision: 038393      Serial number: 8P0820043D    
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2D5B783447D
 
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 12
                    Reset counter: 90
                    Mileage: 154254 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.08.08
                    Time: 16:08:15
 
             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.20 V
                    Temperature: 25.0°C
                    (no units): 168.0
                    (no units): 30.0
                    Temperature: 18.0°C
 
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 8P0-907-279-23-H.lbl
   Part No SW: 8P0 907 279 A    HW: 8P0 907 279 A*
   Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0501  
   Revision: 00030000    Serial number: 00000000646771
   Coding: 01884F0082141000000000000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 3B7F466C899
 
   Part No: 8P1 955 119 E
   Component: Wischer AU350   H01 0130  
   Coding: 00062736
   Shop #: WSC 00000  
 
1 Fault Found:
00153 - Windshield Wiper Motor;  Driver Side (V216) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
 
Address 46: Central Conv.        Labels: 8P0-959-433.lbl
   Part No: 8P0 959 433 B
   Component:    KSG          H02 0040  
   Coding: 008800186D288505484A016000
   Shop #: WSC 06435 000 00000
   VCID: 3B7F466C899
 
   Component:   Sounder n.mounted     
 
   Component:       NGS n.mounted     
 
   Component:      IRUE n.mounted     
 
1 Fault Found:
00956 - Key 2 
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
 
 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си пише.....

Първия линк е да си купиш кабела, а втория линк е да го наемеш (rent, not for sale!). Освен 30-те паунда за наем, трябва да направиш и депозит от 260 паунда, като гаранция че ще го върнеш :D .

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, кйорава работа, не съм обърнал внимание че е за наем. :stupid:  Добре а реалната цена на такъв кабел колко е всъщност(зависи и коя версия е софтуера предполагам)? Да знам да не се набутам, защото мисля да си поръчам.

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реалната цена на оригинала можеш да видиш тук: http://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS.html

Мисля обаче да не цапаме темата по този въпрос - има още няколко теми във форума за VCDS като хардуер/софтуер, тази е конкретно за употребата му в A3 8P...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. колеги, и аз да се включа с едно питане :) Този електрически нагревател на парното Aux. Heat как се пуска,защото през диагностиката ми излиза AUX HEAT-OK, а на студено докато не загрее колата си мръ от студ  :hilezh:  А и в Cent. elect. в Byte 4 има възможност за две отметки- bite 0- Aux. Heater и bite 1-Aux Heating и се чудя каква е разликата между двете и кое трябва да е активирано,защото двете едновременно не могат... :lupe:  :help:

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За електрическия нагревател. Два типа са. Умния (индекс E) и простия (индекс F).

Умния се управлява по CAN шината и климатроника го активира. Простия (но с по-сполучливо управление) се активира от три релета.

Умния се слага до ноември 2005-та. Кофтито при него е, че при волтаж под 11.8 волта, климатроника не поддава команда за пускането му (или го спира), а като го пусна принудително през VCDS, волтажът на колата пада до 12,2 волта, заради консумацията само на ел. нагревателя от 77 Ампера. За това колегите (включае и аз), мръзнеме зимата. Чакам да стане по-студено и ще променя настройката на 12 волта.

При Ауди-тата 8Р след ноември 2005-та се слага по простия, но непретенциозен към волтажа. За това, на колегите с по-новичките Аудита им е топличко зимата, а ние мръзнеме.

Подготвил съм си доста обстойно инфо на лаптопа (за лични цели). Когато имам време ще го споделя. Но първо, искам да накарам мойта ел. печка да се включва, когато зимата ми трябва топло. Миналата зима, нито един път не се пусна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поставя се на дизелите. То е логично защо. Опционален е ако колата е с фабрична печка (нафтова).

Включва се печката, когато исканата температура е висока. Или иначе казано, ако на вън е под N градуса (още чета противоречиви мнения, но до сега преобладават 4 градуса), а климатроника иска топло, тогава се включва и електрическия нагревател, за да достави исканата топлина.

Още чета адаптационни канали и какво ли още не. Като добия ясна представа и накарам печката да се пусне сама по искане на климатроника, тогава ще дам по-обширна информация.

До момента, имам само резултати от тестове. При 10-тина градуса външна и вътрешна температура, влязох в ел. печката с VCDS и и казах да се пусне. След 3-4 минути, в колата стана топло. След 10-тина минути на тестове, се изпотих (в колата бях още с якето).

За момента мога да представя адаптационните канали на климатротика, които отговарят за ел. печката, както и резулнати от measuring blocks на самата печка. Но до толкова. Не ми оттава време да експериментирам, а и времето се стопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да споделя нещо странно за този нагревател. Колегата bsdnikolov е виждал, че при мен на диагностика избива грешка, че нагревателя е дефектен и грешката не може да се изчисти. Реших, че тая щуротия няма как да работи, щом има грешка, но миналата седмица се изненадах... Сутринта при -1 градуса (по термометъра на таблото) запалих, набичих климата на HI и след 30 сек до 1 минута вече духаше хладен към топъл въздух от средните отвори, а след 3-4 мин. стана топъл. Няма шанс колата на място да е стоплила за толкова малко време. Зарадвах се, когато вечерта на същият ден отново задуха топло, но после спря от раз. Явно при мен ту работи, ту не работи. А когато работи, си е гъзарийка, което все повече ме навива да сваля средната конзола и да го отремонтирам това нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб (а и при много други), проблемът е в лоши спойки на резисторите в модула на ел. печката (топлината от нагревателя им е**** м******). Казах ти, само си свали печката и ще ти оправя спойките за минута-две. А че е шукария, две мнения няма. При мен на тестов режим ме изпоти.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,но дали има значение от това дали е в "Econ" режим или нe? И също задължително ли трябва темп. да е на "HI" за да тръгне евентуално тоя пуст нагревател :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:icon_idea:  Колеги, нека се придържаме към темата. Тя касае само A3 8P -  VCDS.

И за това ще отговоря в духът на VCDS. 

 

Добре,но дали има значение от това дали е в "Econ" режим или нe?

Това зависи от настройката на климатроника ти. В адаптационен канал 11 на климатроника е настройката за ECON режима. При стойност 0 - с бутона ECON се деактивира само компресора, а при стойност 1 - режимът ECON деактивира и компресорът и допълнителния нагревател (бил той електрически или нафтов).

 

И също задължително ли трябва темп. да е на "HI" за да тръгне евентуално тоя пуст нагревател :hilezh:

Не, не е задължително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Да попитам по въпроса за нагревателя. Имам следните две грешки:

1 Fault Found:

00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater

013 - Check DTC Memory

Address 7D: Aux. Heat

1 Fault Found:

00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)

014 - Defective

Та въпроса ми е, възможно ли е първата грешка да е следствие от втората, след като компа подава сигнал че нагревателя /резистори може би/ не работи.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да разбера дали имам такъв нагреватели 

Влез с VCDS в списъкът с модулите и виж дали имаш модул с адрес 7D:

 

7_D.png

 

как да го вклуча

Той сам трябва да се включва зимата. Условията за това са:

1. Външна температура под 11 градуса

2. Искана температура от климатроника поне 26 градуса

3. Температура на двигателя под 75 градуса

3. Работещ двигател.

4. Изправен алтернатор. Много важно условие!

 

П.П. Ще направя тема в раздела за Aux Heat. за да систематизираме информацията с подробности там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не всички дизели имат въпросния нагревател.При мен липсва.Има ли значение,че моята кола е фейслифт?

Gateway Installation List:  1K0 907 530 S

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...