Jump to content

Трудно първо палене 1.8Т AEB


Vath

Recommended Posts

Колата е А6 1,8Т АЕБ двигател има монтиран газов инжекцион Ловато. При първото палене върти доста на стартер и пали чак от 3-4 път. След като запали няма проблем -двигателя работи равномерно, върви добре, няма прекъсване или придърпване и на бензин и на газ. При повторно палене -вече си пали нормално, но като престои час два -пак няма палене. Цялата електроника сме я разменяли (комутатор, бобини, свещи ) с такива от палеща кола и няма подобрение, което ме навява на мисълта, че може би е нещо по бензиновата система. Бензиновия филтър е сменен и пак няма промяна. Регулатора на налягането на бензиновата рейка е проверен и няма теч на бензин-мембраната е здрава. Идеи какво да се ремонтира?

Има ли напредък колега ? При мен е същия проблем, кола и газов инжекцион... Ако имаш  решение и кадърен майстор - споделяй, че много напатихме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да ви "успокоя",че проблема не е в помпата.Аз имам същия проблем,само че съм с чисто нова помпа.Според мен,колата се дави като я угася както е на газ,защото сутрин след дълго въртене,като запали и работи на яко богата смес.От друга страна и аз забелязах,че проблем ескалира ако ми падне бензина на под 1/4 от резервоара!!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като горивото падне под 1/4, започва да не пали топла - в смисъл такъв или пали от втория път, или пали от първия, но оборотите се клатушкат на 200-300 и угасва, или с много мъки и евентуално даване на газ ги стабилизира и стартира. Но интересното е че нямам проблеми с първия старт за деня сутрин, когато двигателят е напълно студен. По-скоро за да се прояви проблемът е нужно да имам гориво под средата и двигателят да е топъл - да е каран и работил последните 2-3 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що я пробвах, не ще да запали пущината...Пали от  втори, трети път,смукач не вдига,държи 900-1000 оборота и работи перфектно после. Зора е първото студено палене. Елиминирах изцяло газта, не е от нея... Бензинът винаги ми е над половината резервоар, съмнявам се да е от това. Вторачвам се в дроселовата клапа, ще сипя почистваща присадка в бензина / 300 мл. поне на 50 литра бензин/ и днес ще я карам яко,пък да видим. Проблема и липсата на читав майстор започва да ме изнервя...Ако някой знае добър диагностик / и майстор едновременно/ да помага. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледахте ли всички вакууми по мотора? Аз имах преди години такъв проблем с 1.8T и се оказа някакво скапано маркуче, че е цепнато и след подмяната заспаха нещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам точно какво и къде да гледам, но ако ми дадеш майстор ,който знае какво да гледа и къде да пипа,ще съм ти благодарен !

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да дам жокер че не е дросел или дебитомер, тъй като ги смених с чисто нови и ефект нямаше. Може да си ги спестите като разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за жокера ! Голяма мистерия... Карам коли вече 40 г., сменил съм много, такова чудо не е било... Лошото е, че на диагностиката нищо не се открива като проблем, всичко е О.К. ... А и колата, като запали един път се държи и бяга перфектно, няма забележка. Проблемът е в студения старт, при първо палене смукача вдига до 1200 об., после веднага пада на около 900-1000 и мърка като коте. Зора е да запали. При първо палене се тресе леко и гасне, после пали и работи перфектно, но все едно няма смукач. Не знам какво да кажа, проиграхме всички варианти, но не става... Явно, трябва нестандартен подход от нестандартно мислещ майстор. Ако намерим такъв, ще му се отплатя " възходящо нестандартно "...

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гложенец,все едно описваш моята кола!Аз също карам от 25 год,и стака също съм в шах....бах мааму.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно, въпроса опира до читав майстор... Около теб в Плевен няма ли такъв , около мен възможностите се изчерпаха...

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе срам не срам,мии....аз имам сервиз(че),та са видял тук там некоя кола,ма съм и питал тук там колеги,дето уж са по-в час.Същите приказки-помпа,дюзи,газта,диагностика и т.н.Все неща,с които знам.че нямам проблем.Само за газта не съм на 100%,но тия дни ше ида да си сваля смесите на газ и ще видя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз откачих маркуча на газта от филтъра към рейката,преди това спрях газта отзад, извадих буксата от изпарителя и така  напълно елиминирах  притока на газ . Карах на бензин десетина дена, същата работа...При мен не е от задавяне евентуално в газовата рейка / прецакана дюза /. Направи го и ти,  и ще елиминираш по този начин газта като причина. Другият вариант  е смяна на газовата рейка, не те съветвам да я ремонтираш, тънка работа е, по-добре нова... Вярно, че е цифра, но си струва / ако е газта,разбира се, макар че се съмнявам.../

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сте елиминирали напълно влиянието на ГИ.

Необходимо е изцяло премахване на рейката,

проверка на маркучетата свързващи газовите дюзи със щуцерите на колектора,

след което се запушват същите маркучета и чак тогава се проверява кое как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно предложение колега, за пръв път чувам за такъв подход към проблема...Има логика, ако не Ви представлява трудност, бихте ли обяснили по-подробно ? / евентуално предложение кой може да помогне за цялостното решение на проблема ? /. Благодаря предварително !

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверете реголатора на бензиновата рейка извадете вакума маркучето ако има бензин там във вакума проблем, като е студена пробвай да запали ,ако не изка да запали от 1 пат провери ,извади маркучето на жакум реголатора на рейката трябжа да няма мокро от бензин ,а ако има бегай до най близката морга 5 лв е сменяй го и газ до ламарината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно предложение колега, за пръв път чувам за такъв подход към проблема...Има логика, ако не Ви представлява трудност, бихте ли обяснили по-подробно ? / евентуално предложение кой може да помогне за цялостното решение на проблема ? /. Благодаря предварително !

Направих го, утре сутринта ще видим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ваше място вместо да сменям това и онова бих направил следните неща:

 

1. Проверка на горивните тримове дали са в норма, ако не са търсене и отстраняване на причината за това;

2. Проверка (при студен мотор) как ECU-то вижда температурите отчетени от температурните датчици : антифриз и входящ въздух;

3. Монтаж на манометър на нагнетателния бензинопровод (вади се гумения входен маркуч към бенз. рейкат) и проверка на налягането на горивото, при студен мотор, на следващ ден и т.н. И изобщо дали се задържа налягането в рейката след изгасяне на мотора. При необходимост може да се монтира обратен клапан, коментирано е (разбира се трябва да сме сигурни, че инжекторите не "пикаят", по-надоло съм писал);

4. Обстоен преглед на всички вакууми (маркучета, при възможност проверка на обратните клапанчета по вакуум магистралите), но не с напипване и стискване, а с демонтаж и внимателен оглед. Като се обърне повече внимание на картерната вентилация, и на т. нар. пластмасов "x.й";

5. Елиминиране на газовата рейка - с изваждане на маркучетата от газовите инжектори и надеждно затапване на входовете им (със скоба и тапа с вът. диам малко по-голям от този на маркуча, там си има налягане);

6. Демонтаж на бензиновите инжектори и проверка на разход (има такива спрейове) за т. нар. "пикаене" на инжекторите, както и за правилното разпръскване. Ако има пикаещи инжектори, с почистване на ултразвук може и да не се оправят. Затова проверка дали държат налягане;

7. Ако газовия ви инжекцион е с редуктор от серията Томасето, имайте предвид, че >95% от редукторите изпускат газ от камерата на втората степен през аварийния клапан, направо във вакумната магистрала, респ. в колектора;

8. (Малко вероятно) Проблем с клапана за бензиновите пари или SAI системи и т.н.

9. И на последно място бъг в софта за управление на мотора на AEB-то.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен газта най-лесно се елиминира, като се спре направо от кранчето при бутилката (или я карате докато изразходите газта докрай или я спитарате от кранчето.) Карате малко на бензин и сутринта палите на бензин. По този начин разбрах, че изпарителя ми е заминал и изпуска газ. Съответно колата палеше трудно като престои. Доколкото знам бензиновия регулатор, както и мръсен бензинов филтър правят проблеми при топло палене. Ако има бензин във вакума на бензиновия регулатор е добре да се смени, но това не е 100% решение на проблема. Казвам го защото смених 3 докато разбера, че не са ми виновни, въпреки, че не работеха добре.

 

Поздрави

 

едит :

Marian_Georgiev евала. Написал си го наистина много добре, макар че съм сигурен че изгуби 95 % от четящите още на "горивните тримове" :bia:

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как, от там се почва, без диагностика и анализ на резултатите не става. А и тук диагностиката се прави лесно. При мен например нещата се оправиха с подмяна на темп. датчик за входящ въздух и монтаж на помпата в резервоара - джамбазите са бързали и беше формално потопена в дупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колега. По т.1-3 няма нужната компетенция в нашия район, а и колата трябва да "нощува" при майстора...Т.4 е сравнително лесно изпълнима. Т.5 я изпълнихме-няма резултат. Т.6 също изисква компетенция. Т.7 Газовата е Ловато / от скъпите/ и взаимно се "изключва" с т.5 ... Подминаваме т.8 , а   изпълнението на т.9 при нас е почти неосъществимо,поради разбираеми причини.../коректно е да припомня, че вече 12 г. живеем в с.Гложене, Тетевен,където липсата на компетентни майстори създава  проблем при решаването на подобни казуси/. Да припомня и една стара приказка,че ако имаш едно кило брашно , дай го на майстор да ти омеси хляба... Извод : трябва да намеря майстор, независимо къде се намира, да му закарам колата, да я оставя за ремонт и след като е готова, да отида да си я взема и да му платя подобаващо. Това е.  Чакам предложения и реагирам веднага !

На ваше място вместо да сменям това и онова бих направил следните неща:

 

1. Проверка на горивните тримове дали са в норма, ако не са търсене и отстраняване на причината за това;

2. Проверка (при студен мотор) как ECU-то вижда температурите отчетени от температурните датчици : антифриз и входящ въздух;

3. Монтаж на манометър на нагнетателния бензинопровод (вади се гумения входен маркуч към бенз. рейкат) и проверка на налягането на горивото, при студен мотор, на следващ ден и т.н. И изобщо дали се задържа налягането в рейката след изгасяне на мотора. При необходимост може да се монтира обратен клапан, коментирано е (разбира се трябва да сме сигурни, че инжекторите не "пикаят", по-надоло съм писал);

4. Обстоен преглед на всички вакууми (маркучета, при възможност проверка на обратните клапанчета по вакуум магистралите), но не с напипване и стискване, а с демонтаж и внимателен оглед. Като се обърне повече внимание на картерната вентилация, и на т. нар. пластмасов "x.й";

5. Елиминиране на газовата рейка - с изваждане на маркучетата от газовите инжектори и надеждно затапване на входовете им (със скоба и тапа с вът. диам малко по-голям от този на маркуча, там си има налягане);

6. Демонтаж на бензиновите инжектори и проверка на разход (има такива спрейове) за т. нар. "пикаене" на инжекторите, както и за правилното разпръскване. Ако има пикаещи инжектори, с почистване на ултразвук може и да не се оправят. Затова проверка дали държат налягане;

7. Ако газовия ви инжекцион е с редуктор от серията Томасето, имайте предвид, че >95% от редукторите изпускат газ от камерата на втората степен през аварийния клапан, направо във вакумната магистрала, респ. в колектора;

8. (Малко вероятно) Проблем с клапана за бензиновите пари или SAI системи и т.н.

9. И на последно място бъг в софта за управление на мотора на AEB-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С майсторите е много трудно ....

Изолирай газта и покараи 100-тина км. само на бензин да видиш как ще се държи.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го направих, около 300 км. навъртях, точка № 5 изпълних изцяло, резултатът е същия...

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно майсторите - няма невъзможни неща,все ще се намери някой кадърен и отзивчив човек, който да помогне и да заработи някой лев... Напоследък забелязвам, как много хора нарочно или не, си бягат от парите. После се оплакват... Ами, ако можете, свършете работа и пари ще има... Да, ама не. Българска му работа... Повтарям: чакам предложение и реагирам веднага . Ако някой реши проблема,ще остана доволен, а той - двойно ! Успех.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, добрите и търсени майстори си подбират работата. Това с паленето е проблем, който би отнел доста време на един майстор като края не е ясен. За същото изгубено време би предпочел да  заложи на нещо сигурно. 

Най-малкото което е, трябва да се направи диагностика на колата с VAG COM за проверка за грешки.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...