Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

2рата грешка ти е или за грешки в мотора които трябва да изчистиш или се случва нещо с абс-а

Дебитомер , не е зацепен агренажа както трявба нещо от сорта самата грешка означава че няма постоянно подавана мощност от двигателя каквато е нужна според моторния блок и връзката му с този на скоростите.Може и нещо с абс-а както казах по горе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Първата грешка може да е или не свързана с температурните. По принцип нещата са малко кокошката или яйцето понеже локъпа може и да не изтъркан, а многократните прегрявания да са помогнали да умре семеринга които изолира управлението на локъпа и съответно вече няма локъп. А може и това да е станало просто от възрастта и прегряванията да са от много яко магистрално каране без локъп.

Във всеки случай за мен на 90% хидрото отива на възтановителни процедури.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купувах колата знаех че кутията е сменяна,сега мога да взема и старата кутия с хидротрансформатора,обаче имало нещо счупено което трябвало да се извади от хидротрансформатора  ще кача снимки като ги взема.Как се разбира хидротрансформатора става ли или да се рециклира реално ще имам две кутии?Явно този който е на колата си отива.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам така е и лошото е,че не един път съм разглобявал торкове ама дори да се окаже че трябва да се смени само семерингата после не мога да балансирам торка поради простата причина, че нямам машина затова няма и как да знаем за какво ни взимат 600лв. за семеринга или локъп и те така :)

Като го сложиш и пробваш :) другия вариант поне да погледнеш семерингата като източиш маслото което се стича около 2 дена докато почне да има видимост към семерингата, но пак не се знае ко се случва с локъпа разглобиш ли я после трябва да я пращаш разглобена и ти се правят на интересни по тела защо е разглобена и общо взето се е едно.Нормално си е да се износи локъпа все пак това е съединителя на автомата дали ще рециклираш торк или ще купуваш демфер и съединител за ръчна кутия парите са същите :cussing:

Най-вероятно нещото което трябва да се извади е крайната пластина на първичния вал,но щом се стигнало тая пластина да се вади значи не е по-добре от твоя (другия торк ):)  евтин вариант втора рака торк ама да знаеш че работи не да те убеждават и после не се знае колко ще кара и пак след някой и друг месец да си имаш 2 торка за рециклиране :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя торк го рециклирах във Варна за 360 лв (цената е 400 без отстъпка). 

И аз съм на мнение, че по-добре да го рециклира, защото свалянето и качването на кутията е голям зор и не си заслужава да вземеш втора ръка торк и да разбереш че не е добре и пак да сваляш кутията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз аз не знам какви са им разценките на тез преди сиг месец пращах от 2.7битурбо той е почти идентичен с този на 2.5 даже са plug and play ама не съвсем :)

и взеха 540лв :wall:

ма без отстъпки :)

в софтелектроник ли ти го правиха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В МиД авто го правих моя. От там взех и частите. Навсякъде питах и те ми дадоха най добри цени. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ги знам аз където ги карам при цялостен ремонт на торка дават 2 год гаранция и или 80000км и реших да ги карам там вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A моя все още се чудя дали да го правя, имам заминал семеринг на локъпа, всичко друго работи перфектно и нямам реален проблем. Даже се чудя може ли да стане по-зле след рязането и новия баланс :)
Иначе в МиД се очаква да таксуват 450лв в почти всички случаи за такава процедура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В МиД авто дават 12 месеца гаранция, но като прочетеш гаранционната карта става ясно, че няма гаранция.

За да е валидна гаранцията трябва да е заверена от сервиз и ако не е проверено клапанното тяло не важи.

Освен това пише, ще трябва да се смени маслото след 2000 км иначе пак не важи.

Тъй че гаранция-Франция.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак. Пообиколих няколко сервиза за автоматици тук в Холандия. Офертите за пълно рециклиране на кутията варират м/у 1850€ и 2800€ с 1 година гаранция. Решил съм да си я правя в София. Въпроса е в кой сервиз. В Дженими 4, мид авто или Коко от малинова долина. Последния дава само 6 месеца гаранция. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МиД авто са във Варна. 

В София имат само магазин мисля. 

Коко го хвалят много по форумите, но лични впечатления нямам от никой. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко ми го препоръча майстора който ми оправя колата, но с тези 6 месеца гаранция.... Има ли други опции за сервиз. Може да не е от София. Въпроса е да са кадърни и да работя с оригинални части. След цялостно ревизиране, колко карат до следващия ремонт. Някой има ли впечатления

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по-добре при него според написаното човека е точен щото при автоматите могат да ти вземат 2500лв. за една семеринга, а да ти кажат,че проблема е не знам си какъв.Пази се само от някой си (Кире - Цуци) му викат страшно много мога да изговоря за този човек, но мястото не е тук.

Цялостно ревизиране означава смяна на всички съединители вътре, гумен комплект, раибероване на буталата и смяна на буталата в мозъка, смяна на ел.клапаните на мозъка, рециклиране на торка на практика кутията се води нова вече.Единствения вариант е някои от пакетите да се пукне или износи, а някой сменяват и алуминиевите пакети за всеки случай гаранция от повече от 1, 2 год не вярвам да ти дават, защото за тези 2 год може да навъртиш и 100000км. :hilezh: Нормално е да се презастраховат всичките и малките и големите севизи.

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой ползвал ли е услугите на Дивалс на Климент Охридски - разклона за Ринг МОЛ?  Какво сте правили там? Доволни ли сте?  Бях чел преди време, че читавите хора от Джемини са се отделили и са направили този сервиз.Редовно минавам от там и гледам, че паркинга им е яко пълен винаги, но няма много отзиви от клиенти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравеите колеги.Преди месец закарах колата в сервиз за автоматични скоростни кутии ремонта се състоеше в рециклиране на торка подмяна на комлекти съединители на износените такива,подмяна на всички о пръстени проверка клапанно тяло ново масло и филтър.Цената беше 1800 лв.Изминал съм около 1000 км от както е отремонтирана и ми прави впечатление че от време на време рита на малките предавки  а на 3 или 4 при ускорение се чува стържене от торка, доста съм притеснен.Има съмнения че локъпа не заключва на малките скорости и колата гори 10/100 извънградсо нормално каране 100,120

Редактирано от vladi.popovo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лока се задейства от 3 скорост. На 1 и 2 не се включва. 

Много добре се усеща при плавно ускорение с малко газ на равно. При превключване на 3 скорост след няколко секунди се заключва и лока, като това се усеща все едно включва друга предавка. 

Иначе според мен отивай директно в сефвиза направил ремонта за да видят кутията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, колеги. Изчетох всичко в темата и не видях нищо за моя проблем. Колата е А4 Б5 2.8 куатро. Проблемът е че при включване и освобождаване на скорост има придърпване, даже понякога и лек удар. Най силно се проявява сутрин като е студена. Примерно от Р на R, oт R на D, от D на Н и тн. се усеща това. Когато потегля и започне да сменя предавки също се усеща леко дърпане при смяната, но без удъри и шумове. Изфорсирване или проблеми с оборотите нямам. Маслото е сменено преди 3000км цялото с машина в Джемини4. Някой има ли идея от какво може да е. Нямам записани никакви грешки, локупа не боксува, кутията си държи нормална температура дори след ръчкане.

 

И още нещо.. някой знае ли какъв е номиналния ток на соленоида за регулатора на налягане. Имам съмнение че тия мизерии ми ги прави заради налягане на маслото. Може буталцето да е почнало да пропуска. На живи данни ми изписва някакъв ток на соленоида, но знам ли дали е правилния .. 

 

Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанно тяло караш го във Варна от 300 до 800лв. рециклаж и няма да си познаеш колата ако не провай с друго клапанно тяло и ако се държи добре си го оставяш и така. Не е от соленоидите, а от буталцетата вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, моя също от време на време го прави на студено, като загрее малко всичко се оправя. Но щом не го прави винаги би трябвало да е просто затлачено и амортизирано в някаква степен клапанно тяло. Обикновено има и забавяне при превключване когато ще включи не както трябва. Като смених маслото частично си спомням че имаше огромна разлика в началото, но само при тези превключвания, в движение винаги си е било супер.

А между другото ако има някакъв електрически проблем породен от датчик пак е възможно да прави номера, веднъж не ми бяха стегнали единия дъздуховод към дросела и като изскочи включването на Д ставаше с доста солиден удар т.е. информацията, която се подава към кутията е доста важна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да разбирам че проблема не е в самата кутия ами в клапанното тяло. Ще потърся читаво клапанно тяло за проба. Сега като казахте за бързината... Наистина при мен включва доста бавно. Като маневрирам ми трябва по 1-2 секунди за да смени от R-D и ако има някой да ме чака да се мръдна е доста досадно при 2-3 маневри. А това което каза колегата за въздуховода на дросела... Наистина ли смесите оказват влияние на кутията. Аз съм на газ и понякога ми набива грешка за смесите в ЕКУто заради слаб изпарител. Предполагам придърпването в движение между предавките може да е от това или...?

Във Варна има два сервиза МиД и Софтелектроник. Аз за МиД авто нямам добри отзиви, понеже бях там когато купих колата и с две думи я изкараха че е за моргата... Все едно изкара кристалната топка и предвеща още 10к пробег. Добра алтьорска игра. Може майсторите вътре да са читави иначе..

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което не е наред по мотора оказва влияние на автомата, компа на скоростите гледа страшно много неща и всичките са настроени като за нова кола едни се усещат едни не мудното превключване между директна и задна е 90-процената от мозъка 10-процента масло,ниво на масло.Компа на скоростите следи за натоварване на двигателя,обороти двигател,скоростта с която се движи колата, реакцията на мотора ако е друга и с занижени кс. естествено ще рефлектира и на поведението на скоростите не може от завода да е излиза с 150кс. и след 20г. пробег да са 100кс. примерно и да се държи пъргаво колата.

За МиД нямам наблюдения за Софтелектроникс съм доволен 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ще пробвам да изчистя адаптациите (кикдаун 30 секунди на контакт) и ще покарам на бензин една седмица да видим дали ще има разлика в поведението.
Звъннах днес в софтелектроник и потвърдиха, че това поведение най-често е от клапанното тяло. Имало обаче възможност да е и от самия D/G барабан и не дават гаранция да се елиминира проблема. Каза че при освобождаване от задна на неутрална не би трябвало да има удъри и това е признак за проблем в барабана. Каква толкова му е спецификата на този барабан... нали просто се пука от старост ама май не само.
Цена за рециклиране на мозъка около 500 600лв в зависимост какво ще се прави.

Иначе добре допълнихме темата с проблем, който не е зачекнат и с още полезна информация.

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...