Jump to content

Ауди А3 проблем с ABS


Recommended Posts

Здравейте Колеги. От дълго време не се бях вясвал с някакъв проблем, че чак ми стана съмнително. Обаче ето че му дойде времето. От няколко дни насам забелязвам, че се случва следното:

Сутрин на топъл двигател никога съм нямал проблем... обаче ако покарам колата известно време (тоест спирам някъде и после паля и потеглям) ми светва лампата за ABS-а. Не всеки път, но почна да се случва често. Понякога дори както си я карам в движение отново светва. Другото което се наблюдава е че свети ли лампата ABS-a не работи. Като не свети всичко си бачка и колата си спира нормално. 

Закачих я на Ваг-Ком и излиза следното:

 

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
        16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

 

Ако някой се сблъсквал с точно този проблем в спирачната система и тази грешка, нека да сподели какво е направил и как да реша проблема.

Отворен съм и към мненията на тези от вас който имат идея къде мога да търся проблема и решението му.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко насоки изплюти от гуугъл... Звучат реалистични.

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=183143

 

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=82668

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай да търсиш и да купуваш модул. Като за начало провери предпазителите над акумулатора, един от тях е за ABS модула/помпата. Често има стопени гнезда на предпазителите и окислени кабелни обувки -> лош контакт -> набива тази грешка.

Преди години на един Golf 4, разбирачите от официалното представителство ни убеждаваха как трябвало да се смени модула с все помпата, заради тази грешка. Цената на двете надхвърля многократно тази на две А3ки. Е, почистихме хубаво връзките и до ден днешен грешката не се е появявала.

fuses_labeled.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще проверя тези бушони за лош контакт колеги, но трябва първо да изчакам да ми светне лампата и чак тогава да размърдам за да видя дали ще има промяна. Иначе не ми е проблем сега да почистя и напръскам със съответният спрей, но няма да разбера след това дали от там има някакъв проблем.

Искам само да попитам.... ABS помпата и контролера едно цяло ли са? В смисъл такъв два отделни елемента сглобени в общо тяло или са на два различни елемента на различни места?

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж светне ли ти лампата тя нама да изгасне като размърдаш!! Това не е крушка, която светва и гасне като има/няма контакт :) лампата светва защото има записана грешка от съответен критичен клас. Ще остане да свети докато бъде (само)изтрита дори и причината да изчезне за момент!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости, за тази грешка, както и подобната, свъзана с захранването на АБС модула изобщо не е така. 

Лампата светва (по същото време се записва и грешката) точно когато се загуби захранване до модула (както предполагам поради лош контакт в гнездото за предпазителя). Това разбира се става за секунди, след това отново имаш захранване/сигнал до модула. Лампата продължава да свети, съответно нямаш ABS, трябва просто да се изгасиш колата и запалиш отново, да ресетнеш един вид. :hilezh: След това като запалиш, лампата не свети и имаш ABS, въпреки, че имаш записана грешка от критичен клас.

Иначе Ванка, няма какво да го мислиш, трий грешката, почисти хубаво гнездата, предпазителите и всички връзки. Най-добре е даже да свалиш целия панел с предпазители да можеш да си го човъркаш някъде на спокойствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колегата Иван Баев е написал, че лампата на ABS-а му не свети постоянно, въпреки записаната грешка. Съответно, когато не свети, системата си работи.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, кой съм аз да противореча на гуруто на А3 секцията Moonland и да оспорвам тоновете опит.

Ако целта е да се търкат клавиатурите и да се трупат безмислени постове, добре. По ред на глупостите:

 

 

Веднъж светне ли ти лампата тя нама да изгасне като размърдаш!!

Както се вижда няколко поста по-нагоре лампата му свети, после не свети, тоест не се налага колегата да мърда. :hilezh: Както се вижда предполагам ( а и не само аз, а и първите 5 линка от форуми от гугъл, че и сайта на Ross Tech), че има лоши връзки при предпазителите над акумулатора. 

 

 

Това не е крушка, която светва и гасне като има/няма контакт  :)

Принципно е така, но дефакто при тази грешка в повечето случаи индикацията на таблото свети само когато... се загуби захранването към модула.

 

 

лампата светва защото има записана грешка от съответен критичен клас.

A коя грешка е от безопасен клас?  :stupid:  

 

 

Ще остане да свети докато бъде (само)изтрита дори и причината да изчезне за момент!

Както е писано изобщо не е така. Справка - по-горните постове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свети когато запише грешка, не свети когато грешката се (само-)изтрие (по каквато и да е причина!) както съм написал и по-горе. Което не значи в обратна последователност, че винаги когато свети, проблемът е на лице! Надявам се правиш разлика. Това е дигитална електроника, а не бинарна електросхема за демонстрация на закона на Ом.

Второто именно не значи, че като размърда клемите и хоп - лампата веднага ще изчезне както той очаква. Именно това е "глупост". Може проблемът да изчезне като размърда, а лампата да продължи за момента да свети по простата причина, че преди 3 минути е регистрирана грешка.

Пример за грешка, която няма отношение към безопастността и поведението на автомобила - липса на комуникация с аудио системата. За тази грешка никога няма да види светеща лампа на таблото.

Разяснихме ли си "глупостите"? Друг път първо мисловен процес, после писане, а не обратното. Просто съвет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се дъвкали. Няма смисъл. А до колегата 

lowforce

 

Доколкото разбирам трябва да си почистя клемореда и да обърна особено внимание на последните 2 бушона в дясно на на него. А да ги сменя или да си оставя старите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем. На мен в сервиза след диагностиката ми казаха, че дава грешка преден ляв датчик на ABS. По същия начин си свети и спира да свети когато си иска (по- често свети, отколкото не и съответно ABS не работи). Така, че ако не стане номера с почистването на бушоните може да провериш и датчика, той също се чисти. Ако не става с чистене.... нов датчик  :unsure:

Редактирано от Radeto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама не. точно за това е диагностиката. при теб проблема е друг и няма НИЩОобщо с този на колегата. това че лампата на таблото е една за цялата система не значи че като светне е един проблема. Ти имаш проблем с датчик или гривна или лоша спойка в модула. колегата има проблем с захранването на помпата, а може би с бушона.

Но при теб няма смисъл да бараш този бушон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Колега, оправи ли проблема при теб? При мен светна със същата грешка, само дето е перманентно, а не intermittent.
Междувременно ще проверя бушоните над акумулатора. :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, темата е доста стара но да не отварям нова пиша тук. Моят проблем е същият като на колегата  Radeto. Проблема е, че ми смениха датчика, даже два пъти (случайно единият да не би да е бил дефектен). Проблема си остава. Диагностиката казва, че има проблем в преден ляв датчик и това си е. Интересното е, че лампичката светва след като се усети вибрация на педала без да се натиска спирачката. След като светен ABS не работи. След някакво време лампата изгасва и отново ABS си работи. Някакви идей какво да правя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да сте сменили датчика.Но ако има проблем в кабела след него/прекъсване,късо,комшулук и т.н./,трябва да се търси по веригата.Иначе ABS-a е аут.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...
On 4/28/2018 at 12:10 AM, Blagovest87 said:

Здравейте, темата е доста стара но да не отварям нова пиша тук. Моят проблем е същият като на колегата  Radeto. Проблема е, че ми смениха датчика, даже два пъти (случайно единият да не би да е бил дефектен). Проблема си остава. Диагностиката казва, че има проблем в преден ляв датчик и това си е. Интересното е, че лампичката светва след като се усети вибрация на педала без да се натиска спирачката. След като светен ABS не работи. След някакво време лампата изгасва и отново ABS си работи. Някакви идей какво да правя ?

Колега, успя ли да намериш къде точно е проблема? Имам точно същия проблем, както си го описал. (ако евентуално си спомняш след толкова време, разбира се :D )

Редактирано от Radoslav77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оправям този проблем, сваляте ЕKU на ABS - намира се под хидравликата на спирачките, свалянето е доста трудно. 60 лв е цената срещу 140 на Варненска фирма.

Типичен проблем за А3.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...