Jump to content

Почистване на турбина


Paradise Lost

Recommended Posts

Здравейте, колеги, в края на септември се сдобих с Audi A3, април 2007-ма, 2.0 TDI, 170 коня (BMN) пълен Sline пакет. Mного си харесвам колата, запазена е, стегната, няма хлопане и тропане - е дизелът си трака, но мисля, че е в рамките на нормалното за ПД -двигател. :) Колата купих от Бургас и още на магистралата обратно към София я изпънах с над 200. На 40-50 км от София ми светна една жълта серпентина, което казаха, било от някакъв горивен датчик, т.е. не било фатално и можело да се кара така. Тук смених всички необходими консумативи и вече съм й навъртял към 1500 км. В понеделник на път за Пловдив, обаче, ми светна и жълтата лампа с "двигателчето" и се включи аварийният режим на колата, т.е. ако исках да карам с повече от 100, трябваше да гася и да паля наново. Почти се насрах, все пак, не съм монтьор, а само някъв user, и затова спрях в Пазарджик да разбера какво е. В BOSCH закачиха колата на компютър, оказа се, че проблемът е в турбината. Трябвало да се почисти, но аз трябваше да продължа с пътуването и нямаше как да стане в момента. Един мой познат с автосервиз, на когото имам доверие, ми каза, че тъй като турбината е с променлива геометрия, мога да пробвам да карам на 5-та със 150-160 км/ч като рязко подавам газ и после веднага отнемам - така можела да се изчисти сама. На връщане от Пловдив, обаче, не ми се получи, явно самата турбина е доста задръстена. (Колата е стояла година в магазин на Audi в Италия и още няколко месеца тук, та от автокъщата ми казват, че проблемът може да идва точно от факта, че не е карана) Та, какво да правя сега - да я чистят ли тази турбина, чух, че свалянето и почистването не е особено лесно, предлагат ми и вариант с някаква добавка към горивото (казаха, че има такава, била много скъпа, но и 300 кинта да е, по-добре от отколкото са се човърка по колата, струва ми се). Освен това, попаднах и на тази тема в нета: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=109525.0 Е, като по-врели и кипели с Audi-тата, какво бихте препоръчали ? ;) PS. Сори, ако повтарям темата, но не намерих подобна във форума! :)

Редактирано от Paradise Lost
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добро от механично чистене няма, но и малко са хората които се наемат да го правят. Аз също си търся къде да я направя тази интервенция но (чисто профилактично) нямам проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има кяр от тоя метод с почистването, аз го правих на JTD но принципа е един и същ.

Закачиха една дюза на входящия колектор и така около час на празен ход.

Какви неща излязоха.... жалко, че не помня къде са снимките.

Xenum мисля се казваше фирмата производител.

 

И все пак механичното чистене си е най-удачния вариант.

След третирането покарах около 50км и смених маслото (нарочно чаках последния момент преди смяната).

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм други неща на тази фирма вършат чудеса.

Това е за теб.http://www.bulmotors.com/car-additives/diesel-additives/xenum-dpf-pro-добавка-за-почистване-на-dpf-и-турбо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Тонко, много си прав, бате... Xenuma не помогна грам, до Стара Загора се мъчих да го продухам... Май няма да мина без сваляне и чистене, всъщност дано само с това да се размина... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Николов, мерси за линка, ама това почистване сам няма да успея да го направя - не съм особено напред технически... :( Иначе, казаха при подобна грешка, може да е и дебитомер (20% вероятност). Та май ще ида в oторизиран сервиз, за да диагностицират точно какво й е и тогава да сваляме турбото или пък да сменим дебитомера, ако е от него... А най-красивото е, че съм oще с летните гуменетки :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам допълнително да те обърквам ,но във Варна има двама пичове дето много ги хвалят основно за турбота и такива тънки проблеми, Има коментари за тях и тук в този форум,както и в други, особено в шкода. Много ги хвалят, и според мен ако наистина не можеш да намериш изход си заслужава до отидеш при тях.Става въпрос за Сами бегачката, мисля така му казват.Имах малки съмнения в моето турбо и се оказах прав, като отидох при тях .Много бързо се ориентираха от къде идва проблемът.Не беше нищо сериозно, но ми се видяха доста компетентни.Пожелавам ти по-скоро да ти е наред колата и да и се радваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

  Здравей колега Paradise lost, как реши твоя казус? Имам подобни индикации на таблото и симптоми на колата, като разликата  при мен, че единствено усетих загуба на мощност, но не и ограничение на скоростта. След зачистване на грешката 000665 - Boost Pressure Regulation индикацията е нормална,но остана усещането за намалена мощност. Запознах се с вероятните причини. Утре ще повторя днешното си поведение (рязко изпъване при изкачване на наклон при почти студен двигател), за да имам обобщаващо впечатление за грешката. Поясняващ фактор към случая е, че преди това ползвах добавка на Bardahl за профилактично почистване  на дюзи към горивото. Нека се включат и колеги с опит към казуса! :eusa_angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за турбо с променлива геометрия,понякога ползването на добавка не помага.

Всичко зависи от моментното състояние на турбината,колко е забита и т.н.

Може да се стигне и до механична намеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Против съм за химическото чистене. Това е силно реактивна течност,  като знам и съм виждал как нафта промива цилиндър и задира бутало....

Това върши същата работа, разлага петролни продукти  като лудо, и  се  пръска  по време на работа....Може да почисти турбото, ама да не почисти и компресията....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...