milenskior Публикувано 24 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2018 Здравейте колеги. Не карам Ауди, но съм все пак от концерна. Колата е Пасат 1,9 AVF с кутия ZF. До преди няколко дни нямаше проблеми, но както си карах по магистралата с около 2500 оборота колата вдигна оборотите почти на 3000 все едно е върнла предавка. Да обаче не беше. На другия ден започна да го прави доста често. Съответно като се прибрах закачих лаптота и грешката е P0741. Торк конвертор нещо си. В нета обяснения за тази грешка от малко масло до счупен торк. Маслото е сменяно преди 15000 км от мен на канал заедно с филтъра. Преди 2 седмици му проверих нивото, тъй че не е от него. Мисля да свалям хидроблока да се пробвам да го изчистя, но да тая ли надежда или направо да търся друга кутия(впрочем съм поръчал вече да ми търсят) и само Пасатова ли става или може и от Ауди. Мерси предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 25 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2018 Локъпа явно е дал фира, каква точно е грешката "stuck off" или някоя от другите? Всъщност ако е от другите вероятно ще се стигне и до тая и след 3 неуспешни опита кутията остава с грешката и не ползва локъпа вече. В общия вариант почти сигурно торка отива за рециклаж, но преди това трябва да се провери маслото дали няма стружки. Могат да са станали няколко вариант - съединителя се е изтъркал, прецакан соленоид или връзка, избило уплътнение на вала през което се заключва локъпа. Последното ако се разчетеш из нета ще установиш, че е най-вероятното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 25 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2018 Грешката е: Torque converter clutch circuit performance or stuck off. След като вдигна оборотите за първи път минах следващия ден около 450 км (просто се налагаше) и повече от 10 пъти направи същото нещо. Вдига обороти аз пускам газта и подавам плавно. На равното нямаше проблем, а в баирите. Ако е торка не би ли трябвало след толкова километри да е задрал и да ме е оставил на пътя? В събота ще сваля картера на кутията и ще видя какво е положението с маслото и соленоидите все пак. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 25 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2018 Кофти... Не е трябвало да я караш въобще. Ти си един от малкото, които са имали късмет да усетят кога се е сдробила кутията, и си имал шанс да я запазиш. Сега се молиш да няма поражения по пакетите, помпата и соленоидите. За съединителя и ХДП-то е ясно избоксувало е. Ако видиш стружки и черно меришещо на изгоряло масло....ремонта се очертава скъп. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 25 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2018 Имам кола с неработещ локъп, маслото нямаше никакви стружки и колата си се кара без никакви реални проблеми. В този случай може да е изпуснало уплътнението просто и нялягането да не стига за да държи локъпа. Има хора които си карат така колите много десетки километри, много хора изобщо не знаят за проблема ако не са прочели колата. Аз също очаквах моята като отворя, че ще е салата маслото, но явно ако има феродо може да устиска опитите за вклюване докато включването спре изцяло с постоянна грешка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 25 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2018 Преди 1 час, DLS написа: Ако е уплътнението на вала проблема, трябва ли да се сваля и разглобява кутията? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 26 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2018 То е вътре в хидрото, няма как да го достигнеш, сътветно рециклаж или ново хидро. Драсни в нета бемвистите имат цели романи по темата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 26 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2018 А от друг автомобил ще ми стане ли кутия? Евентуално от Ауди А4 или А6 с 1,9 мотор? Понеже съм поръчал да ми търсят ако е възможно да разширя избора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 27 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2018 Днес свалих картера и мехатроника. Стружки нямаше само малко чернилка. Обаче в мехатроника намерих няколко метални парчета(на снимката). Определено нямат място там, но не можах да разбера от къде са. В крайна сметка промих всички плунжери и вентили. Ще купя ново масло и каквото сабя покаже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 28 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2018 На какво викаш мехатроник, клапанното тяло ли? Ако да то си го отворил цялото или тези неща бяха долу в картера? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 29 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2018 (Редактирано) Да в клапанното тяло бяха под металната пластина в лабиринта от канали. В картера нямаше стружки. Редактирано 29 Октомври 2018 от milenskior Качване на снимка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 29 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2018 Не бих карал колата, дори не бих я палил. Щото няма как да съм сигурен от къде са дошли тия парчета и дали няма още. Предполагам това посинялото е част от локъпа (заради нарезите, на които се лепи феродото, и посиняването от триене) ама само си предполагам. Но щом няма стружки и не е изтекло маслото и не мирише на изгоряло и няма оплаквания от удари, ритане и тресене....има шанс да е заминал само локъпа и ремонта да е само на торк-конвертора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 2 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2018 Колеги кажете кутията от 2,5 TDI без торка ще стане ли на моя двигател?Според един майстор би трябвало самата кутия е същата и би трябвало да ми стане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 5 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2018 За най-лесно бих прегледал дали са еднакво дълги скоростите на първо време. Ако не са не си струва да се мисли за физическия монтаж, компютри и т.н. Какво стана със сегашната кутия в крайна сметка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 5 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2018 След като я събрах и сложих ново масло ситуацията си остана същата. Не заключва лок ъпа. Искам да взема друга кутия и да я сложа. А пък моята ще я отворя после сам да видя какво и е, и евентуално да се пробвам да я ремонтирам. Обаче кутиите от 1,9 са кът. Затова питам дали от друг мотор ще стане, тъй като никъфе в нета не намерих инфо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 5 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2018 Можеш да направиш друго ако торка ти е свален.... доколкото пише из нета семеринга който се къса трябва да може да се види през отвора. Съответно ако е скъсан проблема ще е локализиран на 100% и един рециклаж сигурно е по-доброто решение пред цяла кутия, все пак ако това е проблема следва че назад нищо не е пострадало. Имам една кола с незаключващ локъп и вече е минала много километри, не мисля да го правя защото маслото е добре, нямам абсолютно никакви симптоми, скоростите са супер дълги и разликата от 200-300об на последната предавка не ме интересува изобщо. Моя план също би бил един рециклаж във Варна ако някога се наложи да разглобявам по друга причина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 6 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2018 Лошото при мен са парченцата които намерих в клапанното тяло. Според един майстор са от пакетите и кутията е пътник. За момента колата не се кара, а търся кутия. Като сваля старата ще се види евентуално къде е проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 6 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2018 (Редактирано) Проблеми при смяната на кутия от друга кола е годината на производство. Защото се променя начина на комуникация кутия-двигател. Тоест всяка кутия (код) си върви с нейния комп и комуникира по точно определен начин с мотора. И трябва да се гледа коя година е колата и да се търси кутия която ще може да комуникира с едц-то на мотора. 2001год CAN комуникацията става задължителна(вътрешен кан мотор-скорости). Така, че никой не може да ти каже. Редактирано 6 Ноември 2018 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 6 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2018 Че то в кутията има 7 соленоида и 2 датчика. Какъв е проблема моя комп да управлява соленоидите, като те са еднакви за всички кутии 5HP19. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 6 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2018 (Редактирано) Тия силеноиди не работят като Ц/К ключе към тях се поддават миливолтове за време в широк диапазон според това какво се иска от кутията, отделно, че на моменти кутията управлява мотора, и иска определени обороти и нютони, отделно лимитира мотора при определени режими и температури. Като сложиш и различните торконверрори и предавателни числа и разликата в типа на комуникиране с мотора според моделната година. Възможностите за успех са равни на излет на пияна ловна дружинка в резерват. Проблема не е в управлението на соленоидите, а в комуникацията мотор-скорости, извършва се по различен начин в различните години и ако не се случи тая комуникация ...скоростите блокират или включват, но лимитират мотора до 3000об. Редактирано 6 Ноември 2018 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 6 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2018 Да разбирам ли че дори да си намеря кутия от TDI 131коня има вероятност да има проблем с моя комп и мотор? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dmxkris Публикувано 24 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Ноември 2018 Варианта ти е да сложиш соленоидите от твоята си кутия или ако си изчистил добре мозъка си го бодваш направо на новата кутия и няма да имаш проблем кутиите се различават единствено по мозъка соленоидите и торк конвертора пакети всичко е еднакво даже ако са еднакви по номера и цвят соленоидите няма какво да сменяваш на мен тези парчета ми се струва че са от някой от железните пакети където зегерката държи съединителите или от от турбинните витла в торка ако имаш снимка на мястото - маслената магистрала по мозъка където си ги намерил свали си едно ръководство и гледай дали самия канал има връзка с торка ако има връзка един рециклаж на торка и си ти или пробвай дали самото парче минава през дупката на първичния вал ако е минало през помпата няма да се движиш изобщо ще е направило мазало отдавна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 25 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2018 Кутията вече в свалена и почти разглобена. Остана да отворя още 2 пакета(трябва да си направя още едно приспособление) и да отворя помпата. Интересното е че до този момент нищо нередно или счупено не съм открил. А парчетат в мозъка няма как да са от торка, защото са много големи за да минат през отвора на вала. Междувременно си търся друга кутия, като засега имам уверение от 2 майстори, че става от 115 и 131 коня. Евентуално ако е с различен номер от моята може да се наложи и компа да взема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dmxkris Публикувано 29 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2018 Човек не сменяй компа само мозъка или соленойдите има голяма вероятност комповете да не станат нз каквото те акъл учи или майстори Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenskior Публикувано 9 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2018 (Редактирано) Аз все още нищо не съм направил с кутията(е не съвсем), тъй като все още не съм намерил друга кутия, а и имам какво да карам и времето е студено та не бързам. Обаче вече разглобих моята на съставни части и мисля да я рециклирам(да взема комплект уплътнения), обаче не съм сигурен за помпата. Никъде не намирам конкретна информация(дори в сервизното) колко трябва да е хлабината между зъбното колело и бъбрека. При мен е около 0,6 мм и си мисля че е много, но пък в един клип в ютуба казват че било нормално. Ето и въпросния клип Моята помпа е с идентичен луфт. По принцип мисля да купя нова помпа, но да не се окаже че е същта като моята. Между другото си купих и рециклиран торк. Редактирано 9 Декември 2018 от milenskior Пропуснат линк Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване