strakov_m Публикувано 10 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2014 (Редактирано) Еми щом за теб Кастрол е същото като Манол и Адинол наливай пак някакво такова масло докато не се оправи . А имаш ли причина да убягваш толкова упорито утвърдените марки ? Защо Круун под шапката на Мобил , а не Мобил ? Редактирано 10 Декември 2014 от strakov_m Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Защото Кастрола е същата работа....знам от TAF X 75-90 преди на Б4-ката....тогава проблема беше в съединителя. Но преди това бях с Валволин полусинтетика и пак същото почти..... Не си мислете, че Кастрол и Мотул са 2 класи над другите масла....спецификациите са важни....Круун 75-90 за VW видях за 17 лв. 1л. някъде и то ли не става, като е под шапката на Мобил ? Бих каза, че не са "същата работа".Правил съм грешката (заради съвет на познати) да не сложа Кастрол или Мотул и след това съм купувал още веднъж, но вече правилното Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 11 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 А имаш ли причина да убягваш толкова упорито утвърдените марки ?....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ? Сегашното масло ми е GL5 , което според различни форуми на VW е наистина неподходящо за старите кутии....натоварвало синхронизаторите....същия ефект усещам действитилно. Не съм роб на марки масла. На Б4 съм ползвал различни марки ТОТАЛ, МОТУЛ, МОБИЛ, АГИП, ОМВ, ФУКС, ГМ....имам 9-10 смени и само 2 от тях от масла в туба....другите са били наливни от варел за по 9-11 лв. 1л.....и проблем никакъв. Само с едно 15-40 брах яд, но го смених на 3-тия ден.....като сваляха главата за ремонт, вътре светеше от чистота. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 ....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ?Темата отива в други посоки , търси проблема извън кутията . Успех ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chichati Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 (Редактирано) ....има ли причина за едни и същи параметри (GL4 75W90 norm VW 501.50) да платя двойно почти ?Определено не. Щом отговаря на стандартите дали ще е Кастрол, Адинол или Приста все тая.Макар, че сега тези, които робуват на марки ще ме изядат с дрехите. Редактирано 11 Декември 2014 от Chichati Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo marinov Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Сменях маслото на скоростната кутия преди 2 години със оригинално което е предписано за Ауди във специализиран сервиз на Ауди и Фолксваген във В.Търново,проблеми нямам никакви нито със превключването на скоростите нито някакви шумове или нещо от сорта.Става въпрос за ръчна скоростна кутия на Ауди А4/В5-1.8-фейслифт.Относно маслата които са за автоматичните скоростни кутий не са за препоръчване за ръчните,защото имало различни въртящи моменти,натоварвания,температура и др.специфики при автоматичните скоростни кутий,маслата за автоматиците са били по специфични, това го знам от познат който работи във сервиз на Тойота и се занимава основно със смяна на масла на двигатели и скоростни кутий на гаранционните Тойоти,до колко е вярно незнам,но щом във сервизите го правят по правилния начин,всяка една замяна е експиримент/да сложиш масло за автоматик на ръчка/,поне аз така смятам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 12 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 12 Декември 2014 търси проблема извън кутията . Успех !....точно в маслото е проблема, преди да доливам и след това смяната.....превключването беше идеално....писах за това в началото още. След празниците ще пиша какво съм направил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanioj Публикувано 18 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 18 Декември 2014 Винаги сменям маслото с оригинално по серийният номер на колата и спрямо пробега . Резултатът винаги е перфектен - меко и плавно превключване на скоростите и никакви шумуве . Цената никога не ме интересува - винаги е по-евтино от ремонт или нова скоростна кутия . Няма да влизам в подробности , но ключът е в добавките , които се използват в оригиналното масло . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobitovn Публикувано 19 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 19 Декември 2014 Преди 2 месеца смених маслото на моята и работеше по-добре в топло време,но сега в студа имам проблем с 2-ра(това ми е първа зима с колата и не знам как е била преди това).След празниците ще сменя съединителя и маслото отново, но с оригинално от Порше и ще пиша отзиви, само така мога да съм сигурен дали маслото е основния ми проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 19 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 19 Декември 2014 Аз изпреварих малко събитията и днес смених маслото. Сложих ADDINOL GH 75W90...отговаря на VW 501.50 Усещам подобрение при превключването вече, определено. Остава да видя утре сутрин как ще е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pifbull Публикувано 19 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 19 Декември 2014 То не е толкова студено сутрин. Мисля, че проблемите се усещат поне при -10. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 20 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2014 Сутринта покарах колата и съм доволен от предавките. Само на 2-ра в първите няколко превключвания се усеща леко затруднение, но е нормално според мен за такава стара кола. Вече след 2-3 км. всичко си идва на място както се казва. Мисля, че Адинол-а е много добро масло. Много е възможно и на двигателя да налея от него при смяната. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristtov Публикувано 21 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2014 При мене с фукса е същата работа, докато загрее 2-ра е зле. За мене не е нормално! Преди да сменя маслото не беше така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 21 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2014 При запълване, нивото на новото на маслото трябва да бъде на 7мм . под долния ръб на пробката. При повечето механични кутии (на предно) на А4 и А6 от 96.....01 това са около 2,25л., но общо взето 2л. са достатъчни. Не е правилна масовата практика на запълване до протичане от пробката. Явно има някакво значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 21 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2014 И като как ще ги мерим тези 7мм? Ако скоростите имат проблем маслото няма как да го реши. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 21 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 21 Декември 2014 При запълване, нивото на новото на маслото трябва да бъде на 7мм . под долния ръб на пробката. При повечето механични кутии (на предно) на А4 и А6 от 96.....01 това са около 2,25л., но общо взето 2л. са достатъчни. Не е правилна масовата практика на запълване до протичане от пробката. Явно има някакво значение. Може и да има логика в това което казваш, защото при мен и двата пъти събра 2,5 л. Навсякъде го дават 2,25....А кутията ми реално е била с 2.0 л. първоначално щото долях 0,5л. и почнаха ядовете.....по-натам може да източа едни 300 гр. и да видя как ще е.....но с това масло определено е по-добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 21 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2014 И като как ще ги мерим тези 7мм? ............. По-лесно от това няма: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 24 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Декември 2014 (Редактирано) Такаааа...втори ден карам след като източих със спринцовка 150 гр. масло от скоростите. т.е. вече в тях има 2,2л. (бях се заблудил, че са 2,5л.). Действително усещам минимално подобрение при превключването , особено на 1 и 2 скорост. В заключение, след всички неволи и опити за себе си стигнах до следните изводи: - задължително използване на синтетични масла 75W90 с норма VW 501.50 GL4 или GL 4/5- да се налива с точност количеството , предписано от производителя, а не докато прелее от пробката (като се замисля преди когато съм проверявал предишните ми Аудита и те не бяха с масло до горе в скоростите и едни 150-200 гр. винаги съм доливал без да има нужда) Намирането на продукти покриващи тези спецификации на добра цена е трудно.....не визирам скъпите марки и тези в оторизираните сервизи. Нямам какво повече да добавя по темата, надявам се да е била полезна за много колеги Редактирано 24 Декември 2014 от tanuco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 24 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2014 Предното масло, което изхвърли какво беше ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 26 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 (Редактирано) MANNOL EXTRA 75W90 GL5 Дори си го прибрах в туба, че се притеснявах Адинола, да не би да е по-лошо и да се наложи да го точа...Но за радост всичко си е ОК и сега имам 2,3 л..... трансмисионо масло на 6000 км....ей така. Манола няма одобрение на нормата VW 501.50 Редактирано 26 Декември 2014 от tanuco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wasteland_TD Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 (Редактирано) Колеги днес ми се наложи да сменим маслото на моя Пасат Б5(АФН-99г).Той е на еднаква база с Ауди А4 Б5.Беше капало доста от капака на диференциала та трябваше след ремонта и маслото да се смени.Тъй като съм в провинцията можех да избирам между Fuchs Titan 75W80 и Fuchs Titan 75W90.Избрах 75W80 защото на сайта на Fuchs го дават, че покрива оригиналното масло с парт номер по ЕТКА 052 911, докато за 75W90 това го няма:http://www.fuchs-europe.com/products/lubricants-motors-machinery/gear-oils/gear-oils-passenger0.htmlАутодата дава също 75W80.Поразпитах по телефона разни големи вериги магазини за авточасти - повечето казват: дават и двата вида да се слагат, други - 75W80, трети - 75W90Разлика в превключването няма абсолютно никаква.Между другото , запъването при превключването от първа на втора първите няколкостотин метра си го имаше и преди и сега.Така че това е по-скоро от скоростната кутия.Този Пасат е на реални доказуеми 207000 км.Имаме още един същия Пасат Б5(АФН-97г)на над 350000 и превключва по-леко.Скоростните кутии са с еднакви предавателни числа но с различни кодове.По-новия е със скоростна кутия EEN , другия с DHF.На по-новия и съединител е сменян и тампони на скоростите с оригинални, на по-стария нищо и превключва по-леко от първа на втора...и това не е от маслото на скоростите според мен. Редактирано 26 Декември 2014 от wasteland_TD Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 27 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Разбира се самите кутии не са нови, но маслото и нивото му са от голямо значение..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Добре, приемаме че кутиите не са първа хубост, Нона какво друго, освен маслото, може да се дължи разликата в лекотата на превключването при студен и топъл мотор ?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hristtov Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Точно в маслото е проблема, когато при загрята кола влиззат. Просто маслото не осифурява достатъчно добър студен старт. Фукса както казах по-горе не е подходящо не си давайте парите за него.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 28 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 (Редактирано) на какво друго, освен маслото, може да се дължи разликата в лекотата на превключването при студен и топъл мотор ?? ....количеството масло! Уверих се сам, че дори 150-200 гр. са от значение. Има масла, които правят проблем като стигнат работна температура, особено лятото. Такива ядове имах с Валволин полусинтетика 75W90 в Б4-ката преди време. Прочетете внимателно линковете от други форуми, които съм посочил. Припатили като мен, а и по-компетентни лица казват, че GL4 e маслото за нашите кутии или такова с GL4/GL5, но не и GL5....последното е неподходящо заради добавките му, оказващи негативен ефект върху синхронизаторите.....Повтарям пак ... масла 75W90 GL4 , GL4/GL5 по VW 501.50 се намират трудно и то на добра цена. Масово се предлагат GL5. Редактирано 28 Декември 2014 от tanuco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване