Jump to content

Чипване


mitaka7717

Recommended Posts

Колеги от доста време приятели и познати ме навиват да си чипосам колата.Става въпрос да я направя от 150 на 180 коня.Проблема е,че колата е с автомат и се притеснявам заради малко повече соне,да не сдаде багажа автомата.Колата е 2.5 ТДИ на предно 98 г. с типтроник кутия.Толкова ли ще се усетят тез 30 коня отгоре и до колко е разумно да го направя?Не съм състезател като цяло,но на моменти ми идва малко мудничка при изпреварване.Доколкото знам 180 коня мотора и той е със същия автомат като моя,разликата само софтуеърна ли е или има по-голяма турбина наистина?Колата ми е сервизирана и откъм мотор не се притеснявам,а майстора който ми я подържа каза,че автомата е бил отремонтиран.При въпроса как е разбрал ми отговори:При сервизиране на кутията в оторизиран сервиз,при издаване на кутията,кожуха отвън го боядисват задължително а твоята кутия е боядисана.Маслото на автомата съм го сменял преди 8к км. в комплект със гарнитура и филтър.Абе гледам си я колата като цяло,и се чудя с тоз чип дали няма да си вкарам таралеж в гащите.Какво бихте ме посъветвали?На отзовалите се:Благодаря ви предварително :) Лек ден от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип аз съм с две ръце ЗА. Донколкото знам няма никакви проблеми за кутията още повече че е само на предно. А и не вярвам да се кара постоянно на кикдаун. Все пак печелиш едни 30кс които ще се усещат доста. :) не би трябвало щом всичко ти е наред да имаш ядове

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

давай смело чипвай ще усетиш разлика аз съм 4х4 от 180 на 220 проблеми с автомат нямам.върви при кадърен човек както и да ти премахне Егр-а софтуерно.

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този ЕГР чувам доста противоречиви мнения.Някои хора казват,че било ро-добре без него,други да си стои и да не го махам :) Не знам.Това е,че не карам бързо а едно евентуално чипване може да ми излезне доста солено,а всъщност не е толкова до парите които ще се дадат,а до чупенето на нерви в сервиза и виденето без кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм против изцеждането на софта без  да се  даде допинг на печкта. Още по-против   когато е намесен и автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , колеги ! Бих искал да използвам темата , понеже е пресна ... Возя се със Ц5 , 2.5 ТДИ, куатро , 180к.с. , АКЕ , ръчни скорости . 2003г. (Фейса) .Колата съм я обслужил и няма проблеми (не е и имала при мен) , та въпроса ми към вас е за мнение дали да си сложа чип - какви са предимствата и недостатъците за този модел ? Какъв чип да сложа и къде ? Благодаря предварително !

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.madness-motorsport.com/cms/

https://www.facebook.com/CpcDieselNozzles/

  Това  според мен.

 За предимства е ясно, недостатъци...финансови.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря , колеги ! Качественият тунинг винаги е за предпочитане , особено за този тип двигател . Харесват ми данните на хартия след чипването , но опасенията ми са дали няма да има лоши последици след време - като по-бързо износване на частите ... Ако някой р слагал чип на този двигател - моля да си изкаже мнението . Благодаря !

Sent from my Мобифон using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност износване има и без чип.И с чип да си много зависи как караш как я настъпваш и като цяло от самия човек.със чип съм карам нормално градско и извънградско вече към 6 месеца.сваля разхода но не много недей да очакваш че ще свали с 1-2 литра на тая кола но пък е доста по-пъргава .

 

преди да слагаш чип първо трябва да и оправиш двигателя за да видиш ефект като цяло,като имам предвид двигателя нейните си обичайни болки валове кубилици повдигачи и т.н и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще убиеш душегуб с чип според мен.

Ако прекалиш най- много турбо и съединител да издъхнат. Чета, че масово се слагат дизелови части на чипнати бензинки. По носели на нютони. Така че ако ти е мерак... бегай в джаза.Аз като разглобих мойто останах изненадан че няма грам ръб по цилиндъра на кола с незнайно колко км. зад бронята. Пък и само с чип(софт) колко да дигнеш 20-40кс. Виж ако наистина се изка и прави сериозно нещо150+кс. си е блага работа... ама иска друго турбо, дюзи, итерколер,турбо пътища, генерация и съединител. Ама после 300кс...кеф.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм любител на дизела, но мисля, че този мотор първо изпитваше недостиг на гориво преди да се изтавани нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не.Става въпрос за 30-на коня.Да стане от 150 на 180 коня.Не искам да го издувам и тунинговам.Казаха ми,че бил ставал по-пъргав като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм любител на дизела, но мисля, че този мотор първо изпитваше недостиг на гориво преди да се изтавани нещо друго.

Ако си сериозен и зависи какво искаш. Хората проверяват по номер на помпата с какъв клапан за дебита си. Но дори с малкият клапан 220кс. не е проблем.За повече ако има късмет да е с големият клапан, иначе трябва смяна на клапана.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема толкова в турбото според мен. Душепрасето е скопено съзнателно в ниските за за да не се разлети душетроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям мнението на loshdancho , в ниските каквото и да го правиш си остава по-тромав, дали кутията го задържа или нещо друго нз , но е факт че е умишлено .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го задържа автомата, ако това имаш предвид. При ръчка е още по-трагично осезаема дупката. Пробвали сме да наливаме повече нафта и въздух под 2000об/мин резултата е минимален, за сметка на огромен разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това казват, че се сменяват разпръсквачи и турбо. А на самото турбо се сменявало управлението на геометреята. За да може да държи постояно на налягане. Чак тогава почвал да дърпа под 2000об\мин.От темата с пасата съм останал с такова впечатление. Ама там душеГуцата е е изнасилена яко на 2бара под 2000об\мин.Иииих как ме човъркате с тоя чип си нямате на идея. Вече съм раздвоен кое искам повече комфорт или сила. Ама нали едното вече ми е налично не ми се троши здрав душетроник. Ако поради някаква причина го хвърлям... ще се прави нещо около 300кс.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То нашите тучове явно имат толкова много рестрикори, че да се чуди човек нарочно ли са спънати на толкова много места - дюзи, ГНП, турбо, автомат.

Турбото на АКЕ мисля че е GT 2052 S2, което има душа до 210 коня и каквото и да правиш, няма как да го накараш да пълни за повече. При тунинг само по отношение на турбото трябва да се търси или хибридизация (мисля че се взема топлия охлюв от турбо от 3.0 Д на БМВ), или замяна на цялото турбо.

После като се оправи турбото и дюзите, почваш да се чудиш 5НР19-ката кога ще си издрайфа червата. Отделно не знам дали VP-44 се справя с поставените нови задачи.

Май единственото правилно решение е софт и то така настроен, че да отпушва малко повече в обороти, не в самото начало.

Би било интересно да се чуе мнението на някой човек, който се занимава с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, искам на кратко да ви обясня за тунинга на душегубите. Помпите VP44 нямат проблем с дебита на гориво, ако се монтират по-големи разпръсквачи, това е единственото условие за да имате гориво за около 400 коня. Оригиналното турбо със подходящо компресорно колело успява да прибута около 270 коня, и не се наблюдава някъква особена разлика във лаг-а. Това са двете хардуерни промени които трябва да се направят, и няма да си познаете колата после. https://www.facebook.com/CpcDieselNozzles/ Душегуба от клиповете е личната ми, експериментална кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата!Това мнение го чаках от доста време. Както се казва: Благодаря, че ви има ;). И по редовно да се включвате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че има интерес към тунинговането на този двигател. Противно на очакванията душегуба е доста здрав механично, ако изключим газоразпределението разира се :), и подлежи на сериозен тунинг, без смяна на карантийте в него. Ако имате въпроси ще се радвам да помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи ми примамливо да сложа чип , и ще прегледам карантийте на мотора по-задълбочено , но имам и друго питане ... Турбото ми се включва след 1800rpm , след чипването дали ще се промени нещо и ще започне да ускорява по-бързо в ниски обороти ? Принципно в голяма степен това е причината да искам чип ...!

Sent from my Мобифон using Tapatalk

Редактирано от vanko-lunatic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

турбото има променлива геометрия и можеш да си я нагласиш когато искаш да ти почва , въпроса е как ще ти хареса и колко дълго ще искаш да изкараш с това турбо. логично е като надува в ниските демек да бачка нон стоп да ражда по-рано. лично мойто го направих на 1800 да почва но пак го има тоя прословут лаг въпреки автомата.не очаквай да литнеш ако го сложиш в ниските.

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало, но не е точно така. Зависи си от турбо, генерация, големината на охлювите управлението на геометрията. В повечето случай решаването на един проблем води до друг. За това се правят хибридни турбини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...