Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Данчо няма особен смисъл да заменяш едно дърво с друго такова дори и да беше относително лесно постижимо. Ако нещо роди кутията ти отваряш си я сам и си я правиш.

С Душегуба се справих, с душетроника...съмнявам се много. Не съм пипал, и доста хора ми казват, не са съвместими 5HP19 и 5HP24. Проблем с комуникацията на двигател-скорости...даже ми казаха, че дори да стане трябва да се пише нов софтуер за скоростите. После се очертава разлика в камбаната, там мисля, че може да се пригоди фланец или друга камбана. Въобще въпросите са много?!?!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Предполагам е същия. Ма това да не те плаши, рано или късно ще роди правиш или хвъргаш по твой избор. Общо взето малко зависи от теб.

 

Питах от любопитство :) Преди имах Е34 с 5HP18 и не ми е създавала ядове. Чудех се дали по-новата 5HP19 на аудито е по-кофти, ако старата е нямала такъв тип локъп а обикновен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
On 9/3/2015 at 10:45 PM, PESHO OT MARS said:

Темепратурен датчик има защото това е задължително за всяка кутия с електронно управление за да може когато маслото е студено да ограничава режимите на работа на кутията. Но този датчик не вдига аларма при повишаване на температурата а само носи информация за режима на работа.

Тия дни се замислих върху проблема с липсата на лесно достъпна информация за темепературата на маслото на кутията. И се сетих една дреболия която някой ако иска може да приложи. Като цяло на таблото на А4/А6 има един относително безполезен уред който показва темепературата на маслото на двигателя. Реално при изправна охладителна система и колкото и жега да съм и раздавал на погърметината повече от 110 градуса там не съм виждал. Така че въпросния датчик може да се купи от магазина и всеки е свободен да твори къде по масления тракт на кутията да го монтира. Един проводник до този на оригиналния датчик и готово имате си температура на маслото на кутията.

 

Аз лично няма да творя защото дотолкова ми е писнало че ми идва да взема брадвата и където сваря......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Малко прибързано ще кажа, идеята е добра.

 При душегуба са два датчика на тръбата за маслото на турбото.  Предполагам единият е за стрелката...и е леснодостъпен.

остава да се купи или ползва същият датчик обаче завит  на тъбата преди да влезе маслото от скоростите в топлообменика и радиатора.

 Само да не се окаже, че  стрелката на таблото взима информация от този в картера... И тези датчици на тръбата на турбото са само за компа.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при тръца този датчик е абсолютно самостоятелен и клати само стрелката по абсолютно самостоятелен проводник. Намира се на конзолата на масления топлообменник/филтър непосредствено до пресостата за ниско налягане на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При твоя тръц е така, защото е от първите и няма Long Life Service програма.

 

На ‎5‎.‎7‎.‎2016‎ г. at 20:21, loshdancho написа:

  Само да не се окаже, че  стрелката на таблото взима информация от този в картера... И тези датчици на тръбата на турбото са само за компа.

Моторите 2000+ год. вземат от G266 в картера, който е част от горната система. На маслената магистрала единия датчик (по-скоро ключ) беше за налягане, другия съм го забравил, а на AFB, който няма г266, там има 3-ти датчик за температурата, както е при тръца на Пешо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Здравейте! След като изчетох всико в темата, се включвам и аз с моя проблем. Колата ми (Шкода Супърб) е с въпросната 5HP19. По описанията от създателя на темата в първия пост, отговарям на СЧУПЕН КОРПУС НА СЪЕДИНИТЕЛИТЕ D-G. Не съм сигурен, че е това но в моя случай колата почти няма задна скорост. Тъй като най-накрая попаднах на тема, където явно има разбиращи от дадената кутия хора, се обръщам към вас със следния въпрос: Къде мога да намеря добър сервиз в София, където я знаят тази кутия и вече ако имате допълнителна информация да ми дадете ориентир горе-долу колко излиза ремонта? Също така и преди това да я закача на добра диагностика-къде? Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единият вариант е след околовръстното посока Сливница от лявата страна след отбивката за Банкя.

Сервиза се казва Джемини 4.  Поне  Аз там съм ходил.

Има на още едно две места: Малинова долина при Коко и Горубляне, Но нямам впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
On 12/10/2016 at 5:18 PM, superbbg said:

Здравейте! След като изчетох всико в темата, се включвам и аз с моя проблем. Колата ми (Шкода Супърб) е с въпросната 5HP19. По описанията от създателя на темата в първия пост, отговарям на СЧУПЕН КОРПУС НА СЪЕДИНИТЕЛИТЕ D-G. Не съм сигурен, че е това но в моя случай колата почти няма задна скорост. Тъй като най-накрая попаднах на тема, където явно има разбиращи от дадената кутия хора, се обръщам към вас със следния въпрос: Къде мога да намеря добър сервиз в София, където я знаят тази кутия и вече ако имате допълнителна информация да ми дадете ориентир горе-долу колко излиза ремонта? Също така и преди това да я закача на добра диагностика-къде? Благодаря предварително!!!

 

 

нещо съм изпуснал питането но доколкото знам от Джемини има доста разочаровани. Изобщо драма е малко с намирането на читави хора дето им се занимава. Този който ми прави в момента кутията е съвестен но при него сроковете са малко проблем и то не толкова зарди самия него а защото работи с оригинални части от ZF които не са с най-бързата възможна доставка. А и по негова грешка сега имам два хидравлични блока които ги чакахме 3 месеца и се оказа че е сбъркал номерата та сега съм малко в патова ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.12.2016 г. at 11:24, PESHO OT MARS написа:

 

 

нещо съм изпуснал питането но доколкото знам от Джемини има доста разочаровани. Изобщо драма е малко с намирането на читави хора дето им се занимава. Този който ми прави в момента кутията е съвестен но при него сроковете са малко проблем и то не толкова зарди самия него а защото работи с оригинални части от ZF които не са с най-бързата възможна доставка. А и по негова грешка сега имам два хидравлични блока които ги чакахме 3 месеца и се оказа че е сбъркал номерата та сега съм малко в патова ситуация.

Моля за координатите на дадения човек, тъй като колата беше в сервиз, но майсторите се оказаха дооста некадърни и ще сменям мястото и наистина държа да е РАЗБИРАЩ човек. Срокове не ме интересуват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Пичове я кажете знаете ли следното:

Може ли на 2.7Т пре-фейс да се сложи от фейс автоматик ? Един приятел намери много готина кола ама със заминала кутия, пък той си тресна неговото 2.7Т фейс. Само дето тая дето намери е пре-фейс. От неговата кутията е супер, та се чудим може ли да се сложи на пре-фейса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кода на скорости и купе на стара и нова можеш да се обадиш в джемини-4 за справка.

Иначе според мен няма да стане. Проблем ще е комуникацията. При фейс поколението е през кан. Полуфейса има някаъкв вътрешен кан между скорости и мотор. Докато префейса  не е по кан. Евентуално може да се пробва в комплект с компа на скоростите  и пак да не стане. Щото мотора ще си чака кан.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попитай все пак в джемини, може да има някакъв вариант за събиране от 2-те кутии.

Примерно механичната част от новата, а мозъка и компа от старата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя самата кутия не е ли чисто механична с няколко датчика които дават информация на компа.Не би ли трябвало ако се смени само кутията а се остави компютъра всичко да е наред:компютъра ще си черпи информация от датчиците и в същото време ще си комуникира с двигателя както си е било преди без значение с или без кан?За инфо ако може да бъде полезно-слагал съм кутия от S8 на A8 като смених само кутията а компютъра си остана стария и колата си работеше идеално.Не е давала грешки или нещо от сорта.Та това ме навежда на мисълта че самите кутии са еднакви-важни са компютрите защото както каза колегата те си комуникират с останалите компютри по колата.Това е лично мнение/предположение не давам гаранция че ще стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On Friday, December 30, 2016 at 2:00 PM, Evgeni K. said:

Купуваш си нов оригинален хидравличен блок? Колко пари ти е това удоволствие?

380 лева бяха големия блок и този на регулатора на налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, malkoto jivotno написа:

Е тя самата кутия не е ли чисто механична с няколко датчика които дават информация на компа.Не би ли трябвало ако се смени само кутията а се остави компютъра всичко да е наред:компютъра ще си черпи информация от датчиците и в същото време ще си комуникира с двигателя както си е било преди без значение с или без кан?За инфо ако може да бъде полезно-слагал съм кутия от S8 на A8 като смених само кутията а компютъра си остана стария и колата си работеше идеално.Не е давала грешки или нещо от сорта.Та това ме навежда на мисълта че самите кутии са еднакви-важни са компютрите защото както каза колегата те си комуникират с останалите компютри по колата.Това е лично мнение/предположение не давам гаранция че ще стане

Имаше колеги сменили скорости, и след това колата е в авариен режим.

За това справка при професионалистите с кодовете на колите и скоростите,

Даже мисля, че е почти невъзможно,  фейсовата кутия има S-режим....това при старата го няма

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/4/2017 at 4:47 PM, superbbg said:

Моля за координатите на дадения човек, тъй като колата беше в сервиз, но майсторите се оказаха дооста некадърни и ще сменям мястото и наистина държа да е РАЗБИРАЩ човек. Срокове не ме интересуват.

 

Пиши ми на л.с. защото рядко се сещам да чета тук пък и ме бяха пратили за банани за известен период от време.

15 hours ago, HEPBAKA said:

Язък ...
Благодаря Данчо.

 

Би трябвало да може да смените самата кутия но трябва да се проверят за съвместимост и соленоидите и датчиците защото може да има някакъв ъпгрейд. Има и още една уловка, не забравяйте че в кутията се намира и предния диф. Има някакъв шанс да има разлика спрямо това което заменяте и в един момент със задния ще стане манджа с грозде. Така че само подробна информация по кодове на двете кутии може да ви помогне да се ориентирате дали има шанс да се случат нещата

13 minutes ago, loshdancho said:

фейсовата кутия има S-режим

 

Въпросния режим е само режим към който няма променен хардуер. На по-старите кутии руснаците правят "чип" тунинг на TCU-то и добиват резултати сходни с тези на S-режима. Твърдят че най-вече оказвало влияние на скороста на превключване в ръчен режим. Но каквото и да правим това си остава една лигава кутия с не особенно голям ресурс по NM и пробег. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е казал всичко важно съвсем точно и подробно.В най-лошия случай ще се наложи да се прехвърли и задния диф от колата със здрава кутия,за да няма разлика в предавателните мисла между торсена(дифа в кутията) и задния диф и да стане всичко на парчета.А за този спортния режим това не е ли свързано пак само с компютъра-променят се оборотите в които сменя кутията?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де, оборотите се повишават, ама двигателя, трябва да знае кога да отнема газта и кога пак да даде. А тая информация идва от кутията. Когато превключва се  намалява горивото(за да няма удари и придърпване), от там турбини  (Н75) аванс, ... всичко е свързано.

Дали ще проработи...не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Малко up-date по темата да направя, като това е само първата част на въпросния up-date.

 

Той засяга торк конверторите и в частност тези слагани на 5HP19. 

Както може би някой от вас знаят торк конверторите имат една купчина параметри по които се нагаждат спрямо кутия и двигател защото в крайна сметка това е физически свързващото ги звено което има една идея по-сериозна функционалност по сравнение с обикновенния съединител.

Та при предишния ремонт на моята кутия когато я разглабяхме откъм механика аз собствено ръчно реших че трябва разбираш ли някак си да удържам "неистовия" торк на тръцко. Като за целта чел недочел реших свежо да поръчам вместо ребилднат торк конвертор от тръц да монтират такъв от дабъл тръцко (ака 2.7тт). Дотук всичко звучи добре, само дето после леко се позамислих че дабъл тръцко има повчеко нютончета от по-нисичко отколкото аз и се сетих че мое така лекинко инжЕнерите разбираш ли да са го надарили с по-ниска stall speed отколкото на предназначения за класическия тръц. И това докато колата се движеше се усещаше във вида че до 2к колата лигаво вървеше. Както и да е кара се така известно време, след което пак беше започнала да ме дразни как работи и я вкарах в бокса за втори път. Този път идеята беше да се наБлегне специално на хидравличната част на кутията. Там се оказаха разни странни работи дето са за отделна тема, не им е мястото тук. След 5 месеца престой в бокса колата я карах около седмица и почна да буксува на 2,3 а чат пат и на 4-та преадвка (като загрее хубаво маслото). Писна ми от всичкото и се сдобих с оргиналдъ кутия идентична с моята барабар комплект с торк конвертор и днес беше успешно качена на колата (ще се пълни и пробва утре, стискам си палци:unsure:). Та идеята за допълнението към темата дойде от това че сваления торк конвертор от моята кола не е било това което съм поискал, може би защото е нямало как да ми се изпълни желанието.

Върху торк конверторите за ZF-ските шитни (предимно 5HP и 6HP) има нанесени две тройки числа чиято цел е да идентифицират за кой мотор е предвиден дадения торк конвертор.

Номера за тръцко е 156 201

Номера за дабъл тръцко е 156 208

А аз намерих в колата качен 156 202........който е така да се каже за една идея по-късните години на 2.8 V6 мотора, иначе известен като АЦК.

Предположението ми защо бе джанъм имам 202 вместо 208 е защото реално на 208 май няма въобще да успя да му задействам заключването. Оказва се малко като се задълбае човек че пикливия фрикционен материал нанесен на корпуса на торк конвертора който служи за заключване и съм описал в първия пост по темата е само за тръцко, душегубчо и въпросния течаки шестаки. Дабъл тръцко както и 5HP24 като на течаки осмаки са с така наречения captive clutch който ма изобщо не прилича на онова другото. За успокоение ще кажа че и той се троши/износва и за капак доскоро и малцина се заемаха да го рециклират щото си е шибан за правене, за разлика от елементарния при по-скромните модели.

Явно съм придирял за шестак и са сложили нещо за шестак, разликата е че при тръцко имаме Slightly high stall speed докато при течаки шестаки имаме Slightly low stall speed, т.е. това което описвах по-горе за динамиката. За капак това нямаше да ми помогне много защото течаки шестаки има 280Nm които с годинките само намаляват а тръцко обаче спокойно приближава летвата от 300Nm с чипец само.

Та ако решите да си правите експерименти да знаете че не винаги bigger is better.

 

Ето ви две линкчета с каталози на торк конвертори да са пообразовате ако искате все пак:

https://www.transtar1.com/TranstarIndustries/media/Transtar1/catalogs/transtar/flipbooks/Torque-Converter-Catalog-2012/index.html#p=251

http://www.tcsproducts.com/media/1/Converter_Cat1_2.pdf

 

Като цяло ако ребилдвате торк конвертор и искате да устиска повечко производителите предлагат една идея май по-дебела фрикционна пластина за залепване и по-важното всъщност е че е направена от нови и по-добри материали. Все пак въпросния отпадък е конструкция от средата на 90-те на миналия век, а материалите скачат с огромни крачки всеки ден така да се каже. 

 

 

 

 

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Манията е отново на пътя с качена друга скоростна кутия, засега всичко изглежда наред.

Старата кутия ще я разглобим следващата семица и ще разберем какво и е като идеята е да се отремонтира и да ходи на пазара.

 

Така че ще имам една не лоша кутия за продване и торк конвертор дето е минал едни къси 5 хии километра. 

 

Ще допиша каква е била драмата със самата кутия. Мастера твърди че е почти сигурен какво е оплескал предишния мастер та кутията да измяука на умерло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABC мотора в B5 Avant с каква автоматична кутия би трябвало да е. Питам от любопитство, изключително бос съм с тези автомати и се хвърлих на първия. Имам съмнения че ще имам ядове скоро време. На 3та предавка като че ли се получава боксуване или незнам точно какво е. Около 1500нм/мин оборотите започват да играят нагоре надолу. Когато е запалена алед студен старт и превключа на D удря и колата напъва яко да тръгне а като тръгна трудно спира (това е само на студено). При всяко запалване се чува металически звук с много силно кънтене като от метал в метал за 2 3 секунди. Много е слаба динамиката когато ударя кик даун, някои път се чуди да връща на по ниска предавка или не. В общо линии това е от моето наблюдение, ще се радвам да ми помогнеш с малко инфо и евентуални какво да правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...