victor4o4 Публикувано 14 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 14 Декември 2015 Колеги, пак го закъсах с моето АБК. Преди малко като завъртях ключа, колата не искаше да запали. Стартера въртеше, но колата просто не палеше, нито на газ, нито на бензин.С един приятел установихме, че не идва ток до свещите. Извадихме средния кабел на бобината от дистрибуторната капачка и на него нямаше искра при запалване. Замерихме тока, който идва до буксата на бобината - 12,5 волта при запалване. До тук добре - оказва се, че трябва да сменя бобината и комутатора. Отидох до една морга, взех 3 комплекта бобини и комутатори, пробвах - пак същия проблем. На буксата на комутатора идва ток, а на кабела от бобината няма искра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kimi Публикувано 14 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 14 Декември 2015 еми най-вероятно ти трябва делкоС една пробна лампа веднага можеш да разбереш дали в него е проблема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Датчика на Хол в делкото обича да дефектира. Може да се провери със светодиод. Лампа е крайно неподходяща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Изобщо до делкото не идва ток от централния кабел на бобината. Въпросния централен кабел на бобината не дава искра. До комутатора обаче идва 12.5 волта. Дали е от делкото? Гризли, как да го проверя със светодиод? Ще излезе ли датчика ако закача VAG-COM? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) Същия проблем и при мен. Нов датчик на хол струва безумно много. Днес ще си поръчам делко 2-ра ръка. То струва м/у 20 и 30 лв. Най-евтиния вариант, който успях да намеря на този датчик беше 93 лв. Редактирано 15 Декември 2015 от akulata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Малелей... Лесно ли се сменява тоя датчик? А делкото? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Делкото се сменя по-лесно и бързо. А за датчика има 2 модела, но трябва да се разглоби делкото. Аз предпочитам да сменя датчика, но при такава цена смятам,че не е рентабилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Сигурен ли си, че е от датчика на Хол при теб? Замери ли го? Цитирам jordan..нещо си : 7.Проверка датчика на Хол G40-откачете буксата на комутатора-повдигнете гуменото капаче на буксата на датчика на Хол без да я откачате-свържете волтметър към клема2/виолетов проводник/ и клема3/виолетово-кафяв проводник/ на буксата на датчика-включете запалването и превъртете бавно „на ръка“ двигателя,за да може перфорираната диафрагма да премине през датчика на Хол-следете уреда,той трябва да показва 0-0,5V,когато диафрагмата се намира извън датчика на Хол и да показва минимум 4V,когато диафрагмата е във датчика-ако липсват импулси,следва да се провери захранването на датчика-включваме волтметъра към двата външни пина на буксата-включваме запалването,уредът трябва да покаже минимум 9V-в противен случай е неизправно или ЕКУ-то или кабелите до него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) ............................но при такава цена смятам,че не е рентабилно.И какво толкова не ви харесва в цената от 42,63 лева/може и по-евтино,ако имаш допълнителна отстъпка/:https://www.spectromatic.net/bg/category/1164/senzori.html?page=5 Редактирано 15 Декември 2015 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) Е 42 лв е друга бира вече.Делкото на б3 не е ли различно от това на б4? Доколкото аз успях да разбера, има 2 вида датчик на хол - с твърда и с мека връзка. Този от линка го дават само за б4, за б3 не успях да открия. Редактирано 15 Декември 2015 от akulata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Има,има и даже е още по-евтин:https://www.spectromatic.net/bg/product/40563/14007-senzor-audi-80-90-coupe-seat-toledo-vw-golf-golf-2-passat-santana-1237011116.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Благодарско!!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 И аз благодаря. jordanik!! Знаеш ли как се сменява въпросния датчик?Някакви насоки, къде трябва да внимавам, когато го сменявам? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
okops Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) Реле номер 30 да не би да е проблемът? Не е скъпо, макс 10 лева. Може и просто да се презапои.Може би аз нещо се бъркам (поправете ме), но не трябва ли проблемът да се търси преди делкото - доколкото разбирам ток има до бобината, след нея няма ток, нормално е и такъв да не достига до делкото. Редактирано 15 Декември 2015 от okops Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Ами нали датчика на хол пуска искра до бобината, а тя до капачката. След като бобината е наред => до нея не достига искра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Реле номер 30 да не би да е проблемът? Не е скъпо, макс 10 лева. Може и просто да се презапои.Може би аз нещо се бъркам (поправете ме), но не трябва ли проблемът да се търси преди делкото - доколкото разбирам ток има до бобината, след нея няма ток, нормално е и такъв да не достига до делкото. Да, и аз така си мислех до вчера. Минах я на диагностика и релето 30 не излезе като проблем. Но и датчика на ХОЛ не излезе... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) А какво се оказа?Трябва да се диагностицира точно в момента, в който отказва да запали. При моя случай пали всеки път и тогава всичко е наред, но след известно време (понякога след 2-3 км) изгасва и няма палене поне няколко часа. Редактирано 15 Декември 2015 от akulata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
okops Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Аз имах същият проблем преди няколко месеца, ту пали, ту не, по съвет на колегата HCOHCO смених въпросното реле с ново и приключих с проблемите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Нищо нередно не излиза на диагностиката, моята не пали изобщо... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Къде се намира това реле точно? Под кората на волана ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 тц, при бушоните е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) ..................как се сменява въпросния датчик?Цялата работа е елементарна:-докарваш ангренажния ремък на белези-бележиш местоположението на делкото-развиваш закрепващия му болт и го вадиш от двигателя/дотук процедурата е същата,като да смениш делкото с друго/-избиваш законтрящия щифт на зъбното колело на оста на делкото/тук ще ти трябва накакъв дорник или опашка от бургия/-вадиш цялата ос на делкото отгоре-развиваш две рапидки крепящи датчика на Хол-монтираш новия датчик и по-обратния ред сглобяваш всичкоНай-напред,обаче се започва с мерене,за да си сигурен,че си хванал проблема,а не да гадаеш дали е датчик,дали е реле/между другото реле 30 е под волана/,дали е ЕКУ?И ако чакате при такъв проблем VagCom-a да ви "изплюе" решението,значи много сте се объркали с възможностите за диагностика при тази генерация автомобили. Редактирано 15 Декември 2015 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 Благодаря за подробното описание. За определянето на проблема ще ползвам твоята тема (за която също ти благодаря). Има две неща, които ще се радвам да разясниш, за да определя дали проблема е в Хол: "-включете запалването и превъртете бавно „на ръка“ двигателя,за да може перфорираната диафрагма да премине през датчика на Хол" Как да превъртя "на ръка" двигателя и кое точно наричаш диафрагма? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
okops Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) Къде се намира това реле точно? Под кората на волана ли?Точно, няма начин да не го познаеш. Цитат от колегата jordanik: В книжката за инжекционни системи модел "Digifant" предназначението на въпросното реле 30 е обяснено така:--служи за захранване на контролера за Комплексна Система за Управление на Двигателя (КУСД) "DIGIFAN"---Много чест проблем с него е лоши спойки във вътрешността му,които се лекуват с презапояване-големия проблем е да намериш диагностик,който да хване неправилната му работа.Затова по чуждите форуми се препоръчва профилактичното му презапояване.Даже имаше много хубава тема със снимки как става това,но в момента не мога да я открия.Същото реле го има при VW Редактирано 15 Декември 2015 от okops Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) ...............................Как да превъртя "на ръка" двигателя и кое точно наричаш диафрагма?Ми примерно с подходящ ключ,кеф ти като се хванеш на коляновия вал,кеф ти на разпределителния вал/пък ако имаше и дупка за манивела,още по-лесно щеше да става/А диафрагмата е вътре в делкото и теб тя не те интересува.Важното е да измерваш промяната в напрежението на сигналния пин на датчика спрямо маса,когато двигателя се превърта.Мен друго не ми е ясно:Къде са си бъркали "майсторите диагностици",като си им закарал колата за диагностика и толкова ли не можаха да направят две прости измервания/та датчик на Хол имат всички немски автомобили от тия години/?Пък накрая остава и да си им платил за "диагностиката"! Редактирано 15 Декември 2015 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване