Jump to content

Въпроси относно маслата за ръчни скорости


Recommended Posts

Еми щом за теб Кастрол е същото като Манол и Адинол наливай пак някакво такова масло докато не се оправи . А имаш ли причина да убягваш толкова упорито утвърдените марки ? Защо Круун под шапката на Мобил , а не Мобил ?

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 148
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Защото Кастрола е същата работа....знам от TAF X 75-90 преди на Б4-ката....тогава проблема беше в съединителя. Но преди това бях с Валволин полусинтетика и пак същото почти..... Не си мислете, че Кастрол и Мотул са 2 класи над другите масла....спецификациите са важни....Круун 75-90 за VW видях за 17 лв. 1л. някъде и то ли не става, като е под шапката на Мобил ?

 

Бих каза, че не са "същата работа".

Правил съм грешката (заради съвет на познати) да не сложа Кастрол или Мотул и след това съм купувал още веднъж, но вече правилното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А имаш ли причина да убягваш толкова упорито утвърдените марки ?

....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ? Сегашното масло ми е GL5 , което според различни форуми на VW е наистина неподходящо за старите кутии....натоварвало синхронизаторите....същия ефект усещам действитилно.

 

Не съм роб на марки масла. На Б4 съм ползвал различни марки ТОТАЛ, МОТУЛ, МОБИЛ, АГИП, ОМВ, ФУКС, ГМ....имам 9-10 смени и само 2 от тях от масла в туба....другите са били наливни от варел за по 9-11 лв. 1л.....и проблем никакъв. Само с едно 15-40 брах яд, но го смених на 3-тия ден.....като сваляха главата за ремонт, вътре светеше от чистота.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ?

Темата отива в други посоки , търси проблема извън кутията . Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ?

Определено не. Щом отговаря на стандартите дали ще е Кастрол, Адинол или Приста все тая.

Макар, че сега тези, които робуват на марки ще ме изядат с дрехите. :hilezh:

Редактирано от Chichati
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменях маслото на скоростната кутия преди 2 години със оригинално което е предписано за Ауди във специализиран сервиз на Ауди и Фолксваген във В.Търново,проблеми нямам никакви нито със превключването на скоростите нито някакви шумове или нещо от сорта.Става въпрос за ръчна скоростна кутия на Ауди А4/В5-1.8-фейслифт.Относно маслата които са за автоматичните скоростни кутий не са за препоръчване за ръчните,защото имало различни въртящи моменти,натоварвания,температура  и др.специфики при автоматичните скоростни кутий,маслата за автоматиците са били по специфични, това го знам от познат който работи във сервиз на Тойота и се занимава основно със смяна на масла на двигатели и скоростни кутий на гаранционните Тойоти,до колко е вярно незнам,но щом във сервизите го правят по правилния начин,всяка една замяна е експиримент/да сложиш масло за автоматик на ръчка/,поне аз така смятам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

търси проблема извън кутията . Успех !

....точно в маслото е проблема, преди да доливам и след това смяната.....превключването беше идеално....писах за това в началото още. След празниците ще пиша какво съм направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Винаги сменям маслото с оригинално по серийният номер на колата и спрямо пробега . Резултатът винаги е перфектен - меко и плавно превключване на скоростите и никакви шумуве . Цената никога не ме интересува - винаги е по-евтино от ремонт или нова скоростна кутия . Няма да влизам в подробности , но ключът е в добавките , които се използват в оригиналното масло .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 месеца смених маслото на моята и работеше по-добре в топло време,но сега в студа имам проблем с 2-ра(това ми е първа зима с колата и не знам как е била преди това).След празниците ще сменя съединителя и маслото отново, но с оригинално от Порше и ще пиша отзиви, само така мога да съм сигурен дали маслото е основния ми проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изпреварих малко събитията и днес смених маслото. Сложих ADDINOL GH 75W90...отговаря на VW 501.50  

Усещам подобрение при превключването вече, определено. Остава да видя утре сутрин как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта покарах колата и съм доволен от предавките. Само на 2-ра в първите няколко превключвания се усеща леко затруднение, но е нормално според мен за такава стара кола. Вече след 2-3 км. всичко си идва на място както се казва. Мисля, че Адинол-а е много добро масло. Много е възможно и на двигателя да налея от него при смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене с фукса е същата работа, докато загрее 2-ра е зле. 

За мене не е нормално! Преди да сменя маслото не беше така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При запълване, нивото на новото на маслото трябва да бъде на 7мм . под долния ръб на пробката. При повечето механични кутии (на предно) на А4 и А6 от 96.....01 това са около 2,25л., но общо взето 2л. са достатъчни. Не е правилна масовата практика на запълване до протичане от пробката. Явно има някакво значение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При запълване, нивото на новото на маслото трябва да бъде на 7мм . под долния ръб на пробката. При повечето механични кутии (на предно) на А4 и А6 от 96.....01 това са около 2,25л., но общо взето 2л. са достатъчни. Не е правилна масовата практика на запълване до протичане от пробката. Явно има някакво значение. 

Може и да има логика в това което казваш, защото при мен и двата пъти събра 2,5 л. Навсякъде го дават 2,25....А кутията ми реално е била с 2.0 л. първоначално щото долях 0,5л. и почнаха ядовете.....по-натам може да източа едни 300 гр. и да видя как ще е.....но с това масло определено е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа...втори ден карам след като източих със спринцовка 150 гр. масло от скоростите. т.е. вече в тях има 2,2л. (бях се заблудил, че са 2,5л.). Действително усещам минимално подобрение при превключването , особено на 1 и 2 скорост.

 

В заключение, след всички неволи и опити за себе си стигнах до следните изводи:

 

- задължително използване на синтетични масла 75W90 с норма VW 501.50 GL4 или GL 4/5

- да се налива с точност количеството , предписано от производителя, а не докато прелее от пробката (като се замисля преди когато съм проверявал предишните ми Аудита и те не бяха с масло до горе в скоростите и едни 150-200 гр. винаги съм доливал без да има нужда)

 

Намирането на продукти покриващи тези спецификации на добра цена е трудно.....не визирам скъпите марки и тези в оторизираните сервизи. 

 

Нямам какво повече да добавя по темата, надявам се да е била полезна за много колеги :)

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MANNOL EXTRA 75W90 GL5  Дори си го прибрах в туба, че се притеснявах Адинола, да не би да е по-лошо и да се наложи да го точа...Но за радост всичко си е ОК и сега имам 2,3 л..... трансмисионо масло на 6000 км....ей така. Манола няма одобрение на нормата VW 501.50

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес ми се наложи да сменим маслото на моя Пасат Б5(АФН-99г).Той е на еднаква база с Ауди А4 Б5.

Беше капало доста от капака на диференциала та трябваше след ремонта и маслото да се смени.Тъй като съм в провинцията можех да избирам между Fuchs Titan 75W80 и Fuchs Titan 75W90.

Избрах 75W80 защото на сайта на Fuchs го дават, че покрива оригиналното масло с парт номер по ЕТКА 052 911, докато за 75W90 това го няма:

http://www.fuchs-europe.com/products/lubricants-motors-machinery/gear-oils/gear-oils-passenger0.html

Аутодата дава също 75W80.Поразпитах по телефона разни големи вериги магазини за авточасти - повечето казват: дават и двата вида да се слагат, други - 75W80, трети - 75W90

Разлика в превключването няма абсолютно никаква.

Между другото , запъването при превключването от първа на втора първите няколкостотин метра си го имаше и преди и сега.Така че това е по-скоро от скоростната кутия.

Този Пасат е на реални доказуеми 207000 км.Имаме още един същия Пасат Б5(АФН-97г)на над 350000 и превключва по-леко.

Скоростните кутии са с еднакви предавателни числа но с различни кодове.По-новия е със скоростна кутия EEN , другия  с DHF.

На по-новия и съединител е сменян и тампони на скоростите с оригинални, на по-стария нищо и превключва по-леко от първа на втора...и това не е от маслото на скоростите според мен.

Редактирано от wasteland_TD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се самите кутии не са нови, но маслото и нивото му са от голямо значение.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, приемаме че кутиите не са първа хубост, Но

на какво друго, освен маслото, може да се дължи разликата в лекотата на превключването при студен и топъл мотор ?? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в маслото е проблема, когато при загрята кола влиззат. Просто маслото не осифурява достатъчно добър студен старт. Фукса както казах по-горе не е подходящо не си давайте парите за него.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

на какво друго, освен маслото, може да се дължи разликата в лекотата на превключването при студен и топъл мотор ?? 

....количеството масло! Уверих се сам, че дори 150-200 гр. са от значение. Има масла, които правят проблем като стигнат работна температура, особено лятото. Такива ядове имах с Валволин полусинтетика 75W90 в Б4-ката преди време. Прочетете внимателно линковете от други форуми, които съм посочил. Припатили като мен, а и по-компетентни лица казват, че GL4 e маслото за нашите кутии или такова с GL4/GL5, но не и GL5....последното е неподходящо заради добавките му, оказващи негативен ефект върху синхронизаторите.....Повтарям пак ... масла 75W90 GL4 , GL4/GL5 по VW 501.50 се намират трудно и то на добра цена. Масово се предлагат GL5. 

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...