Jump to content

странен шум при пуснати фарове


rosensimeonov1990

Recommended Posts

Колеги колата е а3sportback 2007.Когато включа габаритите или фаровете се появява един шум като жужене.Слаб, но МНОГООО дразнещ.Някакви идей ?????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало си провери пожарогасителя дали е в ред ( в гаранция ).

Не се майтапя, имаш проблем с електриката някъде, най вероятно реле.

 

п.п. това е втората такава тема от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във фаровете трябва на късите да имаш една ел котва  ,която  се отваря при пускане на дълги,обикновено тя жужи,махни капака от зад и се опитай с не метална пръчица да достигнеш елемента който се мести,като го допреш жуженето трябва да спре,търси лоши контакти ,звука е като 5о херза през аудио система  или дросел на старите луминесцентни тела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързите мнения.Нямам ксенон,с фабричните фарове съм.Тези релета трудно ли се свалят.Мисълта ми е дали трябва да ми се разглабя таблото или е нещо през жабката.Не че аз ще го направя :)   просто питам :(   Звукът е все едно радиото не е на станция.П.С От днес съм в форума и затова още незнам къде да пиша-ИЗВИНЯВАМ СЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди да правиш каквото и да е се увери че проблема е от там,фаровете ти може да нямат такава допълнителна настройка,после ще търсиш решение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене като си пусна халогените и от колоните на радиото се чува някво слабо бучене ?? Аз ще се запалвам ли ?  :nixweiss:

Редактирано от Sc00by
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте слагали някъде допълнителни релета и не сте слагали диод, нормално. Релетата имат лошия навик да създават смущения в електрониката. А също причината може да се крие в платки за AUX IN и така нататък.

Sc00by, ти с фабрични халогени ли си или са слагани после (retrofit). Може там да е разковничето при теб. Или ако ги ползваш за дневни с пулс с модулация.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова жужене е слабо при пускане на габаритите,засилва се като пусна фаровете и е най-силно като пусна и халогените .Къде се намират тези релета?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако греша, НО защо ми се струва, че при 8P/8PA няма релета за габарити, фаровете, халогените и т.н. Ако имаше релета, тогава как би се управлявала силата на светене от 1% до 100% при режими DRL, никак. За това написах: "Ако сте слагали някъде допълнителни релета и не сте слагали диод, нормално. Релетата имат лошия навик да създават смущения в електрониката. А също причината може да се крие в платки за AUX IN и така нататък."

 

Съвет, отивайте при някой добър авто-електричар (различен от кварталния например, който ще седне да търси релетата  :hilezh: )

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако чувате жуженето през касетофона, значи нещо създава шум електрическата система на колата. Когато се използват мощни транзистори, управляващи голям товар чрез пулс с модулация (PWM), те създават шум в електрическата веригата, с честота, равен на честотата на която работят. Разбира се при проектирането на такива схеми, се залагат филтри. Но, най-често при лоши маси в колите, тези шумове се улавят от крайното стъпало на касетофона и се усилват (съответно и пускат през колоните). Разбира се, поставено допълнително оборудване, без заложени още при проектирането филтри, може да причини същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало, откачете клемите на акумулатора, почистете хубаво с фина шкурка окиса от клемите и ги стегнете хубаво.

Ако жуженето продължи, припкайте при електричар. Още, когато пуснете габарит, транзистор/транзистори, започват да работят в режим PWM, тъй като крушките от зад светят с 24% от мощността си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ми е фабрично само ксенон имам , ама при него не се чува никакво жужене само и единствено като пусна халогена едно такова тихо и натрапчиво :D
Ще почистя клемите та да видим какво ще стане ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още си мисля, че може да имате лоши маси към купето. Окиси се образуват освен на клемите на акумулатора и на връзките му към купето. Развийте болта/гайката на минусовия кабел към купето и почистете добре. Намерете силовите маси към купето и почистете контакта добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е този шум да се получи след монтаж на CD.Странното е че когато пусна и мигачите шума се променя в ритъм с тях. Колеги за да не правя нова тема:вчера тъй като не ми светеше третия стоп отворих бушоните и видях че ми липсват 4.Сложих един на мястото на третия стоп и той светна :) .сложих о6те два на номера "5" и "6" .Нищо не се промени и после ги махнах за да не прецакам нещо.Някой знае ли за какво са тези места.Четох ж интернет  FARI ASF? Преди два дни когато завивах ми светкаха и халогените.Беше супер.След като смених акумулатора  и те спряха.Нещо съм прецакал сигурно :( . ПОМАГАЙТЕ

post-91153-0-49742100-1410751585_thumb.j

Редактирано от Stivooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

странното при мен е, че се чува това свистене при запален мотор и при подаване на газта се увеличава шума 

Редактирано от audi A3 200+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не си проверите самия ключ за пускане на габарити,фарове и халогени.Аз си мисля че проблема е в него или в неговата буксата.

Ако имаше релета, тогава как би се управлявала силата на светене от 1% до 100% при режими DRL, никак.

 

DRL е след релето и не виждам какъв е проблема да си прави регулиране.Не се сещам при 8P имаше ли релата,но ако има и е сложен DRL е напълно нормално тогава да запчне да жужи от самото реле и по-точно самата котва.

Още, когато пуснете габарит, транзистор/транзистори, започват да работят в режим PWM, тъй като крушките от зад светят с 24% от мощността си.

 

Това при какви условия,в режим на DRL или не? Ако DRL е поставен както трябва задните светлини не трябва да светят.

За това написах: "Ако сте слагали някъде допълнителни релета и не сте слагали диод, нормално

 

Релето ако няма диод само прави един пиков импулс при изключване от самоиндукцията и това е.

Препоръчва на колегите да проверят ключа както писах в началото и проверка на алтернатора за лоши връзки и за износени четки и колектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-старите коли, релетата разтоварват ключовете за пускане на фарове/габарити и т.н. от високия ток, който иначе трябва да мине през тях и причинява силно електрическо износване на ключовете. Но при 8P/PA, а също и 8L, управлението е цифрово (чрез микропроцесори). Ако вземеш мултицет, ще видиш, че от ключа излизат 5 волта, а не 12 волта. Микропроцесора работи с логически нули и логически единици.  И тъй като, този микропроцесор управлява мощни транзистори, наличието на релета в тази част от схемата на колата става безсмислено, тъй като транзистора изпълнява функцията на електронно реле в случая. При прецакан ключ, е възможно да се получава "switch debounce" и той да вкарва смущенията, факт. Една проверка не би навредила.

PWM има не само в режим DRL, както писах, крушките на задните габарити, работят на 24% интензитет (ако не вярваш, провери отзад къде имаш 5 ватова крушка). Предните габарити са 5 вата, но можеш да ги намалиш да светят и на 50% (и не в режим DRL).

 

Един пример, как сам си вкарах такова жужене, не от незнание, а от мързел. Подариха ми CD_Changer емулатор (модел: VW02-AUX), а от елимекс си купих: 

product_47055.jpg

 

и го монтирах в жабката. Тъй като MP3 модула се захранва на 5 волта, направих му и преобразувател 12-5 волта, използвайки интегралния стабилизатор LM7805. Но, ми бяха свършили керамичните кондензатори, които ползвам за филтриране на високочестотните смущения и схемата я оставих само на електролитни кондензатори. Сега, като си пусна MP3-ка трябва модула да е усилен на max, за да не чувам жуженето (но скоро ще плясна 2 керамични конденза). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да направя едно пояснение какво е DRL.Какво представляват дневните светлини или DRL (Daytime Running Lights)?  Дневните светлини( DRL ) са средство за привличане на вниманието върху движещите се превозни средства през светлата част на денонощието, с цел повишаване на пътната безопасност. Те са разположени в предната част на автомобила, симетрично, по подобие на основните светлини(къси/дълги) или фаровете за мъгла, но с тази разлика, че тяхната единствена цел е автомобилът да бъде разпознаваем по-лесно и от по-далечно разстояние.

Искам да попитам как ще работи ксенон на 50% примерно захранващо напрежение? Заводския DLR е изграден от светодиоди,а това че ние сме си измислили разни схеми за да направим това на късъте или дългите светлини е друг въпрос.По темата за електрониката не му е тук мятото,има си други форуми за това.По твоя проблем може да посетиш и прочетеш форума https://bgaudioclub.org или http://forum.eshop.bg и може там да си говорим спокойно за електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя проблем, ще си го реша, не бери грижи. Просто бързах да вдигна схемата, че ми предстоеше пътуване към морето.

А сега и аз да ти внеса едно разяснение за DRL. През VCDS може да се активира функцията DRL през къси светлини или през фаровете за мъгла (което е незаконно у нас). Ако, колата не е с ксенон, а с обикновени халогенни крушки, през VCDS може да се зададе крушката да не свети със пълния си интензитет, а чрез PWM да се димне. Същото важи и за фаровете за мъгла. Никой тук не е споменавал PWM на ксенон. Колегата Ivelin88, знае от личен опит какво става при ксенон и PWM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Okaза се че свързването на cd-то е било побългарявано и прецакано.За 10лв вече имам и задни колони и гадния звук го няма вече :)  . Щастието ми обаче беше помрачено от една дюза :(   .Дава - 1.4 до -1.6 .КОлата на място притриса.Мога ли да го оправя с добавка и регулаж(майстора каза че може и да стане)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай по 5мл на литър двутактово масло и едно шише добавка Лики Моли. Или ще се оправи или нищо няма да стане. Не се притеснявай, по-зле няма да е в никакъв случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...