Jump to content

Проблем с темпомат на А4, АДР, '98


masurev

Recommended Posts

Момци,

Решил съм да съживявам темпомата на колата, който с годините малко, по малко умира. Когато купих колата (преди 9г.) си работеше нормално. През годините обаче, все по-трудно започваше да "хваща" - трябваше да натискам повече пъти копчето за да заработи. Сега вече почти не "хваща".

Предположих, че може да е някакво замърсяване на контакта на копчето, но не знам въобще разглобява ли се лостчето и може ли да се направи такова почистване.

Давайте акъл!

Предварително благодаря за мненията!  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разглобява се, при това е елементарно. Работа за 20-30 минути да разглобиш лостчето и да почистиш контактите му. Ще се опитам да изровя от стария си телефон снимките на разглобено такова.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко се случва да е от замърсяване, но не пречи да разглобиш и почистиш.

По-вероятно е да е от спукани спойки или изсъхнали електролитни кондензатори.

Ако не ти представлява трудност може да презапоиш всички кондезатори

по платката, а също и да прегледаш за други спукани спойки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подмяната на кондензаторите и презапояването не е проблем ......... само да намеря платката къде е  :hilezh:  :bia:

 

ПП Местата са сведени до две: централната конзола откъм шОфера или зад жабката ....... досега това открих 

Редактирано от masurev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  masurev, съветвам те най-напред да почистиш контактите на ръчката, много често се замърсяват. Това най-лесно може да стане, като с плоска отверка извадиш плъзгача, леко го надигаш и той излиза. Внимавай да не падне нещо. Пръскаш вътре обилно с контактен спрей (не WD40) докато протече отвсякъде. слагаш бързо плъзгача на мястото му и почваш да го движиш наляво-надясно, натискаш и FIX-a. Няколко минути, така контактите ще се самозачистят. Може да се разглоби ръчката, ама трябва да се свали конзолата, което не те съветвам. Така ще стане. С моя темпомат имах такъв проблем, после и с още един. Така оправих ръчката. След това трябва да провериш дали машинките на педалите държат вакуум, някоя може да изпуска. Изваждаш маркучето което заминава за тях от моторчето и засмукваш с уста. Трябва да задържат вакуума. Ако изпускат, трябва да им се смени О-пръстенчето което е вътре в тях. Ако дотук всичко е наред, едва тогава извади контролера, предполагам е над лампата на жабката отвътре и ми се обади да ти кажа какво точно да направиш. Скоро оправих един такъв. Не винаги се оправя с презапояване, освен това презапояването не е толкова просто, защото 2/3 от платката е лакирана и е хубаво лака да се свали. Ще ти кажа какво да направиш, ако стигнеш до там. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено ще започна с най-лесното - лостчето. 

... И благодарности за подробното описание и готовност за последваща помощ!  :flehan:  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пичуи,

Разглобих лостчето - махнах външните пластмаси :).

Нов проблем - не мога да изкарам тая гад - бялата пластмаса (къси са кабелчетата от нея минаващи през лостчето и не мога да я издърпам), на която са контактите и пак не мога да стигна до контактите за да ги изчистя хубаво и да се уверя в това визуално. Пробвах да ги почистя така - само със свалени външни пластмаси, с контактен спрей ама нъцки.

Дайте акъл как да я извадя тая пластмаса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво става, не работи системата след почистването, или проверяваш всички контакти на ръчката с уред дали са добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VAG-COM ( VCDS ) ще види нещо само и единствено ако е с електронен дросел/педал на газта ( т.н. DBW ).

При условие, че е с жило на газта ( т.н. DBC ), системата на темпомата е автономна и не излиза на VAG-COM ( VCDS ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво става, не работи системата след почистването, или проверяваш всички контакти на ръчката с уред дали са добре?

 

Ами засега карам по мързеливия начин - почистване на място (на самото кормило), без да свалям лостчето. Успях да махна горните пластмаси, но не мога да издърпам "платката с контактите", защото са й къси кабелчетата (тези в лостчето). Така че нямам пряк досъп до контактите и само пробвам дали ще сработи темпомата. Аз затова не съм се отказал още от почистването....защото не виждам реално какво съм почистил и не съм сигурен дали е добре почистено.

 

С жило съм на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че не може да се види какво си почистил, с мултицет може да се разбере дали са почистени контактите, като се проверят веригите. Ако те са добре, повече не пипай там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А темпомата включва ли се или както работи така спира. На старата кола имах такъв темпомат който не се включваше. Презапоих платката и започна да се включва но за малко. Установих че едното клапанче на спирачката изпуска вакуума - това е по- добрия вариант защото на спитачката веригата на темпомата е дублирана за по голяма сигурност и с бутона за стоп светлините. Аз запуших това маркуче с едно мускалче от българска роза и така се радвах на тази екстра наречена темпомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , не знам откъде си , но тия момчета / давам координатите долу / ми оправиха моя темпомат за половин час.

Мога да кажа, че си разбират от работата.

 

Не знам как да копирам линка затова пускам само това.

 

"Казвам се Жоро. Работното ни време е всеки ден без Неделя от 09 до 18 часа.
адреса е гр. Пазарджик бул. Христо Ботев 134"

 

0898364628

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да замеря веригите без да свалям волана (или да ги меря на вакуум модула)?

 

А темпомата включва ли се или както работи така спира.

Постепенно умря - все по-трудна се включваше и накрая хич :). Но това умиране продължи няколко години. (бавна и мъчителна смърт :hilezh: )

 

 

Колега , не знам откъде си , но тия момчета / давам координатите долу / ми оправиха моя темпомат за половин час.

 

 

По софийско се подвизавам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Да не отварям нова тема...

И моя темпомат спря да работи.Това ли е причината?

1 copy.png

Редактирано от veni72
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...