Jump to content

Покупка на A3 (8PA) дизел...моля за мнение по обява


Recommended Posts

Да принципно си много прав. 115 000 км пак не са малко и там почва леко по леко амортизацията, нямаш никаква гаранция за нищо. Обаче с напредването особено на 250 000км започва вече по-голяма амортизация. Най-вече цялостното окачване на колата, амортисьори и по-скъпите агрегати като дюзи, помпи и всичко по горивната система, износване на двигателя валове и т.н това вече според зависи как е поддържана тия км, турбо и т.н. А до двигателите при 2.0-ката освен тия работи по-горе, доколкото знам и при уж сигурните кодове на двигателя до 2007-8 година има риск за пукане на главата и проблема с маслената помпа (който май е решим някъде бях гледал, че за 500 лева я правят като на 1.9 помпата и забравяш за нея), обаче пък 90% от 1.9 са голи като пушки от към екстри, докато при 2.0 са бая по-добре :)
Ама помня преди Moonland беше писал някъде, че най-големият фактор за амортизация на една кола това са изминатите километри и съм напълно съгласен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И да, и не! Една италианка, карана 100к км и сменяно малкото 2 пъти (на всеки 50к км) ли ще е по-запазена или една кола с пробег от 150к км, на която е сменяно маслото на всеки 10к км? (Естествено всички искаме да караме коли с пробег от 100'000-120'000км, то затова и тук в БГ е национален спорт да се превъртат километражите)

Всичко това обаче е една друга тема, а идеята беше да се обсъдят (+) и (-) на двигателите 1.9TDi (105), 2.0TDi (140) и 2.0TDi (170). Цените са близки, особено на последните два двигателя, с тази разлика че последния е с най-богато оборудване.

Ще се радвам някой да сподели за 2.0TDi (170кс) впечатления.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем, ще пиша, когато имам новини. Сега трябва да се разбера със себе си дали това е колата, защото не мога да паля фитила на колегата и да бягам после... Просто някак ми се искаше да е по-мощно от 105кс (Сток). Освен това за подобни пари има и 2.0TDi 170кс с по 2-3 години по-нови (разбира се, вероятно не толкова запазени, но пък с доста по-богато оборудване). Искам да попитам запознатите с този мотор (BMN) дали има други детски болести освен пиезо дюзите, дали подлежат на сервизна акция (въпросните дюзи), както и дали и двата мотора са с еднакви проблеми: BMN & CBBB (и кои са те)?

Благодаря.

Колега виж този линк и се огледай за кола внос от Германия.Аз съм с мотор БМН 170 коня и съм доволен.105 коня в А3 е доста слаб за купето,липсва динамика при почти същия разход.Ако нещо те интересува по конкретно питай.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariantExclusions[0].makeId=&minSeats=&maxSeats=&doorCount=FOUR_OR_FIVE&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=2006-01-01&minMileage=&maxMileage=&minPrice=&maxPrice=&minPowerAsArray=170&maxPowerAsArray=170&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&fuels=DIESEL&minCubicCapacity=&maxCubicCapacity=&ambitCountry=DE&zipcode=&climatisation=&airbag=&daysAfterCreation=&adLimitation=&export=NO_EXPORT&vatable=&maxConsumptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Todor1976, благодаря за линка. Аз нямам време да търся кола от Германия. Тук мога да я закарам в сервиз, да я прочетем на място, да я тестваме. И там може да се случи това, но на мен ще ми коства време и средства, които няма да се оправдаят в последствие. А и предпочитам да си я видя колата лично.

Относно твоя мотор BMN и кола, би ли споделил с каква кутия е и с какво предаване FWD, AWD? Каква е разликата в разхода за поддръжка и части, ако има такава? Каква е разликата в разхода (със 140кс) и изобщо какъв ти е разхода (извънградски, градски, смесен цикъл. От колко време я имаш? Какво си правил по нея? Предишния собственик ако знаеш какво е сменял... С две думи общите неща, засягащи този модел.

ПП. Аааа да и още нещо, с дюзите ти какво се случи/случва (нали са Сименс)? Проблеми някакви? Профилактики? Ползваш ли добавки в горивото?

Ето една такава, като твоята със много смешен пробег (бихте ли изкоментирали тази):

http://mobile.bg/details/11443529130615726

Благодаря предварително.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я закупих на 3-ти февруари докарана на платформа до Русе от Касел Германия уговорена по телефона като цена без предплата,смъкна 400 евро от обявената цена в сайта-толкова 550 евро платформа.Колата е с ТУФ до януари 2016-та.До момента съм минал около 15 000 км.Като я купих беше на 207 400.Обслужване в Бг-комплект ангренаж комплект и пистов ремък ,водна помпа вси4ко 500 лева с труд.Колата беше проверена тук в Бг,сервизната история отговаряше,беше влизала и по акция в Германия за смяна на дюзи.Имам фактури за смяна на дискове и накладки както и за ангренаж.Последно беше сменян ангренажа на 173 000,на 207 400 го смених аз,като майстора ми ме разубеждаваше да не го сменям,но за да не му мисля го смених.На ангренажния комплект му дават на тоя мотор да се кара 90 000км.Масло и 4 филтъра от Германия за 80 евро,ако някой не вярва още пазя фактурата.Маслото беше 5/30 ROWE филтри на филтрон като за купето беше с въглен.Колата е на предно 6-степенна ск.кутия,разход много добър за нашите условия и се движи от порядъка на 5,3 лятото с климатик до 6,4 до 7,0 градско но в Русе.От както застудя до към 7,0-7,4 смесено,навън не съм я засичал от както застудя.Предполагам зимата ще се движа до към 8,5 градско.Досега сменен един темп. датчик на изпускателния колектор писал съм тема за него.Колата е пълен s-line пакет вън и вътре.Напъни се за такава няма да съжаляваш.Друго засега не се сещам.В бг можеш да си вземеш и по евтина както и аз можех да взема от тук,но реших да отида лично да си я докарам.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една такава подобна на твоята (без S-Line пакет) от колега тук, от Форума:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=176918

Колата е отново от Германия, но не знаем дали са сменяни дюзите и дали подлежат на акция.

Вашето мнение?

И още един въпрос....

Вие какво ще предпочетете:

1. Ръчка с шест скоростна кутия или

2. Автомат с модерно 3-лъчо воланче тип "F-1" с перата?

Ясно е че автомата може да се счупи ори тези 150-250 к км, но пък в градски условия е незаменим. Ръчката пък е по-евтина за поддържане и обслужване.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колата която е посочена от линка пише че е с пълна сервизна история и че може да се провери в сервиз,тоест може да се провери дали е влизала по акция някога кога и за какво.Що се отнася до това дали с ръчна или автоматична ск.кутия е въпрос на комфорт и на вкус,аз също се двуомях за автомат но надделяха желанията ми за ръчна.Ако караш повече градско за предпочитане е автомата дори го дават да гори с около 0,200 литра по малко,а това дали се чупи автомата и на колко хиляди е относително.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам запознатите с този мотор (BMN) дали има други детски болести освен пиезо дюзите, дали подлежат на сервизна акция (въпросните дюзи), както и дали и двата мотора са с еднакви проблеми: BMN & CBBB (и кои са те)?

Благодаря.

Прилики между BMN и CBBB,освен,че са 2.0TDI и двата,единия е помпа-дюза,другия е комън-рейл,BMN-дюзи на Сименс,CBBB-дюзи на Бош.

2.0TDI CBBB при мен е Евро 4 норма,има ДПФ филтър,с никакви проблеми във всичко и ме боли сайдера,че софтуера му бил калпав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение не подминавай  автоматика даже напротив .

Дсг +който и да е от моторите е адски приятно за каране ,особено на 2.0 тди

Ръчната кутия се поврежда колкото и дсг то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От DSG имам едно неприятно спомене, а именно при един Golf 2.0TDi 2006, който когато го спреш под наклон.... След като отпуснеш спирачката и дoкато дадеш. ГаЗ, колата тръгва назад около 20-30 см и чак след това DSG-то зацепвате и тръгваше напред. При другите немски марки от премиум класа няма такова нещо! Пускаш спирачката - колата седи на едно място макар и под наклон. Подаваш газта и тръгва напред. Няма замисляне, тръгване назад, клатене или каквото друго се сетиш. Та не знам дали пак ще мога да живея с този ефект.

Благодаря за мнението и съвета!

ПП. Иначе съм фен на автомата....

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм имал такъв случай по скоро конкретната кола е имала  дефект ,какво чукане подскачане ,странно.

И малко абсурдно да сравняваш хидротрансформатор с такава кутия ,като Дсг ,  г  троник и т.н.

По скоро старите автомати ги имат тези подскачания бавно пълнене ,ритане  и т.н. и то на здрави кутии.

Кутиите  са доста бързи и адекватни . 

Редактирано от Iven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам мнение за двигателя 170hp и DSG (която май е по различна от слаганата на ауди) но на 200/300кг по тежка кола.

1: Вкаранa е от Германия точно като колегата todor1976 проверени дюзи сменени по акция и други неща.Двогателя е супер много добра еластичност а на купе А3 не ми се мисли какво е лети и без "авио дизел"

2: DSG кутия не я заменям за ръчка като тролей съм :) на много големи наклони не одържа (примерно излизане от някой подземен паркинг на Mall и да спра в средата).Ако това се случи имам функция "Auto Hold".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм имал такъв случай по скоро конкретната кола е имала дефект ,какво чукане подскачане ,странно.

И малко абсурдно да сравняваш хидротрансформатор с такава кутия ,като Дсг , г троник и т.н.

По скоро старите автомати ги имат тези подскачания бавно пълнене ,ритане и т.н. и то на здрави кутии.

Кутиите са доста бързи и адекватни .

Аз не ги сравнявах по достойнства, а един излиран момент от работата на кутията. С това леко тръгване назад (без чукане или подскачане), може да е и 5см (пък аз да го преувеличавам), но е факт. Все пак беше странно за мен, карайки за първи път DSG. Казаха ми (тогава), че това си е нормално и така си работят тези кутии. Пак казвам, не е имало никакви луфтове, тропания, чукания, подскачания и прочие. Кутията си работеше супер във всяко отношение. По-скоро това е констатирана разлика в поведението на DSG и Automatic с хидротрансформатор, отколкото дефект или повреда. В един ден карах двете кутии и констатирах разликата. И aвтомата не е бил стар (Golf 2.9TDi, 2006). Обаче, знаеш ли може и нещо да не е било наред. Другите с DSG да кажат.

Мога да дам мнение за двигателя 170hp и DSG.

...

2: DSG кутия не я заменям за ръчка като тролей съм :) на много големи наклони не одържа (примерно излизане от някой подземен паркинг на Mall и да спра в средата).Ако това се случи имам функция "Auto Hold".

ЗА ТОВА ИДЕ РЕЧ!!!

Колегата го написа най-точно. Значи наистина не си въобразявам, нито автомата на онази кола е бил повреден.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Колега,

 

Повечето от обявите, които си пуснал, както и А3ките по автокъщите ходих и ги гледах на живо.
За съжаление са доста по-изморени отколкото изглеждат на снимките, определено и дума не може да става, че са им това км! Не знам защо продължават да ни взимат за канарчета... :-(

 

Не се спрях и на тази на колегата от форума, заради цената и липсата на екстри.
Успях да разбера, че ако искаш нещо читаво (като се вземе предвид и годините), трябва или да си го купиш от човек, който си я е внесъл или я е купил нова в БГ или да ходиш до Германия/Швейцария.

Швейцарските са по подразбиране с доста екстри, на доста по-малко КМ. Минус е там, че май има ДДС при вноса и съответно цената за тези екстри и малко км е по-висока една идея...

 

Успех все пак ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се заблуждавайте,че в Германия сменят маслото на 10 000км.Всичко дето кара с 5В30 го сменя най малко на 20-30 000км.по показателите на компа.Другото което е в Германия немци не останаха :) А относно въртенето на километрите.Е как да спрат да ги въртят като колите дето продават са на 400-500 000км. :) да бяха на 150-200 000км. да не ги въртят.Ама масово моргите на нашия пазар са били на 200 000 преди години.По темата.Според мен 1.9 е слаб двигател.2.0 е по проблемен.Като цяло за мен помпа дюзата е пълен боклук.Ако можеш се насочи към 2.0 команреил.Преди година купих 2 Голфа от Германия.И двата 1.9 тди,и двата 2006г на по 120 000км..Единия за 7000 евро (откраднаха го за 1 седмица),другия за 7400 евро.Като цяло проблеми с втория не съм имал.Двигаеля е здрав,но слаб според мен.Само дето на път към Бг.строших скоростите,и се наложи да ги правя във ФВ в Прага.За 800 евро и 2 дена хотел си тръгнах по живо по здраво.До колкото се поинтересувах за скоростите,маи 6 скоростните ръчки имат проблем.Питах ги тези във ФВ що така е станало.Вдигаха ми рамене :)Колата е Спорт изпълнение което е като С-лаина при Ауди.Включва(17-цолови джанти,спортно окачване,спортни седалки,трилъчев спортен махагонов мулти волан,голямия фис),и е с всички екстри почти без кожа.Като заключение бих казал:Никога повече недоразумението помпа дюза  :steinigung:

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, на мен повече от 10-12 (преко сили 13к лв) ми идват над бюджета. Излиза, че или тр да събирам от закуските за "Common Rail", или да си купя една 2002-2003 (старата) А3 1,9 131кс и да си пея, пък догодина направо да скачам от 2008-> и натам, така ли (щото ми харесва A3-kaта, не искам Golf)?!

Или ако имаш др идея ще се рдвам да я споделиш.

ПП. Относно комън рейла, един колега по-горе сподели, че е с такава 2.0TDi 170кс - 2008-2013 (CBBB), никавви проблеми няма, като тези на предшествениците си, но пък спомена нещо за "калпав софтуер" (какво е това , не разбрах).

Относно колегата по-горе, който ги е гледал всички А3 по автокъщите и били плачевни, не знам ще фи вися и ще преценя. Имам и двете предложения от Форума за 1,9TDi - 105кс - 115к км - 2005 (15к лв) и един колега от Бургас (последния линк май беше), който я е карал неговата 1 година , докарал си я е от Германия и ще я сменя. Тя е 2.0TDi 170кс 180+к км - 2007 (около 12лв, ама също е по-постна). Тя пък е с дюзите на Сименс.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата.Според мен 1.9 е слаб двигател....

2.0 е по-проблемен.

Като цяло за мен помпа дюзата е пълен боклук.Ако можеш се насочи към 2.0 команреил.

До колкото се поинтересувах за скоростите,маи 6 скоростните ръчки имат проблем.

Common Rail-a с кои кодове на мотор е:

СВ** (CBAB CBBB CBAE)?

И ако това са моторите, някой да под_скаже от кой месец започват да ги правят?

Благодаря!

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз Голфарата не го продавам ще си го ползвам за 2-ра градска икономична количка.Просто споделях впечатления най вече за двигателя не че като цяло въобще имат няква голяма разлика А3 и Голф от тези години.Иначе като изключим,че ми идва малко слаб и шумен.1.9ТДИ 105 коня е доста здрав двигател.Трябва да го пробваш.На теб може да ти допадне.Много колеги споделят,че мощността е напълно достатъчна за това купе.Но,по принцип съм с 2 ръце за прескачането на помпа дюзата като цяло,и то най вече заради шума.Това е нещото с което аз лично не мога да свикна.Просто ме дразни. :)

До колкото знам всички с 4 букви са команреил,и ги слагат след феислифта,ако не се лъжа.Нека колегите потвърдят.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И остава като опция чипосването на 105те коня :-) май ги правят по около 125-130кс

Бургаското А3 от колегата (внос Германия) беше добра оферта, не ми се ходи и до Бургас обаче на този етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така - 4-те букви са CR и се въвеждат след фейслифта.

Да купуваш автомобил с намерение за чип е изключително глупаво (според мен)! Купи кола с мощност от завода каквато смяташ, че ти е нужна. При A3 8P избор не е като да няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и двете предложения от Форума за 1,9TDi - 105кс - 115к км - 2005

Спортбекът е с първа регистрация на 15.9.2006, а е произведен 6.2006, тоест не е 2005. Навсякъде присъства " 06 " - по стъклата, на пластмасовите шприц форми... във VIN-a дори :D Освен корекция на километражите, до колкото ми е известно масово се и "подмладяват" с година-две автомобилите по обяви.

Редактирано от Holz_8885
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не бих се занимавал с чипове.Имам горчив опит от нашите "тунери"(Маднес)А и все пак не знаеш на какво положение ще са турбината,съединителя и маховика.В крайна сметка колата няма да е нова,а и най вероятно ще е с неясна история и километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спортбекът е с първа регистрация на 15.9.2006, а е произведен 6.2006, тоест не е 2005. Навсякъде присъства " 06 " - по стъклата, на пластмасовите шприц форми... във VIN-a дори :D Освен корекция на километражите, до колкото ми е известно масово се и "подмладяват" с година-две автомобилите по обяви.

Моя грешка колега!

Аз също не бих се занимавал с чипове.Имам горчив опит от нашите "тунери"(Маднес)А и все пак не знаеш на какво положение ще са турбината,съединителя и маховика.В крайна сметка колата няма да е нова,а и най вероятно ще е с неясна история и километри.

НИКАКВИ чипове! И аз съм на мнението, ако искаш по-силна кола, купи си я такава! Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие малко ме вкарахте във филм с това тръгване назад .

Имам от над 8 години по едно DSG в къщи и не бях обърнал внимание да тръгва назад при наклон.

Вчера и днес си правих какви ли не експерименти определено и 100% няма такова тръгване ,поне на 2та автомобила ,който са в къщи.

Определено тези ,който сте карали или карате може да имат някакво отклонение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега става въпрос само и единствено когато спреш на път с голям наклон! 15% наклон или нещо такова. Не говорим за малки наклончета... Сори че сме те филмирали.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...