Jump to content

Проблем в чистачките / бравата на вратата на багажника


peti4a

Recommended Posts

Извинявам се,питането го направих тук защото по-напред в темата се говори за модули и контролери във вратата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ситуацията на моята кола е следната ....................

 

Лошото е, че задната ми чистачка стои така

 

7909914X.jpg

 

 

 

Колега, хвърли един поглед:

AUDI A3 8P1 8PA 8V1 8VA REAR WIPER BLADE AND ARM SET BRAND *NEW* 2003 ONWARDS, има и бутон Make Offer, на 8-9 паунда също би се навил според мен. Освен рамото, и чистачката е в комплекта. Цената никак не е лоша!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фитнах я от една морга в Плевен за 15 лева. Офертата е доста добра ако имам пак проблем ще се възползвам. 10.50 паунда и доставката е 8.50 има оферта. Около 50 лева и ще си с нова. За колко време идват поръчките от Ибей и дали са коректни търговците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що 50 лева. По мои сметки да БГ (София) трябва да излезе 36-37 лева. Но както и да е. Идват за около 1-2 седмици от Англия и до сега на некоректен търговец не съм попадал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви, кажете къде са щипките на тази кора, за да я сваля. Не искам да напъна на грешно място. До момента отвих двата болта, които видях и това е.

Намерих... Ето линка, ако потрябва на друг https://sites.google.com/site/daveflea/a3-rear-washwipe

Но за съжаление нямам ключ, с който да си сваля моторчето на чистачката... Проблем ли е да карам без кората известно време?

Редактирано от kup0nq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, след като махна двата болта, хващам кората за вътрешната дръжка и с леко (при колеги и с по-голямо) напъване започват да отварят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щипките са (основно, ако не и изцяло) по външния кант. Като отвиеш 2-та болта можеш да подходиш както bsdnikolov е обяснил. Или с интериорни инструменти от където и да било по кантовете. Няма нищо за чупене, щипките са метални (разбира се ако си отвил 2-та болта).

И да - можеш да караш временно без кора разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок махнх всичко. Обаче не знам как да си откача задната чисачка, за да сваля моторчето. Някой може ли да ми съдейства с инструкция :)

Ок махнх всичко. Обаче не знам как да си откача задната чисачка, за да сваля моторчето. Някой може ли да ми съдейства с инструкция :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за съжаление нямам ключ, с който да си сваля моторчето на чистачката... Проблем ли е да карам без кората известно време?

Кой ключ те затрудни? Т10369?

 

image.png

 

image.png

image.png

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за схемата. Точно тази стъпка ме спъна. Махнах пръскачката (от ръждата и т.н. се е спукала леко и сега ми трябва нова - номер 8E9 955 985 - сега я гледам в ebay и струва 11.95 паунда.... струва ми се нелепо... и според мен точно от тази глупост е тръгнал целият проблем...) , след това махнах гайката. Почистил съм що годе ръждата, която седеше и под нея и спрях до там.

 

Другото, което ме интересува, е как се сваля маркучето за течност, което отива към моторчето. Трябва да отскубна самото маркуче  или се сваля цялото заедно с това квадратното, което се вижда на картинката по горе ?

Редактирано от kup0nq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махнах пръскачката (от ръждата и т.н. се е спукала леко и сега ми трябва нова - номер 8E9 955 985 - сега я гледам в ebay и струва 11.95 паунда.... струва ми се нелепо... 

И на мен тази цена ми се струва нелепа, при положение че в Порше струва 16-17 лева.

 

Другото, което ме интересува, е как се сваля маркучето за течност, което отива към моторчето. Трябва да отскубна самото маркуче  или се сваля цялото заедно с това квадратното, което се вижда на картинката по горе ?

На мен ми се вижда най-логично да откачиш връзката между елементите 7 и 9

 

00_0.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не успях да сваля моторчето. Прекалено много ръжда има по резбата на винта (нещо подобно като на колегата, който е качил снимка на първата страница от темата), за който е захванато рамото на чистачката. Ще пробвам пак утре, току виж е "омекнало" малко от спрея, с който го пръскам цял ден... Иначе като ми липсва този специален ключ за сваляне на рамото на чистачката идеята е да го дърпам от долната страна, където е моторчето нали ? Ако нещо не съм разбрал, моля да ме спрете преди да изкъртя нещо :D

 

Намерил съм го за около 160 лева ново на Valeo.

 

Другото, което много ме дразни е, че не мога да разбера защо ми увисва чистачката надолу. Привидно няма нищо, счупено, изкривено или липсващо по рамото.....

Редактирано от kup0nq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което много ме дразни е, че не мога да разбера защо ми увисва чистачката надолу. Привидно няма нищо, счупено, изкривено или липсващо по рамото.....

 

Когато я наместваш се загледай дали цялото тяло се мести нагоре или само рамото, ако е цялото тяло лошо ако е само рамото няма да е скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май е цялото тяло от основата в уплътнението... аз така или иначе отивам към смяна на мотор.. няма ли да помогне ? или да поръчам ново тяло и ново уплътнение ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

В неделя, докато се поразхлади малко, реших да се заема най после с пустата задна чистачка.

Проблемът ми е следния (така е от както колата е купена и вече доста ме дразнеше    :eusa_wall:):

 

IMG_20150614_142751.jpg

 

Когато я вдигна на ръка, застава така, но от вибрациите пак се свлича:

 

IMG_20150614_142743.jpg

 

Държа да спомена, че рамото не е счупено, а проблемът при мен е в луфтът от оста. 

Демонтирах чистачката и моторчето от колата и се скатах на хладно в гаража.

 

IMG_20150614_145327.jpg

 

След махането на капачето, установих къде е проблемът. Оказа се изпуснал нит:

 

IMG_20150614_145602.jpg

 

IMG_20150614_145609.jpg

 

В момента мисля решение за него. За сега го закрепих, но няма да кара дълго.

 

По-интересен се оказа въпросът с протичащите моторчета. При този тип моторчета (8Р), от Ауди са си взели поука (в сравнение с 8L) и оста през която минава водата е метална, дебела и с поне 2мм стена. Но, моторчетата отново протичат......

При мен, имах поставен о-пръстен, с размери 9,5мм вътрешен диаметър и 15 мм външен.

 

IMG_20150614_150648.jpg

IMG_20150614_150449.jpg

 

Но при обратното сглобяване на моторчето, нещо не ми допадна. Там, където о-пръстена ляга, имаше ненормално голямо напрежение. Загледах внимателно о-пръстена и установих, че се мачка. След по внимателен оглед на капака, ми направи впечатление, че улея предвиден за о-пръстена е с по-малък външен диаметър от този на поставения там о-пръстен. Явно някой вече бе ремонтирал моторчето и поради невъзможността да намери правилния о-пръстен е сложил най-близкия.

 

IMG_20150614_153522.jpg

 

Ето поглед от близо, на леглото на о-пръстена. Най външното легло е предвидено за него.

 

IMG_20150614_153527.jpg

Screen_Shot891.png

 

На шублер, външния диаметър на леглото ми излезе 12 мм. А оста е с диаметър 10 мм. Значи, правилния о-пръстен трябва да е 10х1 (10 милиметра d1, 1 mm d2, 12 mm външен диаметър). Явно е, че този о-пръстен им е слабото място на моторчетата. Видно, ресурсът му на живот не е много голям. Сега съм в търсене на такъв о-пръстен тук в София. Попаднах на една фирма, в чийто онлайн каталог има нужния. Утре ще ги прозвъня, за да се информирам как стои въпроса с наличностите и минималните бройки при покупка.

 

Screen_Shot889.png

 

Най-хубавото е, че за подмяна на о-пръстена (в случай че на някой му даде фира и моторчето не напълни с вода), не е нужно да се сваля самото моторче. Капачето е на 5 винтчета, които се свалят както си е моторчето на вратата на багажника.

 

За сега, поне я позакрепих. Това са ми в момента най-долно и най-горно положение на чистачката:

 

IMG_20150614_190737.jpg

 

IMG_20150614_190748.jpg

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, утре като отида на работа ще отида до склада на Трелеборг 1 етаж под мен са, да ти намеря такова.Приятели са ми, няма да ми откажат.Само звънни един телефон към 10:00 сутринта и си готов.После ще се видим някаде да ти го дам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О-пръстен, 10 мм. вътрешен диаметър, 12 мм. външен диаметър, тоест 10х1. Това е тяхната мярка и ще я разберат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О-пръстен, 10 мм. вътрешен диаметър, 12 мм. външен диаметър, тоест 10х1. Това е тяхната мярка и ще я разберат.

Как се изложих с тъпия си въпрос, то на О-пръстен, дебелинита е колкото диаметъра  :hilezh: .При мен са вече гумичките(взех повече, че знам че правиш и други А3-ки, да има и за колегите в нужда  :hilezh: ), по-късно ще се видим да ти ги дам  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш, че моя механиззъм с нита ще ти свърши работа ти го давам веднага. Май той беше ок и играта не идваше от него.

Мерси. За сега го пази. Преди време се разбрах с колегата kup0nq, да запази старото си. Неговата ос също не се движеше. Нека първо взема неговото и прегледам в какво състояние е при него оста. 

Ти твоето моторче го пази. Като се изчисти от вътре и му се сложи о-пръстен за да не се пълни с вода (той май при теб въобще липсваше), ще може да спаси някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...