nedelcho_iliev Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Защо я плюете толкова Савата не мога да разбера. Преди две години си взех две Sava intensa hp. Размер 205/60/15. На сухо проблем няма. На мокро със спиране също не съм имал проблем. В момента съм с тях и наистина има проблем при по-рязко тръгване на мокро - превъртат лесно. Може да е от все още студеното време, може да е от това, че вече им е трети сезон. Имат обаче едно предимство, което много ме радва. При влизане с висока скорост в локва липсва аквапланинг. Говоря за скорост 120-130 км/ч. Повечето гуми среден клас още при 80 губят връзка с асфалта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tisho_psg Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 (Редактирано) И аз не мога да разбера защо не трябва да се плюе Савата?На суха всички гуми държат,дори и с пластмасовите няма драма ако е сухо.На мокро е друга бира!Ако това,че им е трети сезон може да е причина да върти на мокро-значи гумата е боклук!Относно аквапланинга-там е чиста физика.Марката на гумата не влияе! Единствено дълбочината на профила,или колко е износена гумата.Ако влезеш със 120-130км/ч в дълбока локва за мен няма как да не яхнеш вълната/а и не само за мен/.Ясно е,че всеки хвали гумата която е купил и сложил на колата си,но трябва да се гледа и обективно на нещата Цитиране на предходно мнение! Редактирано 6 Април 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Нищо не хваля. Дреме ми кой скакви гуми кара, не продавам и гуми. По принцип винаги съм карал със среден клас гуми.Та, като нови всички държат на сухо, но някой се предават още на втория сезон. На мокро е по-различно, но гума която не държи на сухо на мокро е още по-зле.Аквапланинга не зависи само от дълбочината на протектора, а и от формата му. Тоест от способността на гумата да изхвърли водата. И в това отношение савата е учудващо добра. Не ти казвам да се набиеш със 120 в дълбока локва. Говоря ти за водата, която се събира в образувалите се коловози по пътя. Не съм измервал дълбочината - не е много, но не и малко. Та обикновено пътя, който пътувам е един и същ и съм си извадил изводите. Примерно Барума(летен) и Файерстоуна(зимен) при скорост 80 започва да ми олеква предницата. Гуудрича (летен) изобщо не искам да го коментирам - много зле. Гудиъра(зимен) до около 100 км. няма проблем. Савата ми е фаворита засега. Някъде около 130 започва да олеква. Единствено ми направи впечатление, че започна да приплъзва при рязко тръгване на мокро, но температурите са около 5-10 градуса, може и там да е причината.Според мен каквато и гума да сложиш, след два-три сезона няма да е със същото поведение, както в началото. Това означава ли, че всички марки са буклуци за теб? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tisho_psg Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 (Редактирано) Не разбрах с кои гуми си карал дето не държат на сухо?И савата не е гума среден клас,а много надолу от него (мое мнение)Гумите ми са висок клас(няма да правя реклама на марката) и на мокро не приплъзват при потегляне,освен ако не се постарая сериозно да ги превъртя.Това лято също им е трето ако не се лъжа,и съм много доволен от тях!Дали това означава,че всички марки са боклуци или само нискобюджетните оставам на теб да прецениш. Редактирано 6 Април 2015 от tisho_psg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Гуудрича, модел не се сещам сега. Барума също. Размера е 205/60/15, ако има значение. Като нови са добре, но на втория сезон вече се пързалят. Пък не въртя по много - 7-8 хил. км. за летния сезон.Кажи сега, ти като караш с висок клас гуми, няма ли разлика като нови и след три сезона?За мен Савата е среден клас и за цената си е добре. Не мога да се съглася обаче, че за 10 хил. км. грайфера свършил или пък твърдението, че нови не държат на мокро. Нали идеята е да сме обективни. Та споделям и аз своето впечатление. Защото иначе, човек който не е карал Савата и чете тука, ще реши, че няма по-голям буклук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 на дъжд със савата ми е трудно да отлепя на светофара до трета си боксува мъжката все едно с грес съм я мазал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tisho_psg Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Преди седмица сложих летните ми,започват трети сезон.Разлика с първият им сезон не усещам.При екстремно каране на ръба е възможно да се усети разлика,но при нормално каране-никаква разлика.Очаквам такава да има след 4-5 сезон или след навъртяни 40-50хил.км.За летни bf goodrich g-force profiler 195/50/15 мога да пиша суперлативи до утре сутринта от лични впечатления/това е най-високия модел на марката/.Не искам да спорим безсмислено в темата на колегата.Не малко колеги се оплакват от нея при мокро време, ясна е работата.Не разбирам как за теб е среден клас и е добра за цената си,но ти си знаеш.Важното е да сме си полезни с мненията си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Според мен каквато и гума да сложиш, след два-три сезона няма да е със същото поведение, както в началото.Вярно е,но купуваш друг комплект и си готов.Гудрич съм ползвал и през двата сезона/лято и зима/ на 17'' джанти,различни размери,доволен.Ако ги караш малко и мислиш да ги използваш пет години,ще спират,ама друг път. Савата е словенска гума и не е лоша за парите си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 Аз търкалях зимни Сава и съм доволен, но за летни бих предпочел друга марка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 7 Април 2015 Доклад Share Публикувано 7 Април 2015 Обикновено карам три сезона предни и после отиват за още три сезона отзад. Та съвета ми към автора на темата е нови гуми с пресен дот. Според мен е по-добре, отколкото премиум марка втора употреба. Някой по-напред му предложи да се огледа за размер 195, разликата в цената не е малка. Не знам защо 205/60/15 струва колкото 205/55/16. BFGoodrich Profiler2 205/60/15 DOT 4608 пише, че са произведени в Полша. Сезон 2009 бяха О.К., но 2010 се пързаляха ужасно и на сухо, и на мокро, и при тръгване, и при спиране.Според мен освен марката и модела на гумата има значение и размера, и къде е произведена. Иначе не мога да си обясня противоречивите отзиви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 7 Април 2015 Доклад Share Публикувано 7 Април 2015 205/60R15 не е масов размер като 195/65R15,затова цените са такива.Относно BFGoodrich 17'' при мен-винаги са били с производство Франция,но на по-малките размери 14'' и 15'' е в Полша.Та може и да има някаква разлика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 7 Април 2015 Доклад Share Публикувано 7 Април 2015 (Редактирано) Мойте 15ки (195/65) BFGoodrich и 4те са произведени в UK. В сняг са супер. Сега си взех две контита летни ДОТ 2013. Ако не са ти спешни и попрегледаш обявите се намират хубави гуми на прилична цена, дори и втора ръка. Редактирано 7 Април 2015 от Chitatelia Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimithur Публикувано 10 Април 2015 Доклад Share Публикувано 10 Април 2015 Какво не ви харесва тоя размер 205/60/15 (освен цената нали ) Оня ден боднах едни дънлопчета такива, още не съм ги водил извънграЦко и не мога да преценя - на първо време волана стана доста по твърд, което го отчиам като плюс, щото със зимните ми беше много мек и със 140 на магистралата си ставаше нестабилна колата. Ще видим с тея как е, ако ми хареса ще си взема нови. Предполагам трябва да е по-стабилна от 195/65/15 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване