Jump to content

Покупка на A3 (8PA) дизел...моля за мнение по обява


Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми покупка на кола, която да става за градски условия, но и да е приятна за дълъг път (отсечки от 200-400км). Според пробега, около 20к км годишно, се ориентирам към дизелов вариант, задължително 5 врати, 2005-2007г., останалите "екстри" както дойдат.

*** бюджет 11'000-13'500лв.

Та прочетох темата за 8P/8PA, както и мненията за двигателите 2.0TDi (140кс). Оттам си направих извода, че ако ще е 2.0TDi трябва да е BMM (2005-2007), като уж най-безпроблемен по мнения на потребители и собственици на такива и др. екземпляри (щеше ми се и BMN 170кс да беше Ок). Като че ли клоня повече към 2.0TDi (70%), отколкото към 1.9TDi (30%), заради по-добрия вървеж/демараж, еднаквия разход на гориво, и 6 степенната ск.кутия (ако е ръчна).

Ясно ми е, че ако имам много претенции и малък бюджет нищо няма да се получи. Затова съм готов са жертвам някои екстри (като кожа, ксенон, парктроник), за сметка на подгряване на седалките примерно (което за мен е ценно - който го е нямал, той не знае какво изпуска). Автомат или ръчка - също няма значение. Единствено състоянието на автомобила и пробега да са прилични, като последното ще се проверява по сервизна книжка и проверка на VIN-a в представителство (на вторичните белези също ще обърнем внимание).

Та питането ми е за две обяви (няма нищо финално решено, а и не бързам с покупката):

Обява #1

http://m.mobile.bg/gallery?id=11437146455036168&current_pic=0

*по капака на мотора ми се струва, че това не е BMM. Може и да бъркам, вие ще кажете. Както и шоф.седалка ми седи странна отстрани.

(+) колата изглежда в оригинален вид, свежа и опъната отвън. 3-лъч волан, Навигация, Подгрев. Ръчката донякъде е по-добре, заради поддръжката и надежността си (което е важно за автомобил след 3-4годишна възраст). Темпомат.

(-) Стъклоповдигачите на шоф.врата, седалката на шофьора и салона като цяло нещо не седят мн свежо. Липса на регистрация и платени налози.

Обява #2

http://m.mobile.bg/details/11442827392229925

На пресния грил, доколкото разбрах няча оригинално "S Line". Джантите май не са оригинални. Волана може би е шит...

(+) Гумите са Continental, което предполага възможности за поддръжка на автомобила. A-line (ако не оригинален. Парктроник, макар и афтър-маркет. Aвтоматика с F-1 волана е мн приятно нещо (но това както плюс, може и да е минус). Регистрирана и с каско.

(-) Не се вижда мотора... Минимален е шанса са има пълна сервизна история при този пробег (който е не по-малко съмнирелен от този на горния автомобил).

ПП. Имаше един колега във Форума който продава А3 (8PA) Sportback 1.9TDi, на 115000км и е първи собственик, но пък нищо не знам за този двигател, нямам такива средства (а той едвали ще се съгласи да намали толкова от цената, че да се срещнем за сделка. Също така нямаше подгрев. Липсата на DPF за градско мисля че е +. В крайна сметка тук ме грабна това, че е с пълна история колата:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=177027#entry2514767

Чакам да споделите мнения и препоръки.

БЛАГОДАРЯ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всичко което си дал като предложения е много далече от тази на колегата (гробници).Плюсовете са екстрите и ако искаш по големия двигател!

За двигателя мога да споделя,че карах на голф 5 с въпросния за мен това е страхотен двигател за купето си много бях доволен от динамиката. (жена ми малкия и пълен багажник 6 пъти до Гърция)

И той няма болните моменти на 2.0

С две ръце за последния ти вариант!

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се спрял на последната. Всякакви други компромиси ще си ги платиш на по-късен етап. Така че ако можеш напъни за последната като 100% това ще ти се изплати напред във времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички влючили се дотук...

Много бих искал да имам кола с известна сервизна история и поддържана "без компромисно при дилър", каквато е колата на колегата Holt_8885. На снимките колата изглежда да е е в топ състояние, но първата кола е значително по-ниска ценово. Така неговата е с +50% отгоре, говорейки за пари. Макар и не с 2.0TDi двигател, без някакви екстри, има други неща, които компенсират липсата им. Може би тр да направя един разговор с него...пък кой знае.

Като се абстрахираме от третия линк (колата на колегата от форума), какво е мнението ви за другите две коли?

Благодаря.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Горублянски" - т.е. на доста голям пробег, неясно минало, едната даже с "тунЕнг"...... За това и цената е съответна. Свери си часовника в www.mobile.de за реалната покупна цена на автомобил какъвто търсиш и обратното - виж какъв автомобил можеш да получиш за бюджета, с който разполагаш. Така ще знаеш и за какво да гледаш и какво да очакваш. Колите в БГ не идват от Марс :) Пак са от там + трансп. разходи и печалба за търговеца. 

 

За тази на колегата се въздържам от коментари в каквато и да е посока. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ми е, че всичко В БГ Е ОПОРОЧЕНО, но за такава кола не си заслужава ходенето до DE. Също така е ясно, че за да има добра цена една кола, тя ще е дошла от IT, и мн по-рядко от DE. Пак е ясно, че запазените коли с малък пробег и в уникално състояние на сносна цена са били или ударени, или с проблем в мотора, и направени тук (това не е задължително да е вярно за всеки добър екземпляр)... И все пак не всичко което се внася са шрьодове, гробници и т.н.

Ето още една кола, на която попаднах:

http://m.mobile.bg/gallery?id=11442476989799713&current_pic=0

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега Everio,

Задължително ще видя първо мотора и след това справка по VIN-a.

Относно Quattro-то и автоматика, какви изненади мога да очаквам и има ли известни детски болести?

И още нещо, какво да очаквам като разлик в градски цикъл (без уточнения в трафик или не и кой е града ) между 2.0TDi ръчан кутия и предно предаване, и 2.0TDi Automatic Quattro?

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата обява, изобщо я забрави. Колата е с ключове, които се поставят на 8РА до ноември 2005-та година!!! Двигателя  е BKD, но първа ревизия (видно от капака му и карантията, която се подава). За да обяви "май 2007 г.", значи или лъже или колата е била я тестова или нещо подобно, за да се регистрира чак 2 години след производство.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега bdsnikolov,

А за останалите екземпляри би ли споделил мнение?

Благодаря.

2.0 TDI автоматик куатро няма как да си купиш на А3

Моя е грешката. Колата е с ръчна кутия. Благодаря за уточнението.

ЗАСЕГА ОСТАНАХА СЛЕДНИТЕ ОБЯВИ:

(Сега оправих линковете, по-горе някои се отваряха направо на албума с фотосите без описанието и цената)

Обява #1 - ОТПАДА!!! http://m.mobile.bg/details/11437146455036168

Обява #2 http://m.mobile.bg/details/11442827392229925

Обява #3http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=177027 (мисля, че няма нужда от коментар - новото си е ново)

Обява #4 http://m.mobile.bg/details/11442476989799713

Обява #5 http://m.cars.bg/c1279731

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, даваш линкове от мобилна версия на сайта и като се отвори на комп е бая кофти UI-a.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на телефона бера ядове.

Втората също е с BKD, първа ревизия.

Колата на колегата, няма да я коментирам. Видна е от обявата и е фаворит.

Другите, не мога да ги отворя.

Но само да вметна, коля по снимки не се избира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата от форума иска 15к лв, ти имаш 13.5к, - според мен бихте могли да стиснете ръце с малко напъване още от твоя страна и парите моментално кеш. Такава изпада рядко в подобно състояние. Моят глас е категорично ЗА НЕЯ !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, даваш линкове от мобилна версия на сайта и като се отвори на комп е бая кофти UI-a.

Мда, така е... Скапа се лаптопа и сега се мъча през един таблет. На този етап не знам дали ако се махме "m." пред адреса, дали няма Да работи коректно ? Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Обява #1 - ОТПАДА!!!  http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11437146455036168

Обява #2   http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11442827392229925

Обява #3http://audibg.com/fo...howtopic=177027 (мисля, че няма нужда от коментар - новото си е ново)

Обява #4 http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11442476989799713

Обява #5 http://www.cars.bg/?go=cars&p=view&carofferId=1279731

Радактирани са колегата остава да почерпи!

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Everio, благодаря ти. Ще черпя виртуална бира и две реални!!!

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четвъртата също е с BKD двигател (по-новата ревизия).

 

Петата, не и е сниман мотора, но по датата, предполагам пак е BKD.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата от форума иска 15к лв, ти имаш 13.5к, - според мен бихте могли да стиснете ръце с малко напъване още от твоя страна и парите моментално кеш. Такава изпада рядко в подобно състояние. Моят глас е категорично ЗА НЕЯ !

Съгласен съм за състоянието, но пък като екстри е доста икономична. Не че няма да и се радвам и да я гледам, но от 9000-10000лв отскочих на 12-13, ама 15 ми е невъзможно. Това не е като през комунизма, една кола за цял живот.... Освен всичко предстоят и разни планирани ремонти както разбрах, които също са с парички. Все пак ще пиша на колегата, пък да видим. Иначе трябва да има и вариант 2, както и вариант 3. Затова молбата ми беше да ги анализирате и другите варианти 4 и 5 ( както разбрахме 1 и 2 отпадат като опции)

Четвъртата също е с BKD двигател (по-новата ревизия).

Петата, не и е сниман мотора, но по датата, предполагам пак е BKD.

Т.е. нямаме BMM мотор (който е най-предпочитан както разбирам), а от BKD-то да бягаме далече... Нали така?! Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свържи се с колегата и пиши ако искаш какво сте се разбрали, хора сме все пак - ще стигнем до консенсус.

Няма проблем, ще пиша, когато имам новини. Сега трябва да се разбера със себе си дали това е колата, защото не мога да паля фитила на колегата и да бягам после... Просто някак ми се искаше да е по-мощно от 105кс (Сток). Освен това за подобни пари има и 2.0TDi 170кс с по 2-3 години по-нови (разбира се, вероятно не толкова запазени, но пък с доста по-богато оборудване). Искам да попитам запознатите с този мотор (BMN) дали има други детски болести освен пиезо дюзите, дали подлежат на сервизна акция (въпросните дюзи), както и дали и двата мотора са с еднакви проблеми: BMN & CBBB (и кои са те)?

Благодаря.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ..... Т.е. нямаме BMM мотор (който е най-предпочитан както разбирам), а от BKD-то да бягаме далече... Нали така?!

 

Теорията малко я остави настрани. Вземи покарай подобна кола за да ти се изясни какво искаш. Разликата в шума между 1.9 и 2.0 тди е осезаема. Във вървежа също. Изясни си и за автоматика. За екстрите също. "Печката" е най полезната екстра за дизелов автомобил и то доста скъпа. 

Кола се купува след като си карал подобна на приятели, колеги и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мене на колегата 1.9-ката най-много си заслужава. Имай впредвид,че идва с 2 чифта лети джанти оригинални и 2 чифта гуми (зимни и летни висок клас и почти чисто нови) само това ти е сумати пари и разликата между 13 и 15. От автокъща няма да намериш кола на под 250 000 според мене. И аз като взимах мойта преди 1 година търсих така купих най-запазената и пак беше точно на 250 000км реални. ( на 11 000 ми стъпи с регистрацията в кат понеже беше от автокъща без хубави джанти и без хубави гуми) и дотука равносметката ми е - обслужване цялостно ролки, ремъци, водна помпа и другите филтри и неща, зимни гуми (700 лева) .  И смени на части - ЕГР, термостат, 4 подгревни свещи, маховик + съединител + лагер, 2 тампона на двигателя. Та тия работи на мене ми излезнаха с малко късмет и много отстъпки около 1000 лева всичките за смяна заедно с обслужването с хубави части и работа без пари, иначе по сервизите отивах на почти 14-15 хиляди. И ако бях аз на твое място щях да взема колата на колегата поне знам, че е на 115 000 реални и карам сигурна кола. Понеже тия от автокъщите малко по-малко ще излиза все нещо за смяна като я вземеш.

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но няма гаранция и че на кола на 115к км няма да и се счупи нещо. Както е написал колегата вече е патил с, климатроник, ключ и т.н... Останалото за което говориш колега, по мое скромно виждане е консуматив, свещи, съединител (може жена да го кара и скапе на 80'000км, може да е мъж и да изкара 150'000км), ролки, ремъци, водна помпа и т.н. Единственото по-болезнено е съединител и дюза/дюзи евентуално. Вс друго аз лично приемам за разходи по поддръжкава (консумативни , както пишат по-горе) и не ги смятам.

Както и да е, ставаше дума за различните мотори, проблемите им, както и разхода на различните компановки.

Но още веднъж благодаря за съветите, всичко е ценно...

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...