Jump to content

2.0 TDI прекъсва при различен режим на работа / fault code 18077


baha

Recommended Posts

Привет, от известно време насам ми се случва нещо, което се случва обикновено при бензиновите мотори. А именно, моторът прекъсва след 2000 об/ мин и според положението на газта, прекъсването е по- дълго или по- късо. Уловката е, че го прави когато реши. Може да карам колата цяла вечер на пълна газ без да прекъсне, а може и при спокойно каране, при изпреварване да започне да прекъсва.

 

За първи път усетих проблема, когато бяхме 4 човека в колата и натиснах да ускоря. В последствие, следейки дали има някакъв принцип или нещо, което да предизвика прекъсването усетих, че когато съм сам в колата проблема почти не се появява. Мислех, че има нещо общо натоварването и теглото на возещите се по време на full throttle стейдж, но не мога да си го обясня. Да отбележа, че обикновено прекъсването е до около 2800 об/ мин, и след това мотора продължава да ускорява съвсем нормално! Не е турбо/ егр/ турбо пътища/ дросел/ N75 и др. подобни.

 

Единствената записана грешка е следната:

 

18077 - PD Unit Injector; Cylinder 4 (N243) 

            P1669 - 000 - Electrical Malfunction

             Freeze Frame:

                    RPM: 2352 /min

                    Torque: 278.0 Nm

                    Speed: 101.0 km/h

                    Load: 66.7 %

                    Voltage: 14.21 V

                    Bin. Bits: 11000000

                    Temperature: 81.0°C

                    (no units): 16.0

 

Същевременно показанията на дюзите е в абсолютни норми:

 

8393715X.jpg

 

което директно потвърждава Electrical Malfunction- а. 

 

Гледах в чуждестранните сайтове за решение на проблема с тази грешка, но разбрах само, че е някъде по жицата и дюзата си е наред. Къде е това по жицата обаче, нищо не намерих. Ако някой е по в час с немски или руски да провери грешката в техни форуми би било много добре.

 

Единственото, което се сещам като евентуален източник на грешката, е че долните тампони на мотора е за смяна ( пръчката и 2-та горен и долен отзад) и в момента клатенето е стабилно и евентуално може да опъва някъде някоя жица... Ще разбера дали това е причината другата седмица, когато ги сменя, но се съмнявам, защото хода на люлката в момента не е повече от 4см в долната част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Здравей,

проблема може би идва от прекъснат проводник в окабеляването към дюзите. /виж в прикаченият файл/. Ако е от там, при диагностика ще ти излиза че с дюзите всичко е наред, но в определен момент когато прекъсне ще ти набива грешката.

 

post-84222-0-21410700-1444198407_thumb.j

Редактирано от stefanin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

audi b7 2.0tdi injector wiring потърси, има инфо и картинки

Чест проблем, мисля че кабела беше към 180 нов, оем

Намира се под капака на клапаноте, точно над дюзите. Трябва да се провери хубаво кабелния сноп, който влиза отзад зад двигателя и wiringa при дюзите

Чест проблем е-самите крачета на кабела към дюзите да не дават контакт. Ако не си наясно, мое мнение е да потърсиш сервиз.

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Това окабеляване с тази планка къде се намира?

 

Намира се под капака на двигателя, захранва дюзите и подгревните свещи. Свързан е с кръглият накрайник който се намира отдясно на двигателя зад тандем-помпата

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кръклия накрайник го знам къде е, но дългата платка не съм я мяркал.

 

Bobu ще погледна схемите, за да се ориентирам.

 

@bsd можеш ли да изнамериш конкретните схеми и да ги постнеш тук?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво пък, за 5 минути може да разнообразя. 

 

Кръглия конектор и как се откача. Като за начало, бих ти препоръчал да си купиш контактен спрей и да го почистиш. После товариш 4 човека и газ на проба.

 

Screen_Shot195.png

 

 

"платката", както се изрази е шина, в която е положен кабелния сноп към дюзите и свещите. Не си го виждал, защото е под капака:

Screen_Shot197.png

 

 

Screen_Shot196.png

 

 

Ако се стигне до смяната му, в сервиз. Ето защо:

 

Screen_Shot198.png

Screen_Shot199.png

Screen_Shot200.png

Screen_Shot201.png

Screen_Shot202.png

 

 

 

Това е на кратко.

 

А сега е време да се връщам към служебните си задължения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Пействам разрешаването на проблема на темата от другия раздел, за тези които не влизат там.

 

Вече започвам да си мисля, че е възможно проблема да е от недостиг на нафта. При първите 1- 2 натискания до долу всичко е наред (както и при иска предавка). Но ако съм на 4- та под 2к оборота и натисна е по- вероятно да прекъсне няколко пъти и след това (към 3.5к оборота) изчиства и продължава да ускорява нормално. Филтъра не съм го сменял поне 40к км. Утре отивам да си купя нов и да го сменя, пък дано това да е проблема.

 

Не си обяснявам грешката, която излиза за ел. проблем и това, че освен като съм на пълна газ (не в 100% от случаите) се появи прекъсването в някакви обороти и след това изчезне, а по всяко друго време мотора работи идеално... За това си мисля, че може да е недостиг на гориво, защото при първите 2- 3 натискания всичко е ок, след това започва да прекъсва да речем до 3200 об и от там изчисти. Горе долу прекъсването се появява когато турбината развърти и съответно тогава има нужда от гориво. А когато сме 4 човека в колата, е нужно още повече гориво. И за това когато съм сам в колата проблема се появява много по- рядко. И в двата случая се проявавя във високите предавки на пълга газ.

 

 

Днес направих проверка на горивната помпа и филтър. Помпата отзад беше сравнително чиста, но се намираха тук таме боклуци. Стените на кошницара и всичко останало бяха доста почернели. На цедката имаше известно количество боклуци, но не толкова, че да оправдае притеснението ми за недостиг на гориво от там:

 

8444560R.jpg

 

8444562K.jpg

 

Изчистих цедката, кошницата и чернилките по пластмасите, сглобих обратно всичко и обратно в резервоара. 

 

От там се прехвърлих на филтъра отпред и погледа ми меко казано наподобяваше този, като видях на какво е заприличал така нареченият филтър   :machaugenauf:   :shocked:   :icon_eek:   :gruebel:    :huh:

А причината е:

 

8444564c.jpg

 

Катранено черен филтър със неизвестна пропускливост и "филтрираща дейност". Както казах, не съм го сменял от около 40- 45к км, тъй като предния собственик беше сменил всичко преди да продаде колата. Това, което не ми хареса е още при първата смяна на масло, беше че въздушен, маслен и купе (филтри) бяха FILTRON, които седни от най- евтините на пазара. Но поради безпроблемната работа на двигателя тогава не смених и горивния... до сега.

 

Веднага прескочих да се взема MAHLE и да сглобявам системата с новия бял филтър   :hilezh:

 

8444598K.jpg

 

След описаната случка и "боядисаният с черен спрей" стар филтър, отново се връщам на теорията ми за недостиг на гориво при главният проблем. Остава само да направя тест.   :magic:

 

 

Днес сутринта не можах да направя тест, но продължавам да си чета из нета. В един сайт ми попадна интересна информация, която съвпада с моите съмнения и по точно един абзац:
 
"A plugged fuel filter may also produce engine cylinder misfires. Most often, these will be random misfires, and not peculiar to a single cylinder. A code such as P0300 would be an example. Finding the cause is easier when the conditions under which the misfire sets are considered. For instance, a misfire under a heavy engine load would suggest a fuel filter problem. A fuel filter restriction is not the likely cause of an engine running rough when idling. Fuel flow is small at an idle and much heavier under an engine load. The plugged filter most often causes a problem when demand for flow is high."
 
Това абсолютно отговаря на описанието защо с няколко пасажера в колата, проблема е силно изразен и постоянен, а когато съм сам почти го няма. Както и защо се появява около развъртането на турбото, докъм 3к оборота- нужното голямо количество гориво, което набива. Съответно с повече хора/ голям товар, още повече нужда от гориво.
 
Още инфо:
 
"Sometimes, a dirty filter will make the engine stall while the car is still driven. This is often the result of an uneven flow of fuel through the filter. At times there will be enough fuel to maintain the smooth running of the engine, and other times it will be blocked to such an extent that the vehicle cuts out. The severity of this problem can vary depending on the type of debris that has stuck in the filter and the strength of the fuel pump."

 

Усетих, че мириса на изгорява нафта драстично намаля след смяната.

 

"Exhaust Fume Odor: Sometime the car exhausts foul-smelling fumes. Such fumes means that the fuel filter needs replacement."

 

Остава само да направя тест и fingers crossed да съм отстранил проблемът.

 

 

Иии съмненията ми се оправдаха!!!

 

PROBLEM  SOLVED!!!   :dance: 

 

Тестът беше проведен на Витоша ( Симеоново- Бистрица) под наклон, за да имитирам тежест и изискам повече количество гориво при високите предавки ( 3- 4- 5) и натиснат до долу педал на газта. Колата ускоряваше много добре и нямаше и следа от проблема!  

 

Извод: СМЕНЯЙТЕ СИ ГОРИВНИТЕ ФИЛТРИ РЕДОВНО!!!

 

Грешката за 4- та дюза очевидно е я е набила, заради най- сериозен недостиг на гориво при нея или ... не знам защо. Сега преди теста закачихме колата да видим дали грешката стои, но нямаше нищо. Та аз съм доволен от резултата!     :magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Продължавам темата с пост описващ отстраняването на проблемът, тъй като горивният филтър макар и няколкото теста, които проведох не се оказа решение на симптомите. Прекъсването отново се появи при магистрално каране и при пълна газ/ изпреварване около пик- ът 1800- 2500 об/ мин. Отделно се усещаше и колебание в оборотите и при междинна газ и в обороти около 1500- 1800.

 

След дълго ровене по чуждестранните форуми, намерих една тема в която се описват няколко основни причини за прекъсването. Проблема е познат като power throttle hesitation при 2.0tdi, а разбрах че има и подобен и при 2.0tfsi. При TDI на фокус са 4 основни елемента:

 

1. Електрически проблем при шината/ куплунзите на дюзите, който беше споменат в първите мнения на темата.

2. Проблемна тандем помпа- заминали уплътнения и набиване на масло в горивният филтър и от там мешане.

3. ЕГР/ дросел.

4. Горивен филтър (доста са се спасили само със смяната му).

 

По метода на изключване, започнах проверката. Първо отворих горивният филтър, за да видя дали не е станал черен от евентуална намеса на масло. Филтъра е чист и масло в кутията няма, което означава, че тандем помата, с която така или иначе нямам проблеми я изключвам като причина.

 

8568915W.jpg

 

Следващата стъпка беше да сваля EGR- ът и дроселът и да видя в какво състояние са. Всичко около тях беше стабилно омаслено:

 

8568916i.jpg

 

Причината беше в липсваща гарнитура на тръбата към EGR- а и сплескана такава към колекторите.

 

Вътре бяха сравнително чисти, което говори, че най- вероятно са били чистени преди няколко години (повече от 3):

 

8568918Q.jpg

 

Видът на елементите и стойностите, които показваше VCDS ми говореха, че надали това е причината за проблемът. Естествено тук влезнаха е употреба четки, спрейове и наличното наоколо, за да разкарам цялата гняс.

 

Изключвайки точки 2,3 и 4, оставаше да отворя капака на клапаните и да видя какво е положението с кабеляците и куплунзите към дюзите и най- вече към тази на 4- ти цилиндър, защото грешката я набива при него. Отворих капака и първото, което ми направи впечатление, е че всичко изглежда доста чисто, без налепи, sludge и черни петна от застояло/ несменяно масло:

 

8568922A.jpg

 

Когато изкарах всичкото кабел и започнах да разглеждам ми направи впечатление един много съществен за проблема факт. А именно, че пиновете на 1, 2 и 3- ти цилинтър имат лека извивка, която си мисля, че не е "оригинална" и заради която се получава притискане, съответно и хубав контакт в гнездото на дюзата:

 

8568926i.jpg

 

Докато при 4- ти цилиндър, пиновете бяха абсолютно прави и това притискане очевидно е липсвало:

 

8568924v.jpg

 

Забелязах, че при 2- ри цилиндър от едната страна има леко отчупено парченце от пластмасата, което може да говори за намеса и планувано изкривяване на пластините. Защо не е направено само при 4- ти цилиндър, не мога да знам, но аз се заех с тази част. За съжаление пластмасата е доста стара пък и стои с горещо масло и изстива постоянно. Най- малкото натискане доведе до отчупване на парченца и при двата пина, но това по никакъв начин не влияе на работата на буксата. След като сгънах пиновете от горната страна, резултата беше следния:

 

8570901h.jpg

 

Разбира се натиснах още веднъж и другите пинове (при тях не успях да счупя пластмаса) и напръсках и позачистих хубаво пиновете с контактен спрей. След това хубаво ги подсуших, тъй като те се връщат в маслената баня, а контактния спрей има разтворители, които не е добре да отиват в маслото! Почистени бяха и куплунзите на подгревните свещи.

 

След 1 уикенд работа, дойде ред на сглобяването. Нова гарнитура на капака, нова гарнитура на тръбата към EGR- a и течна гарнитура към колекторите, защото тази на EGR- a беше стабилно смачкана. Изчистване и обезмасляване на всичко около дросела. Така изглеждаше той и EGR- a след чистенето:

 

8568929e.jpg

 

8568928C.jpg

 

Разбира се изкарах колата на тест, но този път директно на магистралата при същите условия и режими на каране, при които най- често се проявяваше проблема. За щастие към момента няма и следа от прекъсването! Надявам се веднъж завинаги да съм решил грешка

 

18077 - PD Unit Injector; Cylinder 4 (N243) 
            P1669 - 000 - Electrical Malfunction

 

В чуждите форуми в 95% от случаите грешка не се записва, от там идва чуденето и сменянето на доста скъпи части. Дилър в щатите се е борил доста време с този проблем, сменил бая елементи, включително и дюза, но безуспешо, докато накрая пуснал запитване до VAG и те му отговорили да огледат/ сменят ел. мрежата под капака и видят дали всички маси са ок. Проблемът се решил след смяна на шината и зачистване на масите. Не съм сигурен дали нова шина е с натиснати пинове, но явно пиновете са по- тясни и правят добър контакт.

 

Ето това е най- изчерпателната тема по въпроса: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/37180-2-0-TDI-hesitation-power-fluctuation/page7

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене го има това предръпване преди 2000 оборота, и не постоянно.Лошото е че не записва никаква грешка,а дюзите ми са в норма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Някой може ли да каже къде точно(ако може със снимка още по-добре) се замасяват дюзите? Доколкото си спомням всяка дюза е с отделна маса и вероятно някъде се събират в едно, но къде е въпроса ...благодаря предварително :)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега, че си споделил не толкова проблема, а най-вече решението му. :zustimm:

 

Аз окабеляването за дюзите (~150лв) го смених, заради уплътнителя на куплунга, откъдето омасляваше...и адски ме дразнеше. Въпреки че съм с ASZ, мисля че са идентични нещата.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...