Jump to content

Афтърмаркет нави или РНС-Е за А3 8П


krasko7878

Recommended Posts

Здравейте колеги и Весели празници!

Предстои ми ъпгрейд от единичен към двоен дин и дилемата е китайска навигация или оригинална рнс-е!

Китайските на които съм се спрял са ето тези:

http://www.ebay.co.uk/itm/XTRONS-PX71AA3-7-Car-DVD-Player-GPS-Radio-Stereo-iPod-AUDI-A3-S3-2003-2011-UK-/191293737302?hash=item2c89fec956:g:AeMAAOSwMmBVtfeZ

http://www.ebay.co.uk/itm/UK-Stock-In-Car-DVD-Player-GPS-Navigation-OEM-Bluetooth-for-AUDI-A3-S3-RDS-/291539406781?hash=item43e11a4fbd:g:HfcAAOxyaTxTVNyx

 

Ще ми помогнат всякакви мнения и коментари,някой има ли подобни устройства,снимки,видео!

Също ще ми е и много полезна всякаква информация относно механичната част на самата модификация,ако някой разполага с снимки,видео и т.н.!

Парт.ном. на самите части съм си ги набавил,мисля,че почти на 100 % знам кои са нужните части и какво ми трябва!

Инфото което ми е нужно е за разглобяване на старата и монтирането на новата конзола,преправяне на климатроник и т.н.

Най вече и инфо за самите навигации!

Благодаря на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Сега много хора ще ти кажат, че всичко друго освен оригинала не става, НО и двете си имат плюсове и минуси.

 

На оригиналното или RNS-E предимството му е, че е много по-качествено като изпълнение, копчета, букси, съдържание. Не че не трябва да му се чисти окото и на него де. Като визия със сигурност няма какво да го бие. Връзва се идеално на интериора на колата. Няма да има и различни нюанси в черното на навигацията и на другата част от таблото. Недостатък му е, че е стара технология. Започва да се вгражда в автомобилите от 2004 още от последните бройки на A4 B6. В годинтие има няколко подобрения, не знам ти към кое поколение си се ориентирал, но до 2008 всичките са си стара технология, които не четат повече от 2GB SD карти. С годините започва да им се бели anti-glare покритието на екрана, на някои копчето за volume-то започва да губи контакт. Предимство е, че може да си ползваш оригиналния чейнджър ако имаш, както и копчетата на мултиволана ако имаш.

 

На китаеца предимството му е, че е значително по-нов като интерфейс и като предлагани функции. Повечето китайци имат Bluetooth, четат DVD, avi, jpeg, отскоро има и китайци с Android. Слаби са им процесорите, не е като на Samsung Galaxy S6 или LG G4, но пък имат и WiFi, имат и възможност да се инсталират приложения, както и имат touch screen. На китаеца усилвателите не са нищо особено, като на някое радио NEO за стотина лева. Копчетата най-често имат ужасен response при натискане. Не се знае ще ти проработи ли някога мултиволана ако имаш такъв. Почти всеки, който се е интересувал от Audi ще може да каже, че не е оригинално. НО ако не държиш на изцяло оригиналния вид може би е по-добре да избереш китаеца, който ще те радва с повече функции от RNS-E, но не толкова качествен звук. Подозирам, че след като сега си с 1 DIN колата не е оборудвана с BOSE система и няма какво да го мислиш, защото ако имаше BOSE, нямаше да е активно с китаеца. Щеше да свири, но нямаше да е активно.

 

Аз на предишна кола съм имал китаец. Всичко беше ок. На 7-8 месец едното копче пропадна, прежалих го, после пропадна и съседното и им го върнах за 70лв до Китай. След 4 дни имах нова същата и си я сложих на колата. Доста бързо върнаха новата, въобще не ремонтираха старата. Всичко й работеше идеално като изключим, че говорим за 2011 година и тогава още бяха с много слаби процесори и лагваха малко. Сега предполагам са се подобрили нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен, че са сложили много по хубави процесори.

В началото на тази година монтирахме един такъв китец и не бях очарован от него доста се бавеше с всяка една функция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разглеждам само тези два модела на които съм дал линкове!Не искам да е с андроид!Функциите които ще използвам най-често са навигацията,радиото и слушането на музика било то през цд,сд или усб!Притесняваме звука какъв ще е!Също ми е интересно дали ще изписва някаква информация на ФИСА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също ми е интересно дали ще изписва някаква информация на ФИСА!

Според инфото от продавача, само първото го може.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ще сбъркаш с китайците щом цениш звука, а още повече, че не те интересуват добавените шаренийки.

Слагай едно рнс-е и си  оригинал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години!

 

Понеже вече минах по този път, искам да добавя следните неща.

  • Разликите между RNS-E и китайските не са толкова в качеството на звука, колкото в силата на баса. Ако си от тези хора които предпочитат баса да е на макс, ще бъдеш разочарован от китайското. Но повечето хора не са. Аз също обичам завишено ниво на баса, но за щастие моя китаец успява да покрие това ниво. Но ако си аудиофил, намери начин да го изпробваш преди да го купиш. Никой в този форум не може да ти каже дали ще ти хареса или не.
  • Има разлика в чувствителността на радио тунера. Със РНС-Е ще хванеш идеално около 20-30% повече станции.
  • Ако си се спрял вече на китайско, не забравяй че това което купуваш е много повече таблет от колкото радио. Така че операционната система е много важна. Не ти препоръчвам Windows CE. Това е стара и ограничена операционна система. В днешно време я слагат по една единствена причина - процесора е слаб и може да върти само нея. Ако ще е китайско, вземи такова с Андроид или Windows 8. Ще можеш да инсталираш каквито приложения искаш и ти гарантирам че няма да ти омръзне доста дълго време.
Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Андроид или Win8 поне двуядрен с 1 Gig RAM. Предимството на Win8 e че може да хибернира, така че като го пуснеш тръгва винаги почти веднага. Андроида има стенд-бай, но не може да е в този режим повече от 2 часа. Така че ако колата е стояла повече от 2 часа ще го чакаш около 40 секунди да зареди.

 

Предимсвтото на Андроида пък е че имаш милион и половина приложения, за Win8 са само около 650 хиляди. :)

 

Това звучи като майтап, но е важно. Например Torque го няма за Win8, само за Андроид.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимство на RNS-E:

 

- В перфектен унисон с автомобила (пластмаса, подсветка, дизайн)

- Перфектна интеграция (Мулти-волан, FIS, CAN-диагностика, SDS, аудио система)

- Запазва се (и се подобрява) фабричния вид на автомобила и екстрите в него

- Използва диверсията на антените

 

Недостатъци на китайските:

 

- Евтина изработка

- Очеваден контраст с всичко останало в интериора 

- За познавачи и ценители - подбива визията/цената на автомобила

- Кофти звук

- По правило няма антенна диверсия

- неадекватен контрол и бъгъв софтуер

- От нулева до силно ограничена интеграция в автомобила

- Тъч скриина в автомобил поне за мен е минус, а не плюс

- Навигациите са често пародия

 

За мен, както и за колегите преди мен, по-добро от RNS-E няма, въпреки някои негови недостатъци, например това, че изисква допълнителен модул за Bluetooth и др.

Ако човек иска да е в час с времето до колкото е възможно с RNS-E, -193 моделите са с high res LED дисплеи, поддържат 2 х 32GB SD карти (предостатъчно за музика), нямат ограничение в броя записи. От там нататък кеф ти AUX (ако си имаш направо си го запазваш), кеф ти bluetooth модул, кеф ти мулти-волан, кеф ти SDS (трябва да го поддържа като модел!), кеф ти задна камера, кеф ти която и да е от 3-те оригинални аудио системи в A3 8P, кеф ти ъпдейт на картите всяка година, вкл. радари... 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам точно с какво китайско радио си се сблъскал (не е лошо да сложиш линк ако имаш такъв, така че колегите да не купуват точно такова), но поне това което аз имам няма тези недостатъци. Има си един два, но не в такъв мащаб. Ще коментирам всеки един който си изброил по отделно:

 

- Евтина изработка – може да е, но не изглежда и не се чувства като такава.
- Очеваден контраст с всичко останало в интериора  - не е защото е същия дизайн като RNS-E. Има съвсем малка разлика в цвета, която се забелязва само ако се освети директно с фенерче.
- За познавачи и ценители - подбива визията/цената на автомобила – показвал съм го да доста хора, повечето остават възхитени.
- Кофти звук – като качество няма голяма разлика. Не може да се квалифицира като кофти.
- По правило няма антенна диверсия – тук съм 100% съгласен.
- неадекватен контрол и бъгъв софтуер – тук много зависи от самото радио. Моето не е забивало нито веднъж. Иначе имам пълен контрол и от волана.
- От нулева до силно ограничена интеграция в автомобила – Песните не излизат на FISa – това е недостатък. Но пък за сметка на това от Torque мога да правя много повече неща от колкото от RNS-E.
- Тъч скриина в автомобил поне за мен е минус, а не плюс – тук просто не съм съгласен – няма как да е минус и да не е плюс. Най-модерните нови автомобили са с тъч скриин, което означава че се смята за плюс.
- Навигациите са често пародия – Това е точно обратното. Имаш избор на огромен брой навигационни приложения. Аз лично се спрях на HERE Maps. Работи идеално без Интернет, интерфейса е супер модерен, могат да се свалят отделни държави и ти говори на чист български.

 

Това е радиото: http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A4-Car-Stereo-Sat-Nav-GPS-DVR-Bluetooth-RDS-Quad-Core-Android-4-4-2028AEN-/121205153668?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих обстойно проучване преди да се спра на RNS-E когато бях пред тази дилема, от там и информацията. Погледнах и няколко на живо (вече не помня модели, беше преди някоя друга година). И на мен не ми се даваха непременно толкова пари за RNS-E, но не съжалявам и за миг до момента.

Относно тъч скрийн-а - новото не винаги е най-добро, често още по-новото пък се връща към по-старо като се осъзнае грешката. Основните функции в една кола или конкретно едно радио като сила на звук, смяна на песни и радио станции, превключване между навигация, телефон, радио, мултимедия и т.н. трябва да са физически бутони неизискващи отклоняване на погледа и излишно отклонение на вниманието на шофьора.

П.с. Дизайнът на нещото от линка който си постнал няма нищо общо с RNS-E или което и да е оригинално радио - зяещи дупки, неотговарящи символи.... [emoji850] Едно от тези в линковете на автора е значително по-близо до оригинала по дизайн и би могло да излъже аматьор поне на пръв поглед, но дори на пипнатата илюстрация прозира добре как се откроява от всичко останало.

 

Безспорно е, че едно китайче може повече от базово RNS-E.... само че тук нещата са поне за мен точно като между Android и iOS. Едното може повече неща и нито едно като хората, а другото по-малко, но пък всичко на ниво. Но дори и така не е, тъй като интеграцията куца доста сериозно при китайчетата, дори и да поддържат ФИС, (на което не бих разчитал по описание докато не видя с очите си).

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-голямо желание, може направо конфигурация компютър-тъч монитор да се внедри .По-добре е при всички положения устройство със ОС, която го превръща в car PC, нещо с което фабричното радио(навигация), не може да се справи. Винаги звукът в последствие може да мине през усилвател, ако държим на доброто аудио. Всъщност при устройствата с ОС, възможностите в последствие стават безгранични. По въпроса за навигацията, точно с афтърмаркет всичко е в пъти по-добре. Може да се качи всичко от Гармин, ТомТом,Сиджик, АйГоу до КоПилот, Навигон и т.н., дори всичките на куп. За мен освен сток визията RNS няма нито едно друго предимство. Всъщност винаги може и допълнително устройство да се ползва през него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Moonland, дизайна на това радио няма за цел да заблуди някого че е RNS-E. Просто целта е да се използва същата ергономия.

 

Но, разбирам от къде подхождаш. И въпреки че можем да спорим доста бих се съгласил с тебе ако ставаше дума за нова или почти нова кола. Но на една 10 годишна кола (каквато ще е моята след 4 месеца) да се притеснявам за ценители и да гоня сток визия е просто празна работа. За мене е много по-добре да сложа нещо което ме кефи и ми предоставя допълнителни функции и възможности.

 

А пък като реша да я продавам, ако купувача иска сток визия в един шкаф съм запазил оригиналното Симфони 2 радио с касетофон. Даже и няколко касетки със сръбско от преди 25 години съм запазил за още по голяма оригиналност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами именно до това опира личния избор :) по такситата наблюдавам всякакви мултифункционални устройства вместо радио - правят кафе, шият ризи, показват планета ТВ на парцали.... Все функции, които аз не търся в устройство монтирано в автомобил, в който не спя. За сметка на това за мен е важна ергономията, качествтото на звука, интеграцията с автомобила (която е и част от ергономията!), визуалния комфорт и качеството и достъпността на наистина важните функции.

За други вероятно е различно. Някои вероятно биха се кефели да играят мортал комбат на TFT екрана с евтиното достанционно... Вярно, нещо безкрайно непосилно за RNS-E :)
За това и всеки трябва да прецени за себе си, в т.ч. автора. Aз най-малко бих спал неспокойно ако се спре на китайче  :) нито ще съжаля за своя избор :) вероятно и ти в обратноя случай.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ще има изцепки с новите технологии, и то къде другаде ако не в такситата. :) Но има неща които пък са идеални точно за кола. Например днес като се рових из Нета видях че Майкрософт за пуснали за бета тест Кортана за Андроид. (Това е еквивалент на Сири, въпреки че Апъл пък откраднаха концепцията на Кортана от Майкрософт).

 

Още не съм я провал, но ако може поне телефони да избира и да отговаря само с гласови команди ще е супер. Това е може би най-опасното отвличане на внимание при шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А при RNS-E го има от години и се нарича Speech Dialogue System (SDS) [emoji12]

Има базов SDS (гласово управление само на телефона; налично и за Concert тъй като се хоства в bluetooth модула) и пълен SDS (гласово упраление на телефон, радио, адресна книга, навигация, вкл. диктуване на адреси и т.н.).

Както писах и по-горе - RNS-E може като цяло по-малко, но каквото може е изпипано и целесъобразно за автомобил, а не за ползване вкъщи на дивана.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм пробвал Кортана как работи, но можем да направим едно сравнение между RNS-E и Гугъл Нау на тези функции:

 

Първо RNS-E:

 

А сега Гугъл Нау:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти намери най-прекрасната презентация на SDS правена от поляк някога  :hilezh:

 

И с какво това да питам какъв е курса на рублата днес би ми било в страхотен плюс спрямо всичко онова, което RNS-Е може свързано с реално това, за което такова устройство е нужно в един автомобил? (отново примера с таксиджийските мултифункционални алибаба хай-теци)? И къде ще цъкам за да си говоря с изкуствения интелект? На тъч скрийна?  :huh: Бижу.

 

Разбира се човек винаги може да избере да гони дивото вместо да се радва на питомното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една тема, в която понятието "технология" се използва като всевишната цел на всяка вещ.

Ролята на уреда навигация е именно да бъде цветно радио с карта и още няколко ключови екстри важни за това да улесняват водача на МПС, същевременно без да му отклоняват вниманието. Ако ще то да ползва и стари транзистори като "технология", стига да изпълнява добре тази функция е прекрасна навигация. Който търси таблет с нулева интеграция залепен на централната конзола само за да има лепенка за процесор отпред определено трябва да погледне другаде. Друг е въпросът на каква цена ще го намери и какво ще загуби пък от това.

(Аналогично не виждам хората тук (в т.ч. и ти) да са притеснени от 10-15-20 годишните си двигатели, които отдавна са остарели "като технология" стига да доставят нужната мощност и да не създават проблеми - реално това, което се изисква от един двигател.)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но темата е, кое е по-добре, парен локомотив или двигател на слънчеви батерии, ако мога да ползвам аналогия подобна на твоята.

Сигурно и пейджъра е по-надеждната технология за СМС, но след като има смартфони, не виждам смисъл да се ползва такива стари технологии. В един таблет ще качиш 5 различни сат-нав'а, като по този начин ще имаш 100% покритие на целия свят, актуално към момента и веднага след обновяването и от производителя, отделно интернет и всички базирани на него карти, хиляди допълнителни услуги и тъч скрийн , върху който само с комбинация от няколко движения можеш да командваш всичко в пъти по-лесно от хардуерните бутони. С два пръста по дисплея в зависимост от посоката да намаляш, увеличаваш, преминаваш към следващото парче и т.н. За музикалната фонотека и нейния размер нисля няма нужда да говорим, отделно за резолюции, ниво на подсветката и т.н., изобщо тва РНС си е един стар радиоприемник, с възможност за навигиране, нещо в което няма лошо, ако си пада човек по технологии от миналия век.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си падам по "технологии", които работят за мен, вместо аз за тях, без значение от кой век са. Таблет също имам. Имам и лаптоп. Всяко има своето приложение, а по-лошо от мултифункционален комбайн няма, ако ще да е с космическа "технология", еле пък евтин китайски.

Но всеки гледа различно на тези неща, за това и различните виждания тук. Всеки влак с пътниците си, дори този с парен локомотив ако води до желаната цел.Само това е от значение, не "технологията". "Технологията" е рекламен трик, а не маркер за качество, продуктивност, ефективност и ергономия. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата доста се разнищи,което ме радва!Моля ако може участниците в нея да качат по една снимка или клипче на навигациите които имат,да добием реална представа за това как стоят в самия автомобил,бързина на работа,различните навигационни програми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...