Jump to content

Идва ток до бобината, но няма искра на кабела?


victor4o4

Recommended Posts

Колеги, пак го закъсах с моето АБК. 

 

Преди малко като завъртях ключа, колата не искаше да запали. Стартера въртеше, но колата просто не палеше, нито на газ, нито на бензин.

С един приятел установихме, че не идва ток до свещите. Извадихме средния кабел на бобината от дистрибуторната капачка и на него нямаше искра при запалване. Замерихме тока, който идва до буксата на бобината - 12,5 волта при запалване. 

 

До тук добре - оказва се, че трябва да сменя бобината и комутатора. Отидох до една морга, взех 3 комплекта бобини и комутатори, пробвах - пак същия проблем. 

 

На буксата на комутатора идва ток, а на кабела от бобината няма искра. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

еми  най-вероятно ти трябва делко

С една пробна лампа веднага можеш да разбереш дали в него е проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на Хол в делкото обича да дефектира. Може да се провери със светодиод. Лампа е крайно неподходяща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо до делкото не идва ток от централния кабел на бобината. Въпросния централен кабел на бобината не дава искра. До комутатора обаче идва 12.5 волта. Дали е от делкото? 

 

Гризли, как да го проверя със светодиод? Ще излезе ли датчика ако закача VAG-COM?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия проблем и при мен. Нов датчик на хол струва безумно много. Днес ще си поръчам делко 2-ра ръка. То струва м/у 20 и 30 лв. Най-евтиния вариант, който успях да намеря на този датчик беше 93 лв.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото се сменя по-лесно и бързо. А за датчика има 2 модела, но трябва да се разглоби делкото. Аз предпочитам да сменя датчика, но при такава цена смятам,че не е рентабилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че е от датчика на Хол при теб? Замери ли го? 

 

Цитирам jordan..нещо си :

 

 

7.Проверка датчика на Хол G40
-откачете буксата на комутатора
-повдигнете гуменото капаче на буксата на датчика на Хол без да я откачате
-свържете волтметър към клема2/виолетов проводник/ и клема3/виолетово-кафяв проводник/ на буксата на датчика
-включете запалването и превъртете бавно „на ръка“ двигателя,за да може перфорираната диафрагма да премине през датчика на Хол
-следете уреда,той трябва да показва 0-0,5V,когато диафрагмата се намира извън датчика на Хол и да показва минимум 4V,когато диафрагмата е във датчика
-ако липсват импулси,следва да се провери захранването на датчика
-включваме волтметъра към двата външни пина на буксата
-включваме запалването,уредът трябва да покаже минимум 9V
-в противен случай е неизправно или ЕКУ-то или кабелите до него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............................но при такава цена смятам,че не е рентабилно.

И какво толкова не ви харесва в цената от 42,63 лева/може и по-евтино,ако имаш допълнителна отстъпка/:

https://www.spectromatic.net/bg/category/1164/senzori.html?page=5

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е 42 лв е друга бира вече.

Делкото на б3 не е ли различно от това на б4? Доколкото аз успях да разбера, има 2 вида датчик на хол - с твърда и с мека връзка. Този от линка го дават само за б4, за б3 не успях да открия.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря. jordanik!! Знаеш ли как се сменява въпросния датчик?Някакви насоки, къде трябва да внимавам, когато го сменявам? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле номер 30 да не би да е проблемът? Не е скъпо, макс 10 лева. Може и просто да се презапои.

Може би аз нещо се бъркам (поправете ме), но не трябва ли проблемът да се търси преди делкото - доколкото разбирам ток има до бобината, след нея няма ток, нормално е и такъв да не достига до делкото.

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали датчика на хол пуска искра до бобината, а тя до капачката. След като бобината е наред => до нея не достига искра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле номер 30 да не би да е проблемът? Не е скъпо, макс 10 лева. Може и просто да се презапои.

Може би аз нещо се бъркам (поправете ме), но не трябва ли проблемът да се търси преди делкото - доколкото разбирам ток има до бобината, след нея няма ток, нормално е и такъв да не достига до делкото.

 

Да, и аз така си мислех до вчера. Минах я на диагностика и релето 30 не излезе като проблем. Но и датчика на ХОЛ не излезе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво се оказа?

Трябва да се диагностицира точно в момента, в който отказва да запали. При моя случай пали всеки път и тогава всичко е наред, но след известно време (понякога след 2-3 км) изгасва и няма палене поне няколко часа.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същият проблем преди няколко месеца, ту пали, ту не, по съвет на колегата HCOHCO смених въпросното реле с ново и приключих с проблемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................как се сменява въпросния датчик?

Цялата работа е елементарна:

-докарваш ангренажния ремък на белези

-бележиш местоположението на делкото

-развиваш закрепващия му болт и го вадиш от двигателя/дотук процедурата е същата,като да смениш делкото с друго/

-избиваш законтрящия щифт на зъбното колело на оста на делкото/тук ще ти трябва накакъв дорник или опашка от бургия/

-вадиш цялата ос на делкото отгоре

-развиваш две рапидки крепящи датчика на Хол

-монтираш новия датчик и по-обратния ред сглобяваш всичко

Най-напред,обаче се започва с мерене,за да си сигурен,че си хванал проблема,а не да гадаеш дали е датчик,дали е реле/между другото реле 30 е под волана/,дали е ЕКУ?

И ако чакате при такъв проблем VagCom-a да ви "изплюе" решението,значи много сте се объркали с възможностите за диагностика при тази генерация автомобили.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното описание. За определянето на проблема ще ползвам твоята тема (за която също ти благодаря). 

 

Има две неща, които ще се радвам да разясниш, за да определя дали проблема е в Хол: 

 

"-включете запалването и превъртете бавно „на ръка“ двигателя,за да може перфорираната диафрагма да премине през датчика на Хол"

 

Как да превъртя "на ръка" двигателя и кое точно наричаш диафрагма?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира това реле точно? Под кората на волана ли?

Точно, няма начин да не го познаеш.

 

Цитат от колегата jordanik:

 

В книжката за инжекционни системи модел "Digifant" предназначението на въпросното реле 30 е обяснено така:

--служи за захранване на контролера за Комплексна Система за Управление на Двигателя (КУСД) "DIGIFAN"---

Много чест проблем с него е лоши спойки във вътрешността му,които се лекуват с презапояване-големия проблем е да намериш диагностик,който да хване неправилната му работа.

Затова по чуждите форуми се препоръчва профилактичното му презапояване.Даже имаше много хубава тема със снимки как става това,но в момента не мога да я открия.Същото реле го има при VW

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

...............................Как да превъртя "на ръка" двигателя и кое точно наричаш диафрагма?

Ми примерно с подходящ ключ,кеф ти като се хванеш на коляновия вал,кеф ти на разпределителния вал/пък ако имаше и дупка за манивела,още по-лесно щеше да става/

А диафрагмата е вътре в делкото и теб тя не те интересува.Важното е да измерваш промяната в напрежението на сигналния пин на датчика спрямо маса,когато двигателя се превърта.

Мен друго не ми е ясно:

Къде са си бъркали "майсторите диагностици",като си им закарал колата за диагностика и толкова ли не можаха да направят две прости измервания/та датчик на Хол имат всички немски автомобили от тия години/?Пък накрая остава и да си им платил за "диагностиката"!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...