Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Здравейте колеги. 

Не карам Ауди, но съм все пак от концерна. 

Колата е Пасат 1,9 AVF с кутия ZF. 

До преди няколко дни нямаше проблеми, но както си карах по магистралата с около 2500 оборота колата вдигна оборотите почти на 3000 все едно е върнла предавка. Да обаче не беше. 

На другия ден започна да го прави доста често. Съответно като се прибрах закачих лаптота и грешката е P0741. Торк конвертор нещо си. 

В нета обяснения за тази  грешка от малко масло до счупен торк. 

Маслото е сменяно преди 15000 км от мен на канал заедно с филтъра. Преди 2 седмици му проверих нивото, тъй че не е от него. 

Мисля да свалям хидроблока да се пробвам да го изчистя, но да тая ли надежда или направо да търся друга кутия(впрочем съм поръчал вече да ми търсят) и само Пасатова ли става или може и от Ауди. 

Мерси предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Локъпа явно е дал фира, каква точно е грешката "stuck off" или някоя от другите? Всъщност ако е от другите вероятно ще се стигне и до тая и след 3 неуспешни опита кутията остава с грешката и не ползва локъпа вече. В общия вариант почти сигурно торка отива за рециклаж, но преди това трябва да се провери маслото дали няма стружки.

Могат да са станали няколко вариант - съединителя се е изтъркал, прецакан соленоид или връзка, избило уплътнение на вала през което се заключва локъпа. Последното ако се разчетеш из нета ще установиш, че е най-вероятното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е: Torque converter clutch circuit performance or stuck off. 

След като вдигна оборотите за първи път минах следващия ден около 450 км (просто се налагаше) и повече от 10 пъти направи същото нещо. Вдига обороти аз пускам газта и подавам плавно. На равното нямаше проблем, а в баирите. Ако е торка не би ли трябвало след толкова километри да е задрал и да ме е оставил на пътя? 

В събота ще сваля картера на кутията и ще видя какво е положението с маслото и соленоидите все пак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти...

Не е трябвало да я караш въобще. Ти си един от малкото, които са имали късмет да усетят кога се е сдробила кутията, и си имал шанс да я запазиш. Сега се молиш да няма поражения по пакетите, помпата и соленоидите. За съединителя и  ХДП-то е ясно избоксувало е.

Ако видиш стружки и черно меришещо на изгоряло масло....ремонта се очертава скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам кола с неработещ локъп, маслото нямаше никакви стружки и колата си се кара без никакви реални проблеми. В този случай може да е изпуснало уплътнението просто и нялягането да не стига за да държи локъпа. Има хора които си карат така колите много десетки километри, много хора изобщо не знаят за проблема ако не са прочели колата.

Аз също очаквах моята като отворя, че ще е салата маслото, но явно ако има феродо може да устиска опитите за вклюване докато включването спре изцяло с постоянна грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е вътре в хидрото, няма как да го достигнеш, сътветно рециклаж или ново хидро. Драсни в нета бемвистите имат цели романи по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от друг автомобил ще ми стане ли кутия?

Евентуално от Ауди А4 или А6 с 1,9 мотор?

Понеже съм поръчал да ми търсят ако е възможно да разширя избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих картера и мехатроника. 

Стружки нямаше само малко чернилка. Обаче в мехатроника намерих няколко метални парчета(на снимката). Определено нямат място там, но не можах да разбера от къде са. 

В крайна сметка промих всички плунжери и вентили. Ще купя ново масло и каквото сабя покаже. 

IMG-1dc1f97dc782155e446e3cbbe3002612-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да в клапанното тяло бяха под металната пластина в лабиринта от канали. В картера нямаше стружки. 

20181027_124257.jpg

Редактирано от milenskior
Качване на снимка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих карал колата, дори  не бих я палил. Щото няма как да съм сигурен от къде са дошли тия парчета и дали няма още.  Предполагам това  посинялото е част от локъпа (заради нарезите, на които се лепи феродото, и посиняването от триене) ама само си предполагам. 

Но щом няма стружки и не е изтекло маслото и не мирише на изгоряло и няма оплаквания от удари, ритане и тресене....има шанс да е  заминал само локъпа и ремонта да е само на торк-конвертора.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете кутията от 2,5 TDI без торка ще стане ли на моя двигател?Според един майстор би трябвало самата кутия е същата и би трябвало да ми стане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За най-лесно бих прегледал дали са еднакво дълги скоростите на първо време. Ако не са не си струва да се мисли за физическия монтаж, компютри и т.н. Какво стана със сегашната кутия в крайна сметка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като я събрах и сложих ново масло ситуацията си остана същата. Не заключва лок ъпа. 

Искам да взема друга кутия и да я сложа. А пък моята ще я отворя после сам да видя какво и е, и евентуално да се пробвам да я ремонтирам.

Обаче кутиите от 1,9 са кът. Затова питам дали от друг мотор ще стане, тъй като никъфе в нета не намерих инфо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да направиш друго ако торка ти е свален.... доколкото пише из нета семеринга който се къса трябва да може да се види през отвора. Съответно ако е скъсан проблема ще е локализиран на 100% и един рециклаж сигурно е по-доброто решение пред цяла кутия, все пак ако това е проблема следва че назад нищо не е пострадало. Имам една кола с незаключващ локъп и вече е минала много километри, не мисля да го правя защото маслото е добре, нямам абсолютно никакви симптоми, скоростите са супер дълги и разликата от 200-300об на последната предавка не ме интересува изобщо. 

Моя план също би бил един рециклаж във Варна ако някога се наложи да разглобявам по друга причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото при мен са парченцата които намерих в клапанното тяло. 

Според един майстор са от пакетите и кутията е пътник. 

За момента колата не се кара, а търся кутия. 

Като сваля старата ще се види евентуално къде е проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми  при смяната на кутия от друга кола е годината на производство.

Защото се променя начина на комуникация кутия-двигател.

Тоест всяка кутия  (код) си върви с нейния комп и комуникира по точно определен начин с мотора. И трябва да се гледа коя година е колата и да се търси  кутия  която ще може да комуникира с едц-то на мотора. 2001год CAN комуникацията става задължителна(вътрешен кан   мотор-скорости). Така, че никой не може да ти каже.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то в кутията има 7 соленоида и 2 датчика. Какъв е проблема моя комп да управлява соленоидите, като те са еднакви за всички кутии 5HP19.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия силеноиди не работят като Ц/К ключе към тях се поддават миливолтове  за време в широк диапазон според това какво се иска от кутията, отделно, че на моменти кутията управлява мотора, и иска определени обороти и нютони, отделно лимитира мотора при определени режими и температури.  Като сложиш и различните торконверрори и предавателни числа и разликата в типа на комуникиране с мотора според моделната година. Възможностите за успех са равни на излет на пияна ловна дружинка в резерват. Проблема не е в управлението на соленоидите, а в комуникацията мотор-скорости, извършва се по различен начин в различните години и ако не се случи тая комуникация ...скоростите блокират или включват,  но лимитират мотора до 3000об. 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Варианта ти е да сложиш соленоидите от твоята си кутия или ако си изчистил добре мозъка си го бодваш направо на новата кутия и няма да имаш проблем кутиите се различават единствено по мозъка соленоидите и торк конвертора пакети всичко е еднакво даже ако са еднакви по номера и цвят соленоидите няма какво да сменяваш на мен тези парчета ми се струва че са от някой от железните пакети където зегерката държи съединителите или от от турбинните витла в торка ако имаш снимка на мястото - маслената магистрала по мозъка където си ги намерил свали си едно ръководство и гледай дали самия канал има връзка с торка ако има връзка един рециклаж на торка и си ти или пробвай дали самото парче минава през дупката на първичния вал ако е минало през помпата няма да се движиш изобщо ще е направило мазало отдавна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията вече в свалена и почти разглобена. Остана да отворя още 2 пакета(трябва да си направя още едно приспособление) и да отворя помпата. 

Интересното е че до този момент нищо нередно или счупено не съм открил. А парчетат в мозъка няма как да са от торка, защото са много големи за да минат през отвора на вала. 

Междувременно си търся друга кутия, като засега имам уверение от 2 майстори, че става от 115 и 131 коня. Евентуално ако е с различен номер от моята може да се наложи и компа да взема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек не сменяй компа само мозъка или соленойдите има голяма вероятност комповете да не станат нз каквото те акъл учи или майстори :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз все още нищо не съм направил с кутията(е не съвсем), тъй като все още не съм намерил друга кутия, а и имам какво да карам и времето е студено та не бързам. 

Обаче вече разглобих моята на съставни части и мисля да я рециклирам(да взема комплект уплътнения), обаче не съм сигурен за помпата. 

Никъде не намирам конкретна информация(дори в сервизното) колко трябва да е хлабината между зъбното колело и бъбрека. 

При мен е около 0,6 мм и си мисля че е много, но пък в един клип в ютуба казват че било нормално. 

Ето и въпросния клип 

Моята помпа е с идентичен луфт. 

 

 

По принцип мисля да купя нова помпа, но да не се окаже че е същта като моята. 

Между другото си купих и рециклиран торк. 

Редактирано от milenskior
Пропуснат линк
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...