masurev Публикувано 25 Август 2015 Доклад Share Публикувано 25 Август 2015 Момци,Решил съм да съживявам темпомата на колата, който с годините малко, по малко умира. Когато купих колата (преди 9г.) си работеше нормално. През годините обаче, все по-трудно започваше да "хваща" - трябваше да натискам повече пъти копчето за да заработи. Сега вече почти не "хваща".Предположих, че може да е някакво замърсяване на контакта на копчето, но не знам въобще разглобява ли се лостчето и може ли да се направи такова почистване.Давайте акъл!Предварително благодаря за мненията! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 25 Август 2015 Доклад Share Публикувано 25 Август 2015 (Редактирано) Да, разглобява се, при това е елементарно. Работа за 20-30 минути да разглобиш лостчето и да почистиш контактите му. Ще се опитам да изровя от стария си телефон снимките на разглобено такова. Редактирано 25 Август 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 25 Август 2015 Автор Доклад Share Публикувано 25 Август 2015 Ще се опитам да изровя от стария си телефон снимките на разглобено такова. Ще съм безкрайно благодарен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 26 Август 2015 Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 Рядко се случва да е от замърсяване, но не пречи да разглобиш и почистиш.По-вероятно е да е от спукани спойки или изсъхнали електролитни кондензатори.Ако не ти представлява трудност може да презапоиш всички кондезаторипо платката, а също и да прегледаш за други спукани спойки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 26 Август 2015 Автор Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 (Редактирано) Подмяната на кондензаторите и презапояването не е проблем ......... само да намеря платката къде е ПП Местата са сведени до две: централната конзола откъм шОфера или зад жабката ....... досега това открих Редактирано 26 Август 2015 от masurev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 26 Август 2015 Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 (Редактирано) Зад ( по-точно над ) жабката. Редактирано 26 Август 2015 от KCV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 26 Август 2015 Автор Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 Благодарско! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 26 Август 2015 Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 Колега masurev, съветвам те най-напред да почистиш контактите на ръчката, много често се замърсяват. Това най-лесно може да стане, като с плоска отверка извадиш плъзгача, леко го надигаш и той излиза. Внимавай да не падне нещо. Пръскаш вътре обилно с контактен спрей (не WD40) докато протече отвсякъде. слагаш бързо плъзгача на мястото му и почваш да го движиш наляво-надясно, натискаш и FIX-a. Няколко минути, така контактите ще се самозачистят. Може да се разглоби ръчката, ама трябва да се свали конзолата, което не те съветвам. Така ще стане. С моя темпомат имах такъв проблем, после и с още един. Така оправих ръчката. След това трябва да провериш дали машинките на педалите държат вакуум, някоя може да изпуска. Изваждаш маркучето което заминава за тях от моторчето и засмукваш с уста. Трябва да задържат вакуума. Ако изпускат, трябва да им се смени О-пръстенчето което е вътре в тях. Ако дотук всичко е наред, едва тогава извади контролера, предполагам е над лампата на жабката отвътре и ми се обади да ти кажа какво точно да направиш. Скоро оправих един такъв. Не винаги се оправя с презапояване, освен това презапояването не е толкова просто, защото 2/3 от платката е лакирана и е хубаво лака да се свали. Ще ти кажа какво да направиш, ако стигнеш до там. Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 26 Август 2015 Автор Доклад Share Публикувано 26 Август 2015 Естествено ще започна с най-лесното - лостчето. ... И благодарности за подробното описание и готовност за последваща помощ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 9 Септември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2015 Пичуи,Разглобих лостчето - махнах външните пластмаси .Нов проблем - не мога да изкарам тая гад - бялата пластмаса (къси са кабелчетата от нея минаващи през лостчето и не мога да я издърпам), на която са контактите и пак не мога да стигна до контактите за да ги изчистя хубаво и да се уверя в това визуално. Пробвах да ги почистя така - само със свалени външни пластмаси, с контактен спрей ама нъцки.Дайте акъл как да я извадя тая пластмаса! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 9 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2015 Какво става, не работи системата след почистването, или проверяваш всички контакти на ръчката с уред дали са добре? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 13 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2015 Мисля, че с вагком може да се види индикация при натискане. Така ще разбереш дали е от копчето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 13 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2015 С VAG-COM ( VCDS ) ще види нещо само и единствено ако е с електронен дросел/педал на газта ( т.н. DBW ).При условие, че е с жило на газта ( т.н. DBC ), системата на темпомата е автономна и не излиза на VAG-COM ( VCDS ). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 14 Септември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2015 Какво става, не работи системата след почистването, или проверяваш всички контакти на ръчката с уред дали са добре? Ами засега карам по мързеливия начин - почистване на място (на самото кормило), без да свалям лостчето. Успях да махна горните пластмаси, но не мога да издърпам "платката с контактите", защото са й къси кабелчетата (тези в лостчето). Така че нямам пряк досъп до контактите и само пробвам дали ще сработи темпомата. Аз затова не съм се отказал още от почистването....защото не виждам реално какво съм почистил и не съм сигурен дали е добре почистено. С жило съм на газта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 14 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2015 Въпреки, че не може да се види какво си почистил, с мултицет може да се разбере дали са почистени контактите, като се проверят веригите. Ако те са добре, повече не пипай там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 15 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2015 А темпомата включва ли се или както работи така спира. На старата кола имах такъв темпомат който не се включваше. Презапоих платката и започна да се включва но за малко. Установих че едното клапанче на спирачката изпуска вакуума - това е по- добрия вариант защото на спитачката веригата на темпомата е дублирана за по голяма сигурност и с бутона за стоп светлините. Аз запуших това маркуче с едно мускалче от българска роза и така се радвах на тази екстра наречена темпомат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aatanasov Публикувано 15 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2015 Колега , не знам откъде си , но тия момчета / давам координатите долу / ми оправиха моя темпомат за половин час.Мога да кажа, че си разбират от работата. Не знам как да копирам линка затова пускам само това. "Казвам се Жоро. Работното ни време е всеки ден без Неделя от 09 до 18 часа.адреса е гр. Пазарджик бул. Христо Ботев 134" 0898364628 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
masurev Публикувано 16 Септември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 16 Септември 2015 Как да замеря веригите без да свалям волана (или да ги меря на вакуум модула)? А темпомата включва ли се или както работи така спира.Постепенно умря - все по-трудна се включваше и накрая хич . Но това умиране продължи няколко години. (бавна и мъчителна смърт ) Колега , не знам откъде си , но тия момчета / давам координатите долу / ми оправиха моя темпомат за половин час. По софийско се подвизавам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veni72 Публикувано 22 Април 2016 Доклад Share Публикувано 22 Април 2016 (Редактирано) Да не отварям нова тема... И моя темпомат спря да работи.Това ли е причината? Редактирано 22 Април 2016 от veni72 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване