Jump to content

Центровка на ГНП 1.9TDI 1Z


Bukmop19

Recommended Posts

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Доста е вероятно да е от дюзата, но да купиш друга и да не е от нея е кофти.

 

Пробвай в някоя морга да вземеш с уговорката да я върнеш, ако не е от нея. 

Има едни в орландовци, които имаха от волво., ама беше преди 2 години.

 

Има и 1 колега във форума с морга, даже 2-ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги успях да докарам тайминга до където се вижда на снимката. Мотора осезаемо утихна ( беше много шумна преди заради огромното предварение) Оказа се че явно умната ми дюза проработи като и зачистих връзките на буксите дето са до горивния филтър.... работата е там, че опитах да се доближа до нормалния тайминг около 70, но колата тогава не иска да запали, та сега на около 100 мотора ми харесва как работи. Единственият проблем сега е че колата дори и загряла ( 90 градуса)  много трудно пали.... преди палеше от четвърт оборот а сега понякога 10 секунди не и стигат.... Обаче реших да откача датчика за температурата демек да ми се включи подгрева. След като подгреее пали лесно като в началото отзаде става димна бяла завеса и след малко се оправя. 

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не значи, че работи дюзата, но най-вероятно работи.

 

Обаче аз съм бил в заблуда и съм заблудил и теб, за което се извинявам, защото сега като погледнах по-внимателно това в кл.2 не е в градуси, а в мерната едница, която е на графиката за тайминга.

Т.е. 255 не е 255гр, а към 10-12гр, което не е толкова много и си пали спокойно. Така че вероятно дава вярно дюзата.

 

Все пак нещо не е в ред, защото при 100 е на голямо предварение - над 4гр., а пък пали трудно.

 

При първо палене ли е трудно или при всяко?

 

Може да са много причини - бавен стартер, неверен темп.датчик и др. дето не се сещам. Явно някой затова е сложил такъв голям аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е как ще пали като си е докарал на закаснение ,белия пушек е парвия признак ,че центровката не е както трябва ...уре ще се оплачеш и ,че много гори  и не върви

 

ако тези данни са верни които дава компа...и както е написал колегата при 4 гр. трябва да пали перфектно

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента май май ако не изключа кабела на температурния датчик ( за подгрева) и ако колата не подгрее пали много трудно дори и при загрял мотор. Както казах при по-ниска стойност от 90 не иска въобще да пали. В момента е около 100 и колата върви много прилично ( хареса ми ) , но пак пали трудно... и в началото като запали издишва бял дим. Преди центровката беше на предварение 255, но според мен 255 е максимума който програмата може да покаже иначе може да е още по голямо предварението. До колкото знам все пак колата е 21 годишна и от използването се износва помпата и трябва да е на предварение за да компенсира износването. Нямам идея ако се пипнат милиграмите дали няма да има някаква разлика, но аз не мога да ги пипна понеже не знам как точно а и на компютъра май май не може да ми покаже милиграмите. Иначе температурния датчик ми е нов на около 8 месеца и на изминати около 14 000км, но според мен датчика си е наред.



petar_a

Колата не е на закъснение, на закъснение е когато стойността е под 60-65.



mshbul

Стартера ми не е бавен и акумулатора ми е добре, върти си нормално :)


Утре ще видя на студен мотор и подгрев дали ще запали нормално, понеже съм 100% сигурен че без подгрев хич няма да запали.

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и при таиминг 60-65 е на около 2 гр предварение ,на закаснение е като е под 0гр..в интерес на истината когато закупих моятакола беше на 0гр и си палеше перфектно  ,предварението ти трябва само за парвочалното палене ,след това ел авансатора си докарва аванса кито иска компа ,много хора казаха ,че този стария комп трудно се чете  и не се знае какво показва точно, аз не бих вярвал на тези данни ,белия пушек и непаленето е доказателство ,че нямаш никакав аванс ,а това с подгрева не е решение и ще си скапеш стартера , след като запали е нормално да изчезне пушека защото компа докарва аванса от ел авансатора ...,моето мнение е даваи по малко предварение на помпата докато започне да пали от четварт и изчезне белия пушек....и си караи колицата .....а приказките за износването на помпите са пални глупости за мен тези помпи са доста надеждни от кам механичната част

 

п.п какъв подгрев колега ще пробаш този двигател при -10 градуса пали без подгрев...ти още ли не си наясно ,че си разбутал яко центровката

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дам още предварение двигателя пак ще чука яко, явно авансатора ми не работи...

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

За паленето авансатора няма значение.

Май най-лесно както казва колегата направи я да пали нормално и карай така. Ще хвърлиш много пари да я правиш и не се знае дали ще има успех.

Иначе по принцип ако е наред при аванс 70-100 трябва да пали идеално, но явно има някакъв проблем.

Може да се променят мг - дава ги в клетка 4. Това 21 в момента е към 3,5-4. Може да ги направиш 2.5 - това значи в кл.4 да е 12-15. Става с мърдане на електрониката на помпата. Така би трябвало да да дава повече гориво при палене. Но пак не е ясно дали ще има резултат, а може да се наложи да смениш уплътненията на помпта - като се пипне сигурно ще протече.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам какво имаш впредвид под /ще чука яко/ по принцип 1з двигателя при таиминг 65-67 си е доста по шумен в сравнение с другите дизели  и моята си почуква но нали бяга много и гори малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая на къде трябва да се мръдне за да намаля стойността в 4кл. ?

Кабелите бяха така като я взех..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам.

Ще пробваш.

По принцип се прави така - разхлабваш болтовете не напълно, леко да държат и почукваш с нещо докато колата работи и гледаш на компютъра какво става. Първо в посока към тръбичките за дюзите, ако не намалява - в другата. Имай предвид, че мърдането е много малко- част от милиметъра ти трябва.

Драсни с нещо къде е било преди да пипаш, че ако мръдне много да можеш да го нагласиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да завъртя 1 зъб на колелото на гнп към предварение и да я глася да пали от раз и да няма дим, ако тази центровка е само за запалването, а авансатора после да връща малко към закъснение... То авансатора ми не работи... Чудя се дали да пробвам с милиграмите ... Че ако текне найстина...

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега нещо продалжаваш да баркаш нещата ,какъв зъб да варнеш????? ти да не прахварля ангренежния ремак? и милиграмите по добре не пипаи ,че ще направиш голям мармалад ....авансатора в случая не те интересува ,а ако авансатора не работеше ,както в момента си разбазикал центровката тази кола ваобще нямаше да варви сега  и как констатира ,че не работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се променя числото във втората кутиика ? Като се развият 3 болта на помпата и тя се завърта около оста си ?  Това до колкото знам е за фина настройка, но ако става въпрос за повече от обикновено както в моя случай от 255 до 100.... не става само с въртене на помпата а  трябва и самото зъбно колело на помпата да се центрира. Та аз ако знаех нямаше да питам....Ако исках да я закарам на майстор...ЩЯХ... аз искам сам да пипам и да се уча и затова питам как да центровам помпата :) Моля за адекватни решения на въпроса :) Никой не карам на сила...който иска може да помогне.

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 зъб може и да ти е много. 1 зъб е към 15-20гр по другата мерна система. Не знам на колко отговаря, но май на повече от 255.

Т.е. с 1 зъб ще я пратиш на 300-350 и това е вече много и няма и да ти го покаже, защото наистина явно е до 255 там.

Или мърдаш 1 зъб и после нямаляваш аванса с въртене на помпата наобратно.

Но със сигурност не е проблема в милиграмите - така като са ти в момента са добре според това как излиза от завода. Можеш да компенсираш някакви други причини за затруднено палене по този начин - като намалиш мг. Самата причина да пали трудно е друга, може и да е наистина в самата помпа.  Но всякакви опити да търсиш проблема ще са даване на пари. Ако си готов за това и ти е фикс идея действай.

 

И аз съм се научил сам да правя доста неща, ама не съм питал чак толкова подробно да ми обясняват. Отдели повече време да четеш из форума и доста неща ще научиш и вече ще се налага да питаш за доста по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега както виждаш всички тук се опитваме да ти помогнем ,защото и за нас е загадка защо така се получава с тази центровка ,за това какво трябва да показва компа при теб не мога нищо да кажа защото не сам наясно ...ще ти дам следния савет какво да направиш да видим какво ще се получи,защото не е нормално да се прехварлят зъби на ангренажа ,хората от завода са го изчислили вкакви граници може да се варти помпата и за сега забрави какво показва тази програма ,да докараме центровката на слух и варвене ,пак после чети ко показва компа ,от 97 карам турбо дизел и навремето нямаше компове ,та центровката сам е правел  с проба грешка ,докато ми хареса как варви ..

 провери белезите на маховика ,разпределителен вал и помпата да са както от завода ,помпата е постави в средно положение  и пали ,трябва да запали без проблем ,после даваи по малко предварение на помпата като е вартиш кам главата ,докато започне двигателя да става леко по шумен .не би трябвало да има проблем ако всичко е наред ,,,,,и как мислиш ,че ние не ходим на маистори по някои пат ли ?

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата разпределителния вал и маховика вчера ги направих както колата излиза от завода,но не пали. Сега помпата е зацепена с 1 зъб предварение и пак не пали нормално освен ако не подгрее, но по това време не трябва подгревпо принцип.... Има нещо някъде което не е наред щом помпата трябва да е на голямо предварение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е това вече е много зле ,от тук трябва да започнеш ,щом не пали когато е на белези значи има проблем ,свяля ли колелото на помпата ,там има шпонка на место ли е ..да не говорим да ти е отарвало колелото на коляновия ваал ,че тогава може да стане мармалад

 

вътре в самата помпа ,нама какво да измени центровката ,там всичко е зацепено механично и ако нещо се прецака няма въобще да запали

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, от какво зависи двигателя да работи по тихо и меко ? Щом предварението е само докато запали колата, а после авансатора променя някой неща, защо TDI Timing-а показва висока стойност ? Не трябва ли авансатора да намести нещата да са нормални след като запали мотора ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от аванса зависи колко е тих ,а при теб таиминга не е наред защото колата не иска да запали на белези ,тарси проблема......запали е наа белези и после г;ледаи графиките .....авансатора ги намества нещата в движение ,на празен ход работи с аванса които ти си и задал ,и при продалжително каране когато температурата на горивото се покачи доста тогава авансатора намаля аванса на празен ход  и омеква работата да мотора  има една статия в нета как работи тди мотора и кои датчик какво прави , нямам спомен каде е четох ,намерия прочетия и ще си отговориш на много вапроси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...