Jump to content

Питане отностно 3.2 FSI


Recommended Posts

Колеги отскоро замислям да мина на а6 и мисля че най удачния за мен мотор е 3.2 ФСИ , като цяло дали ще е комби или седан не е от значение . Колкото повече токлова повече от към есктри желая , та въпроса/те ми са какво може да ми кажете отност този мотор , автоматите здрави ли са им ?  И колко според вас струва една такава С лине ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мотора е доста здрав. Носят се слухове, че пие масло, но си е в норми 1л+- малко за смяна. Типтроника е ZF6HP монтира се и в дизели с 500нм а тук носи 330 няма да е натоварен. Все пак си ги гледай внимателно всички детайли. Не на последно място си е лаком за гориво мотора и ако обмисляш газ, по добре го избегни. А митовете за нагара(carbon build-up) също не са верни, но си напрви едно промиване с химия, ако спреш на такъв за твое спокойствие на входящите колектори, което чисти и клапаните.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата го слагат същия на 3.0тди и 4.2, тук е най малко натоварен. Ако някога е сменяно маслото едва ли ще имаш проблеми с него. Всичките с тоя мотор си имат достатъчно екстри. Проблема според мен е, че мотора го слагат до фейслифта, демек си ограничен откъм години. Но така или иначе ако попаднеш на гледана кола едва ли ще имаш проблеми откъм страна на мотора. Градско в София предно на ръчка ми дава 12-14 в зависимост как карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ве шпек...12-14 в София е много-много специфично за постигане дори на предно/ръчка кенеФ.

Новия мотор CALA в Б8 по-лек с Тип-а малко статистика...градско над средната не е излизал...статистика лична.

tFD7P41.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли големи разлики между двата мотора 3.2 FSI quattro-AUK при A4/B7/ и CALA при A4/B8/,освен различната мощност и различния торсен на двойното задвижване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата от 4х4 с типтроник то предно с ръчка е достъа голяма, даже е по-тежка б8-цата.

 

Изтели го 4ф, моята е летяла през океана и беше теглена 1610кг...не мисля 4ф да е под 1600 дори предняк/ръчка/постен...ама както и да е.

@tonko2.0T

Има разлики м/у моторите CALA/B са последните версии на мотора, погледни каталожните разходи на еднакви автомобили

Б7 с AUK 255кс

Fuel consumption (economy) - urban 15.4 (15.4) l/100 km.spacer.gif Fuel consumption (economy) - extra urban 7.8 (7.9) l/100 km.spacer.gif Fuel consumption (economy) - combined 10.9 (10.7) l/100 km.

Б8 с CALA 265кс

Fuel consumption (economy) - urban 13.6 l/100 km.spacer.gif Fuel consumption (economy) - extra urban 6.8 l/100 km.spacer.gif Fuel consumption (economy) - combined 9.3 l/100 km.

 

А и върви доста повече, няма директно сравнение б7/б8 но спрямо 4ф е над 5сек по-бърз до 180км/ч

 

Писах за да не се подведе някой по на шпека писаниците, че 4ф дори предняк ръчка в София може да гори 12-14 при каталожен 14.3 всеки с глава на раменете може сам да прецени, колко е реално това.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтели го 4ф, моята е летяла през океана и беше теглена 1610кг...не мисля 4ф да е под 1600 дори предняк/ръчка/постен...ама както и да е.

Много мислиш вместо да четеш, 1500 кг е.

Писах за да не се подведе някой по на шпека писаниците, че 4ф дори предняк ръчка в София може да гори 12-14 при каталожен 14.3 всеки с глава на раменете може сам да прецени, колко е реално това.

Може и харчи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шпек поредната тема, която ще осереш. Изтегли я реално после говори, колко е , не по каталог, колко е написано.

 

За харченето, ако ти е 2/3 околовръстно може да падне и под каталожния. Но това не е реален разход. С тоя мотор в София, ако някой очаква под 15 е голям оптимист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се възползвам и аз от темата. Обслужването на веригите на колко км. е? Получавам противоречиви мнения - 200к или 100к, а теоретично не се сменят. Блока като е от някаква модерна смес от капачки за буркани може ли да се скапе от сярата и лош бензин и как му влияе газта? BRC и Landi Renzo уж имат точно за този двигател газова на газова фаза с 15 -20 процента бензин - някой има ли опит?

Редактирано от iwanst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За веригите божа работа, моите сдадоха багажа на 170к км. Крайната равносметка беше разтеглена верига, 1 счупен и 1 блокирал обтегач.

Според запознати има значение на какви интервали е сменяно маслото. Това може да удължи живота на обтегачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се опитваш да сравняваш несравними неща. По околовръстното минавам един път в месеца.

Не аз не сравнявам. Ти казаваш, че колата харчи градско 12-14 при каталожен 14.3 . Аз съм показал куатро+тип с по-икономичен мотор, колко харчи реално. Явно твоето "градско" не е точно градско при положение, че е под каталожните данни, а обикновенно в София се постигат +30-50% над тях. Затова подвеждаш с поста си, разхода, който цитираш е по-близо до смесен, отколкото градски с АУК в 4ф бил той и постна ръчка предняк като твоята тоалетна с S6 бадж тежаща 1500кг. :)))

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... и как му влияе газта? BRC и Landi Renzo уж имат точно за този двигател газова на газова фаза с 15 -20 процента бензин - някой има ли опит?

 

Имам познат с такъв двигател. Сложи си газова Zavoli тук http://www.eurogas-varna.com/index.php?item=871&group=1

Доста километри мина и е доволен.

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите ако тракат може ли да се сменят само горните и обтегачите в главите без да се вади двигателя или вадене и всичко накуп. И после след толкова разглобяване сглобяване няма ли да тече масло и какво ли не и вече няма да е същата кола. Това с вадене на двигателя на 150к за смяна на вериги за 3к. ми звучи меко казано безумно. Ангренажните ремъци им дават смяна на 150к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се възползвам и аз от темата. Обслужването на веригите на колко км. е? Получавам противоречиви мнения - 200к или 100к, а теоретично не се сменят. Блока като е от някаква модерна смес от капачки за буркани може ли да се скапе от сярата и лош бензин и как му влияе газта? BRC и Landi Renzo уж имат точно за този двигател газова на газова фаза с 15 -20 процента бензин - някой има ли опит?

Зависи как е поддържана колата. Моята би трябвало да е прехвърлила 200 000км и обтегачите нямат наченки. Ако се кара с качествени консумативи 300 - 400 000 км не би трябвало да са проблем.

На Ланди Ренцо е 12%, наскоро правиха една 3.2 и с няколко донастройки я "приспаха".

Редактирано от hitsiderov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И ако ти е разтегната веригата как ще я смениш без да свалиш двигателя не знам. Аз смених всичко и дори колата пали по-добре вече. 

Направо не знам как я сглобиха и с кофи събирам масло по светофарите...

 

 

Зависи как е поддържана колата. Моята би трябвало да е прехвърлила 200 000км и обтегачите нямат наченки. Ако се кара с качествени консумативи 300 - 400 000 км не би трябвало да са проблем.

Това ми се струва доста оптимистичен пробег. Като видях как бяха издълбани обтегачите на 170к км , не ми се мисли как , ще бъдат на 400к км.

Иначе това за газовото е  добре, хубаво е човек да има алтернатива ако реши. 

Аз не карам кой знае колко много и засега си карам на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника е ZF6HP монтира се и в дизели с 500нм а тук носи 330 няма да е натоварен. 

При дизелите е 6hp26, при бензините е 6hp19, т.е. доста по-слаб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам сега един документ на ЗФ - дори 2.0 при А4 е с 6hp28.

Вероятно заради изнесеният диф е трябвало да направят друга кутия, но пък заради много малкото бройки А4 с куатро и ЗФ са минали само с една кутия :nixweiss: Дори не мога да повярвам, че ауди са пуснали малко аванта на потребителя:)

 

.....А при А6, дори 4.2 е с хп19.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно-http://www.cars.bg/c1431723

Лично на мен ми харесва.

Читава такава Б7,втора ръка,с тоя мотор,с ясна сервизна история от първите километри,ще е на цена нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...