Jump to content

Удар от автоматика при спиране на място


150hp

Recommended Posts

Здравейте. Проблемът се изразява в следното - когато искам да спра на място и се стигне до връщане от втора на първа предавка, автоматикът включва първа предавка с удар. Например - карам си с някаква скорост - да речем 60 км/ч. Идва светофар и трябва да спра. Започвам да намалявам и кутията съответно започва да връща предавки - 5-4-3-2-1. В момента в който вече съм с около 10-15 км/ч и е време да върне първа, удря силно в момента на включването й. Забелязал съм че останалите предавки ги включва меко и няма подобни удари. Когато потеглям от място, превключването от първа на втора също е доста по-меко. Проблемът се проявява единствено при спиране и връщане от втора на първа.

За ремонт ли е кутията?

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди това в ръчен режим бил ли си? Или на S? При мен се появява само когато преди това съм карал колата в ръчен режим и да кажем съм върнал скоростите до 2-ра, след това като спра го има това по-твърдо включване на 1-ва.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и преди това как си карал, ако си раздавал газ и кутията се е адаптирала към "по-агресивно" каране, също може да се появи по-твърдото включване на скоростите. :zustimm:

 

P.S. Днес тази информация ми я даде Цецо от D-Bros Automotive, защото го питах дали е потенциален проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще наблюдавам и ще пиша. А относно смяната на маслото в скоростите - предлагат ми опция за смяна, но не с източване на цялото масло от системата, а само на част от него + доливане на ново. Това на практика означава че ще източат примерно 1-2 литра старо и ще долеят 1-2 литра ново, а в системата има доста повече. Има ли смисъл тази "операция", или е само излишно даване на пари?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених и съм доволен. Като цяло би трябвало около 6 литра да ти сменят, а не само 1-2. Има варианти и за цялостна подмяна, не само опресняване. Цялата кутия събира около 9л. Също така е препоръчително да вземеш хубав филтър.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълвам - сутрин като е студен моторът, удря още повече. Пример - излизам от квартала и на една от улиците има легнал полицай. Намалявам на него, защото е висок, и в момента, в който върне от втора първа, удря. Като позагрее е малко по-добре, но пак си го има.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от София отиди в Джемини да ти направят диагностика там могат да ти сменят цялостно маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти същото го има и при мен. 

 

Сякаш е предимно в началото и като се покара колата изчезва.

 

Удара не е силен, но не знам дали е нормално. Нещо като леко тупване усещам в пода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще наблюдавам и ще пиша. А относно смяната на маслото в скоростите - предлагат ми опция за смяна, но не с източване на цялото масло от системата, а само на част от него + доливане на ново. Това на практика означава че ще източат примерно 1-2 литра старо и ще долеят 1-2 литра ново, а в системата има доста повече. Има ли смисъл тази "операция", или е само излишно даване на пари?

 

 

Допълвам - сутрин като е студен моторът, удря още повече. Пример - излизам от квартала и на една от улиците има легнал полицай. Намалявам на него, защото е висок, и в момента, в който върне от втора първа, удря. Като позагрее е малко по-добре, но пак си го има.

 

 

значи частичка смяна на маслото е към 5-6- литра поне ... и е хубаво да се смени понеже незнаеш кой кога как и какво е правил с тая кола на тея километри.взема се хубажо масло по спецификация има теми точно за това с разсикване за това какво масло да се сложи и какъв филтър.

 

за кутията е нормално сутрин да е малко по мудна и даже да сменя малко с тласък поради факта че маслото не е загряло. след 5-10 мин каране ако всичко е наред трябва да отихне.при мен риташе така от смяна на 2-ра към първа когато бях със старото масло. след като го смених нещата се оправиха.всичко излиза около 300-350 лв пак зависи рпи кого ще отидеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с рестарт на кутията.При мен имаше удар, но от втора на трета.След рестарта всичко се оправи.

Sent from my Lenovo A3500-F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Даваш на контакт /не палиш колата/;

2. Настъпваш педала на газта до долу и го задържаш в това положение 20 секунди;

3. Пускаш педала, палиш колата и правиш едно кръгче за тест;

 

Аз го пробвах когато имах проблеми с ритането при смъкване на скоростите /от 3-та на 2-ра/ и при мен нямаше ефект, но проблема се оказа в дебитомера при мен.

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси колега, до долу какво имаш предвид до кик или без кик, А някой друг да е пробвал този така наречен рестарт на кутията ?

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли някаква индикация /например звуков сигнал/, че рестартирането е извършено успешно? Как да се разбере че като минат 20 секунди кутията е вече рестартирана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма никаква индикация дали процедурата е успешна. Това са инструкции от чужд форум, като тази процедура важи за цялата VAG група. Не знам до колко има ефект, тъй като при мен проблем нямаше в кутията и аз разлика не намерих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, на другата ни кола /2.5 тди 180/, като имах проблеми с ГНП-то, автоматът също удряше при смяна от втора на първа и от първа на втора. Като оправихме ГНП-то, проблемът веднага изчезна. Та наистина не винаги тези удари са от скоростите. Но 4.2 няма ГНП :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама 4.2 има дебитомер, от който аз страдах мнооого дълго време, докато не се предаде и не го смених. Чак тогава разбрах, че проблем в скоростната кутия нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се извинявам, моя пост беше във връзка с поста на колегата пуснал темата. Просто докато съм го писал ти си постнал преди мен. Или не съм видял, че има втора страница темата :) което е по-вероятно гледайки часа на постовете :D

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми, дори мног на място отбелязваш, че проблема може да е по-комплексен. Между другото разкачането точно преди пълен стоп при доста автомати не се случва абсолютно гладко. Също първа на втора с пълна газ понякога малко увисва, но най-неприятното е че симптомите не са винаги показателни, някои автомати до преди да умрат си се държат адекватно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...