Jump to content

1.8Т AEB Camshaft Проблем


becinko

Recommended Posts

Здравейте колеги, проблема е следния. Няма монтиран чип колата. Преди това нямаше никакви забележки  и проблеми, изведнъж започна да няма мощност  и да гърми чат пат при подаване на повечко газ. Вагкома показа грешка:

Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Open or Short to Plus

 

Последва замяна на сензора с чисто нов, изтриване на грешките. След тестдрайв колата има една идея повече мощност, но пак не е както трябва и продължава да гърми в гърнетата от време на време. 

Мотора е на 15000км от пълен основен ремонт (ангренажни комплекти, лагери, сегменти, нов блок и т.н.)
Има монтиран газов инжекцион, но проблема е напълно еднакъв и на газ и на бензин. Свещите са NGK на 2000км (не помня точния модел, но бяха нещо от сорта на 25-30лв./брой.)

Каква може да е причината и къде да се търси евентуалното решение. 
В meas. blocks. ми направи впечатление следното. На всички knock sensors дава 0 градуса, на канала с волтажа на всеки цилиндър на 1,2 и 4 стойностите са около 1.2V, докато на 3-ти цилиндър е около 0,8V, което също е в граници, но защо само на един цилиндър е различна стойността.

Благодаря предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я пробвай да разкачиш газовото и сподели на бензин как е колата,но да разкачиш,махаш маркуча и болт стегнат със скоба за тапа.,може и бушона на газта да извадиш за по сигурно след като затапиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява те да не връща налягне през дюзите ли? Те са апис и не са бутални доколкото ми е известно но ще опитам.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата по-горе те насочва правилно, смесите ти не са както трябва - и то може би на гас, погледни дългия трим как е, ако е над +/- 5% не е добре, гърмежите мисля че бяха на богата смес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как 2000км бяха ок и сега се развалиха. На 8-ми канал стойностите са 8% в движение и 0,7% на място, като нормата е +-12%. На моята кола за пример са 15% но намам проблеми. Свещите на цвят имат леко бял отенък, което е на бедна смес, а трябва да са керемидено червени. И защо при проблемни смеси ще дава грешка в разпределителния вал.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, на колата са +8% и свещите белеят леко, съгласен съм, че е леко бедна сместа, но според мен не би било причина за тази грешка и тази реакция на колата.
Моята логика е ,че трябваше със смяната на датчика всичко да се оправи, тъй като ако е прецакан, бърка запалването => недоизгаря в определени моменти откъдето гърмежите и кофти вървежа, но тя не се оправи със смяната. Не знам какъв е шанса да е дефектен новия датчик. Освен да свалим от работеща кола да видим какво ще покаже.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами също и това е вероятно, но 15к км след ремонта си е ОК колата, и изведънж се саморазцепва, малко ме съмнява, а веригата колкото и да е разтегната повдигача няма ли да обере, все пак е метална не вярвам да се разтегне със сантиметри...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуални детонации при пробив на лула или бобина  :huh: ? Или калпав датчик ако е чисто нов и не-оригинален . ...

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вижте и комутатора, това лято моя замина и колата остана на 3 цилиндъра, като на празен ход без да се подава газ беше трудно доловимо. 3ти цилиндър на комутатора замина и като четох из форумите обикновено той заминавал. Нямах никаква грешка за изгорелия комутатор. Античния мотроник не беше разбрал дори. Може за пробата да махнеш кабела към 3ти цилиндър и да запалиш, ако няма разлика това ти е проблема.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход работи добре, но ще пробвам, макар че собственика на колата малко ме поядоса и се отдръпнах от диагностицирането на проблема.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Проблема е решен, оказа се датчик колянов вал, интересен факт е, че не пали грешка за него, а за този на разпределителния вал. Хубаво е да се знае при евентуален такъв проблем, за да се спестят едни пари за горен датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

датчика седи долу ниско на блока по скоро долу горе под маслен филтър и аз го сменях поради същата грешка , но колата не се оправи последва смяна на горния на разпределителните валове и пак греда сега иде ред на обтегачът между валовете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да уточня говоря 4е се намира горе долу поо маслен филтър иначе далеч по долу от него не говоря за датчик  налягане на масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...