Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги ще помоля за налко помощ. Случая при мен е 5hp19 на аллроад 2.5тди. Лок ъпа не заключва. Грешка ми дава замърсено масло или не достатачно количество. Бях решил да я карам докато не хвърли кутията и да вземам друга. Проблеми със смяната на скорости няма, нито претрисания , нито подскачания. Проблема е от 4-5 месеца, но учидващо от няколко дни забелязвам , че всичко си е наред. Разхода ми спадна драстично, лок ъпа си заключва... не знам какво да правя. По принцип и във Велико Търновска област не съм чувал да има майстори , които се занимават с АСК. Ако сменя маслото и филтъра дали има надежда да се оправят нещата , или каква е цената за смяна на лок ъпа и къде ногат да ми го ремонтират ако е тотал ? Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Локъпа замине ли от износване....скоростите с тотал. Ама тотален тотал. Щото почва да трие на Джелезо и пуска едни такива самошлайфащи стружки в маслото. После веднга заминава помпа и пакети...Междувремено скоростите протичат...и това, което е оцеляло изгаря от температурата..щото маслото го няма. Мозъка с клапаните се запушва от стружките, и не мисли за нищо друго освен как да спре да бачка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лок-ъпа е в торк конвертора ако има проблем с него се отваря торкконвертора и му се прави ребилд. Това удоволствие струва около 300 лева само за ребилда. Проблема е че за да се извади торк конвертора се сваля кутията а това струва пари защото си е трудоемко.

 

Реално смяната на маслото и филтъра не е трудна но с маслото,гарнитурата и гилтъра нещата ходят на около 200 лева (без труда). Смяната на масло не лекува нищо но може да спаси нещо евентуално.

 

Проблема за да не заключва лок-ъпа може да е на много места, като почнеш от износен такъв (който обаче ще подпали маслото) минеш през амортицирани пръстени на вала който го командва и стигнеш до клапан или стержените в хидравличния блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Здравейте и аз да споделя моя горчив опит. Малко след ,като си купих 8-цата (4дни по-късно) ,кутията протече. Като я купих и усетих едно приплъзване (като ,че ли неможе да включи на скорост ,а е на неутрална) най-вече между 2-ра и 3-та. Закарах колата в кв.Малинова Долина при фирма Дивалс (питане: Това ли е въпросния Коко ,защото името на управителя е Валентин Дунгьов и аз не го свързвам с Коко ,но друго в Малинова долина не намерих).

Колата беше при тях 10 дни ,като резултата беше сваляне на кутията ,нова маслена помпа ,рециклаж турбина ,смяна съединител А ,уплътненията на съединителя ,гарнитура, филтър ,масло и труд общо- 1700лв. Сега имам гаранция 20 000км / 1година . Понеже не съм карал друга кола с тази кутия аз самия не знам дали така трябва да работи. Например давам газ около 2500об/мин и колата си ускорява ,но не е като да е 1:1 ,а все едно оборотите не се променят много ,а скоростта се променя значително ,така ли трябва да бъде? Лошото което ми направи впечатление ,беше ,че като загреее хубаво кутията и като я напъна с кикдаун , пак между 2-ра и 3-та се получава едно изфорсиране на мотора (според мен не е нормално) ,не е всеки път , по-скоро е рядко ,с всеки ден кутията се държи по-добре ,но не съм сигурен дали няма още някакъв проблем ,как мислите вие? По принцип към края на седмицата стават 500км от ремонта и трябва да мина на проверка (компютърна и оглед за течове) и ще му споделя какво се случва ,но все пак ми е интересно и вашето мнение.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така в четвъртак минах на прегледа и според тях всичко е ОК, няма грешки, няна течове. Возих си се и сбощи тръгвам, на един светофар давам газ за да потегля, а тя като на неутрална,  издирсира се няколко пътии и светнаха всички скорости в червено на таблото и влезе в авариен режим, остана само на 3-та ,утре пак в сервиза, егати бонуса, колата я имам от месец, а съм я карал 10дена.... поне да бях купил някоя от евтоните да не ме е яд, а аз хен купих най-скъпия душегуб, хем ям дебелия... Като ми дадат епикризата ще споделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често срешан проблем е нямокряне на буксите доло по кутията или вода в отделението с компютрите отпред в ляво(като застанеш пред колата и говоря за А8)Огледайте я добре,прочетете грешките които дава и в краен случай вече отиваме в рециклаж на кутия-около 2-3000 лв.Под душегуб имаш предвид 2.5 тди предполагам?Най-вероятно А6-куатро или не е колата-евентуално за кутия 2 ръка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е А8 д2 2000г. 2.5ТДИ 180к.с. АКЕ. Както написах по-нагоре ,преди 10-ина дни рециклирах турбината на скоростите + нова маслена помпа+съединител "А". Дано да е от буксата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега я оставих в сервиза, като грешки беше записала буксуване общо и буксуване на 3-та. Казаха, че първо ще проверят хидравличния блок и ще се чуем.... не започваме добре с тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ми се обадиха от сервиза и не бил хидравличния блок и ще свалят кутията ПАК. Обаче си мисля ,че в никакъв случай не е редно да им плащам втори път монтаж/демонтаж при положение ,че са я качили преди 10 дни и 600км. Според мен е редно да си платя само дефектиралата част и ремонта по нейното сменяване? Какво мислите вие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е дефектирало нещо което са сменили предния път е гаранционно,но в противен случай как да поемат гаранция за част на 20 години,за да имаш пълна гаранция трябва всичко вътре да е ново.Не че не може да кажат че е друго а да е нещо от техните неща.Какво ти казаха като си я взе предния път относно гаранция някаква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха "кутията е добре. Сменили сме маслената помпа, рециклаж турбина ,нов съединител А ,уплътнения , масло ,филтър г-ра. 1700лв Имаш гаранция 20 000км или 1/година. " Според мен ако е имало нещо ,което е за смяна е трябвал да ми кажат "смени и това защото няма да кара много" не мисля ,че е нормално за 1месец два пъти да се сваля тая кутия ,при първоначалното сваляне е трябвало да се огледа по-добре явно ,имало е нещо което не са видяли и сега не съм ОК да плащам пак 1000+ лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди може би 5-6 години имах подобен случай с Коко от долината на малините. На А8 д2 с избит пакет за задна му закарах колата. Казах - смени всичко, защото мисля да карам колата известно време. Добре, добре - ама сменил само пакета за задна скорост. След месец гръмна и останалата част от кутията... повторно сеаляне и отваряне си беше за тяхна сметка. Не ги обвинявам, гледат да спестят пари на клиента, но в крайна сметка те работиха двойно, а аз бях без кола два пъти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да споделя как продължава одисеята ми за да може ако някой иска такава кола и си мисли ,че ремонта на автомата не е скъп да знае:

Диагнозата: Сцепен корпус на съединител и съответно: Нови съединители , комплект ремонтен (всички О-пръстени и гарнитури) масло и ф-ри - 1680лв (като цената на труда им била на половина ,защото скоро я били сваляли) ,та за 1 месец само за автоматик 3400лв , нека на всеки който му се наложи хубаво да помисли дали да ремонтира стария или да купи друга кутия. Ако още първия път ми бяха казали цената ,то нямаше и да се зачудя ,направо друга кутия и колкото изкара ,но така се получи максимално зле! Ако на друга кола ми се счупят скорости няма и да се замисля повече. За тези пари щях да си купя още една 8-ца за части братче или 5 кутии да си ги сменям като скучая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да чукна на дрЪво и мойта е идялна до момента, колата с 2.7т ,сток  . 20 000 и 1 година чествам днес откакто със старшият я обслужихме в "мазето" . обслужването беше профилактична смяна на маслото .  преди това не ми правеше драми , но така реших . маслото mobil lt 71141 , мисля 8литра и половина пое , 16-17лв/литъра с някви отстъпки . комплект на МАН филтър и гарнитура 50 и някви камъка . имаше особеност при процедурата при смяна , след първото преливане от пробката маслото да се загрее м/у 35 и 40 градуса . ползвахме термометър .  палиш , работи минутка две на място , като превключваш P,R,N,D,S без да пускаш спирачката  . после доливаш отново и като прелее втори път завиваш и е готово . има клипчета в тубата с детайлно описание .  ако някой ден кутията сдаде багажа докато колата е в мен , ще слагам ръчка от 2.5 DQT мисля беше кода и ще засилвам . и ще си взема друг автомобил с  автомат да си патрулирам градско , голям кеф е .

Редактирано от CheFolino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте колеги имам едно питане за автомат 5hp19 ЕТК на Ауди А6 2.5 ТДИ 180 кс. Автомобила е на 207000 км проблемът със автомата е... За 2 ри път изхвърля маслото през семеринга на помпата за мои късмет все на време го хващам та това на lock up ли ще се дължи? Да сменям ли Tor Konverter? Или да сменя кутията и при това със каква че не намирам ЕТК. Благодаря предварително и се извинявам на админа ако питането ми не е за темата 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се дължи на пробуксувал локъп, маслото ще е пълно със стружки,  кутията ще "буксува" дори да е включил.

Локъпа няма как да се види или диагностицира с комп. Всичко при него е на "усет".

 А ремонта  при смяната на семеринг в какво се изразява? защото обикновено изтичането на масло през семеринга е само следствие на друга повреда и "запалена кутия".

Принципно преди да се предприеме такова генерално решение като смяна на кутия , е добре да се разглоби всичко, за да се види причината. Тогава се мислят варианти според пораженията и цената на ремонтите. Защото тия кутии имат живот, не са вечни и ремонтите по тях не са инцидентни, а се имат като планово обслужване(локъпа се износва подобно на съединител, пакети се износват и пукат, мозъка трупа боклуци) годините и пробега им вече значително надхвърля ресурса предвиден от производителя. Така, че да не се окажеш със същата кутия Втора серия.... Такава е и логиката със смяната на маслото...то изкарва колкото кутията(принципно). Ако се сменява кутията изкарва повече, ама колко е рентабилно да сменяваш масло на незнайна кутия с незнаен пробег и незнайно каква експлоатация... Може да се окаже, че преливаш от пусто в празно, и още по-лошото, след смяна на маслото новото с по-малкия вискозитет да накара признаците на износените фрикционни пакети да се покажат осезателно.

Моя съвет е да се разглоби кутията и да се види, също да се види какъв семеринг се слага, защото разновидностите като качество на материала на изработка да доста, и не изключвам вероятността да е сложен грешен модел( примерно: изисквания за температура, среда на работа и в определени случаи налягане, в добавка и прахоуловител), обаче с правилен размер Състоянието на втулката под него също може да е причина за преждевременното ми износване.

както беше написано в един сервиз: - "Всичко е възможно".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно някой нещо е правил вече зад семеринга има..(шайба) Незнам точно на снимката номер 900 семеринга е 150 пред него имаше същата (фиксирща шайба) маслото започва да изтича на 50-100м преди да се прибера и се вижда следата,  не изтече напълно.Стружки при свалянето нищо особено сменял съм си маслата и на др. кутии само по магнитите във картера. Семеринга беше 72 евра по каталог на ZF нямам съмнения за ментета след смяната премахнах допълнителната шайба от сервиза изкара 10 км и по същия начин изхвърли маслото само че този път на едно кръстовище потегли със буксуване и на 20м след това отбих не съм я свалял още. Незнам какво е сменял или правил предния собственик нямам връзка със него а и едва ли ще сподели. Затова се замислям за др употребявана кутия но не намирам със този код ЕТК но имам донор А4 97 г  2.8 със 5hp19 незнам кода само но и незнам дали ще стане 

152261192120973686652.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам 2.5 е с най усилената кутия, също такава е на 2.7т но с други предавателни числа и торк-конвертор, всяка една друга е по слаба,  отделно трябва да има разлика в предавките между 2.8 и 2.5тди. Разлики има и в компа на кутията, има и разлики в комуникацията на кутията с двигателя според годината на производство.  Шанса да търсиш друга кутия от 2.5тди от същата моделна година с нейния комп... като направиш сверка и запитване в сервиз за кутии дали ще сработи в комплект на твоята кола. Има и шанс да е с друг код кутията и да сработи...ама трябва точно определена кутия, коя ще стане за твоя комп:nixweiss:

Защо не се обадиш в Джемини 4 за справка какво да правиш, може да се опиташ да изкопчиш някаква информация и съвет.

Естествено нищо не трябва да очакваш, щото не са от типа да помагат на непознати по телефона....

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джемини е ок за съвет но и като им звънна от Германия ще се зарадват много :) рециклирана кутия тук върви по 1300 евро а за предавателните числа на различните кутии е ясно правих такъв експеримент замо че от а6 1.8  на а4 1.8 жената хвърка със него самолет е със компа на а4 си остана само включва предавките малко по рано (мое мнение) със другият комп отиваше на 3000-3300 да ги сменя Благодаря на колегата loshdanhco ще видим какво ще излезе 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със смяната съм го играл на А8 и компютъра си остана същия,смених само кутията и кардана за всеки случай за да не се различават предавателните числа на преден и заден мост.Кутиите по модел бяха еднакви но трибуквенито означение НЕ.Проблеми колата нямаше-кара се и до днес,но наистина това с кутията 2 ръка си е риск.Колегата loshdancho е описал много добре ситуацията със смяна на кутия,теча от семирингата и обслужването на кутията.Напълно подкрепям мнението му

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...