Jump to content

От време на време светва ESP и задраскан жълт сигнал за ръчната (Р) на ФИС-а на А6 4Ф


VBI

Recommended Posts

От известно време насам както си карам ми изпищява фис-а и ми излизат тези съобщения: ESP OFF и жълта иконка със задраскано (Р) (предполагам ел. ръчна). След известно време се оправя и всичко гасне. Дали проблема е в кабелите за ел. ръчна? Къде се ремонтират, колко струва подмяната им, колко струва самия ремонтен кит? Какви грешки трябва да има записани?

Редактирано от VBI
Преместване в нова тема
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При слаб акумулатор пак дава подобни грешки, при мен от това беше. Ако беше кабела на ръчната нямаше да спре да свети.

Редактирано от metodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е нов и зареден. Прави го по време на движение, може би лош контакт някъде по кабелите или куплунзите :nixweiss:?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току свалих грешките от колата. Явно проблема няма да е в кабелите на ръчната, а по-скоро в проблем с дебитомера. Това са записаните грешки:

 

Sunday,07,June,2015,09:27:04:46542
VCDS Version: Beta 12.10.2

                Address 53: Parking Brake       Labels: 4F0-910-801.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 801 C    HW: 4F0 907 801 A
  Component and/or Version: EPB  CDEC0080   H04 0080
           Software Coding: 0000321
            Work Shop Code: WSC 00100 470 22223
                      VCID: 20436383A3C3E303233
1 Fault Found:

01316 - ABS Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 35
                    Reset counter: 182
                    Mileage: 129152 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.05.19
                    Time: 15:28:51

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.73 V
                    Count: 236

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Sunday,07,June,2015,09:23:33:46542

VCDS Version: Beta 12.10.2

                Address 01: Engine       Labels: 06C-909-559-ASN.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 559 A    HW: 4F0 907 559
  Component and/or Version: 3.0L V6/5V      G   0030
           Software Coding: 0026772
            Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
                      VCID: 28537BA3CBF31B436B3
1 Faults Found:

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
            P0102 - 002 - Signal too Low

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sunday,07,June,2015,09:24:34:46542
VCDS Version: Beta 12.10.2

                Address 03: ABS Brakes       Labels: 4F0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 517 E    HW: 4F0 614 517 A
  Component and/or Version: ESP8 quattro    H03 0010
           Software Coding: 0004511
            Work Shop Code: WSC 02327 785 00200
                      VCID: 264F759BC1E70D3359F
2 Faults Found:

01321 - Control Module for Airbags (J234)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 180
                    Mileage: 130544 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.06.04
                    Time: 17:47:13

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0280
                    Hex Value: 0x0080
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0094
                    Hex Value: 0x00FF

18265 - Load Signal
            P1857 - 000 - Error Message from ECU - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 182
                    Mileage: 130589 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.06.06
                    Time: 11:42:37

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x1940
                    Hex Value: 0x4006
                    Hex Value: 0x1291
                    Hex Value: 0x00AA
                    Hex Value: 0x00FF

-----------------------------------------------------------------------

 

Как мислите, дали проблемите са от дебитомера? По принцип ESP e свързано с дебитомера (и не само) и при при проблем с него се изключва. Също така знака за ръчната светва в жълто на фис-а, а не в червено - т.е. работи си ръчната. Мога да опитам да изчистя дебитомера с някакъв спрей или направо да го сменям? Интересното е, че като светне ESP и почват да играят известно време ниските обороти при отпускане на педала на газта и след това се стабилизират. Когато не свети нищо по таблото двигателя си работи нормално на ниски обороти - държи ги бетон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато дебитомера не работи това означава че мотора няма да работи с пълната си мощност, съответно системите отчитат че има проблем и колата няма да има сила да излезе от завой примерно с поднасяне и тогава винаги реагира системата за стабилност.Винаги се наблюдава загуба на мощност независимо какъв е проблема с дебитомера ,системата за стабилност реагира първо на това,сензорите за надлъжно напречно ускорение не могат да реагират правилно,защото мотора няма да има сила.

относно кабелите за ръчната и други проблеми знаеш ми телефона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че за проблема пък и не само Пепи ще помогне!!!

Един от малкото хора които обръщат мнимание на детайлите.

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Офф, вярно Пепи, ако се окаже проблем с кабелите на ръчната ще ти звънна. Ти ми беше казвал, че ги оправяш приятелю, но съм забравил - старост-нерадост :hilezh:.

Изтрих грешката за дебитомера и се оправиха нещата засега, но вероятно пак ще се появи след време. Валидна ли е формулата за проверка на дебитомера за армосферни двигатели при пълно натоварване:

к.с. х 0.8 = г/с (показания на дебитомера)

Не е лоша идея да замеря какви стойности ще покаже дебитомера при пълно натоварване.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замърсен дебитомер показва ниски стойности, когато стойностите са високи по скоро си отива

Ето го и батко Пепи, кратък и изчерпателен!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги се наблюдава загуба на мощност независимо какъв е проблема с дебитомера ,системата за стабилност реагира първо на това,сензорите за надлъжно напречно ускорение не могат да реагират правилно,защото мотора няма да има сила.

 

По-скоро EPS-то ползва показанията на дебитомера, за да определи моментния товар на мотора. Когато някой от сензорите, които се ползват от ESP-то, спре да работи, ESP-то се изключва превантивно, за да не те пребие някъде. Няма нищо общо с мощността или с останалите датчици. Сензорите за ускорение са просто сензори и нищо повече, те не реагират, а просто подават информация на ESP-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато дебитомера не работи това означава че мотора няма да работи с пълната си мощност, съответно системите отчитат че има проблем и колата няма да има сила да излезе от завой примерно с поднасяне и тогава винаги реагира системата за стабилност.Винаги се наблюдава загуба на мощност независимо какъв е проблема с дебитомера ,системата за стабилност реагира първо на това,сензорите за надлъжно напречно ускорение не могат да реагират правилно,защото мотора няма да има сила.

относно кабелите за ръчната и други проблеми знаеш ми телефона

Колега може ли по подробно как системата за стабилност "разбира", че има проблем с колата и, че колата няма да има сила? Бих искал да знам къде са заложили този изкуствен интелект от Ауди.

 

пс Като чета подобни бисери и ми идва да си удара главата в някой ръб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

недей се удря има написано (образно казано)има не толкова мързеливи хора като мен и си пишат както трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има но ми е интересно как може да не се осмисля какво се пише.

Все пак щом си чел, кои са тия системи които разбират, че колата няма пълна мощност и после подават сигнал на системата за стабилност да свети на фиса?

На един приятел 4ф-ката имаше дупка след дебитомера и колата пак е нямала пълна мощност но при него не светеше системата за стабилност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук става въпрос за слаб сигнал от дебитомера, не за грешни показания свързани с количеството измерен въздух - затова ESP-то се изключва. Естествено, че ако има дупка няма да се изключи ESP докато ЕКУ-то на двигателя не запише грешка. Правете малко разлика и не се хващайте за всяка дума ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щеше да е готино ако сензорите могат да взимат решения,колите ще поевтинеят драстично без 30 -50 мозъка.Вальо,ако правиш лог,загледай лейбъла,излизат стойности от-до,когато шрифта се промени в клетката си над максимума или под минимум.Излиза ли от стойности не е добре.Загледай и тем.на въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Записваше грешки, бедни смеси и детонации.

Съгласявам се с вас. Кажи после като оправиш дебитомета дали е спряло да ти свети esp-то.

Още като изтрия грешката за дебитомера от контролера на двигателя и ESP-то си заработва и му гасне лампата и тази жълтата за ръчната спирачка на ФИС-а. В момента всичко си работи както трябва, просто ме дразни, че го прави от време на време.

... Вальо,ако правиш лог,загледай лейбъла,излизат стойности от-до,когато шрифта се промени в клетката си над максимума или под минимум.Излиза ли от стойности не е добре.Загледай и тем.на въздуха.

Ще направя лог при първа възможност, дано покаже нещо, докато ESP-то работи, както е в момента :nixweiss:.

Виж дросела, свещите и в движение кво става.

Свещите са нови, ще огледам и дросела въпреки, че няма и не е имало грешки с него досега или пък мисфайъри. Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логни каналите дето са предварението (в ниските някъде е), детонациите (18-21 някъде) , дебитомера (пак в ниските). И това го логваш на пълна газ на бензин. Преди това докато си на газ виж на 32 канал какво вика компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...