Jump to content

Ауди 80 1.8 JN мотор


Gena

Recommended Posts

Здравейте, колеги

днес се сдобих с горе посоченото ауди (остава да разкарам и глупавото Поло), аз съм и втори собственик (на баща ми беше, купувал я е нова през далечната 1992) и след като престоя 10 години в забвение в един гараж, най-накрая стана моя. Та сега следва доста обстойна реставрация, ниско окачване, ел.пакет, джанти и всякакви такива. Първо следва обслужването, мисля да сменя всичко по двигателя, ангренажи, масла, филтри и всичко подобно. На прибиране днес колата се държа много добре 100 - 130 без проблеми, държи обороти, само на празен ход прескача от 1000 на 950 не повече, усещам го просто не се вижда дори на оборотомера, това може ли да се дължи на налепи по дроселова клапа? Другото което се случи, е че накрая последните 500 метра колата вдигна градусите 95 - 100 и чак тогава се включиха перките за охлаждане, на какво може да се дължи? И изобщо всякакви съвети за мотора и какво да сменя задължително, за какво да гледам, какви проблеми може да възникнат, ще съм благодарен ако споделите и дадете акъл. :)

Редактирано от Gena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите се менят от инжекцион, може би едно хубаво почистване и профилактика ще му се отрази добре.Но все пак нека колегите, които са карали този мотор да изкажат мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че подобен род коли си заслужават пълни реставрации и тнт. по скоро се опитай да я придържаш в добър вид и техническо състояние всичко над това според мен е безмислено наливане на пари които могат да запушват други дупки. 

За да не ме обвиниш, че не е така ще ти кажа, че една от бараките ми е точно 1.8ЖН с газ само че куатро...

Не стана ясно дали имаш газ но и да имаш и да нямаш според мен драмите не са в дросела а по инжекциона, виж има теми далеч по-компетентни колеги от мен са писали как кое да провериш, прегледай си и абсолютно всички вакуумни маркучи, гофрата обезателно, виж положението и състоянието на клапата, въздушния филтър, горивния филтър, изпръскай дюзите и им виж дереджето. Всички тея работи ги прави ако имаш идея какво правиш и дали си в състояние и доколко ти е дразнещ проблема с мененето, защото 950-1000 не е нищо много хора с механични инжекции биха си ударили задника в тавана ако само това им е проблема. Та тръгнеш ли да пипаш бъди готов и на влошаване на нещата аз лично прекарах доста време да си оправя инжекцията макар и да е по-лесна от НГ или недай си боже АЦЕ. Тея прекъсвания обаче могат да са и центровка и бобина и кабели и свещи...

Относно температурата тука може да прочетеш малко за моите дертове http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=170634, не съм писал повече в темата но в последствие смених и водната помпа и разни други далавери и до момента колата продължава да държи 90-95градуса отиваше и на 98 и веднага си пускаше перки (в момента съм с А4-ково табло и ми кове 90 затова няма как да кажа на 100% реално дали съм пак около 95). Факт е че след тая тема съм минал около 3000-4000км с колата и проблеми не съм имал както и това че близките 30-40000км се движи все по този начин с тази температура, според едни е нормално според други не, според мен не прави ли проблеми и не прегрява не пипай.

Какви проблеми могат да възникнат, като цяло абсолютно всякакви като за 30г. кола, карай каквото има да става ще стане, поддръжката е евтина ако имаш желание и сам да си го правиш понякога ще ти е и приятно или аз съм некъв мазохист да са радвам да прекарам по някой друг час под кочината. Нямах намерение да пиша ама гледам никой не изяви желание...  :hilezh:

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с мотор 1.8 JN и моята вдигаше 98-100° след смяна на 3 чисто нови термостата нямаше промяна,накрая взех оригинален от морга и си реших проблема. Сега в най-големите жеге градско каране на 1-ва вдига най-много до 87-88° и пада температурата,а извън градско си върви на 80° А проблема с мененето на оборотите го реших като си сложих газ,обикновенна,а не инжекцион. На бензин мени оборотите от 800 до 1000-1200,а на газ стрелката на оборотомера залепва на 900

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна че има термостати които отварят на 87 градуса, а има и на 80-82... та общо взето от термостата зависи каква температура ще ви държи двигателя ;) Ако все пак прегрява ( както беше моята дори след смяна на 3 термостата.... се оказа спукана глава ;) ) значи нещо не е наред :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз карам JN 1.8 86-та година(бензин без газ) и съм си доволен от колата,евтина подръжка добре се държи на пътя,разхода извън града е около 6 на 100 в града 10.Това че се менят оборотите е вярно и е трудно да се оправи поне аз съм пробвал доста неща.Менят се главно като е студен мотора (ту ниски ту високи) някой път даже ще гасне,но се свиква.Пари за друга за сега няма : :hilezh: Ако имаше хидравлика и климатик щеше да е добре

Редактирано от beliq_zub
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...