termitkoter

Проблем с палене сутрин и неравномерна работа да двигателя 2.0 TDI 170 hp

Recommended Posts

Не, мисля че не го бутва. Карал съм я 22 000 км. за около година и съм долял може би 500 мл. и то не защото е падало нивото, а защото явно не ми работи добре датчика за нивото на антифриза и понякога сутрин светва за няколко минути. Но нивото никога не е падало, дори сега заради това доливане е доста високо.

Днес пак правихме диагностика. ЕГР, дебитомер, дюзи - всичко е в норми. Антифриз не губи....

Човекът казва, че се съмнява в подкачващата помпа на горивото.

Също така мисля, че забелязвам, че когато колата е спряна под наклон сутрин пали още по затруднено от това да е спряна на равно място.

Цитиране на предходно мнение!

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

... харчи ли ти антифриз да или не?

 

Цецо, стига с тези глави  :hilezh: . Ти лятото и мен така ме наплаши, че сега гледам антифриза по-често от маслото. А колата ми не го пипва

Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, мисля че не го бутва. Карал съм я 22 000 км. за около година и съм долял може би 500 мл. и то не защото е падало нивото, а защото явно не ми работи добре датчика за нивото на антифриза и понякога сутрин светва за няколко минути. Но нивото никога не е падало, дори сега заради това доливане е доста високо.

Днес пак правихме диагностика. ЕГР, дебитомер, дюзи - всичко е в норми. Антифриз не губи....

Човекът казва, че се съмнява в подкачващата помпа на горивото.

Също така мисля, че забелязвам, че когато колата е спряна под наклон сутрин пали още по затруднено от това да е спряна на равно място.

Цитиране на предходно мнение!

 

Здравей колега,

 

Колата ми е с абсолютно същия двигател абсолютно същата година с абслютно на 100% същите оплаквания... Всичко излиза ок по диагностика. В момента оправам колата от диагностика. Много се съмнявам в ЕГР охладителя всички симптоми съвпадат без трудното палене. Мисля да направя следно:

1. Проверка почистване / смяна на подкачваща помпа + цялото гориво ДО двигатела

2. Проверка на всички датчици за температура (антрифриз / външен)

3. Проверка на подгревни свещи - въпреки че при мен първото врътване на ключа дори за по малко от сек да е, на второто пали от раз..

4. Ако всичко е все още така Маdness Пловдив махане на ДПФ ЕГР Чиестене на всичкия мазеляк + чип 210 hp.

 

Също така, ако може да те попитам, винаги ли ти тресе или от време на време когато си поиска? Има ли моменти в които грам не мирише не пуши и не тресе ?

Edited by Moonland
Двойно цитиране!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора, в чуждестранните форуми очевидно има много хора със 100% същите симптоми. Сигурен съм, че има и решение. Разтърсете се там, вместо да наливате постоянно пари за проба- грешка. bsdnikolov даде няколко линка. Потърсете по- задълбочено за решение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега,

 

Колата ми е с абсолютно същия двигател абсолютно същата година с абслютно на 100% същите оплаквания... Всичко излиза ок по диагностика. В момента оправам колата от диагностика. Много се съмнявам в ЕГР охладителя всички симптоми съвпадат без трудното палене. Мисля да направя следно:

1. Проверка почистване / смяна на подкачваща помпа + цялото гориво ДО двигатела

2. Проверка на всички датчици за температура (антрифриз / външен)

3. Проверка на подгревни свещи - въпреки че при мен първото врътване на ключа дори за по малко от сек да е, на второто пали от раз..

4. Ако всичко е все още така Маdness Пловдив махане на ДПФ ЕГР Чиестене на всичкия мазеляк + чип 210 hp.

 

Също така, ако може да те попитам, винаги ли ти тресе или от време на време когато си поиска? Има ли моменти в които грам не мирише не пуши и не тресе ?

Колега за проверката на подкачващата помпа и аз трябва да я направя, запушена ли е или дали изобщо работи. Тези температурни датчици също, дори при мен очевадно има проблем с датчика на антифриза - сутрин при по студено време светва за няколко минути, изписва COOLANT и едно червено термометърче, а нивото на антифриза е мноого над минимума..... При мен ЕГР-а работи коректно и е чистен скоро, а ДПФ-а също е чистен с препарати на LIQUI MOLY в сервиза на Сенакс и вчера по диагностика беше почти напълно празен. Така, че аз ги изключвам ЕГР и ДПФ. Това как е паркирана колата (на равно или под наклон), също ми прави впечатление. Тази сутрин беше на равно и запали почти както, когато е топла, а вчера под на клона - голяма мъка....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо не опитате да паркирате на силен наклон с муцуните на ниското. Така ще държите нафтата при мотора. И после споделете как сте запалили.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А за тресенето, може би почти винаги на студен мотор, но ту се появява ту спира тресенето. За пушенето с неприятната миризма - когато я запаля студена и поработи малко на място започва да припушва и да мирише, когато я карам на дълго всякаш се продухва и като спра на бензиностанция примерно, в първите минути колата работи и нито пуши нито мирише. Трябва да поработи 5 - 10 мин на място, че да започне пак да припушва и да мирише.



Защо не опитате да паркирате на силен наклон с муцуните на ниското. Така ще държите нафтата при мотора. И после споделете как сте запалили.

Точна така бях паркирал миналия ден и много трудно запали на сутринта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А за тресенето, може би почти винаги на студен мотор, но ту се появява ту спира тресенето. За пушенето с неприятната миризма - когато я запаля студена и поработи малко на място започва да припушва и да мирише, когато я карам на дълго всякаш се продухва и като спра на бензиностанция примерно, в първите минути колата работи и нито пуши нито мирише. Трябва да поработи 5 - 10 мин на място, че да започне пак да припушва и да мирише.

Точна така бях паркирал миналия ден и много трудно запали на сутринта.

Абсолютно всичко съвпада с моя проблем. НА 100%. 

Като цяло и моя ЕГР излиза по компютър, че работи перфектно, както и ДПФ. Все едно чисто нови (по стойности), Аз имах предвид ЕГР охладител. През него минава антифриз и ако има пробира клетка смесва по малко и става мазалото почва да мирише и да барка работата на мотора. Като е студена клапата на този охладител е затворена и през него не минават изгорелите газове... Тка си го обяснявам, може и да бъркам, но след всички главоблъскания към нещо такава се насочвам.

Защо не опитате да паркирате на силен наклон с муцуните на ниското. Така ще държите нафтата при мотора. И после споделете как сте запалили.

Пробвал съм го това, никаква разлика. Пали пак трудно..и даже с удар.., веднага като запали разтриса малко (като на разбит маховик) и колата заспива. След като загрее почва тресенето и мириса на нафта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло и моя ЕГР излиза по компютър, че работи перфектно, както и ДПФ. Все едно чисто нови (по стойности), Аз имах предвид ЕГР охладител. През него минава антифриз и ако има пробира клетка смесва по малко и става мазалото почва да мирише и да барка работата на мотора. Като е студена клапата на този охладител е затворена и през него не минават изгорелите газове... Тка си го обяснявам, може и да бъркам, но след всички главоблъскания към нещо такава се насочил.

Сега като се замисля се сещам, че EGR-а се затваря след 3 минути работа на загрял двигател на празен ход. Ако пушенето продължава, когато колата стои на "тихи" за повече от 5 минути, търсете проблема на друго място.

И защо не проверите дали не са ви пипани горивните карти. С VCDS за 1 минута можете да видите дали е префлашван мотора и кога.

При мен това се оказа основния ми проблем. След префлашването (със софт, писан от Ауди специално за нашето скапано гориво) и подмяната на изгърмелите неща, колата направо заспа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е добра идея. Кой препорачваш да го погледне това нещо качествено. Ако имаш фабричните мапове на горивото и може да го направиш, плащам колкото кажеш, таман да видим и датчиците на студен мотор.

Мерси предварително

Цитиране на предходно мнение!

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стъпка по стъпка.

Нека първо да се провери, дали е пипан софта на колата. Това мога да го направя и аз с VCDS (както и всеки, който има кабел).

 

image.png

 

1_A.png

 

Ако се установи, че софтуера на колата е преналиван, тогава вече ще трябва да се включи човек, с подходящия кабел. Даже ти го и познаваш този човек, Ники. Той на мен ми извади горивните карти. След изваждането, мога да ти сравня текущите горивни карти с фабричните такива (имам достъп до сървър с такива) и да се види какво е пипано.

И така накратко. Но нека първо се види дали си с фабричен софт. Все пак, това е само една вероятност.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с горивните карти и флаша ми стана интересно....Важи ли и за бензиновите двигатели и по-конкретно за моят BGU???

Edited by venomcorp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смях..не смях..аз да си питам.. :blush:...ще взема го видя и аз моят дали е флашван....но ми стана любопитно как от ауди са писали карти специално за "наште" горива...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма кой нормален човек да флашва атомсферен бензин камо ли 1.6... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стъпка по стъпка.

Нека първо да се провери, дали е пипан софта на колата. Това мога да го направя и аз с VCDS (както и всеки, който има кабел).

 

image.png

 

1_A.png

 

Ако се установи, че софтуера на колата е преналиван, тогава вече ще трябва да се включи човек, с подходящия кабел. Даже ти го и познаваш този човек, Ники. Той на мен ми извади горивните карти. След изваждането, мога да ти сравня текущите горивни карти с фабричните такива (имам достъп до сървър с такива) и да се види какво е пипано.

И така накратко. Но нека първо се види дали си с фабричен софт. Все пак, това е само една вероятност.

 

 

Тази събота колата излиза от "Градушка маке :D" и може да я закача на компа да видим за какво става въпрос. Ако нещо не стане, ще ти пиша по VIber да се разберем кога можеш да я погленеш :) Разбирасе ще си кажеш какво струва това удоволствие :)

 

Да те питам също, дай да си поръчам такав кабел от някъде. Дай съвет и колко парички е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако говориш за VCDS, www.sklad66.com. В момента HEX+CAN 14.0 при тях е 100 кинта. В продавалник можеш да намериш и по-евтини, но ще са без 2 годишната гаранция и ще са със съмнително качество.

Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом ти върши работа, супер. Нали за това е направен!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес ми светна лампата на подревните свещи и след закачане на комп излезе, че трупа грешка на дросела. Колата започна да гасне мн грубо с удар и да работи неравномерно. Свалих дросела и ЕГР и както се очакваше пална скраб. След хубаво почистване колата заспа. (до следващия път). Следващата стъпка е отваряне и почиставане на подкачващата помпа. След чистенето на тази гняс все повече се навивам да премахна всички ненужни "екологични" простотии. Може да погледне снимки.post-92439-0-49675300-1422732501_thumb.jpost-92439-0-42297500-1422732856_thumb.jpost-92439-0-76497400-1422732860_thumb.jpost-92439-0-60768100-1422732863_thumb.jpost-92439-0-92870000-1422732867_thumb.jpost-92439-0-51675300-1422732872_thumb.jpost-92439-0-13513800-1422732877_thumb.jpost-92439-0-89092400-1422732882_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги...с вероятност да се повторя ама става въпрос за 2,0 тди  140 коня , 2005г. да обясня на кратко ситуацията. В рамките на  два месеца колата на два пъти сутрин след престой въртеше , но не запали. Закачихме я никви грешки, дюзите бяха перфектни. С бутане си запали и дваата пъти. Вече месец не го е правила, но почна да пали трудно след 3-4 секунди макс. и на всичкото отгоре двигателя започна да се поклаща напред назад и се усеща и вътре в купето , работи малко неравномерно , но като цяло на 4-ри цилиндъра. Върви страхотно не пуши нищо . Само на презен ход дето претриса стабилно . Закачихме я одеве с николай колев от сливен драг тийм = предполагам го знаете и показа , че втора дюза има доста отклонение , но само в едните показали - regulation time мисля, че беше . Той каза дюзата е тръгнала засега няма проблеми ама да не я зоря много, и че само може да се смени с нова или втора ръка, без да се поправя. Някъв съвет да дадете? И по скоро дали има възможност да не е от нея...ама едва ли щом диагностиката така си го показа...малко ме е страх, че днес се върнах от софия, в понеделник пак пътувам за софия да не стане беля, уж каза, че няма проблеми . Компа на колата щял да запише като грешка, когато напредне проблема по-сериозно

Edited by stefan91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,времето застудя,оправихте ли проблемите при първи старт?Аз съм с мотор 170 коня BMN на ауди а3 и мисля че имам подобни симптоми и по скоро притрисане при първо палене,колата пали лесно но първите 2-3 секунди имам 4увството че някой цилиндър не работи.Тук ми е и питането могат ли да се видят подгревните свещи на Вак Ком и на кой канал и трудно ли се сменят на моя мотор.От изчетеното до тук мисля че е от подгревните свещи проблемът.Приемам съвети и очаквам колегите с 170-коня моторът да споделят как са се справили с проблема.Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой пребори ли се с студения труден старат на 170 ките ,че и аз имам драма.

Всичко в перфектни норми, но студена сутрин от 2рия път и то трудно след 2 мин работа после целия ден няма ядове дори и да е преседяла 5/6/7 часа.

Не намерих нищо по чуждите форуми ,хора с нови коли се оплакват доста от този проблем дилърите го карат на проба грешка.

Но това, което четох е информация от преди поне 5/6/7 години.

Ако някой е разплел казуса нека сподели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Следи другата тема под тази.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2та двигателя освен блок и глава, нямат нищо общо.

Проблема на 170 к.с. помпа дюза със студения старт  да не кажа голяма дума, но си излизат от завода с този проблем направо си е масов на коли с километраж 10 000/20 000х. км и съответно нагоре.

Та търсим инфо дали някой е намерил решение, софтуерно или хардуерно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.