Jump to content

TiL

Recommended Posts

Здравейте колеги. От скоро съм собственик на ауди а6 2.7 битурбо куатро с автоматична скоростна кутия и вече мисля за обслужване на скоростите. Можете ли да ми кажете дали има нещо особено при обслужването, какво се сменя, каква марка масло и карантия(ако се сменя) да избера? Каква ориентировъчна цена да очаквам за читави части и труд? Не съм наясно с автоматите, защото  бях много против автоматични скорости, но избора се сведе до седан с ръчни и комби с автоматични и те така :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Пълната смяна е 9л. в сервиз който не е специализиран като Джемини е възможна само подмяната на 7л. цената в около 21л на 1л. За съжаление сервизи като техния няма много.

Link to comment
Share on other sites

Ще карам колата в Хасково при някакво момче което до скоро  се е занимавало (над 10г) в Германия с автоматици. Приятел си кара мерцедеса там и го похвали много...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Аз успях да източа 8 литра в домашни условия (на подемник) но свалих и мехатроника.

Сипах масло от ауто плюс, някакво червено което във форума се дава като грешно, обаче няма проблем вече бая километри.

А в порше скромните 52 лева за литър.....

Link to comment
Share on other sites

сега в понеделник ще сменят моето като маслото ми е 24 лв на литър марка незнам и филтър плюс гарнитура на Кнехт 74 и труд 60.всичко около 300 лв в зависимост колко масло ще вземе

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Никак за тази кола, доливаш на загрял автомат, докато прелее. Процедурата е описана в документи на ЗФ.

Оригинално масло Ессо lt71141 е около 15лв/л в разфасовки от 20 и 208л.

Link to comment
Share on other sites

- Колата трябва да е на абсолютно хоризонтална повърхност

- Кутията трябва да е студена (под 30 градуса)

- Палиш мотора

- Минаваш през всички позиции на селектора, след което го оставяш на 'P'

- Отвиваш пробката на кутията

- Следиш с ваг-ком достигането на 35 градуса температура на маслото

- При това положение трябва малко количество да започне да тече

- Ако не тече - доливаш

 

Маслото е ZF Lifeguard Fluid 5 (25-30лв/л).

Link to comment
Share on other sites

Маслото е ZF Lifeguard Fluid 5 (25-30лв/л).

Не съществува такава спецификация за масло, а отделно такова масло се появи преди няколко години.

Link to comment
Share on other sites

Добре че разбутахте темата, та да се сетя. Смених моето масло при майстор дето уж е ремонтирал/ обслужвал автоматици в Германия 10-15г. Та изтока (махна картера и филтъра) 6л масло и после с помпа наля пак 6л(6 и малко хвана). Караше ме да паля колата на P но не и да ръгам предавките. След като го наля ми каза да отида да я тествам. Ми тествах я как се сетя и да си кажа честно не усетих никаква промяна в автомата. При човека имаше поне 4-5 разглобени кутии чакащи части  :nixweiss:  дано да е добър майстор. Иначе ще го карам тоя автомат докато даде фира и тогава ще се мисли за насаждане на ръчка.

Link to comment
Share on other sites

Аз питах на 2 места да ми долеят малко. Отговора беше един и същ ( може само с машина) Имам лек теч от семеринга на опашка и със сигурност ще иска доливане.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм на това мнение, на нямам нерви да убеждавам някой "майстор" че може. Сега се оглеждам за канал и ще видя какво мога сам да направя.

Link to comment
Share on other sites

Сега се оглеждам за канал и ще видя какво мога сам да направя.

Трябват ти шприц, лаптоп ....и як инструмент за пробката. ....

 

Замислям се, че щом капе от "опашката" трябва да си с торсен. Нямам идея дали той не е в отделно масло.

Link to comment
Share on other sites

И на мен там някъде ми взеха :) към 250-280,нещо от сорта беше.Филтър,гарнитура и 6л и малко масло :) Маслото не помня какво беше,но да чукна на дърво,вече 3000 км съм изминал и автомата се държи супер прилично.А докато се чудих къде да я закарам бяха едни заплахи за скъпоструващи ремонти след смяна на масло,че чак в чудо се видях.Аман от разбирачи и майстори :)))

Link to comment
Share on other sites

Дайте малко пари отгоре и го сменете цялото с машина (около 400лв е цената за пълна смяна - 9л масло). Иначе торсена е с отделно масло (75W90 API GL5, 0.8л).

Link to comment
Share on other sites

Наистина, като ще се дават 300лв за смяна, по-добре 400 за пълна смяна с машина. 

Цената на материалите е 110-120лв -  5.5-6л Мобил, с филтър и гарнитура и 40 минути личен труд.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...