Jump to content

Смяна на Chorus към Ауди Concert ?


svoenraven

Recommended Posts

Здравейте!

Реших да сменя въпросния Chorus

post-86054-0-61123700-1424261909_thumb.j

 

С този  Audi Concert

post-86054-0-50530900-1424261974_thumb.j

 

Ако има някой правил тази замяна,или запознати с нещата, и биха споделили.

Предварително им благодаря. 

 

Та,въпроса ми е,какво е нужно при замяната им?

За конзолата ,панела на климата,пепелника е ясно.

 

Какво ми е нужно при свързването на буксите,и преходна антенна букса?Или по точно какви трябва да са и от къде могат да се поръчат?

И изобщо има ли такива преходни букси за тази замяна?

За да стане по културен начин,а не с рязане на букси и навързване.

Редактирано от svoenraven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 114
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преход аудио букси:

 

RNSEAdaptorConnector-vi.jpg

 

Преход антенни букси:

 

321155_x800.jpg

 

И сега идва най-веселата част. За да ти работи нормално радиоприема (без пращене), трябва или да сменяш антенни усилватели или да байпаснеш едната антена вместо към дивърсити модула, да отиде директно към радиото, чрез един такъв преход:

 

431d61a25291073beb8a373a73c8b26b_1000x80

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и малко четиво, за проблема с антените:

http://audiforum.us/threads/symphony-ii-to-ii-antenna-fix.6271/

 

Ето и от братята VW. Там е показано байпасването при retrofit от RNS2 към RNS510.Там принципа е 1:1. Необходимо е да се премине от радио, което използва външен дивърсити модул, към радио с вграден в него дивърсити модул.

http://www.mytreg.com/index.php?/topic/8392-required-aerial-mod-for-rns510-retrofit-to-t1/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен.Скоро извършвах тази процедура само че монтирах RNS-E навигация.Процедурата е същата. Преходниците които ти е показал колегата са тези но ще ти трябва конзолна рамка за  да преминеш от 1дин на 2дин. Ще трябва да свалиш цялото барче. Но за да напаснеш конзолата ще трябва да режеш ибарчето. От начало си мислех че всичко ще стане много лесно но не се оказа така. Пепелника си остава същият. Говорим за А4 Б6 нали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките неща ги имам,даже съм ги сменил.

Проблема ми са тези букси,кабели,байпаси  :gruebel:

А ти колега,от къде набави необходимите преходи? 

От къде могат да се купят тези?

 

1-Преход аудио букси

2-Преход антенни букси

3-И този преход,с който да стане байпаса

 


 

Редактирано от svoenraven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е-вау

Само да спомена, че на аудио прехода единия пин се премества и се превръзва към +12. Но в къщи на спокойствие ще ти дам пълното инфо. Само сега ще те помоля да напишеш за колата година, точен модел, двигател, за да мога да ти извадя от ELSA-та точната wiring диаграма на антените. Другите неща са универсални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточни 4В2 ли си (Saloon model) или 4В5 (Avant model). Имат разлики. А също ако знаеш дали колата от завода е излязла с Chorus II или е била с Concert II  и в последствие се е прецакал процесора за регулиране на звука (често срещан проблем)  и за по-евтино е бил сменен с Chorus II. Разпитвам, защото схемите са различни и е хубаво да се знаят предварително, а не в последствие да разглобяваш за да разбереш кое е при теб.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20131222_152246_95665_31795780.jpg

Model audi a4 av. 1,9 tdi
A4 
Date of production 19.03.2003
Year 2003

Sales type 8E50N4

Engine code AWX

Transmission code GBQ

Axle drive 5S

Equipment  LA

Roof color 4G

Exterior color / Paint Code 4G / Y3C

Повече от това инфо нямам за колата,надявам се да е достатъчно.

 

П.С-ако трябва VIN номера,мога и него да дам 

 

Смятам,че колата заводско е излязла  с Chorus,понеже в Порше Запад ми дадоха кода за радиото по VIN номера

Редактирано от svoenraven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало, къде са антените:

 

Ant5.png

 

ANT4.png

 

И малко жици:

 

Ant0.png

 

Ant2.png

 

Ant3.png



П.С-ако трябва VIN номера,мога и него да дам 

Екстра. Лепенката с кодовете ми върши поне 10 пъти по добра информация от VIN. Ще си изкарам оборудването.

 

 

Смятам,че колата заводско е излязла  с Chorus,понеже в Порше Запад ми дадоха кода за радиото по VIN номера

Това е добра новина. Някъде из ELSA мернах, че при Chorus антените са по опростени (2 вместо 4), но това ще трябва да го проверя.



А през това време, ще метна леко инфо за аудио адаптерите.

Тъй като навсякъде се предлагат адаптери от Chorus II/Concert II/Symphony II към RNS-E, но никъде от Chorus II/Concert II/Symphony II към Chorus II+/Concert II+/Symphony II+, се налага първите леко да се преработят. Ето и PinOut съответно на Chorus II+/Concert II+/Symphony II+ и RNS-E:

 

 Chorus II+/Concert II+/Symphony II+

Conc.png

 

RNS-E

RNS_E.png

 

Разликата съм я оградил в червено по-долу:

 

Conc_new.png

 

RNS_E_new.png

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем,че за аудио прехода е почти ясно.

Но този Преход антенни букси нещо не мога да схвана,отзад ми идва един кабел антенен,който предполагам ще влезне в този с черно,а този с кафявото къде отива?

321155_x800.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото ти в момента отзад изглежда така:

 

audi_a3_concert_head_unit_rear.jpg

 

Едното е антенен вход, а другото (Diversity) е комуникационен изход. Или обяснено по-просто:

Колата ти има 4 антени, докато радиото ти има само един антенен вход. Нещо трябва да избере коя антена да подаде радио сигнал към радиото. Това се извършва от Diversity модула, който се намира в петата ти врата. Но този модул сам по себе си не може да реши коя антена приема най-чисто. Това решение може да вземе само радиото. За това, двете са свързани чрез Diversity кабела. По този кабел, радиото казва на избирача в петата врата на коя антена да премине.

 

Обаче, радиото което искаш да сложиш е с 2 антенни входа:

Concert_II.jpg

 

Уловката е, че тук вече Dyversity модула вече не се намира в петата врата, а в самото радио. Или: радиото само преценява коя антена е с по-добър сигнал и ползва сигнала от нея.

 

Това, което се цели да направиш с този преходник:

431d61a25291073beb8a373a73c8b26b_1000x80

е да откачиш едната антена (аз бих избрал тази на покрива) от Diversity модула и по неговия кабел да закараш сигнала директно в радиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето така изглежда радиото отзад,няма (Diversity)  комуникационен изход.

20150219_130859_897ad_31796025.jpg

 

Антената на покрива когато се откачи от Diversity модула,има ли дължината да стигне до антенните изходи на радиото?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде из ELSA мернах, че при Chorus антените са по опростени ...............................

 

 

Перфектно, значи "грешката" е вярна  :dance: .

 

Това опростява неимоверно нещата доста! Значи ще ти трябва следния антенен адаптер:

 

baaiso3_m-01.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ихааааа,имало и добра новина.

Значи преходника за байпаса е вън от играта,нали така :multi:

Всичко което ми е нужно са тези 2 прехода,и съм готов:

RNSEAdaptorConnector-vi.jpg

baaiso3_m-01.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ще забележиш, факрата за втората антена остава празна (сложил съм червена стрелка на там).

 

baaiso3_m_01.jpg

 

 

Чудих се, дали да се търси преход, който да разклони сигнала от DIN конектора към две факри, но определено се отказах. По спомени, при свързването на неантенен източник към двата входа на радиото, при първия вход ми даде грешка Short to Ground, а при втория Open Circuit. Това ме наведе на мисълта, че двата входа на радиото очакват различни (по характеристики) антенни усилватели и за това не е хубава идея да се свързват един с друг (входовете имам предвид).

Ако се ползва така, със свързана антена само към единия вход, радиото би трябвало да се придържа винаги само към нея.

А най-идеално би станало, ако се постави фабричен антенен усилвател за нагревател пета/трета врата (примерно от А3 8Р фейслифт, тъй като той се захранва директно от втория антенен вход на Chorus II+/Concert II+/Simphony II+). Но това означава, че трябва да се пусне кабел от петата врата, чак до радиото (адския гърч). Това е възможно най-добрия (според мен) начин да се направи този ретрофит, но и най-трудния за изпълнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега благодарско,шапка ти свалям,хубаво е,че има хора като тебе във Форума :flehan:

Напред във времето,ще го направя по възможно най добрия начин.

 

П.С-А след поставянето му,ще трябва ли да играе  VAG-COM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, да. Не че няма да тръгне и да свири, но все пак е хубаво да се кодира според колата. По подразбиране (но не е задължително), в по-новите Ауди-та които заводски са с Chorus II+/Concert II+/Simphony II+, активните колони са не само задните, както е при теб, но и предните. И за да ти свирнат предните говорители, трябва да се пипне. Също така чрез VCDS се настройват и акустичните характеристики според типа автомобил - Saloon или Avant. От там се активира или деактивира AUX входа, плюс още доста неща. За това, според мен е хубаво да се мине накрая и с VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, да.

Доста е малка снимката и описанието е доста постно, но по това което успях да видя, да това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на червената букса от комплекта за преход аудио букси,каква и е функцията?

Понеже и при мене я има,но не беше вкарана в радиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...